AndroidHealthClinic

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

gefelici nog meer taart.

Ik doe niet aan Marvinnen. Gisteren hadden we bv paas brunch op het werk. Ik zal daar wel de meest verantwoorde hapjes uit kiezen (broodje met heerlijke vers uitgeprepareerde gerookte makreel bv, niks mis mee kwa macro's). Maar ook wel 'te veel' eten. Jammer dan. Ik wil nu in het voorjaar wel de cardio opschroeven, maar .... kijk eens naar buiten .... :mad: Komt op de lange duur wel weer goed.

Gefeli trouwens, en Cirque de Soleil is echt super. Lijkt me heel gaaf om dat van dichtbij te zien. Recenties in deze blog worden gewaardeerd :)

Congratz l!!!
Uit eten enz met pasen kennen we bij ons niet dus dat scheelt weer :)

Gefeliciteerd kerel! :D. Geniet van jullie etentje vandaag.
Dat Marvinnen werkt dus toch tot op zekere hoogte. De stats liegen er ten slotte niet om. :)

Congrats Marvin, dat moet gevierd worden, dat kan ik vast wel aan jullie overlaten! :p

Gefeli Marvin, nog een Mcdrive na cirque du soleil? :p

• Topic Starter Topic Starter
  • #22.887
Haha..denk niet dat ik een toetje bij Loetje (hey dat rijmt) laat staan.. ;)

Ik doe niet aan Marvinnen. Gisteren hadden we bv paas brunch op het werk. Ik zal daar wel de meest verantwoorde hapjes uit kiezen (broodje met heerlijke vers uitgeprepareerde gerookte makreel bv, niks mis mee kwa macro's). Maar ook wel 'te veel' eten. Jammer dan. Ik wil nu in het voorjaar wel de cardio opschroeven, maar .... kijk eens naar buiten .... :mad: Komt op de lange duur wel weer goed.

Gefeli trouwens, en Cirque de Soleil is echt super. Lijkt me heel gaaf om dat van dichtbij te zien. Recenties in deze blog worden gewaardeerd :)
Zal ik doen! Wij hadden gister ook een paasontbijt op werk...ben niet gegaan, want ken mezelf langer dan vandaag (:orly:)

Cardio opschroeven...dat is echt mijn aller-, aller-, allerlaatste redmiddel ;)
Congratz l!!!
Uit eten enz met pasen kennen we bij ons niet dus dat scheelt weer :)
Lucky you.. echter zit jij nu te snacken en zuipen in zo een kinderoord ;)
Gefeliciteerd kerel! :D. Geniet van jullie etentje vandaag.
Dat Marvinnen werkt dus toch tot op zekere hoogte. De stats liegen er ten slotte niet om. :)
Tot op zekere hoogte werkte het wel, maar dan voornamelijk uiterlijk.

Want krachttechnisch is het nu niet bepaald optimaal om op weinig kcals te trainen..maar die lage hoeveelheid kcals doordeweeks zijn wel nodig om een beetje in shape te blijven ;)
Congrats Marvin, dat moet gevierd worden, dat kan ik vast wel aan jullie overlaten! :p
Dat kunnen wij wel..:roflol:
Gefeli Marvin, nog een Mcdrive na cirque du soleil? :p
Wie weet, wie weet! ook geen idee of er bij Cirque du Soleil nog iets te snaaien en graaien valt ;)

Beetje mixed feelings over de training. Had namelijk weinig motivatie...voornamelijk met squatten sloop de gedachte weer door mijn hoofd dat ik inmiddels 8 jaar train....hard mijn benen aanpak en 0.0 gains maak daarop..waarom zou ik dan zwaar squatten?

En zo geschiede..

Legs:
Single leg curl:

16kg: 10
23kg: 10, 10 (sqeez & hold:fire:)
30kg: 10 (best prima!:D)
36kg: 10 (wat meer beuken..)

