XXL Nutrition

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

• Topic Starter Topic Starter
  • #23.241
Maakte mijn gf maar eens eten voor me. Sta altijd zelf te koken :(
Word vast een lekkere tren voor je vakantie aan Marv. Veel plezier alvast daar!
Haha..mijn gf kookt wel vaker. Maar mealpreppen doe ik lekker zelf ;)

Thanks alvast!
Die Roti inderdaad lekker ruim inschatten. Kun je namelijk lekker veel nemen :D.

Wat betreft de squats, je kan beter goed op diepte komen en niet divebomben, dan dat je gek zware gewichten gebruikt hoor ;)
Daarom!! :eating: :meal:

Helemaal waar wat betreft de squats! Divebomben heb ik overigens nooit gedaan..

Die Roti inderdaad lekker ruim inschatten. Kun je namelijk lekker veel nemen :D.

Wat betreft de squats, je kan beter goed op diepte komen en niet divebomben, dan dat je gek zware gewichten gebruikt hoor ;)

Klopt, maar ik wil hier wel graag aan toevoegen dat je de squats net zoals alle andere oefeningen die er toe doen wel moet blijven laden om beter te worden.

• #23.243
Klopt, maar ik wil hier wel graag aan toevoegen dat je de squats net zoals alle andere oefeningen die er toe doen wel moet blijven laden om beter te worden.
Correct..zie het maar als vanaf scratch weer opnieuw squatten ;) Vorm verbeteren enzo ...

Zeker. Maar je moet ergens beginnen.
Marvin erkent dat zn techniek ruk was. Dan kan je proberen de juiste techniek erin te rammen met maximale gewichten, maar het is een stuk effectiever om dit met 60% van je 'max' te doen..
Nu de techniek goed zit, is het idd wel de bedoeling dat je gaat laden @Skatermarvin :P!

je was mij net voor. ;)

Marvin erkent dat zn techniek ruk was. Dan kan je proberen de juiste techniek erin te rammen met maximale gewichten, maar het is een stuk effectiever om dit met 60% van je 'max' te doen..
Nu de techniek goed zit, is het idd wel de bedoeling dat je gaat laden @Skatermarvin :P!

Dit hoef je me niet uit te leggen hoor, ik ben een enorme voorstander van regelmatig tussen de 60 en 70% van je 1RM liften op de zware compounds.

• #23.249
Dat is wel een beetje de bedoeling. Echter zal ik vaak 'op gevoel' trainen. Het zal de ras-autisten hier lekker tegen het been schoppen, maar ik vind gewoon dat je niet altijd kunt plannen welke gewichten je gaat pakken..

Ik wil uiteindelijk gewoon met een voldaan gevoel naar huis..

:thumb:
Dit hoef je me niet uit te leggen hoor, ik ben een enorme voorstander van regelmatig tussen de 60 en 70% van je 1RM liften op de zware compounds.
Ik dacht dat je nog wel wat uitleg kon gebruiken..
Gelukkig :D
Naar Bilbao en omgeving.
Goeie vakantie man, hou het beschaafd he? :p
Ook niet verkeerd! Ik hou het super beschaafd..

..in vergelijk met Russen..

houd het beschaafd? en dat zeg je tegen @Skatermarvin :roflol:
:o

Ik heb wel 'naam' opgebouwd hier..

Als je rond de 60 a 70% van je 1RM lift kun je juist prima je gewichten inplannen. Omdat het relatief vrij licht is schakel je eigenlijk de vorm van de dag als bepalende factor uit, waardoor je gewoon veel stabieler gaat liften en meer progressie gaat boeken omdat je gewichten beter kan bijhouden en het niet alle kanten opgaat.

• #23.251
Als je rond de 60 a 70% van je 1RM lift kun je juist prima je gewichten inplannen. Omdat het relatief vrij licht is schakel je eigenlijk de vorm van de dag als bepalende factor uit, waardoor je gewoon veel stabieler gaat liften en meer progressie gaat boeken omdat je gewichten beter kan bijhouden en het niet alle kanten opgaat.
Na mijn vakantie eens kijken! 60% werd/wordt toch vaak als te licht beschouwd?

