AndroidHealthClinic

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Hoezo niet op de dagen dat je benen en rug traint dan ipv voor de avonden?

En denk je dat dit beter werkt dan 3 medium dagen,3 low dagen en 1 hoge dag?

En wat is vol gas aan de carbs, ook junk(veel)?

De dag na je refeed heb je de meeste kracht, dus dan probeer je de zwaarste trainingen te maken. In de artikelen wordt het beter uitgelegd, maar stel je neemt dit schema (wat ik zelf nu hanteer hehe alleen iets andere volgorde):

Maandag: Borst + triceps
Dinsdag: Rug + achterkant schouders + traps
Donderdag: Voor- en zijkant schouders + biceps + buik
Vrijdag: Benen

Dan kan je op maandag hele dag geen carbs eten (zodat je zo veel mogelijk van je te besteden kcals die dag in carbs voor je refeed kan stoppen, die dag eindig je met een kcal overschot van 500 kcals), voor je training neem je een maaltijd met trage carbs, dan heb je een aardige training. Na je training knal je een flinke lading dextrose binnen en bouw je langzaam af naar langzamere carbs en voor het slapen nog een goede dikke maaltijd met langzame carbs. Natuurlijk geen vetten en geen fructose de hele avond (dus geen junk!).

Op die manier ben je dinsdag aardig vol energie van de refeed die avond er voor en kan je een zware training neer zetten (rug of benen, of welke training je ook wil zetten dan), bovendien heb je een goed herstel van de maandagavond training omdat je daarvoor carb depleted was. Dus dan heb je het meeste baad van je refeed.

Donderdagavond hetzelfde verhaal.

Ik ga er hier wel vanuit dat je vet% om te beginnen iets van 12% ofzo is. Als het veel hoger is kan je met 1 refeed per week beginnen.

Naja, je moet maar even de artikelen lezen, dan wordt het duidelijk.

Ik durf zelf niet te zeggen of dit beter werkt dan de 3 dagen af 1 dag op methode. Burn zegt in het artikel dat je een refeed niet te lang wil laten duren, dus alleen in de avond. Er wordt geen specifiek maximum aangegeven. Als je 3 dagen af 1 dag op doet refeed je een hele dag, persoonlijk lijkt mij dit dus geschikter als je onder de 8% komt ofzo, want als je hoger in je vet zit kan dit wat veel zijn. Maar ik heb daar geen onderbouwing voor.

Laatst bewerkt:
Heb btw die stukjes even doorgelezen, aangezien; 20% / 15% = 1 x per 2 weken en ik op ong 16% zit. Dan lijkt me 1 hoge KH dag per week toch wel genoeg? Zit nu echt te twijfelen man; 1) Hele week low carbs, 2 avonden Refeed 2) Wat ik nu doe; 3 dagen low carbs(50 gr). 3 dagen medium carbs(150 gr) en 1 hoge carbs(350 gr). Give me some advice

Mja kijk ik vindt dat nogal moeilijk te zeggen. Ik eet in de cut nog wel 100 a 150 gram carbs per dag ongeveer denk ik, dat is niet echt mega low ofzo. Iig klein beetje in de ochtend, wat voor en wat na de training. Ik weet niet wat je precies eet op die low en medium en high dagen. Edit: je had het er gewoon bij gezet haha. Hmz, ja 50 gram is echt extreem low carb. Ik heb zelf meer de hele week medium low carb met 2 dagen beginnen met no carb en eindigen met refeed.

Het psychische effect is ook groot. Ik vind 1 refeed per week echt minimaal, anders is het te moeilijk vol te houden. Persoonlijk zou ik gewoon beginnen met 2 refeed avonden, ik vind dat gewoon echt fijn werken. Mocht je nou na 2 weken niet vooruit gaan kan je toch kiezen voor 1 avond kijken of dit beter gaat.

Kijk, ik heb nooit de theorie gelezen achter die low, medium, high dagen en ik heb het ook nooit gedaan. Ik kan dus niet zeggen of het beter is. Ik heb gewerkt met de refeedavonden. Ik vind de theorie daar achter logisch, en ik heb in de practijk gemerkt dat het werkt.

Laatst bewerkt:
Mja kijk ik vindt dat nogal moeilijk te zeggen. Ik eet in de cut nog wel 100 a 150 gram carbs per dag ongeveer denk ik, dat is niet echt mega low ofzo. Iig klein beetje in de ochtend, wat voor en wat na de training. Ik weet niet wat je precies eet op die low en medium en high dagen. Edit: je had het er gewoon bij gezet haha. Hmz, ja 50 gram is echt extreem low carb. Ik heb zelf meer de hele week medium low carb met 2 dagen beginnen met no carb en eindigen met refeed.