SLDL (straps):
60kg: 12 (warmup)
100kg: 12, 12 (goede stretch)
110kg: 12 (:thumb:)
130kg: 7+6 (rest-pause)

Tja, die (SL)DL's gaan eigenlijk altijd wel goed..

Squat (paused, lange TUT, MMC enzo..):
60kg: 12, 12
80kg: 12, 12, 12 (:roflol:)

Standing calf raise:
80kg: 20
100kg: 15 (best easy! top MMC!)
110kg: 15
120kg: 15
130kg: 13 (prima MMC, maar op = op)

Legpress (voeten laag/smal):
224.8kg (fullstack): 10, 10 (t*ring!), 10 (2f. :fire::fire:)

Leg extentions:
36kg: 15, 15, 15 (matige MMC..)
Dropset: 57kg-->30kg: 12, 8 (waardellos:sad:)

Seated calfraise:

60kg: 10 (sqeez & hold)
70kg: 10 (super MMC), 10 (nice:D)
80kg: 10 (hoppa!)

Machine crunch:
36kg: 15, 15, 15 (sqeez & hold:fire:)

Planck:
Bw: 150sec., 120sec., 90sec. (rillen als een rietje..:eek!:)

Preventieve strafcardio, HELling lopen (15%):
12min / 1.08km / 151kcals / HR~151 (beter iets dan niets. Toch wel intensieve cardio dit!)

Rating:
1uq71Ek.gif
1uq71Ek.gif
1uq71Ek.gif
(mixed feelings...kut benen!:sad:)

Die sldl en plancks zijn gewoon dikke prima!

Goeie planks man! Veel plezier vanavond saampjes en congratz off course!

Beetje mixed feelings over de training. Had namelijk weinig motivatie...voornamelijk met squatten sloop de gedachte weer door mijn hoofd dat ik inmiddels 8 jaar train....hard mijn benen aanpak en 0.0 gains maak daarop..waarom zou ik dan zwaar squatten?

12min / 1.08km / 151kcals / HR~151 (beter iets dan niets. Toch wel intensieve cardio dit!)

Rating:
1uq71Ek.gif
1uq71Ek.gif
1uq71Ek.gif
(mixed feelings...kut benen!:sad:)
Tsja, ik snap je denk ik wel.. Je werkt je al 8 jaar de pl**ris voor leggains, als je dan niet het gevoel hebt dat je er voor terugkrijgt wat je ervan wilde.. Niet zo gefocust zijn op enkel legs, zie ook het totaalplaatje :).
Enne.. Oude foto's vergelijken met nieuwe foto's, kan toch echt niet anders dan dat er progressie te zien is hoor.. ;)

Tot op zekere hoogte werkte het wel, maar dan voornamelijk uiterlijk.

Want krachttechnisch is het nu niet bepaald optimaal om op weinig kcals te trainen..maar die lage hoeveelheid kcals doordeweeks zijn wel nodig om een beetje in shape te blijven ;)

Je hebt al vaak aangegeven dat kracht je niets boeit, dus dan is het een prima aanpak denk ik!
Het is echter wel zo dat zware squats een stuk effectiever zijn dan een lading machine werk om je benen te laten groeien. Enfin, misschien dat je na deze periode van marvinnen maar eens een krachtblok er tegen aan moet gooien. Ik ben er zeker van dat het je goed gaat doen!

Het is de bedoeling dat je progressief gaat laden op de squat, niet progressief gaat afladen.

Gefeliciteerd en eet ze :D

Ik heb gister met m'n vriend ons 8-jarig jubileum gevierd op awakenings, cardio dansen to the max!

• #22.895
Die sldl en plancks zijn gewoon dikke prima!
De deadlifts stellen me zelden teleur!

