MuscleMeat

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

• Topic Starter Topic Starter
  • #22.141
GODVER...toch weer een mega-quote in de morgen..

...is een dag zonder zorgen:roflol:

Quoting!
Iets lang vasthouden wel, zoals planks of farmers, een oefening langzamer uitvoeren lijkt me niet echt. Misschien als je het elke keer langzamer doet maar dat lijkt me niet al te nuttig.
Lijkt mij dus wel, maar daar draait het hele gezeik om hier ;)

goeie training, its not all about weights ;)
+1
Wel vreemd dat je naar een trainingseminar bent gegaan met eigenlijk alleen roiders en dat er geen openheid in principe gegeven is Hoe en wat er voor nodig is om op dat niveau te komen zoals @Punjab heel goed over zichzelf heeft aangegeven vandaag. Dan tast je eigenlijk nog in het duister.
Tja..ik snap het wel een beetje. Het is vragen naar de bekende weg. 1 op 1 hadden sommige best wel antwoord gegeven, maar niet in een algemene vragenronde.

Verder is het ook net doen of de gains enkel uit een spuitje komen en dat is niet (helemaal) waar.. ;)
Lach maar..een eetstoornis is een serieus probleem.. ;)

Nee dat weet iedereen toch wel dat je uiteindelijk iets zwaarder moet gaan om progressie te boeken? De manier waarop is juist waar de discussie over gaat.
dit dus..

Hangt van je doel af; Klokov doet een hele langzame excentrische fase bij de squat bijvoorbeeld om specifiek kracht te trainen voor de catch in de snatch en clean. Mijn benen stonden er in de dagen na zijn seminar prima bij, veel voller dan normaal na squats bijvoorbeeld. ;)
en dit:thumb:

Hoeveel paused snatches hebben jullie die dag gedaan? Lijkt alsof ie niks anders doet afgaande op z'n instagram posts.
Je moet wat om een oefening erin te slijten..:rolleyes:

Thanks Rambo:D
Dan is dat toch de overload? Ik bedoel meer dat t onzin is om year round bijvoorbeeld langzaam 60 x 8 te benchen en dan denken dat je vooruitgang boekt terwijl je al die tijd hetzelfde doet..
Variatie is key..er zijn zoveel factoren om mee te spelen binnen een training.

1 daarvan is x% van je 1RM, maar dat is er slechts 1...
Denk t wel.. Ik train heel hard enzo
Maar jij gebruikt ook turbobrandstof als ik zo zie?
Gebruikte ik maar Turbobrandstof..dan was ik wel wat groter geweest..:rolleyes:
..

Tja, meeste onderzoeken geven voor zover ik weet aan dat een langere TUT zorgt voor een kleinere toename in kracht ten opzichte van normaal uitvoerde reps. Hypertrofie kan ik even niet zo gauw iets over vinden. Waar het in ieder geval zeker voor zorgt is dat je veel minder herhalingen op een bepaald gewicht kunt doen en daarmee direct het totale werkvolume naar beneden gooit.
En als je dan het gewicht iets verlaagd dat je alsnog een goed werkvolume hebt...:rolleyes:
ik voelde me best ziek vandaag maar de momenten dat ik dit topic las ging het iets beter

gr
Graag gedaan!:thumbs:

Tussen de "roid rage" opmerkingen door...
een nette training met die 4 apekoppen! :D
Haha..thanks:D
Een van de meest nuttige opmerkingen op de laatste 8 bladzijden. Iets gelijks zal ook voor pauzed reps gelden....

En de abercrombie opmerking van Lloyd wil ik nomineren voor de leukste.
:D
@meaantje is wel echt zo knap bedoelde ik dan he
ontzettend:roflol:
Heh, thanks Neet. Paused reps hebben dan wel weer nut op bijvoorbeeld bench of squat, zeker voor powerlifting waar dit competitielifts zijn. Paused squats zijn bijvoorbeeld heel nuttig om je zwakke punt (zoals bij de meesten) onderin sterker te maken.
Hier kan ik niks onzinnigs aan ontdekken..

