MuscleMeat

Log Jezza

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Schommelt 112-115, nu 112.
Ging aardig, had meer reps willen maken op Squat. Voelde mijn benen wel goed nadat ik klaar was, nice:)

2myyw53.jpg

Is toch een mooie set.....10x180 (-1)...:)
Hou je van te voren een beetje bij wat je bij dezelfde training in de vorige cyclus deed?
Trouwens, er is een formule waarmee je (ook bij minder reps maar wel meer gewicht) in relatieve verhouding kunt zien of je vooruit bent gegaan tov de vorige prestatie. Staat ook in de schrijfsels van JW.

P.S. heb je bij de supplementele varianten die je tot zover hebt gebruikt een beetje het idee dat ze de ontwikkeling van spierdelen beaccentueren die je squat en andere hoofd lifts vooruit helpen?

10x180, en je had liever wat meer gedaan..?
Joh..? :rolleyes:
Ik vind het sterk! :thumb:

De vorige keer was 12x176. Maar houdt me minder bezig met rep aantallen, probeer losser te zijn in het omgaan met reps.
Eerst komt bewustzijn dan techniek, uitvoering en vervolgens gewicht en herhalingen. Kost me wel wat moeite maar merk wel dat het bevrijdend werkt.

Die Sumo varianten zijn gruwelijk.
Ook de OH in vergelijking met de MP (je weet mijn interpretatie en verschillen) voelt nice.
De werking van Gm ervaar ik nog niet echt in praktijk bij SQ, ook wel lastig te beoordelen vind ik. De rest is een lekkere afwisseling en voelt goed.

maak eens rijtje met assistance oefeningen en welk effect je merkt als je wil.

zo vetnek.. ;) waarom moet ik heel veel pagina's terug voordat ik zie over je bank :P
wat zijn je stats nu man.. en in vergelijking met 4 maanden terug aub

nette squats man!

6x160 BD is sterk!

Ik heb van de week 5x160 gedrukt, de 6e rep wilde net niet lukken :o
Maar het voelde aan alsof dat nog niet het einde was..het doel is om op 5x170 uit te komen...(Doelstelling was 5x160, en is nu dus weer bijgesteld ;)...en zou ik die 5x170 halen, dan gaan we gewoon door voor 5x180 (hetgeen Jarno Hams op zijn site heeft staan). We zien wel waar het schip zal stranden...tot nog toe heb ik wind mee :D

Uiteraard ben je verder veel allrounder dan ik en op andere onderdelen dus ook veel sterker...ik train alleen maar gericht om met BD progressie te boeken...en train vrij eenzijdig en doe alleen maar wat basicexercises voor borst, triceps, schouders en rug...maar ik ga daar goed op...less is more, in mijn geval.

De structuur hoe ik train is ongeveer zo:

1
  • Variaties op de main lifts in de >85% 1RM zone (ME werk).
    Dit zijn allemaal lifts die qua basale beweging exact (of bijna) hetzelfde zijn en alleen op kleine punten in de bewegingsverloop verschillen daarvan.
    De verschillen zijn eigenlijk alleen gebaseerd op subtiele variaties in de neuromotoriek en de weerstandscurve (zoals bij bands en chains).
    Basisvoorwaarde van deze oefeningen is dat ze kracht ontwikkelen en dat deze kracht die je opbouwt in de ene variant onderling overdraagbaar is op de ander variaties en vice versa.
    Dit kan dus alleen als de kinesiologie van de bewegingen heel sterk op lekaar lijkt.
    Dergelijk carryover van dips op de bench press is er bijv. nagenoeg niet (wat overigens niet wil zeggen dat dips nutteloos zijn, maar op dit vlak dus wel).
2
  • Supplemental/secundair ondersteunend.
    Worden gedaan met belasingen onder de 85% 1RM. sets van 6-12 reps. Wat ze onderscheid van nevenoefeningen in het algemeen is dat ze WEL in hetzelfde bewegingsvlak en spectrum als de main lift zitten, maar heel specifiek 1 of 2 bepaalde spiergroepen die verantwoordelijk zijn voor de main lift benadrukken.
    Bijv. bij bench press....wide bench press (accent op pecs) small BP (accent op triceps, front delts).
    Bij squats, wide squats (heupen, hams, glutes) narrow squats (erectoren, hamstrings).
    Sumo deadlift, RDL, SLDL etc.
    Kortom, waar categorie 1 vooral bewegingsgericht is qau carryover, is categorie 2 meer specifiek spiergericht.
3
  • Deze categorie bevat alles wat "over" blijft om de gaten te vullen.
    Dips, incline presses, flyes, crossovers, pull troughs, hyper en reverse hyperextensions, diverse shrug varianten, belt squats, calf raises, forearms etc. etc.
    Deze oefeningen zijn in mijn beleving echt bedoeld om de gaten te vullen en het plaatje compleet te maken en zo ook onbalans op musculair vlak te voorkomen.
    Reps pakweg tussen de 10 en 20, dus ook voor een stukje extra spierconditie enz.
4
  • Prehab/rehab.
Lijst van oefeningen:
jsk304.jpg