Goeie planks man! Veel plezier vanavond saampjes en congratz off course!
Thanks Freak! Dat is helemaal goed gekomen..
Tsja, ik snap je denk ik wel.. Je werkt je al 8 jaar de pl**ris voor leggains, als je dan niet het gevoel hebt dat je er voor terugkrijgt wat je ervan wilde.. Niet zo gefocust zijn op enkel legs, zie ook het totaalplaatje :).
Enne.. Oude foto's vergelijken met nieuwe foto's, kan toch echt niet anders dan dat er progressie te zien is hoor.. ;)
Hmm, je slaat opzich wel de spijker op zijn kop denk. Qua centimeters zie ik weinig gains, maar de vorm lijkt wel iets beter te zijn. Echter als ik dan sommige gasten hier op het forum zie (ik weet dat ik niet moet vergelijken), dan hebben die echt boomstammen, terwijl mijn beentjes <60cm in omtrek zijn..:sad:

Ik heb ook eigenlijk een hekel aan squatten! Als mijn gym een incline plate loaded legpress en een smith of hacksquat zou hebben zou ik er mee stoppen denk, want als ik eerlijk ben zie ik er geen meerwaarde in (op het moment)
Ja gelukkig wel, zo sociaal ben ik ook weer niet ;)

Ik zat netjes aan de cola zero en proteine reep :) En 1 chocolade eitje ;)
Liep maar wat te zeuren op FB :P
:roflol:dat sociale herken ik eigenlijk wel. Krijg ook regelmatig het verwijt dat "Marvin wel wat meer sociaal mag doen in plaats van alleen met eten bezig te zijn":o
Je hebt al vaak aangegeven dat kracht je niets boeit, dus dan is het een prima aanpak denk ik!
Het is echter wel zo dat zware squats een stuk effectiever zijn dan een lading machine werk om je benen te laten groeien. Enfin, misschien dat je na deze periode van marvinnen maar eens een krachtblok er tegen aan moet gooien. Ik ben er zeker van dat het je goed gaat doen!
Ben het wat betreft de squats niet eens. Zoals ik bij Sanne ook al zei denk ik dat je met een goede legpress en hacksquat net zo goed goede benen kunt ontwikkelen. Ik weet dat ik voor velen nu aan het vloeken ben in de kerk, maar denk je nu echt dat je lichaam verschil merkt tussen zware legpresses of squats (als je puur kijkt naar spieractivatie in je been)..met alleen wat extentions daarentegen denk ik niet dat je weg komt..

Een wat meer kracht gericht schema (of althans op compounds) kan zeker geen kwaad. Echter ben ik gewoon slecht in periodiseren..en het opstellen van dergelijke schema's. Zou geneigd zijn weer Wendler te gaan doen..(met wat jokersets of first set last voor extra volume)

Het is de bedoeling dat je progressief gaat laden op de squat, niet progressief gaat afladen.
:roflol: shit..ik wist dat er iets niet goed ging!
Gefeliciteerd en eet ze :D

Ik heb gister met m'n vriend ons 8-jarig jubileum gevierd op awakenings, cardio dansen to the max!
8 jaar..een behoorlijke tijd alweer! Gefeliciteerd nog! :D Ook leuk om het op een feestje te vieren:D:D

Het was een leuke dag gister! Overdag samen met mijn gf Dexter gekeken (begonnen met seizoen 4 van 8..) en daarna lekker op tijd naar Loetje a/d Amstel gereden. Voor het mooie misschien wel erg op tijd, want zaten er al rond 16:15uur..

Lekker paprikasoepje vooraf genomen deze keer en als hoofdgerecht de 300g ossenhaas bali (in jus van hete pepers) met friet en salade. Heel even getwijfeld of ik als desert de cheescake van witte chocomouse & aarbeienijs zou nemen, maar toch weer voor de sticky toffee gegaan (bonk warme chocotaart met slagroom).

Daarna richting Cirque du Soleil gereden. Allebei een bakje schofterig dure popcorn gehaald voor tijdens de show. Was nog nooit bij Cirque du Soleil geweest, maar kan het een ieder aanraden! Het was een gevarieerde show met acrobatiek, dans, gymnastiek, lenigheid en een stukje clownachtig. Het enige dat mij persoonlijk stoorde was het feit dat de 'sketches' en liedjes in een zelf verzonnen taal zijn..daar hou ik niet zo van. De kostuums en podia waren prachtig en toch een hoop zeer indrukwekkende dingen gezien. De show zelf duurde niet heel lang..ongeveer 2 uur met ongeveer een kwartiertje pauze.

