- Waardering
- 7.570
- Lengte
- 1m64
- Massa
- 74kg
Neen ik zou ook niet graag squaten met een spiegel.liever met een barbell dan

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Hmm..ik wek hier weer het idee dat de diepte van mijn squat waardeloos is, maar dat is nu ook weer niet het geval.Goeie cue bij DL vind ik p**mel naar voren drukken, ipv rug omhoog trekken. Je moet je heupen als een scharnier gebruiken. Ik weet niet of je kont perse zo laag moet beginnen.
ATG squat hoeft toch ook niet? En ik ben er ook niet van overtuigd dat iedereen dat in principe haalt. Maar als je lichaam naar voren klapt zou dat een slappe core kunnen betekenen. Front SQ zijn daar perfect voor. Als het je lukt om die stang niet naar voren te laten rollen is je core wel sterk. Waarom lukt ATG trouwens niet? Enkel mobiliteit kan je wel wat aan doen, maar je kan ook pech hebben met de vorm van dij of heup botten. En weer even resetten met een laag gewicht is toch geen gek idee wat the Novice zegt?
Vandaag gelukkig weer warm op het werk..hoewel..ik had me voorgenomen als het weer koud zou zijn, gewoon naar huis te gaan of ergens waar het wel warm is een boekje te gaan lezenHeupmobiliteit is bij mij ook een issue. Kijk eens op het internet naar hoe je je "hip hinge" kunt verbeteren. Ik ben me er nu in aan het verdiepen, wellicht heb jij er ook baat bij. Vandaag wel weer lekker warm op het werk?

Ik neuk liever andere dingen..
Hip thrusts...

Bedankt hè!slappe geest, slappe core
sorry...komt door je apenkoppies en continue gepest met je binges!
Happy new year voor jou en je moppie!
Jij ook de beste wensen..Zo is het!
Ik maak nooit video's..vind dat altijd zo awkward..en voordat ik ergens mijn telefoon goed heb gezet...duurt me allemaal te lang.Squatten met spiegel is wel fijn ja. Maakte je nooit video's van je squats dan? Ik neem regelmatig ff een setje op zodat ik kan zien hoe m`n form is, omdat wij ook geen spiegel bij het squatrek hebben

Ik ga stukNeen ik zou ook niet graag squaten met een spiegel.liever met een barbell dan![]()

.Komt dat door je kop?Als ik terwijl ik train in een spiegel moet kijken word ik misselijk en dat misselijk zijn heeft dan een negatieve invloed op mn training.
ik vermoed het.
Kan ik me wel iets bij voorstellen. Hier staan ze wel eens met z`n drieën zonder shirt te poseren en fotograferen voor de spiegels, recht waar alle bankjes staan.. Dus zo awkward is een setje squats opnemen bij ons nietIk maak nooit video's..vind dat altijd zo awkward..en voordat ik ergens mijn telefoon goed heb gezet...duurt me allemaal te lang.

Vind dat dus gewoon echt asociaal. Laatst gebeurde het ook bij onze gym, waren een shoot aan het doen met fotograaf enzo, was het ook nog eens een patser met een ego waar ik misselijk van word. Ben er gewoon doorheen gelopen en ben stug verder gegaan met mijn eigen training.Kan ik me wel iets bij voorstellen. Hier staan ze wel eens met z`n drieën zonder shirt te poseren en fotograferen voor de spiegels, recht waar alle bankjes staan.. Dus zo awkward is een setje squats opnemen bij ons niet![]()
Vind dat dus gewoon echt asociaal. Laatst gebeurde het ook bij onze gym, waren een shoot aan het doen met fotograaf enzo, was het ook nog eens een patser met een ego waar ik misselijk van word. Ben er gewoon doorheen gelopen en ben stug verder gegaan met mijn eigen training.
Doe die shoot lekker buiten openingstijden of op een rustige plek waar niemand last van je heeft ofzo, oprotten gauw.

