XXL Nutrition

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

• Topic Starter Topic Starter
  • #21.982
Ik ben er toch wel van overtuigd dat progressie nodig is. Als je hetzelfde doet als gisteren en eergisteren, en dat lukt, dat is er geen enkele noodzaak voor een lichaam om kostbare energie te steken in extra spierweefsel.
Maar progressie kan meerdere verschijningsvormen hebben (dus niet alleen kilo's erbij). Als je een oefening steeds strikter doet, een ROM die langer wordt van heel laag tot heel hoog, of als de tijd onder tensie langer wordt, dan is er ook een progressie ten opzichte van de voorgaande dagen, en moet je lichaam daarop adapteren. En die laatste zaken is denk ik, wat jij precies bedoelt.
Dat klopt ook wel denk...maar het wil niet zeggen dat als je niet zwaar traint dat je niet vooruit gaat..je kunt ook niet oneindig zwaarder blijven trainen anders zouden we allemaal wel 300kg deadliften en 200kg benchen..
t*ring was echt 15 min bezig met me reactie en toen drukte ik per ongeluk op vorige.. laat ook maar.
:roflol:

Fuaaark

Niks! Haribo is mij iets te zoet. Die kaneelkoekjes, mini-lion & snickers zou ik wel weer in mijn schema willen hebben :o
ik vind het allemaal lekker.. :o

ow wacht ik heb geen schema

• Topic Starter Topic Starter
  • #21.985
door het semi wetenschappelijk te benaderen maak je er niet iets speciaals van? Ik durf te betwijfelen of je die progressieve overload altijd nodig hebt..zoals ik eerder vandaag al aangaf kun je met bijvoorbeeld squatten doodgaan met 60kg maar ook met 120kg..en denk niet dat je spieren het verschil zullen opmerken.

Denk dat @martyyn wel begrijpt waar ik het over heb..

dat denk je dan verkeerd want dat is echt duidelijk waargenomen en beschreven in de literatuur. hogere volumes leiden tot op een bepaald punt tot meer hypertrofie, hogere ladingen leiden tot meer kracht specifieke adaptaties, hogere ladingen leiden tot hogere activatie, lagere ladingen leiden tot meer verzuring, etc.

je zou srs gewoon nog wat gains kunnen maken als je die pomp tut mmc gewichten of progressie zijn niet belangrijk aanpak (waar bijna geen 1 natty mee weg komt) laat varen en je bij de basis zou houden. het hoeft verder ook helemaal geen of/of te zijn tussen onbeheerst met gewichten hengsten of anderhalve kilo tillen en je biceps helemaal kapot proberen te knijpen, je kunt gewoon streven naar progressive overload binnen de parameters die passen bij jouw specifieke situatie (meer reps per set, langzamere eccentrics, noem maar op).

het is gewoon zonde imo want je traint wel gewoon hard, maar the bigger picture/overkoepelende structuur ontbreekt en je verwaarloost cruciale basisprincipes om je vervolgens te focussen op minieme details.

@Pleurklaat heb je iets van een schema wat volgens jou de meest ideale manier is om spiermassa aan te zetten? Dan ga ik die eens 4 weken proberen en zet ik mijn bevindingen hier neer :D

Dat lijkt me sterk want zo staat hier niet in de literatuur beschreven hoor!!!!

mooi stropopargument want niemand zegt dat je 'als een autist geen rep moet afwijken'

maar ik weet dat jij meer voorstander bent van die naald erin drukken ipv iets aan je gebrekkige trainingsaanpak doen, dus veel meer moet ik waarschijnlijk niet van jou verwachten :)

Schoten worden afgevuurd deze avond, prrr prrr prrr

mooi stropopargument want niemand zegt dat je 'als een autist geen rep moet afwijken'

maar ik weet dat jij meer voorstander bent van die naald erin drukken ipv iets aan je gebrekkige trainingsaanpak doen, dus veel meer moet ik waarschijnlijk niet van jou verwachten :)

Inspiring, yet savage.

Terug
Naar boven