Iedereen die waarde hecht aan empirisch onderzoek, niet de juiste bloedgroep heeft, te dikke benen heeft en/of meer squat dan 150 kg. oprotten uit dit topic!
:roflol:
Hoe zijn je 1 (1/×2) deadlifts gegaan. Leek toen ik ze deed veels te veel maar ging wel goed opzich.
Wat?
Die komen rechtstreeks uit de hel, maar misschien ligt het aan m'n bloedgroep hoor.
Dat zal het zijn. Stuur Mustafa anders even een berichtje.. ;)
Die wil ik even in het midden laten, maar het pist wel sommigen af wat hij squat en DL met zijn 74 kg :D
Die stats boeien me eigenlijk geen f**k..of eigenlijk wel..

Iemand die er zo uitziet (no offence...of wel) ga ik mij niet laten vertellen wat ik moet doen voor gains..

Ik ga toch ook niet naar de obesitas kliniek met vragen over spiermassa?

Zeker. Maar voor hypertrofie wordt het plaatje wel ingewikkeld, als je 5 pauzed reps kan met een bepaald gewicht, maar wel 8 gewone per set, dus veel meer volume.
...
:D Indirecte carry over. Je wordt er sterker door op je gewone squats, waardoor je weer meer gewicht kunt pakken en dus weer wat meer massa.
Als het zo simpel was..

lekker 5 pagina's aan gerustle lezen bij het ontbijt

heerlijk vers wakker worden dit
Eet smakelijk en goedemorgen:wave:
Marvin wanneer ga je full bayesian dan?
Nooit..ik vind Buyasian zo ongeveer de irritantste term die ik me kan bedenken...

met Trenno Henselmans als sekte leider..
Heeft de gemiddelde bodybuilder niet een probleem met eten..of uberhaupt met zichzelf? Hoeveel gasten die kuren zijn of waren niet ontzettend onzeker?

En nee..daar gaat die kuur niet bij helpen, want:

6357087012588812931747049001_dom%20qoute.jpg

Zeau! En nu weer terug tot de orde van de dag...

Weging vanmorgen...beetje teveel lopen vreten zaterdag..

Weging en meting (01-03-2016):
Gewicht: 81.9kg (+0.9kg)
Taille: 74.0cm (+1cm)

De planning..

Back & biceps:
Pull ups:

3x8

Lat pulldown:
5x12-15

Barbell row:
3x10

T-bar row/cable row:
4x12

Cable curl:
4x12

Dumbell curl 12 reps (5kg opbouwen tot 10kg en terug naar 5kg):

Lichte squats/legpresses/extentions (pomp):
3sets

Voeding, dinsdag 01-03-2016:
7:30 2 koppen koffie
9:00 1 kop koffie
9:45 75g havermout + 30g whey delicious + 10g rozijnen + multivit + vit D
12:30 150g rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie + grapefruit
15:00 150g rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie
Pre-workout: 1 scoop mTORC1 (flut PWO)
Post-workout: 30g whey iso + 1 scoop amino-X + 25g nightprotein
19:00 Spelletjesavond: avondeten (~850kcals)

~2285kcals, E/K/V = 195g (34%) / 250g (44%) / 60g (22%)

Pfff die taiile. Vond mijndes al klein, +- 80 cm @ 80kg

• #22.144
Ik ga dat komende zaterdag even proberen (meetmoment) :roflol:

Hoeveel paused snatches hebben jullie die dag gedaan? Lijkt alsof ie niks anders doet afgaande op z'n instagram posts.
De hele seminar duurde van 9-22:30 :D Ik heb die dag genoeg mensen zelfs met een lege barbell op zien geven, waaronder ik. Pause snatches vielen mee.

Dan is dat toch de overload? Ik bedoel meer dat t onzin is om year round bijvoorbeeld langzaam 60 x 8 te benchen en dan denken dat je vooruitgang boekt terwijl je al die tijd hetzelfde doet..
Dat snappen zelfs mensen die niets van trainen weten nog.

Die komen rechtstreeks uit de hel, maar misschien ligt het aan m'n bloedgroep hoor.
Je poging tot humor is mislukt, please try again. :D

En als je dan het gewicht iets verlaagd dat je alsnog een goed werkvolume hebt...:rolleyes:
Hm, werkvolume moet toch op een bepaalde intensiteit (jaja...:fluit:) gedaan worden om zo effectief mogelijk te zijn. Ik denk niet dat setjes van bijvoorbeeld 3x8x70 bench met een lange TUT je hetzelfde resultaat zullen geven als 3x8x100 met normale reps.