Je zegt zelf dat het tussen kwart en full squat in zit, en dat je naar voren klapt. Dat is toch niet OK? Waardeloos is weer het andere uiterste. Het siert iemand toch alleen maar als hij na tig jaar blijft zoeken naar verbeteringen, toch?Hmm..ik wek hier weer het idee dat de diepte van mijn squat waardeloos is, maar dat is nu ook weer niet het geval.
Ik ga komende tijd zeker wat spelen met verschillende squats, voetstanden en dus ook met lagere gewichten..
Goed zo jongen
Mmmm ... toch even gegoogled. Ik noem een parallel squat de positie waarbij het heupgewricht minstens zo diep komt als het kniegewricht, en de hoek van de knie (omdat hij ook naar voren komt) iets meer dan 100o is. En ATG vind ik de houding waarbij de kont letterlijk tussen de enkels komt. De diepte die Johnny Candito, en een paar eng sterke en dunne Chinese lifters, halen. De meeste krachtsporters hebben een te dikke pens en poten om zulle hoeken te maken. En parallel en full squat heb ik door elkaar gebruikt. Ik zie dat full squat door de meesten als dieper (maar hoeveel dieper?) dan parallel wordt gezien, en dat velen ATG en full squat door elkaar gebruiken. En parallel squats wordt soms gebruikt als het dijbeen (dat licht gebogen is) 'parallel' aan de grond is. En wat als je op schoenen met hakjes squat? Kortom, we hebben het weer over woorden en hun definitiesAls je tussen een quarter en een full squat inzit dan is het gewoon een parallel squat?

Allemaal waar! Het went ook vast wel!Weet zelf niet beter dan met spiegel SQ, DL en OHP te doen. Als ik ergens anders ga trainen vind ik het dan ook verschrikkelijk als dat niet voor de spiegel kan, vreemd genoeg haal ik daar dus toch echt voordeel uit.. Of het is maar net wat je gewend bent natuurlijk.
Vind het overigens juist een pluspunt om voor spiegel te trainen; je kan voor een deel je uitvoering zien en werken aan techniek, gaat mij in ieder geval makkelijker af mét dan zonder spiegel..

Als ik terwijl ik train in een spiegel moet kijken word ik misselijk en dat misselijk zijn heeft dan een negatieve invloed op mn training.

waarschijnlijk..
ik vermoed het.
Squaten in de spiegel met een papieren zak op mn hoofd is mss een oplossing.Ook gelijk handig tegen hyperventileren.

Pff, zie mezelf al staan zonder t-shirt in mijn gym!Kan ik me wel iets bij voorstellen. Hier staan ze wel eens met z`n drieën zonder shirt te poseren en fotograferen voor de spiegels, recht waar alle bankjes staan.. Dus zo awkward is een setje squats opnemen bij ons niet![]()
Dat patserige deed het ehm denk...gewoon een halfnaakte man heb je vast geen problemen mee...Vind dat dus gewoon echt asociaal. Laatst gebeurde het ook bij onze gym, waren een shoot aan het doen met fotograaf enzo, was het ook nog eens een patser met een ego waar ik misselijk van word. Ben er gewoon doorheen gelopen en ben stug verder gegaan met mijn eigen training.
Doe die shoot lekker buiten openingstijden of op een rustige plek waar niemand last van je heeft ofzo, oprotten gauw.

Klinkt als een topgym..In mn oude gym werden die gewoon buiten gesmeten met fotograaf en al
Aaaah meneer de fotograaf heeft geen geldig toegangspasje,daar is de deur![]()
Mijn squat vorm vind ik niet ideaal nee...dus het is weer schipperen tussen correcte uitvoering en 'zware' belasting.Je zegt zelf dat het tussen kwart en full squat in zit, en dat je naar voren klapt. Dat is toch niet OK? Waardeloos is weer het andere uiterste. Het siert iemand toch alleen maar als hij na tig jaar blijft zoeken naar verbeteringen, toch?
Goed zo jongen![]()
Zit wat in..Als je tussen een quarter en een full squat inzit dan is het gewoon een parallel squat?

