MuscleMeat

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

al opgeknapt? en nog getraind?

• Topic Starter Topic Starter
  • #20.462
Ik heb dat ook wel eens.. dat ik gaar ben vroeg op de avond en vervolgens vroeg in slaap pleur en dan de rest van de nacht niet meer kan slapen haha. Hopelijk doet je knie niet vervelend vandaag!
Waardeloos is dat!:sad:

Knie gezeur viel mee gelukkig:D Onderrug daarentegen...

al opgeknapt? en nog getraind?
Hmm..wel getraind, maar weet niet of ik aan het opknappen of aftakelen ben..

Gister deed de verwarming op mijn werk het weer eens niet waardoor het ~14°C was binnen. Ik heb een grotendeels zittend beroep, dus voelde per minuut mijn spieren stijver worden.

Verder heeft de gym een nieuwe indeling waardoor het squatrack nu voor een spiegel staat. Ik kon nu dus goed zien dat ik mijn deadlifts een beetje a la @basmca til..behoorlijk wat rugwerk dus.
Ik ga te weinig door mijn knieen en merk ook dat ik dat lastig vind.

Het was te druk voor walking lunges en moet stiekem ook wel bekennen er gewoon geen zin in te hebben, dus heb ik gesquat...voor de spiegel. Tja, wat zal ik zeggen...qua diepte zeker geen full squat, maar ook geen quartersquat. Ik zie wel dat de vorm beter kan, maar weet niet waar te beginnen..misschien maak ik iets teveel een goodmorning (niet heel overdreven) en moet ik toch echt meer aan heup mobiliteit gaan werken..

Enfin..de training

Legs & abs 2:
Deadlift:

60kg: 10
100kg: 8 (warmup)
140kg: 8 (straps)
160kg: 6 (prima!), 6 (best!), 6 (prima!:D)

Squat:
60kg: 14
80kg: 10
100kg: 10
120kg: 6, 6, 6

Barbell calfraise:

120kg: 15
140kg: 12 (easy!)
160kg: 10 (top!)
180kg: 10 (VPR), 8 (:fire:)

Leg extention:

57kg: 12
84kg: 10, 9 (1f.)
98kg: 5+3.5 (rest-pause:fire:)

Standing leg curl:
30kg: 12 (super easy!)
36kg: 12 (top!), 10 (1f. VPR)

Seated calfraise:
80kg: 12
110kg: 8 (1f.), 8 (2f.), 7 (2f. matige MMC!)

Renegade row:
5kg: 10
8kg: 10 (zeurende linker schouder:sad:), 10 (niet verzwaren! pittige oefening!)

Machine crunch:
43kg: 20
57kg: 10, 10, 10 (:fire:)

Rating:
MDmuBMh.gif
MDmuBMh.gif
MDmuBMh.gif
(tevreden met de workout, maar baal wel van die pijntjes hier en daar! Mijn onderrug speelt ook weer lekker op helaas en heel mijn lijf voelt sore!:o)

De planning voor vandaag! Rustdag, dus ook geen (straf)cardio!:D

Voeding, dinsdag 05-01-2016:
7:00 2 koppen koffie
9:00 1 kop koffie
11:00 50g whey iso + 20g notenmix + multivit + vit D
12:30 150g kipfilet + 125g spinazie + blik monster energy zero
15:00 150g kipfilet + 125g spinazie
18:00 Rauwe andijvie + opgebakken spekjes + ~150-200g bananenkwark (~1000kcals)

~1820kcals, E/K/V = 170g (37%) / 110g (24%) / 80g (40%)

Dus na al die jaren weet je nog steeds niet hoe je moet squatten? :trollface:

• #20.464
Top. Toch gewoon gaan trainen ondanks de omstandigheden :thumb:. Wees trouwens blij dat je nu een spiegel hebt. Zonder spiegel squaten en dl'en vind ik echt verschrikkelijk!
Ik vind het al frustrerend dat ik na zo'n anderhalf jaar serieus trainen met m'n squat loop te kloten.. Het blijkt echter maar weer dat iedereen wel eens wat aan zijn techniek moet werken :P

Nog de beste wensen Marvin!
Dat er nog veel gains mogen komen dit jaar.

Ik kan me niet voorstellen hoe te squatten en deadliften zonder spiegel.

Ik liep altijd al te kutten met squat techniek, hip mobility heeft voor mij wel geholpen, en foam rollen om alles vooraf los te maken.