Was overigens blij dat ik niet vooraan zat...daar werd voor de lol bij een aantal hun bak popcorn afgepakt en leeg gegooid en gejongleerd:roflol: Ik had door het lint gegaan denk...niemand komt aan mijn eten! ;)

Zonder veel te veel te spoilen geeft de trailer wel een goed beeld van de sfeer, de outfits en de muziek..

En als je wel spoilers wil..

Ik heb ook eigenlijk een hekel aan squatten! Als mijn gym een incline plate loaded legpress en een smith of hacksquat zou hebben zou ik er mee stoppen denk, want als ik eerlijk ben zie ik er geen meerwaarde in (op het moment)

Dit, Ik heb nu al zeker een maand niet meer gesquat en ik mis het voor geen cent. Veel minder pijntjes en beentrainingen gaan een stuk lekkerder en groeien zo ook wel.

Ziet er uit als een leuk dagje marv:)

Klinkt allemaal goed!
Ben zelf ook een keer naar cirque du soleil geweest. Het was echt super mooi maar je moet er inderdaad geen eten of drinken kopen. :roflol:

• #22.898
Dit, Ik heb nu al zeker een maand niet meer gesquat en ik mis het voor geen cent. Veel minder pijntjes en beentrainingen gaan een stuk lekkerder en groeien zo ook wel.

Ziet er uit als een leuk dagje marv:)
Was zeker een leuke dag! Wat betreft de squats kunnen we elkaar de hand schudden ;)
Klinkt allemaal goed!
Ben zelf ook een keer naar cirque du soleil geweest. Het was echt super mooi maar je moet er inderdaad geen eten of drinken kopen. :roflol:
Ach..die prijzen horen er een beetje bij en daar hou ik ook altijd wel rekening mee...maar 6 euro voor een popcorn ;)

• #22.899
De planning voor vandaag...en dan na mijn training mijn zusje helpen in haar huis met sauzen:roflol: Goede keuze om schouders te trainen..:rolleyes:

Delts & traps:
Reverse dumbel fly:

4x12

Db/BB shoulder press:
4x8-12

Db side raise:
4x12-15

Barbell shrugs:
5x10

Seated leg curls (sqeez):
4x15

Floorpress (pomp):
3-4sets

Cable fly’s (pomp):
3-4sets

En de voeding..

Voeding, zaterdag 26-03-2016:
7:00 2 koppen koffie
9:30 grapefruit
10:30 50g havermout + 25g whey delicious + 10g rozijnen +1 kop koffie
Pre-workout: 1 scoop RoidRage + 1 scoop Amino-1
Post-workout: 1.5 scoop Amino-X
13:00 90g havermout + 30g whey delicious + 10g rozijnen + multivit & vit D
15:00 150g rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie + grapefruit
17:00 125g kipfilet + 125g spinazie
19:00 Avondeten (~750kcals) 25g nightprotein

~2300kcals, E/K/V = 200g (35%) / 255g (44%) / 55g (21%)

Dat klinkt als een gezellige dag! :thumb:.

Je hebt gelijk wat betreft de hack squat. Man, wat mis ik die machine! In mijn oude gym in Groningen ben ik dat oude ding, in een hoekje weggerukt, op een gegeven moment gaan gebruiken en dat voelde echt super goed! Echt 10x fijner dan de leg press en ik snap ook niet waarom alle gyms tegenwoordig vool staan met die dingen.
In theorie blijft een losse barbell squat alleen wel superieur, omdat je meer spiervezels activeert als gevolg van stabilisatie.

Wat betreft schouders trainen voor het sauzen; toen ik twee week terug de beurs op moest bouwen na een push training (high rep ohp) waren m'n schouders helemaal verrot :roflol:.

Terug
Naar boven