MuscleMeat

Log Jezza

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Als je een as much as possible set maakt dan ga je door tot je niet meer kan. Of tot het punt dat je weet dat de volgende rep een slordige qua techniek is en dus teveel risico inhoudt.

Harpep maakt er een hele mooie zin van.

Mijn punt bij de breathing squats is dat je lichaam je nog wel eens bedriegt. De body is weaker than the mind. Als ik altijd was gestopt tijdens dit soort sets op het moment dat mijn brein riep stop had ik een stuk minder pr's gezet. Ik heb gemerkt dat dit vooral geld voor de squat.

Ik ben gestopt bij de AMRAP DL omdat ik mijn spieren niet meer goed kon voelen, heb het binnen een goede tijd gerept.

Haha lijkt wel een gestapo log interview.

Ik vraag mij af (overigens volgens mij best duidelijk en niet verborgen) of je wel het meeste uit je AMRAP sets haalt omdat de geest vaak zwakker is dan het lichaam (ook bij mij), ik voer een AMRAP set altijd door tot een failure, een failure hoeft overigens echt niet een slechte uitvoering te betekenen. Op het moment dat je voelt dat de rug kromt laat je bv bij de deads de stang los.

Greetz. Mss moeten we eens samen een training doen;)

Ik zeg niet dat het bij jou zo is Impo, maar Gijs heeft wel een punt.

Bij veel mensen is het opgeven in een amrap-set niet een kwestie van lichamelijke failure, maar een gebrek aan mentale hardheid.
Dat is iets wat ik bij mezelf vooral merk bij de squat (zoals Gijs al zegt). Bij de squat voelt alles boven de 10 ongemakkelijk; dan kun je stoppen of écht balls to the wall en gewoon naar de 20 reps.

Tjah, en wat dan verstandig is, ik weet het niet. Voor mij staat in elk geval vast dat deze sport niet alleen een lichamelijke training is..

Wat me verder opvalt aan jullie beiden is het gebrek aan mentaliteit en daardoor opgeven (geest zwakker dan lichaam). Dat houdt niet direct in dat dit zo bij mij is heren, met alle respect.

Dat wordt ook niet beweerd.

Verder heb je wellicht meer verstand van training dan Gijs en mij bij elkaar, laat ik dat ook gezegd hebben..

Ik vraag me alleen (onbewust???) af wanneer jij het punt hebt bereikt dat je denkt dat je moet stoppen met een amrap-set. Is dat wanneer het erg moeilijk wordt om een goede techniek te behouden, of wanneer het onmogelijk wordt?

De reden dat ik je dit vraag is dat ik zelf ook wel 's all-out wil gaan om maar alles uit een set te halen. Ik vraag mezelf echter ook wel 's af waar ik die grens moet leggen.

Gijs heeft helemaal niks, aangezien het bij mij niet zo is.

Lees je wel?

Het is sowieso onverstandig je hoofd in een gat te stoppen waar nooit het licht schijnt mijn beste.

Wat me verder opvalt aan jullie beiden is het gebrek aan mentaliteit en daardoor opgeven (geest zwakker dan lichaam). Dat houdt niet direct in dat dit zo bij mij is heren, met alle respect.

hoho laten we even voorop stellen dat er weinig trainingspartners zijn die mij ooit hebben kunnen evenaren qua intensiteit. Maar nog steeds staat het punt dat ik heb gemerkt dat bij bijna iedereen dat als ik ze tot op het bot motiveer dat er nog altijd 2a3 reps inzitten. En voor mij geld hetzelfde. Zo kon ik 6 a 7 trainingen achter elkaar steeds 1 rep meer doen op een AMRAP set squats alleen omdat ik wist dat het aantal van vorige week overtroffen moest worden. Binnen die periode kon ik nooit zo snel sterker worden, het gaf alleen maar aan dat het stoppen tijdens een amrap set op basis van vermoeidheid nogal lastig is om aan te geven of het idd wel je grens is.
en niet alleen ik maar bij iedereen waarmee ik heb getraind en gewerkt als instructeur werkte dit zo. (dit was tevens het punt van Leon)

Je punt over wat meer doorzettingsvermogen kost is een hele mooie. Ik denk idd dat voor mij geld dat het moeilijker is om eens rustiger aan te doen dan voluit te gaan;)

Wat is dat voor gepraat van als ik achter je sta doe je meer reps. Het is toch beter om de oefening uit te voeren zonder hulp?
Ik heb mensen de mooiste fails zien doen terwijl ik achter hun stond.

Laatst bewerkt:
Gaat dit om de mindset van Impo, of iets anders?
Ik heb geen enkele reden daaraan te twijfelen.

ben ik soms de enige hier die ziet dat deze mofo 160 bankt vor 6 reps en zich verontschuldigt omdat hij verkeerd geteld heeft en per ongeluk te veel op lag :eek::eek::eek:

ben ik soms de enige hier die ziet dat deze mofo 160 bankt vor 6 reps en zich verontschuldigt omdat hij verkeerd geteld heeft en per ongeluk te veel op lag :eek::eek::eek:

ja jij bent de enige, de rest vraagt zich af waarom er geen 170 op lag.

Nee had het ook al gezien..

Maar het is Impo. Wat gewichten betreft kijk ik nergens meer van op:D

@Impo. Leuk stukje leesvoer weer.. over het mentale aspect van trainen.

Je bent echt een beest als je zegt dat G-men niet met je mee zou kunnen trainen:D:D Denk niet dat hier veel mensen zijn die hem de les kunnen lezen..

Tjah, en wat dan verstandig is, ik weet het niet. Voor mij staat in elk geval vast dat deze sport niet alleen een lichamelijke training is..
Dat is denk bij elke sport het geval. Op het moment dat je uitgeput bent vraagt je lichaam om rust, en dan is het de kunst om die behoefte te negeren. Bij krachtsport is de extra handicap t.o.v. veel andere sporten dat er geen spel-element is om je van de verleiding tot opgeven af te leiden.

ps: kan Imp zijn log niet gespaard blijven van dat gebekvecht

Goede training IMPO!!!

Komaan zeg, impo weet stilletjes aan wel wanneer de laatste rep ook echt de laatste is, ik weet dat trouwens ook heel goed (al zeg ik het zelf). Ook bij mij moet men echt niet afkomen met peptalk om er nog 1 of 2 reps uit te persen, mijn laatste rep is ook echt mijn laatste, fysiek én mentaal. Ook Impo is ervaren genoeg en heeft meer dan voldoende geestelijke power om dit klaar te spelen.
OT: sterke trainingen weer.

11x190.. Heel erg netjes.

Sterke squats doe je daar!

nette squats! je gaat hard man :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven