MuscleMeat

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Hangt van je doel af; Klokov doet een hele langzame excentrische fase bij de squat bijvoorbeeld om specifiek kracht te trainen voor de catch in de snatch en clean.
Hoeveel paused snatches hebben jullie die dag gedaan? Lijkt alsof ie niks anders doet afgaande op z'n instagram posts.

Goeie training Marv!

Hangt van je doel af; Klokov doet een hele langzame excentrische fase bij de squat bijvoorbeeld om specifiek kracht te trainen voor de catch in de snatch en clean. Mijn benen stonden er in de dagen na zijn seminar prima bij, veel voller dan normaal na squats bijvoorbeeld. ;)
Dan is dat toch de overload? Ik bedoel meer dat t onzin is om year round bijvoorbeeld langzaam 60 x 8 te benchen en dan denken dat je vooruitgang boekt terwijl je al die tijd hetzelfde doet..

Iets lang vasthouden wel, zoals planks of farmers, een oefening langzamer uitvoeren lijkt me niet echt. Misschien als je het elke keer langzamer doet maar dat lijkt me niet al te nuttig.
Tja, meeste onderzoeken geven voor zover ik weet aan dat een langere TUT zorgt voor een kleinere toename in kracht ten opzichte van normaal uitvoerde reps. Hypertrofie kan ik even niet zo gauw iets over vinden. Waar het in ieder geval zeker voor zorgt is dat je veel minder herhalingen op een bepaald gewicht kunt doen en daarmee direct het totale werkvolume naar beneden gooit.

Laatst bewerkt:
Tussen de "roid rage" opmerkingen door...
een nette training met die 4 apekoppen! :D

Tja, meeste onderzoeken geven voor zover ik weet aan dat een langere TUT zorgt voor een kleinere toename in kracht ten opzichte van normaal uitvoerde reps. Hypertrofie kan ik even niet zo gauw iets over vinden. Waar het in ieder geval zeker voor zorgt is dat je veel minder herhalingen op een bepaald gewicht kunt doen en daarmee direct het totale werkvolume naar beneden gooit.

Een van de meest nuttige opmerkingen op de laatste 8 bladzijden. Iets gelijks zal ook voor pauzed reps gelden....

En de abercrombie opmerking van Lloyd wil ik nomineren voor de leukste.

Een van de meest nuttige opmerkingen op de laatste 8 bladzijden. Iets gelijks zal ook voor pauzed reps gelden....

En de abercrombie opmerking van Lloyd wil ik nomineren voor de leukste.
Heh, thanks Neet. Paused reps hebben dan wel weer nut op bijvoorbeeld bench of squat, zeker voor powerlifting waar dit competitielifts zijn. Paused squats zijn bijvoorbeeld heel nuttig om je zwakke punt (zoals bij de meesten) onderin sterker te maken.

Laatst bewerkt:
Iedereen die waarde hecht aan empirisch onderzoek, niet de juiste bloedgroep heeft, te dikke benen heeft en/of meer squat dan 150 kg. oprotten uit dit topic!

Iedereen die waarde hecht aan empirisch onderzoek, niet de juiste bloedgroep heeft, te dikke benen heeft en/of meer squat dan 150 kg. oprotten uit dit topic!
Hoe zijn je 1 (1/×2) deadlifts gegaan. Leek toen ik ze deed veels te veel maar ging wel goed opzich.

Heh, thanks Neet. Paused reps hebben dan wel weer nut op bijvoorbeeld bench of squat, zeker voor powerlifting waar dit competitielifts zijn. Paused squats zijn bijvoorbeeld heel nuttig om je zwakke punt (zoals bij de meesten) onderin sterker te maken.
Zeker. Maar voor hypertrofie wordt het plaatje wel ingewikkeld, als je 5 pauzed reps kan met een bepaald gewicht, maar wel 8 gewone per set, dus veel meer volume.

Zeker. Maar voor hypertrofie wordt het plaatje wel ingewikkeld, als je 5 pauzed reps kan met een bepaald gewicht, maar wel 8 gewone per set, dus veel meer volume.
:D Indirecte carry over. Je wordt er sterker door op je gewone squats, waardoor je weer meer gewicht kunt pakken en dus weer wat meer massa.

Marvin wanneer ga je full bayesian dan?

Terug
Naar boven