Het psychische effect is ook groot. Ik vind 1 refeed per week echt minimaal, anders is het te moeilijk vol te houden. Persoonlijk zou ik gewoon beginnen met 2 refeed avonden, ik vind dat gewoon echt fijn werken. Mocht je nou na 2 weken niet vooruit gaan kan je toch kiezen voor 1 avond kijken of dit beter gaat.

Kijk, ik heb nooit de theorie gelezen achter die low, medium, high dagen en ik heb het ook nooit gedaan. Ik kan dus niet zeggen of het beter is. Ik heb gewerkt met de refeedavonden. Ik vind de theorie daar achter logisch, en ik heb in de practijk gemerkt dat het werkt.

Hoezo alleen avonden? Zie daar niet echt een toegevoegde waarde in?
En je zei ook ergens geen vetten, waarom dat dan?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.245
Interessante discussie beesten!:D Nu even geen tijd om te lezen:(...Even snel mijn training loggen!

Even minimaal een week de laatste "zware"superdude training!:D

Training B: Borst, triceps & buik:
Incline db press (60°): 10x36kg, 8x36kg, Dropset: 6x34kg+7x30kg
Benchpress: 6x80kg (PFF, wat is dit nou weer!), 8x75kg, Dropset: 6x75kg+7x60kg
Decline dbpress: 4x36kg (:mad:), 8x34kg, 10x30kg
Roelly fly's: 2x10x10kg, 10x8kg

Backpack dips: 12xbw+10kg, 8xbw+15kg, 6xbw+15kg
Pressdown SS Standing tricep extention: 10x36kg (normal), 10x32kg (reverse), 10x41kg (close grip) SS 12x30kg, 8x30kg, 7x30kg

Machine crunch SS side machine crunch: 3x15+ x71kg, 3x15+ x64kg, 3x15+ x57kg (Voor beide oefeningen)

Reverse swissball crunch met tussendoor push ups: In totaal 18hh per stuk in sets van 3

Prettig weekend alvast!:D

Hoezo alleen avonden? Zie daar niet echt een toegevoegde waarde in?
En je zei ook ergens geen vetten, waarom dat dan?

Zoals reeds beschreven kan glycerol onderdeel van vet vormen. Het heeft daarbij drie vetzuren nodig. Door het eten van vet komen er meer vetzuren in het bloed. Dit in combinatie met de grote hoeveelheden glycerol kan de vetopslag zeer groot worden. Om deze reden wordt aangeraden om tijdens een refeed de vetinname zeer laag te houden. De glycerol wordt op deze manier niet veresterd en kan later weer gewoon uit de vetcel stromen.

Idd interessante discussie over cutten!

Lekkere trainingen weer big M, die squats zijn erg brutaal man!
Voor borst wordt het tijd dat je die 40kg dumbbells gaat pakken baas, it's time my son.

• #2.248
Idd interessante discussie over cutten!

Lekkere trainingen weer big M, die squats zijn erg brutaal man!
Voor borst wordt het tijd dat je die 40kg dumbbells gaat pakken baas, it's time my son.
So true...plat gaat 40kg wel, decline ook...maar incline:mad:....het zit er gewoon net (nog) niet in!

Maar ik moet opschieten begin april begin ik met mijn cut en verwacht ik niet zoals Sjaak Pr's neer te gaan zetten...Maar goed terug naar de orde van de dag.....

Vandaag namelijk de eerste deload training…dit worden trainingen waar ik me niet op verheug, maar het is gewoon even nodig! De gewichten zijn ongeveer 50/60% van normaal terug gerekend naar 10 reps. Gewichten zijn een schatting…als ik merk dat het ‘zwaar’wordt ga ik lichter, want ben geneigd met licht gewicht heel erg gecontroleerde langzame reps te maken, wat me niet de bedoeling lijkt!:rolleyes:

DELOAD dag 1: Rug + biceps
Chin-up: 2x10 x bw-36kg
BOR: 4x8-10 x 40-50kg
Reverse grip pulldown: 4x8-10 x 46-57kg
Single arm row: 3x8x20kg