Toelichting:
wmbbxg.jpg

Welja, als ik toch eenmaal bezig ben:)

bg7b5i.jpg

Mij nog steeds onduidelijk. De voorbeelden die je geeft interpreteer ik als volgt:

categorie 1 is alleen de hoofdlift. Oftewel DL/squat/Benchpress
categorie 2 minimale afwijking: squat sumo / DL sumo / wide bench etc
categorie 3 afwijkende bewegingen: pull downs etc

De positionering van GM / pullthrougs / PP etc is zo een beetje onduidelijk.

Uit eerdere discussies leid ik af dat deze oefeningen in categorie 2 vallen.
De verwarring ontstaat omdat je over varianten begint in categorie 1.
Kijk je kunt bv de hoofdlift medium stance full squat noemen en de frontsquat een assistance uit categorie 2. Je kunt ook zeggen dat frontsquat in categorie 1 valt.

nog steeds ben ik benieuwd wat je nu van dat lijstje dat je aangeeft bij assistance merkt. Ik snap de methode wel maar we kunnen moeilijk meedenken als je niet aangeeft welk effect de lift heeft op de hoofdlifts.

Lijstje van :
sumo
GM
etc
etc

ah tabel gemist in kleine letters bij toelichting. Sorry is duidelijk.

Ik vind de assistance van tabel 2 voor OH wat vreemd, je kiest db press als assistance in tabel 2 voor de MP in tabel 1 toch?

Voor mij liggen deze 2 bewegingen verder uit elkaar als de MP en rackpress of Pushpress. Namelijk de positionering van stang en dumbbells is heel anders, de bewegingsuitslag is over het algemeen langer bij db press en de stabilisatie van core is minder in mijn optiek.

Damn wat zijn jullie toch uitgebreid bezig met de trainingen, ik heb er echt bewondering voor. Er zal gerust een berg tijd in zitten om het allemaal bij te houden en de ervaringen uit te wisselen. Mijn respect voor iedereen die dit topic zo waardevol aanvuld met informatie. Ik ben er nooit zo mee bezig en train zeg maar een beetje voor de kat ze k*t weg, maar ik kom toch graag lezen hoe jullie er mee bezig zijn. Nogmaals respect!:)

Ik sluit me helemaal bij YY aan, op jouw manier ga je natuurlijk wel voor het hoogst haalbare resultaat.

Succes Impy! :)

Het is toch ook makkelijk watje;)

Goed getraind en idd erg sterk weer 10x148!

Eet smakelijk.

10x148! :thumb:
Zo zie je maar weer, altijd baas boven baas! ;)
Verdomd sterke gast jij Impo! :cool:

Ik had me voorgenomen om alleen maar inhoudelijk te gaan reageren hier. Kan niks bedenken.

Goede training!

Ik had me voorgenomen om alleen maar inhoudelijk te gaan reageren hier. Kan niks bedenken.

Goede training!

Prestatie is inhoudelijk al zo sterk dat verder commentaar eigenlijk al overbodig is. ;)

Zelfs ik ben op het moment even uitgeluld...

Edit: Heb ik toch wat inhoudelijk te mekkeren, maar probeer je op dit moment ook actief om je rows, qua belasting, aan de bench op te trekken?
Lijkt me een goed idee want het verschil is redelijk groot....

Laatst bewerkt:
Mijn tere zieltje is vernederd :(

Nee, nee.. maar je hebt volkomen gelijk.. al dat geouwehoer overal pff..

De helft van negende rep bij Bench ging iets langzamer en de hele 10e rep deed ik langzamer, de uitvoering was prima. Zag er zelfs makkelijk uit voor anderen.
Ik blijf het ook altijd indrukwekkend vinden om te zien dat iemand een flink gewicht toch nog gecontroleerd verplaatst, ipv dat je ziet dat hij het overal en nergens vandaan moet halen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven