AndroidHealthClinic

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Als er 1 oefening zich niet leent om zwaar op te gaan is het wel db fly's. Dan word het gewoon een db Bench.. Prima oefening maar doe dan gewoon db Bench. Je kan je afvragen wat het nut is om zo goor te gaan als je dezelfde stimulus kan bereiken door hem gewoon correct en lichter uit te voeren

En het is echt een hele goeie manier om je schouders naar de t*fus te helpen.

als je met db flyes of presses je schouders verneukt dan ben je wel echt aardappel

bij een barbell valt er nog iets voor te zeggen dat de fixed afstand tussen je handen je in een verkeerde positie kan dwingen maar bij een dumbbell doe je het toch echt zelf :roflol:

Dat laatste vind ik wel interessant..waarom lopen er zoveel hier te zeveren dan dat je niet gained als je niet >70% van 1RM traint..

Wat is prima? Prima voor massa of word je enkel sterker?

assistance en main lifts zijn heel wat anders. Assistance gewoon op lager % pompen. Daarnaast is het bij DB flys erg lastig om zwaarder te gaan zonder te cheaten. Als je het moment om je schouder kleiner maakt door je arm te buigen of minder ver te laten zakken word de oefening inderdaad makkelijker maar dit heeft totaal geen voordelen tov de oefening gewoon correct uitvoeren. Zelfde geldt voor squats, je kan wel oneindig veel zwaarder gaan door quarter squats te doen, je bent dan wel 70+% bezig, maar dit is totaal zinloos dan

Als ik zou eten zou ik inderdaad massa aanzetten. Eten = massa. Training = sterker worden (even heel erg bot gezegd dan).

Dat laatste vind ik wel interessant..waarom lopen er zoveel hier te zeveren dan dat je niet gained als je niet >70% van 1RM traint..

%1rm of 1rm geldt maar voor 1 manier van uitvoering

als je 'zwaar gaat' op flyes en je bent praktisch aan het db pressen, dan verander je de dynamiek/mechanica van de lift waardoor het lichter wordt voor je (in dit geval) borstspier

als je 'zwaar gaat' op flyes en je bent praktisch aan het db pressen, dan verander je de dynamiek/mechanica van de lift waardoor het lichter wordt voor je (in dit geval) borstspier

alleen dan een db bench met je schouder in een kwetsbaardere positie..

hangt er compleet vanaf hoe je db flyes doet

wat is dit nu weer?

Fly's voor massa?

Iedereen bij mij in de gym doet db/cable fly wel zwaarder als mij.

Maar die uitvoering......

Je moet kapot gaan op de compounds.

Niet op een verkrachte fly die er niet uitziet.

Zal wel eens proberen te filmen die lui

wat is dit nu weer?

Fly's voor massa?

Same here.
In mijn nieuwe gym hangen 70-80% van de gasten alleen maar aan kabels en machines met veel te hoge gewichten.
Als ik na mijn compounds deze oefeningen pak op een lager gewicht staan ze stiekem te lachen in een hoekje :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
  • #21.553
Probeer jij nou bewust kansloos te doen of ben je gewoon unaware.
Hoezo? Buiten mijn rare vreterijen volg ik naar mijn mening een prima schema ram-vol bro-food.

Maar omdat het geen 3000kcals zijn is het ineens niet goed?

Ben hier op DBB gewoon een van de enige die eerlijk is over junk en cheats, want geloof dat het gros er hier een IIFYM mentaliteit op nahoud..
En het is echt een hele goeie manier om je schouders naar de t*fus te helpen.
Hmm..dat is dan ook weer zo..
no pain no gain

DB flyes is echt wel een van de meest overschatte oefeningen naar mijn mening
No pain no gain:roflol:
als je met db flyes of presses je schouders verneukt dan ben je wel echt aardappel

bij een barbell valt er nog iets voor te zeggen dat de fixed afstand tussen je handen je in een verkeerde positie kan dwingen maar bij een dumbbell doe je het toch echt zelf :roflol:
Toch niet helemaal..als je r*tard zware fly's gaat doen kun je de boel toch goed verneuken hoor..

assistance en main lifts zijn heel wat anders. Assistance gewoon op lager % pompen. Daarnaast is het bij DB flys erg lastig om zwaarder te gaan zonder te cheaten. Als je het moment om je schouder kleiner maakt door je arm te buigen of minder ver te laten zakken word de oefening inderdaad makkelijker maar dit heeft totaal geen voordelen tov de oefening gewoon correct uitvoeren. Zelfde geldt voor squats, je kan wel oneindig veel zwaarder gaan door quarter squats te doen, je bent dan wel 70+% bezig, maar dit is totaal zinloos dan

Als ik zou eten zou ik inderdaad massa aanzetten. Eten = massa. Training = sterker worden (even heel erg bot gezegd dan).
Maar waarom doe jij het dan niet (meer eten)?

Betwijfel ook of ik dit schema lang ga aanhouden hoor..ik mis toch wel het gewone press-werk..

Duidelijk..

alleen dan een db bench met je schouder in een kwetsbaardere positie..
Zo iets..:o
hangt er compleet vanaf hoe je db flyes doet
Dat ook..
Waar heb jij het over, ik ben doorgaans heel kansrijk :eyebrow:
:roflol:
wat is dit nu weer?

Fly's voor massa?

Tja..ik heb dat schema ook niet gemaakt. Bij mij geldt over het algemeen hetzelfde...maar niet alleen isolatie...op veel oefeningen zie ik gasten veel te zwaar gaan..
Same here.
In mijn nieuwe gym hangen 70-80% van de gasten alleen maar aan kabels en machines met veel te hoge gewichten.
Als ik na mijn compounds deze oefeningen pak op een lager gewicht staan ze stiekem te lachen in een hoekje :roflol:
Herkenbaar...ik heb ook weleens de vraag gehad 'hoe ik zo 'groot' kon zijn' toen ik stond te curlen met 10kg..
Juist natty's moeten zwaar trainen imo
Afwisseling?

The fly is dead ! Yeah !

1 training en 3 pagina's gelul...begint een beetje een trend te worden hier...

Terug
Naar boven