MuscleMeat

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

• Topic Starter Topic Starter
  • #21.962
  • #21.964
Zeker natty, coole gast. Maar leuke ervaring gister dus?
Was zeker voor herhaling vatbaar...

Maar zoals jullie weten is die bro-science wel in mijn straatje. Dus als ik heel eerlijk ben heb ik weinig nieuws geleerd van Wesley..eigenlijk weer meer op mijn plaats gezet als je bijvoorbeeld kijkt naar curls is het gros maar een beetje aan het slingeren en smijten..dat was niet de essentie van de oefening..:o

Het popcorn gehalte van de discussie valt nog een beetje tegen. Of moet het nog losbarsten? :D

• #21.967
ik claim niet alles te weten en ben al helemaal geen powerlifter maar bedankt

Respect? Kom op ik maak gewoon een grapje :o

Ik begrijp gewoon echt totaal niet hoe je onderzoek niet kan geloven. Hoe kun je nu totale schijt aan de wetenschap hebben? Leven we in de middeleeuwen? En in plaats daar van naar totaal ongefundeerde verhaaltjes van een dude luisterd omdat hij buff os

Ok leg jij nou eens uit hoe je volgens de wetenschap z.s.m groot word. En ik ben serieus.

Wow, sterke SLDL's Marv! Lekker gegeten ook zie ik. Ga zo door!

Laat die mensen met hun kutfysieken maar lullen hoor, je bent goed bezig! :thumbup::thumbup:

gr jan

Marvin, ik zou voortaan gewoon niet meer reageren op die zielige sarcastische reacties. Zijn blijkbaar kleine kinderen en ze vinden het juist heerlijk als jij serieus ingaat op hun trollreacties of 'ik weet het beter want ik gebruik de wetenschap' reacties.

Aan je verhaal te lezen was het een mooie meet. Altijd motiverend om met iemand als Wesley te trainen lijkt me.

waar was die meet?

Ok leg jij nou eens uit hoe je volgens de wetenschap z.s.m groot word. En ik ben serieus.

progressive tension overload icm een schema samengesteld uit oefeningen die passen bij de lifter en zijn/haar doelen op voor hem/haar nuttige intensiteit/volume/frequentie

:o

verder is ook wel de 80/20 regel van toepassing. Door gewoon volume op bv curls te doen maar je wel 80% van de gains, of dat nou een bicep curl is voor de buitenkant bicep met focus op piekcontractie in superset met een cable curl met focus op mind muscle connectie of een gewone dumbell curl. Maar ja het ene klinkt veel spannender dan het andere dus zal dat wel meer gains opleveren :rolleyes: Maar uit onderzoeken blijkt dat dit helemaal niet zo is, bijvoorbeeld het bloedgroep dieet, net zo iets. Mensen willen graag dat bodybuilding iets heel speciaals is en verzanden in dat soort details terwijl in feite het zo simpel is als Pleurklaat hierboven gewoon beschrijft :o

• #21.977
ik claim niet alles te weten en ben al helemaal geen powerlifter maar bedankt
graag gedaan

Ben benieuwd..

wat is er mis met haribo?

Wow, sterke SLDL's Marv! Lekker gegeten ook zie ik. Ga zo door!

Laat die mensen met hun kutfysieken maar lullen hoor, je bent goed bezig! :thumbup::thumbup:

gr jan
Bedankt.. ;)

Niet zo bijdehand doen met je "logica"
:roflol:

Marvin, ik zou voortaan gewoon niet meer reageren op die zielige sarcastische reacties. Zijn blijkbaar kleine kinderen en ze vinden het juist heerlijk als jij serieus ingaat op hun trollreacties of 'ik weet het beter want ik gebruik de wetenschap' reacties.

Aan je verhaal te lezen was het een mooie meet. Altijd motiverend om met iemand als Wesley te trainen lijkt me.
was zeker motiverend! :) ik ga er ook op in omdat ik wel hou van een beetje discuseren en mijn mening spuien..

Ongelooflijk!!
Zwanenburg..
:o

verder is ook wel de 80/20 regel van toepassing. Door gewoon volume op bv curls te doen maar je wel 80% van de gains, of dat nou een bicep curl is voor de buitenkant bicep met focus op piekcontractie in superset met een cable curl met focus op mind muscle connectie of een gewone dumbell curl. Maar ja het ene klinkt veel spannender dan het andere dus zal dat wel meer gains opleveren :rolleyes: Maar uit onderzoeken blijkt dat dit helemaal niet zo is, bijvoorbeeld het bloedgroep dieet, net zo iets. Mensen willen graag dat bodybuilding iets heel speciaals is en verzanden in dat soort details terwijl in feite het zo simpel is als Pleurklaat hierboven gewoon beschrijft :o
door het semi wetenschappelijk te benaderen maak je er niet iets speciaals van? Ik durf te betwijfelen of je die progressieve overload altijd nodig hebt..zoals ik eerder vandaag al aangaf kun je met bijvoorbeeld squatten doodgaan met 60kg maar ook met 120kg..en denk niet dat je spieren het verschil zullen opmerken.

Denk dat @martyyn wel begrijpt waar ik het over heb..

Ik ben er toch wel van overtuigd dat progressie nodig is. Als je hetzelfde doet als gisteren en eergisteren, en dat lukt, dat is er geen enkele noodzaak voor een lichaam om kostbare energie te steken in extra spierweefsel.
Maar progressie kan meerdere verschijningsvormen hebben (dus niet alleen kilo's erbij). Als je een oefening steeds strikter doet, een ROM die langer wordt van heel laag tot heel hoog, of als de tijd onder tensie langer wordt, dan is er ook een progressie ten opzichte van de voorgaande dagen, en moet je lichaam daarop adapteren. En die laatste zaken is denk ik, wat jij precies bedoelt.

Terug
Naar boven