Waarom ga je dan 120kg squatten en niet gewoon laag beginnen en volledige ROM doen. Ga met 50kg gewoon ATG squatten en bouw zo op.
Na acht jaar :o

• #20.471
Haha. Ja man. Zelfs na 8 jaar kan je nog leren. Ik weet ook nog steeds niet hoe ik moet DL'en :o
True, true

Fixed

Top. Toch gewoon gaan trainen ondanks de omstandigheden :thumb:. Wees trouwens blij dat je nu een spiegel hebt. Zonder spiegel squaten en dl'en vind ik echt verschrikkelijk!
Ik vind het al frustrerend dat ik na zo'n anderhalf jaar serieus trainen met m'n squat loop te kloten.. Het blijkt echter maar weer dat iedereen wel eens wat aan zijn techniek moet werken :P
Hmm...de narcist in mij is wel erg veel in de spiegel aan het kijken:roflol:

Of dat nu zo wenselijk is..:o

Nog de beste wensen Marvin!
Dat er nog veel gains mogen komen dit jaar.

Ik kan me niet voorstellen hoe te squatten en deadliften zonder spiegel.

Ik liep altijd al te kutten met squat techniek, hip mobility heeft voor mij wel geholpen, en foam rollen om alles vooraf los te maken.
Thanks Kerel! Jij ook de beste wensen!:D

Hip mobility ga ik aan werken!
Goed om af en toe eens kritisch naar je uitvoering te kijken hoor. Al is het misschien confronterend....

Wie wel Rob, wie wel ... :o
Mwhoah...had erger verwacht.

Bij mijn deads valt volgens mij nog wel een hoop te halen als ik met mijn kont wat lager begin..dus ga ik aan proberen te werken:thumb:

Waarom ga je dan 120kg squatten en niet gewoon laag beginnen en volledige ROM doen. Ga met 50kg gewoon ATG squatten en bouw zo op.
Na acht jaar :o
Waarom zou ik ATG squatten als mijn mobiliteit dat klote vind? Er komt vast wel weer een punt dat ik weer even volledig reset en mijn uitvoering weer verander..:roflol:

Bij mijn deads valt volgens mij nog wel een hoop te halen als ik met mijn kont wat lager begin..dus ga ik aan proberen te werken:thumb:

Waarom zou ik ATG squatten als mijn mobiliteit dat klote vind? Er komt vast wel weer een punt dat ik weer even volledig reset en mijn uitvoering weer verander..:roflol:

Goeie cue bij DL vind ik p**mel naar voren drukken, ipv rug omhoog trekken. Je moet je heupen als een scharnier gebruiken. Ik weet niet of je kont perse zo laag moet beginnen.

ATG squat hoeft toch ook niet? En ik ben er ook niet van overtuigd dat iedereen dat in principe haalt. Maar als je lichaam naar voren klapt zou dat een slappe core kunnen betekenen. Front SQ zijn daar perfect voor. Als het je lukt om die stang niet naar voren te laten rollen is je core wel sterk. Waarom lukt ATG trouwens niet? Enkel mobiliteit kan je wel wat aan doen, maar je kan ook pech hebben met de vorm van dij of heup botten. En weer even resetten met een laag gewicht is toch geen gek idee wat the Novice zegt?

Heupmobiliteit is bij mij ook een issue. Kijk eens op het internet naar hoe je je "hip hinge" kunt verbeteren. Ik ben me er nu in aan het verdiepen, wellicht heb jij er ook baat bij. Vandaag wel weer lekker warm op het werk?

Goeie cue bij DL vind ik p**mel naar voren drukken, ipv rug omhoog trekken. Je moet je heupen als een scharnier gebruiken. Ik weet niet of je kont perse zo laag moet beginnen.

ATG squat hoeft toch ook niet? En ik ben er ook niet van overtuigd dat iedereen dat in principe haalt. Maar als je lichaam naar voren klapt zou dat een slappe core kunnen betekenen. Front SQ zijn daar perfect voor. Als het je lukt om die stang niet naar voren te laten rollen is je core wel sterk. Waarom lukt ATG trouwens niet? Enkel mobiliteit kan je wel wat aan doen, maar je kan ook pech hebben met de vorm van dij of heup botten. En weer even resetten met een laag gewicht is toch geen gek idee wat the Novice zegt?
Gewoon die stang neuken ja

slappe geest, slappe core

:P

sorry...komt door je apenkoppies en continue gepest met je binges!
Happy new year voor jou en je moppie!

Squatten met spiegel is wel fijn ja. Maakte je nooit video's van je squats dan? Ik neem regelmatig ff een setje op zodat ik kan zien hoe m`n form is, omdat wij ook geen spiegel bij het squatrek hebben

Squatten met spiegel is wel fijn ja. Maakte je nooit video's van je squats dan? Ik neem regelmatig ff een setje op zodat ik kan zien hoe m`n form is, omdat wij ook geen spiegel bij het squatrek hebben
Squatten met een spiegel is juist niet fijn

Terug
Naar boven