Zullen we het anders over MMC hebben..Mmmm ... toch even gegoogled. Ik noem een parallel squat de positie waarbij het heupgewricht minstens zo diep komt als het kniegewricht, en de hoek van de knie (omdat hij ook naar voren komt) iets meer dan 100o is. En ATG vind ik de houding waarbij de kont letterlijk tussen de enkels komt. De diepte die Johnny Candito, en een paar eng sterke en dunne Chinese lifters, halen. De meeste krachtsporters hebben een te dikke pens en poten om zulle hoeken te maken. En parallel en full squat heb ik door elkaar gebruikt. Ik zie dat full squat door de meesten als dieper (maar hoeveel dieper?) dan parallel wordt gezien, en dat velen ATG en full squat door elkaar gebruiken. En parallel squats wordt soms gebruikt als het dijbeen (dat licht gebogen is) 'parallel' aan de grond is. En wat als je op schoenen met hakjes squat? Kortom, we hebben het weer over woorden en hun definities![]()

En ik doe nog zo mn best om normaal over te komen 
Vind je dit geen leuke discussie dan?

Mmmm ... toch even gegoogled. Ik noem een parallel squat de positie waarbij het heupgewricht minstens zo diep komt als het kniegewricht, en de hoek van de knie (omdat hij ook naar voren komt) iets meer dan 100o is. En ATG vind ik de houding waarbij de kont letterlijk tussen de enkels komt. De diepte die Johnny Candito, en een paar eng sterke en dunne Chinese lifters, halen. De meeste krachtsporters hebben een te dikke pens en poten om zulle hoeken te maken. En parallel en full squat heb ik door elkaar gebruikt. Ik zie dat full squat door de meesten als dieper (maar hoeveel dieper?) dan parallel wordt gezien, en dat velen ATG en full squat door elkaar gebruiken. En parallel squats wordt soms gebruikt als het dijbeen (dat licht gebogen is) 'parallel' aan de grond is. En wat als je op schoenen met hakjes squat? Kortom, we hebben het weer over woorden en hun definities![]()
) maar eerder door wat @Skatermarvin al noemt een gebrek aan moboliteit van voornamelijk enkels en/of heupen.Mwoa, heb er weinig moeite mee. Die gasten zijn 16 - 17 jaar, elke dag aan het trainen. Gainen als een malle, en doen zulke dingen alleen maar als er echt plaats voor is. Zolang ze niemand in de weg staan en gewoon normaal doen moet dat prima kunnen. Het was verder ook geen foto shoot, gewoon ff snel wat iPhone fotootjes schieten en shirt weer aanVind dat dus gewoon echt asociaal. Laatst gebeurde het ook bij onze gym, waren een shoot aan het doen met fotograaf enzo, was het ook nog eens een patser met een ego waar ik misselijk van word. Ben er gewoon doorheen gelopen en ben stug verder gegaan met mijn eigen training.
jawel hoor..best leerzaam allemaal!
bedankt voor het meedenken..ga er mee aan de slag ☺De meesten halen echt ATG niet (alleen) door een te dikke pens en poten, ken namelijk ook erg zware weightlifters die het wel kunnen (zoek onze Amerikaanse Holly maar eens op) maar eerder door wat @Skatermarvin al noemt een gebrek aan moboliteit van voornamelijk enkels en/of heupen.
16-17 jaar...gainen als een malle...Mwoa, heb er weinig moeite mee. Die gasten zijn 16 - 17 jaar, elke dag aan het trainen. Gainen als een malle, en doen zulke dingen alleen maar als er echt plaats voor is. Zolang ze niemand in de weg staan en gewoon normaal doen moet dat prima kunnen. Het was verder ook geen foto shoot, gewoon ff snel wat iPhone fotootjes schieten en shirt weer aan