XXL Nutrition

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Thanks voor de spoilers, ziet er idd schittered uit. Al met al prima dag denk ik zo :)
Er worden hier wel heiligschennende zaken over squats gezegd :(

• Topic Starter Topic Starter
  • #22.902
Dat klinkt als een gezellige dag! :thumb:.

Je hebt gelijk wat betreft de hack squat. Man, wat mis ik die machine! In mijn oude gym in Groningen ben ik dat oude ding, in een hoekje weggerukt, op een gegeven moment gaan gebruiken en dat voelde echt super goed! Echt 10x fijner dan de leg press en ik snap ook niet waarom alle gyms tegenwoordig vool staan met die dingen.
In theorie blijft een losse barbell squat alleen wel superieur, omdat je meer spiervezels activeert als gevolg van stabilisatie.

Wat betreft schouders trainen voor het sauzen; toen ik twee week terug de beurs op moest bouwen na een push training (high rep ohp) waren m'n schouders helemaal verrot :roflol:.
De meeste spieractivatie waar je het over hebt zal waarschijnlijk core en andere niet been gerelateerde zaken zijn. Ik ben er van overtuigd dat je squat gerust kunt weglaten uit je training net als de regulier flat bench (barbell). Er zijn tal van oefeningen met voldoende stimulus voor benen.

Weet zo gauw even geen voorbeeld, maar zullen vast bodybuilders zijn die niet squatten.

Het zal hier op dbb voornamelijk niet 'hardcore' zijn om niet te squatten..
Thanks voor de spoilers, ziet er idd schittered uit. Al met al prima dag denk ik zo :)
Er worden hier wel heiligschennende zaken over squats gezegd :(
squat is niet heilig...maar het echte gehaat zal nog wel komen, want ik vond het nodig om te vloeken in de kerk ;)

Afvragen waarom je geen boomstammen hebt. Maar gelijk het antwoord al geven :p

Je kan zoveel en zwaar squatten als je wilt, zolang je het overgrote deel van de tijd onder onderhoud eet en af en toe flink boven onderhoud uitschiet ga je helemaal geen moer gainen.

• #22.905
Afvragen waarom je geen boomstammen hebt. Maar gelijk het antwoord al geven :p
IK heb helemaal niks gezegd over mijn genen..:trollface:
Je kan zoveel en zwaar squatten als je wilt, zolang je het overgrote deel van de tijd onder onderhoud eet en af en toe flink boven onderhoud uitschiet ga je helemaal geen moer gainen.
fair point...maar ook tijdens vroegere bulks maakte ik uiteindelijk voornamelijk vet-gains..

Je hebt volgens mij nog nooit een filmpje gepost van je squat, wat maakt dat het nogal moeilijk oordelen is of je al die jaren enigszins zinvol bezig bent geweest.

• #22.907
Je hebt volgens mij nog nooit een filmpje gepost van je squat, wat maakt dat het nogal moeilijk oordelen is of je al die jaren enigszins zinvol bezig bent geweest.
Ik heb al regelmatig overwogen een traplift of rolator te bestellen..:roflol: Heb niet altijd op diepte gesquat, maar toch op allerlei manieren mijn benen om zeep geholpen..wel tot failure trainen, maar ook periodes niet, high reps, super sets, kracht-schema's, WSB etc. etc..

Maar groeien...ho maar:mad:

Ik heb al regelmatig overwogen een traplift of rolator te bestellen..:roflol: Heb niet altijd op diepte gesquat, maar toch op allerlei manieren mijn benen om zeep geholpen..wel tot failure trainen, maar ook periodes niet, high reps, super sets, kracht-schema's, WSB etc. etc..

Maar groeien...ho maar:mad:
Misschien maar op diepte squatten dan :$$$$$$$$$$$

• #22.909
Lol iedereen hier jubilea met hun GF, ben je zelf er net een dag vanaf :p dan maar squatten.

squatten is voor homos

Tuurlijk zijn er voldoende oefeningen voor benen buiten de squat, zeker met machines. Alleen zijn beenspieren nogal sterk, dus je zal toch behoorlijke gewichten moeten hanteren, of unilateraal werken. Ik vind de squat in een home gym wel praktisch :)

6 euro voor popcorn :roflol:
Das nog gekker dan in de bios

Tuurlijk zijn er voldoende oefeningen voor benen buiten de squat, zeker met machines. Alleen zijn beenspieren nogal sterk, dus je zal toch behoorlijke gewichten moeten hanteren, of unilateraal werken. Ik vind de squat in een home gym wel praktisch :)

Unilaterale oefeningen zijn echt fantastisch in beentrainingen inderdaad! :D

Vind je benadering wat SQ en machines voor legs wel interessant. Zoals je misschien nog weet heb ik meer dan een jaar niet gesquat en enkel alles op machines gedaan. Ik hoopte dat ik mijn beenspieren zodanig kon versterken dat het wèl mogelijk werd te squatten (dat gezeik met mijn obese knieën enzo). Ik denk dat ik in dat jaar heb bewezen dat je wel degelijk progressie kunt boeken op machines, máár... Moet wel zeggen dat sinds ik squat veel meer progressie zie dan wanneer ik enkel met machines trainde.
Hoe dan ook: het moet vooral leuk blijven. Wat houdt je tegen inderdaad die SQ er een tijdje uit te gooien en het wellicht weer eens te proberen als je pet er naar staat.. Zelf kan ik een oefening intens haten waarna ik die oefening eruit gooi, een paar maanden later vind ik het soms ineens juist heerlijk om die oefening weer te doen :o.

En ohhhh, Dexter, geniaal! Alleen.. Het één na laatste seizoen wordt het stukken minder en het laatste seizoen hadden ze gewoon niet moeten maken.. Dat jullie je daar even mentaal op voorbereiden ;).
Breaking Bad al gezien? :rolleyes:

Klinkt als een heel fijne, geslaagde dag! En nu.. Op naar Pasen..
Ben al huilie huilie aan het doen.. Tdawg is vandaag naar de Hema gereden om die gezouten karameleitjes te halen, maar ze waren er niet meer. Had er helemaal geen zin in op zich, maar nu hij eenmaal is geweest en ik weet dat ik met de klere-dingen had kunnen zitten heb ik natuurlijk er ineens enorme trek in :rolleyes:

Unilaterale oefeningen zijn echt fantastisch in beentrainingen inderdaad! :D
:thumbs: en ze zijn ook nog eens een cardio work-out. Alleen het kost wel wat tijd omdat alle sets een keer L en een keer R moeten.

kan niet squatten met me knie dus moet iets zeggen :(
ach, iedereen zegt maar wat hier :)

Klinkt als een heel fijne, geslaagde dag! En nu.. Op naar Pasen..
Ben al huilie huilie aan het doen.. Tdawg is vandaag naar de Hema gereden om die gezouten karameleitjes te halen, maar ze waren er niet meer. Had er helemaal geen zin in op zich, maar nu hij eenmaal is geweest en ik weet dat ik met de klere-dingen had kunnen zitten heb ik natuurlijk er ineens enorme trek in :rolleyes:
Get a life ;) Bruine boterham met bv. harde geitenkaas en zongedroogd tomaatje in olie is ook erg lekker :eating:

:thumbs: en ze zijn ook nog eens een cardio work-out. Alleen het kost wel wat tijd omdat alle sets een keer L en een keer R moeten.

Get a life ;) Bruine boterham met bv. harde geitenkaas en zongedroogd tomaatje in olie is ook erg lekker :eating:

Precies! Dat laatste went wel trouwens ;)

En qua macro's net zo goed/slecht uiteindelijk :D

Terug
Naar boven