Wat ik wel begrijp is dat je op een gegeven moment naar andere methodes gaat zoeken om toch progressie te kunnen blijven maken.

• #22.150
Je poging tot humor is mislukt, please try again. :D
:roflol:

Steen bevindt zich aan de andere kant van onze planeet. ;)
Steen komt niet van deze planeet...

voeding en training zijn 2 verschillende dingen toch?
Wel redelijk aan elkaar verbonden..

Hm, werkvolume moet toch op een bepaalde intensiteit (jaja...:fluit:) gedaan worden om zo effectief mogelijk te zijn. Ik denk niet dat setjes van bijvoorbeeld 3x8x70 bench met een lange TUT je hetzelfde resultaat zullen geven als 3x8x100 met normale reps.

Wat ik wel begrijp is dat je op een gegeven moment naar andere methodes gaat zoeken om toch progressie te kunnen blijven maken.
Die 30kg is ook wel een erg groot verschil..maar 85kg met lange TUT/MMC vs 100kg bench T&G of bounce & go..denk dat het resultaat gelijk is..

maar daar kunnen we oeveloos over discuseren.

Ik bedoel..waarom is mijn borst beter dan de meeste in mijn gym terwijl sommige gasten een stuk sterker zijn? Sommige van die gasten zit zelfs aan de juice..:roflol:

Die 30kg is ook wel een erg groot verschil..maar 85kg met lange TUT/MMC vs 100kg bench T&G of bounce & go..denk dat het resultaat gelijk is..

maar daar kunnen we oeveloos over discuseren.

Ik bedoel..waarom is mijn borst beter dan de meeste in mijn gym terwijl sommige gasten een stuk sterker zijn? Sommige van die gasten zit zelfs aan de juice..:roflol:

Ja ok, 30 kg is waarschijnlijk wat overdreven en ik begrijp dat dit een eindeloze discussie is. En ja, een betere borst kan natuurlijk ook komen door de oefening keuze, ik merkte al verschil toen ik ineens zwaar ging dippen en incline ging benchen. Maar als een lange TUT voor jou werkt, dan werkt het.

'Verder is het ook net doen of de gains enkel uit een spuitje komen en dat is niet (helemaal) waar.. '

Neen, het blijft uiteraard hard werk. Maar kijk bijvoorbeeld naar het verschil in massa tussen de bodybuilders uit het Arnold tijdperk en de topbodybuilders nu. Het verschil is echt niet te wijten aan betere voeding, training of genetics hoor. Zoek bijvoorbeeld eens Jeff Alberts of Alberto Nunez op: zijn top in de natural bodybuildingwereld. Het verschil tussen die heren en de pro's op de Olympia is wederom niet te wijten aan voeding, training of genetics.

Hier Bostin Loyd: progressie in één jaar door alles te pakken wat los en vast zit.
bostin-lloyd.jpg

Hier Big Ramy. Al immens goed (niet natty) fysiek in 2010 (linkse foto), maar totaal niet op niveau van een pro.
pGMvyRq.jpg

Nog een progressie van Sergi Constance...
0.jpg

Ik zou gewoon echt geen advies aannemen van dergelijke figuren. Moest jij dezelfde chemische ondersteuning hebben dan die gasten of die gasten van het seminarie was je waarschijnlijk even groot. Het enige verschil is dat hun tips/advies/... voor een buitenstaander aannemelijk klinken omdat ze er indrukwekkend uitzien. Maar als ik rondkijk in een doorsnee gym zie ik talloze figuren bodypartsplits doen, trainen met doel kapot te zijn, een week niet te kunnen lopen of de pomp na te jagen. Velen ervan trainen ook al jaren, maar zien zij er indrukwekkend uit? Niet echt.

Een manier van trainen is niet de juiste omdat 1) het voldoet aan jouw visie (confirmation bias) en 2) het resultaat oplevert voor 1% van de trainees die dan nog chemische ondersteuning krijgen...

The End.

• #22.155
Ja ok, 30 kg is waarschijnlijk wat overdreven en ik begrijp dat dit een eindeloze discussie is. En ja, een betere borst kan natuurlijk ook komen door de oefening keuze, ik merkte al verschil toen ik ineens zwaar ging dippen en incline ging benchen. Maar als een lange TUT voor jou werkt, dan werkt het.
+1

Binnen bodybuilding is het denk ik 80 procent voeding en roids en 10% trainingstijl en 10% talent toch.
Ik denk dat talent veel hoger staat.

