- Waardering
- 5.498
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 84kg
- Vetpercentage
- 15%
Hoezo niet op de dagen dat je benen en rug traint dan ipv voor de avonden?
En denk je dat dit beter werkt dan 3 medium dagen,3 low dagen en 1 hoge dag?
En wat is vol gas aan de carbs, ook junk(veel)?
De dag na je refeed heb je de meeste kracht, dus dan probeer je de zwaarste trainingen te maken. In de artikelen wordt het beter uitgelegd, maar stel je neemt dit schema (wat ik zelf nu hanteer hehe alleen iets andere volgorde):
Maandag: Borst + triceps
Dinsdag: Rug + achterkant schouders + traps
Donderdag: Voor- en zijkant schouders + biceps + buik
Vrijdag: Benen
Dan kan je op maandag hele dag geen carbs eten (zodat je zo veel mogelijk van je te besteden kcals die dag in carbs voor je refeed kan stoppen, die dag eindig je met een kcal overschot van 500 kcals), voor je training neem je een maaltijd met trage carbs, dan heb je een aardige training. Na je training knal je een flinke lading dextrose binnen en bouw je langzaam af naar langzamere carbs en voor het slapen nog een goede dikke maaltijd met langzame carbs. Natuurlijk geen vetten en geen fructose de hele avond (dus geen junk!).
Op die manier ben je dinsdag aardig vol energie van de refeed die avond er voor en kan je een zware training neer zetten (rug of benen, of welke training je ook wil zetten dan), bovendien heb je een goed herstel van de maandagavond training omdat je daarvoor carb depleted was. Dus dan heb je het meeste baad van je refeed.
Donderdagavond hetzelfde verhaal.
Ik ga er hier wel vanuit dat je vet% om te beginnen iets van 12% ofzo is. Als het veel hoger is kan je met 1 refeed per week beginnen.
Naja, je moet maar even de artikelen lezen, dan wordt het duidelijk.
Ik durf zelf niet te zeggen of dit beter werkt dan de 3 dagen af 1 dag op methode. Burn zegt in het artikel dat je een refeed niet te lang wil laten duren, dus alleen in de avond. Er wordt geen specifiek maximum aangegeven. Als je 3 dagen af 1 dag op doet refeed je een hele dag, persoonlijk lijkt mij dit dus geschikter als je onder de 8% komt ofzo, want als je hoger in je vet zit kan dit wat veel zijn. Maar ik heb daar geen onderbouwing voor.
Laatst bewerkt:

Nu even geen tijd om te lezen
...Even snel mijn training loggen!
), 8x34kg, 10x30kg

it's a mind game marvin!
..