:roflol: we'll see..

Legs:
Squat:

60kg: 12, 12 (warmup)
80kg: 6 (riem om ivm rug)
90kg: 5
100kg: 5, 5, 5 (hard nog!)
110kg: 5, 5 (tevreden met de squats!)

(goede leg-day afsluiter voor mijn vakantie!)

Helpt dat veel om je onderrug te ontlasten zo'n riem?
Zit er ook aan te denken maar wil ook core strength opbouwen..
Wat is het trouwens precies met je onderrug heb dit gemist in je log

Na mijn vakantie eens kijken! 60% werd/wordt toch vaak als te licht beschouwd?

Zit inderdaad op het randje van wel of niet nuttig, maar als startpunt is het prima. Gewoon de week erop laden, dan zit je binnen no time tussen de 65% en 70% wat wel over het algemeen als nuttig wordt gezien. Niets mis met licht starten.

60 % als te licht: ik vind inderdaad dat je werkgewichten voor je main lifts vanaf 70 % zijn (afhankelijk van waar je in je cyclus zit en hoe je periodiseert) maar geen idee of dat voor de gevorderde lifter ook nog geldt...

60 % als te licht: ik vind inderdaad dat je werkgewichten voor je main lifts vanaf 70 % zijn (afhankelijk van waar je in je cyclus zit en hoe je periodiseert) maar geen idee of dat voor de gevorderde lifter ook nog geldt...

Daar wil je redelijk snel bij in de buurt komen, maar zeker als techniek niet on point is, dan is 60% juist een prima startpunt. Uit oogpunt van techniek kan Marvin prima op 60% starten, als hij maar meteen gaat laden en dat goed gaat bijhouden en blijft laden.

ligt wel aan de rep range. Maar 5 reppers onder de 70% zijn inderdaad wel erg licht.

Al moet je wel afvragen 60% van wat? Je 1rm die je ooit hebt gezet, of wat je nu als max zou liften

ligt wel aan de rep range. Maar 5 reppers onder de 70% zijn inderdaad wel erg licht.

Al moet je wel afvragen 60% van wat? Je 1rm die je ooit hebt gezet, of wat je nu als max zou liften

7 x 5 met 60% als startpunt om te werken aan techniek o.i.d. kan prima. Alsof hoeveel reps je per set doet de doorslaggevende factor is.

Ik zou als ik @Skatermarvin was op dezelfde manier gaan laden als @kaluro dat momenteel doet. Beginnen op 55-60% (laten we zeggen 105 kg) en simpelweg wekelijks/per workout met 2.5 kg verhogen.
Zoals @TheWasp al aangeeft hoef je je inderdaad niet echt druk te maken over slechte/goede dagen. Je weet dat je de gewichten altijd aankunt. Je bouwt hiermee vertrouwen en kan een aantal maandjes je techniek er goed inrammen.

7 x 5 met 60% als startpunt om te werken aan techniek o.i.d. kan prima. Alsof hoeveel reps je per set doet de doorslaggevende factor is.

ja dat lijkt me wel. Je doet tripples niet op 50% en 10 reppers niet op 90%

Ik zou als ik @Skatermarvin was op dezelfde manier gaan laden als @kaluro dat momenteel doet. Beginnen op 55-60% (laten we zeggen 105 kg) en simpelweg wekelijks/per workout met 2.5 kg verhogen.
Zoals @TheWasp al aangeeft hoef je je inderdaad niet echt druk te maken over slechte/goede dagen. Je weet dat je de gewichten altijd aankunt. Je bouwt hiermee vertrouwen en kan een aantal maandjes je techniek er goed inrammen.

Dan ga je dus uit dar Marvin nu 180kg squat? No offence marvin maar het laatste wat ik voorbij heb zien komen was een struggle met 160kg toch ofzo?

maar wie was volume

Terug
Naar boven