Met de juiste genen ben je namelijk al een end opweg..neem daarbij de juiste gear..beetje training en goede voeding en je bent een topatleet..

Waarbij het talent in je receptoren zit. :D
Van nature?
'Verder is het ook net doen of de gains enkel uit een spuitje komen en dat is niet (helemaal) waar.. '

Neen, het blijft uiteraard hard werk. Maar kijk bijvoorbeeld naar het verschil in massa tussen de bodybuilders uit het Arnold tijdperk en de topbodybuilders nu. Het verschil is echt niet te wijten aan betere voeding, training of genetics hoor. Zoek bijvoorbeeld eens Jeff Alberts of Alberto Nunez op: zijn top in de natural bodybuildingwereld. Het verschil tussen die heren en de pro's op de Olympia is wederom niet te wijten aan voeding, training of genetics.

Hier Bostin Loyd: progressie in één jaar door alles te pakken wat los en vast zit.
bostin-lloyd.jpg

Hier Big Ramy. Al immens goed (niet natty) fysiek in 2010 (linkse foto), maar totaal niet op niveau van een pro.
pGMvyRq.jpg

Nog een progressie van Sergi Constance...
0.jpg

Ik zou gewoon echt geen advies aannemen van dergelijke figuren. Moest jij dezelfde chemische ondersteuning hebben dan die gasten of die gasten van het seminarie was je waarschijnlijk even groot. Het enige verschil is dat hun tips/advies/... voor een buitenstaander aannemelijk klinken omdat ze er indrukwekkend uitzien. Maar als ik rondkijk in een doorsnee gym zie ik talloze figuren bodypartsplits doen, trainen met doel kapot te zijn, een week niet te kunnen lopen of de pomp na te jagen. Velen ervan trainen ook al jaren, maar zien zij er indrukwekkend uit? Niet echt.

Een manier van trainen is niet de juiste omdat 1) het voldoet aan jouw visie (confirmation bias) en 2) het resultaat oplevert voor 1% van de trainees die dan nog chemische ondersteuning krijgen...

The End.
En toch blijf ik zo trainen, omdat het voor mij 1) best goed werkt 2) trainen leuk moet blijven 3) De powerlifting approach geen f**k aan is 4) Altijd teringzwaar trainen uiteindelijk vieze blesures opleverd

the end

Binnen bodybuilding is het denk ik 80 procent voeding en roids en 10% trainingstijl en 10% talent toch.
Ik denk dus dat je manier van trainen/trainings stijl voor een naturel een stuk belangrijker is en dus verantwoordelijk zou zijn voor een hoger percentage(kijkend naar jouw post).

@Rah Rah Man goede post wel hierboven

+
En toch blijf ik zo trainen, omdat het voor mij 1) best goed werkt 2) trainen leuk moet blijven 3) De powerlifting approach geen f**k aan is 4) Altijd teringzwaar trainen uiteindelijk vieze blesures opleverd

the end

niemand zegt oo kdat je als een powerlifter moet trainen en teringzwaar al helemaal niet. Het zou alleen goed zijn wat structuur in je trainingen te implementeren ipv te focussen op dingen als mmc. Je kan ook gestructureerd "pompen"

Maar ja vooral door gaan met wat je doet als je dat leuk vind.

Snap ieder hun kant wel, maar Marvin heeft al tig keren aangegeven dat hij niet anders wilt eten + trainen. Het blijft op deze manier leuk voor hem, waar het uit eindelijk toch om gaat.

Snap ieder hun kant wel, maar Marvin heeft al tig keren aangegeven dat hij niet anders wilt eten + trainen. Het blijft op deze manier leuk voor hem, waar het uit eindelijk toch om gaat.

ja prima maar hij moet niet dan tegen mij zelf gaan beginnen dat als ik eens op MMC focus ik mischien eindelijk eens wat gains maak :roflol:

ja prima maar hij moet niet dan tegen mij zelf gaan beginnen dat als ik eens op MMC focus ik mischien eindelijk eens wat gains maak :roflol:
Dat heb ik niet mee gekregen, maar probally een beetje frustratie wat vanuit hem komt ( Na al dat pl vs bb gejank)

Terug
Naar boven