Deadlift: 4x10x50kg

Dumbbell curl: 3x8-10x 10-12kg
Hammer curl: 3x8-10x 10-12kg

Voeding maandag 08-03-2010::meal:
7:15 52g brinta + 40g whey + 30g rozijnen, banaan, visolie en multivit
9:00 4 boterhammen (2 kipfilet (50g), 2 kalkoenfilet (50g))
11:00 1 boterham kipfilet (25g)
12:15 3 boterhammen (1 kipfilet (25g),2 kalkoenfilet (50g)) + appel
15:00 60g basmati rijst + 230g kipfilet + 55g broccoli + appel
17:30 Rijst + groente en min. 150g kipfilet
20:00 35g dextrose + 5g CEE
20:30 40g whey + 200ml halfvolle melk
21:15 60g basmati rijst + 230g kipfilet + 55g broccoli
~22:30 250ml magere kwark + zoetstof + visolie + 25g pinda’s

~3750kcals: E/K/V = 328g (35%) / 457g (49%) / 67g (16%)

Hoe essentieel is cardio eigenlijk in de cut? Wil namelijk de eerste maand enkel gaan (proberen te) carbcyclen...

Maar ik moet opschieten begin april begin ik met mijn cut en verwacht ik niet zoals Sjaak Pr's neer te gaan zetten...Maar goed terug naar de orde van de dag.....

Hoe essentieel is cardio eigenlijk in de cut? Wil namelijk de eerste maand enkel gaan (proberen te) carbcyclen...

hahaha :P it's a mind game marvin!

qua cardio trouwens. imo hoef je niet gelijk te starten met cardio, aangezien je dieet gestart is zal je sowieso al minder kcals binnenkrijgen. en het is maart...ik zeg probeer het gewoon - je hebt tijd zat om alles bij te stellen!

wat je ook kan doen is in het begin gewoon je cardio heel rustig opbouwen.
beginnen met 10/15minuten 2/3x per week na je training

Marv, ik zou ook gewoon rustig je cardio opbouwen.
na je training 15mins op de crosstrainert ofzo :)

Ik ben voorstander van iets meer eten en cardio dan alleen minderen met eten. Je velletje wordt niet vanzelf wat strakker ;)

Mee eens.

Ik was eerst altijd anti cardio. Heb 2 keer gecut zonder cardio, en dat ging prima. Alleen heb ik laatst een tijd clean gebulkt in combo met cardio en werd daar ook al droger van. Dus ik ga volgende cut zeer zeker cardio toevoegen.

Zelf ga ik voor 40 minuutjes in de ochtend.

je kan ook gewoon afhankelijk van je schema voor de aankomende maanden ook je cardio inplannen - dan heb je een richtlijn, mocht je daar behoefte aan hebben. uiteindelijk komt het aan op de spiegel marvin, dus je kan altijd dingen aanpassen. als je nu nog geen zin hebt, doe je het niet - zolang je strict in je dieet bent ga je sowieso vet veliezen, dus neem gewoon je tijd en kijk gaande weg wat noodzakelijk is - uiteindelijk ontkom je er niet aan als je echt goed diep wilt gaan

• #2.256
Kijk Sjaak, dat is ook de reden dat ik in april begin en niet pas in mei ofzo, dan heb ik nog ruimte voor aanpassingen...:D

Maar misschien dat ik wel wat cardio toevoeg of als het weer weer beter wordt dat ik naar m'n werk ga fietsen:orly:..

gezien

• #2.258
Bah, bah, bah! het worden zeker geen 2 weken deload! Wat verschrikklijk demotiverend om zwaar onder je kunnen te werken! Maar goed hier komt ie dan! Niets om trots op te zijn...gewoon deload 1 van 4..

Deload 1: Rug + biceps:
Assisted chin up: 10xbw-57kg, 10xbw-50kg, 2x10xbw-43kg
BOR: 4x10x50kg
Reverse grip pulldown: 4x10x50kg
Single arm row: 3x10x20kg

Deadlift: 4x10x60kg

Dumbbell curl: 4x10x12kg
hammer curl: 3x10x10kg

Loopband: 10 minuutjes intervallen a 150kcals (dit moet gewoon, want anders voelde ik me helemaal nutteloos...is niet erg toch?)

tja deload hoort erbij... door zetten makker!

Ik begrijp de frustratie, maar het is goed dat je toch iets doet! Volgende week terug knallen, Marvin!

En in dit topic is de cut-discussie inderdaad mooi meegenomen :D!

Terug
Naar boven