MuscleMeat

Log Jezza

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
bijlagen

tabel1.jpg

tabel2.jpg

tabel3.jpg

tabel4.jpg

tabel5.jpg

tabel6.jpg

tabel7.jpg

Jemig da ging weer super...
Kijk.. hier kan een mens nog wat van leren. :thumbs:
Ben weer benieuwd naar maandag :D

Fijn weekend Impo

Dit is wetenschappelijk de sport benaderen en uitvoeren.
Erg knap als je dit op die manier doet en kan volhouden gaat nog een stapje verder dan de meeste trainees trainen op dit forum

Fijn weekend man, rust ze.

Dit is wetenschappelijk de sport benaderen en uitvoeren.
Erg knap als je dit op die manier doet en kan volhouden gaat nog een stapje verder dan de meeste trainees trainen op dit forum

Jij noemt het knap, ik noem het op termijn noodzakelijk voor de meesten die echt verder willen komen dan het beginners/intermediate stadium.

Na de 1e 2 a 3 "wittebroods-jaren" qua training, volgt er meestal een zeer hardnekkig periode van plateaus.
Meestal zijn het dan alleen de natuurtalenten die door trainen op alleen gevoel (of eventueel met chemische "gevoels"-ondersteuning) nog verder komen.

Voor de gemiddelde (on)getalenteerden, waar ik mezelf ook onder schaar, heb je geen keuze. Of een (wetenschappelijk) goed doordachte/onderbouwde aanpak, of bij gebrek aan verdere progressie uiteindelijk afhaken...

Dat de meeste trainees op dit forum niet op een "wetenschappelijk benaderde" manier trainen is simpel verklaarbaar door het feit dat er (nog) geen noodzaak is.
Ze zitten vaak nog in de beginnersfase, waarin progressie nog vanzelfsprekend lijkt te zijn en eigenlijk iedere trainingsvorm resultaat geeft.

Ze zitten vaak nog in de beginnersfase, waarin progressie nog vanzelfsprekend lijkt te zijn en eigenlijk iedere trainingsvorm resultaat geeft.

:roflol: Thats me!
Mooie post Harpep. Is er voor strongman/powerliften ook niet een soort natuurlijk plateau. Of zijn de grenzen onbeperkt. Kan mij zo voorstellen dat als de 3 wittebroodsjaren voorbij zijn en dat de trainee vervolgens de sport op bovenstaande manier benaderd en uitvoert dus alles perfect; , rust, training en voeding. Zit er dan geen plafond in na een aantal jaren en moet je dan niet op onderhoud gaan trainen?

Ik lees daar regelmatig post over bij natural bodybuilders. Die dus alles perfect hebben ingericht; training, voeding, rust. Alleen na een jaar of 6 komen zij gewoon niet meer verder?

Anyway voor mij gelukkig nog lang niet aan de orde na 6 maanden trainen.
Imp is 5 jaar bezig maar volgens mij sommige periodes iets beter dan de andere met name qua voeding wat ik heb begrepen? Wellicht ook training?

Ja inderdaad, wat Harpep zegt is zonder twijfel waar, ik kan mij voorstellen dat een naturel krachtsporter een wetenschappelijke benadering moet inschakelen om te blijven vooruit gaan.
In dat opzicht hebben wij 'chemisch gestimuleerden' het makkelijker.

Is er voor strongman/powerliften ook niet een soort natuurlijk plateau. Of zijn de grenzen onbeperkt.
Grenzen zijn nooit onbeperkt. De uiteindelijke grens is het genetisch bepaalde potentieel.
Tenzij we muteren of genetisch gaan manipuleren, komen we daar niet over heen, hoe hard we ook ons best doen.

Kan mij zo voorstellen dat als de 3 wittebroodsjaren voorbij zijn en dat de trainee vervolgens de sport op bovenstaande manier benaderd en uitvoert dus alles perfect; , rust, training en voeding. Zit er dan geen plafond in na een aantal jaren en moet je dan niet op onderhoud gaan trainen?

Ja er komt uiteindelijk hoe dan ook een plafond, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat dit ook je werkelijke genetisch bepaalde plafond is.
Ten eerste gaat het lichaam steeds langzamer en minder reageren op trainingsprikkels naarmate je meer in de buurt komt van dit potentieel.
Dus hoeveel harder en slimmer je ook gaat trainen, het wil niet of nauwelijks meer lukken. Dit wordt ook wel de wet van verminderde meeropbrengst genoemd.
Ten tweede zijn er allerlei tegenwerkende factoren, zoals motivatiegebrek, chronisch opgebouwde blessures, leeftijd etc.
Of je het op onderhoud trainen wilt noemen of niet, als je al een tijdje traint zoals ik (25 jaar) dan gaat er een moment komen dat je steeds meer gaat trainen om achteruitgang tegen te gaan ipv. nog vooruit te komen.

Ik lees daar regelmatig post over bij natural bodybuilders. Die dus alles perfect hebben ingericht; training, voeding, rust. Alleen na een jaar of 6 komen zij gewoon niet meer verder?

Dat kan, maar vaak is het dan toch weer opnieuw vinden van 'sweetspots' qua training. (nieuwe methoden, variaties e.d.)

Anyway voor mij gelukkig nog lang niet aan de orde na 6 maanden trainen.
Imp is 5 jaar bezig maar volgens mij sommige periodes iets beter dan de andere met name qua voeding wat ik heb begrepen? Wellicht ook training?[/

Over de langere termijn zal progressie en succes fluctueren. Dat is heel normaal en natuurlijk. Een lange adem hierbij hebben en je niet uit het veld laten slaan is enorm belangrijk.

sick!

Waarom moeten jullie powerlifters bodybuilders altijd zo vernederen qua gewicht?

Lekker bezig geweest weer.

brutale squats! Mag je tevreden over zijn!

Watskebeurt vandaag......

Prachtig dat bankdrukken lekker gewicht imp. 160 kg.
Leeft die spotter nog of een kleine choke aangezet?

Die tricepsdips is trouwens ook erg goed ook al noem jij het isolatieshit.
Is dit los of op een machine?

Is jouw normale Benchpress zoveel smaller dan je wide bench?
Ik pak hem al behoorlijk wijd vanwege het zoveel mogelijk willen aanspreken van de borstspier. Pak jij hem smaller om het meest effectieve krachtpunt op te zoeken? Goed getraind nou maar hopen dat alles morgen rustig gaat verlopen......:D
s6

:zweet:6 hh met 160 kg :nut:

Behoorlijk heftig Imp!

Het is zeker ook mentaal.
Ik heb wel het idee dat ik mijn lichaam kan dwingen extra dingen te doen met mijn geest, terwijl ik tegelijkertijd voel dat het eigenlijk op is...

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven