AndroidHealthClinic

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

• Topic Starter Topic Starter
  • #23.621
Teveel borstoefeningen, houd het op 1 oefening per fb dag.(ligt ook maar net aan de intensiteit) ik zelf werk met 2 fb schema's waar ik de ene keer compound doe en de andere dag een assistance er voor doe. pullups ook gewoon wekelijkse verhogen met gewicht, kan je prima 5 setjes van doen. incline oefeningen zijn redelijk overrated imo behalve incline fly's.

just my 2 cents :D
Hmm..maar mijn rug loopt enigzins voor en hou wel van wat chest-pump. De derde dag zijn ook enkel cable fly's..dus het totale volume per week valt nog best mee toch?

Waarom deze twee combineren? Ik heb deze combi nu idd ook in m'n schema staan en ik vroeg me al af waarom dat is.
Goede vraag..

Leg press zie ik echt als een massa bouwer die je zwaar kan pakken en hack squat één waarmee je met weinig gewicht effectief meer en andere spieren van je been kan pakken dan met een leg press bijv.
Dacht ik wel..die barbel hacksquats zul je niet snel met 80kg doen volgens mij..:eek!:
Wat is er mis met squat bonks deadlift elke dag :(
Hmm..is ook een idee om dat als basis te nemen..wel varianten ervan of erop natuurlijk..:o

edit: Elke dag deadliften gaat mijn rug niet tof vinden bedenk ik me nu. Mijn onderrug zeurt al tijden en mijn fysio/manueel therapeut wist het ook even niet meer..:rolleyes:
Barbell hack squats zijn echt heel awkward. Veel succes met de eerste keren hard tegen je hamstrings trekken ipv omhoog :D
Zo zien de filmpjes er ook uit..

Wat vinden jullie van mij schema so far?

Bij mij ook geen hacksquat of reverse hacksquat apparaten helaas, die mis ik echt wel, want met mijn onderrug zijn dat de enige vormen van squats die ik blessurevrij kan doen.. Alles met BB is vragen om ellende helaas.. Dan maar 45 Plate Loaded LP for life ofzo..
Lukt het ook niet blessurevrij FSQ of goblet SQ te doen? Mis zelf kraakbeen in mijn knieën en heb twee jaar lang niet kunnen SQ omdat dit ernstige pijnklachten oplevert. Die twee jaar helemaal kapot gegaan op diverse soorten leg press, en inmiddels kan ik gewoon squatten, mits ik kneesleeves draag.
Just sayin'.. Misschien zit er toch in de toekomst er een SQ in? :)

En @Skatermarvin, wat een rukgym joh, ga gewoon eens met Tdawg en mij mee.. :rolleyes:

Lukt het ook niet blessurevrij FSQ of goblet SQ te doen? Mis zelf kraakbeen in mijn knieën en heb twee jaar lang niet kunnen SQ omdat dit ernstige pijnklachten oplevert. Die twee jaar helemaal kapot gegaan op diverse soorten leg press, en inmiddels kan ik gewoon squatten, mits ik kneesleeves draag.

En @Skatermarvin, wat een rukgym joh, ga gewoon eens met Tdawg en mij mee.. :rolleyes:

Ik heb een langere tijd front squats geprobeerd, die gingen best redelijk. Maar ook daarmee weer gruwelijk de mist in gegaan met een dikke blessure tot gevolg. Het luistert kennelijk gewoon heel nauw in mijn onderrug sectie. En de angst voor weer een blessure is het me niet waard, dus doe ik gewoon lekker dingen die wel lukken.

Ben het niet eens met Joost eigenlijk ik zou zelf wel iedere training 2 press/borst oefeningen doen.

vind de oefening keuze, rep ranges en volghorde niet even al te logish :o Ik zou zelf nog wat schuiven en aanpassingen doen.

en wat ga je verder qua gewicht doen? En planning voor komende maanden bijvoorbeeld?

Laatst bewerkt:
Vind zelf 3 keer trainen in de week ruk.
Ik stem voor 4 keer trainen en dan UB / LB :rolleyes:

Zie je nog een beetje vooruitgang? heb dit logje al tijden niet meer in de gaten gehouden en toen zag je weinig perspectief ;P

• #23.630

rukgym confirmed!:sad:

Ik heb een langere tijd front squats geprobeerd, die gingen best redelijk. Maar ook daarmee weer gruwelijk de mist in gegaan met een dikke blessure tot gevolg. Het luistert kennelijk gewoon heel nauw in mijn onderrug sectie. En de angst voor weer een blessure is het me niet waard, dus doe ik gewoon lekker dingen die wel lukken.
Mijn onderrug is ook zo'n zeik ding..net als mijn knieen..

vind de oefening keuze, rep ranges en volghorde niet even al te logish :o Ik zou zelf nog wat schuiven en aanpassingen doen.

en wat ga je verder qua gewicht doen? En planning voor komende maanden bijvoorbeeld?
Ehm..daar kan ik wel wat hulp bij gebruiken..
Vind zelf 3 keer trainen in de week ruk.
Ik stem voor 4 keer trainen en dan UB / LB :rolleyes:
Ik ga ook niet maar 3 keer trainen..heb enkel 3 FB dagen gemaakt. Als ik er 5 of 6 wil trainen dan doe ik dat ;)
Zie je nog een beetje vooruitgang? heb dit logje al tijden niet meer in de gaten gehouden en toen zag je weinig perspectief ;P
Vooruitgang?:roflol:
The Circle of Strafcardio is er enkel om bezig te blijven, heus niet voor progress :trollface:
Uhu..bezigheidstherapie
full body kan ook gewoon 4-5x per week
Precies:thumb:

• #23.631
Heb even wat geprobeerd in elkaar te flansen...is het wat zo? Wil proberen 4-5 keer per week te trainen..

Fullbody (3 day)

FB1:
  1. Deadlift: 5x5
  2. (paused) Floorpress: 4-5sets
  3. T-bar row/CG-cable row: 4x8-12
  4. Incline dumbelpress: 3x8-12
  5. Leg extentions: 4x12-15
  6. Barbel curl: 15, 12, 10, 8, 6
  7. Side raise: 3x8-12
FB2:
  1. Incline benchpress: 5x5
  2. Pull-up/Pulldown: 30-40 reps
  3. Legpress: 4x8-15
  4. (paused) Wide grip benchpress: 3x8-12
  5. Barbel calfraise: 4x8-12
  6. Shrugs: 5x10
  7. Ab-work
FB3:
  1. FSQ/Barbel hacksquat: 4x8-12
  2. SLDL: 4x8-12
  3. Chin-up/Reverse grip pulldown: 30-40 reps
  4. Dumbel shoulderpress/MP: 4x8-12
  5. Standing leg curl: 3x8-12
  6. Cable fly’s: 3x8-12
  7. Pushdown: 15, 12, 10, 8, 6

ik begrijp vooral niet de keuzes voor verdeling van oefeningen en rep ranges? Bijvoorbeeld op dag 3 nu 3 been oefenigen en op dag 2 maar 1. En op dag 2 doe je 2 zware pressen en op dag 1 doe je vooral lichtere presses.

Waarom doe je dingen in een bepaalde rep range? Het verschilt nog al. Zou er zelf een stuk meer structuur in stoppen. Dat helpt je ook beter progressive overload toe te passen.

Ik zou persoonlijk per dag bijvoorbeeld 3-4 compound oefeningen doen in een andere "lagere" rep range (5-8 reps oid). En dan daarna isoltie oefeningen op wat hogere reps (10-15). En dan zorgen dat je op de belangrijke compound oefeningen vooruit gaat.

Laatst bewerkt:
Ik zou de fly's van fb 3 ruilen met de wide grip bench van fb 2. Verder zou ik de leg curl op een andere dag plaatsten dan waar je SLDL's doet ;)

gewoon 2 oefs eruit en 2x sq erin en je zit goed marv

Heb even wat geprobeerd in elkaar te flansen...is het wat zo? Wil proberen 4-5 keer per week te trainen..

Fullbody (3 day)

FB1:
  1. Deadlift: 5x5
  2. (paused) Floorpress: 4-5sets
  3. T-bar row/CG-cable row: 4x8-12
  4. Incline dumbelpress: 3x8-12
  5. Leg extentions: 4x12-15
  6. Barbel curl: 15, 12, 10, 8, 6
  7. Side raise: 3x8-12
FB2:
  1. Incline benchpress: 5x5
  2. Pull-up/Pulldown: 30-40 reps
  3. Legpress: 4x8-15
  4. (paused) Wide grip benchpress: 3x8-12
  5. Barbel calfraise: 4x8-12
  6. Shrugs: 5x10
  7. Ab-work
FB3:
  1. FSQ/Barbel hacksquat: 4x8-12
  2. SLDL: 4x8-12
  3. Chin-up/Reverse grip pulldown: 30-40 reps
  4. Dumbel shoulderpress/MP: 4x8-12
  5. Standing leg curl: 3x8-12
  6. Cable fly’s: 3x8-12
  7. Pushdown: 15, 12, 10, 8, 6
Bij 4 a 5 trainingen per week ga je dus in dezelfde week na FB3 weer FB1 doen. Het is belangrijk dat je noteert op welk percentage van je 1RM je traint omdat het anders al snel te zwaar zal zijn. Om even een voorbeeld te noemen is je deadlift. Stel je doet deze bij FB1 op maandag zwaar en op vrijdag is FB1 weer aan de beurt dan kan je eigenlijk niet weer zwaar deadliften omdat dat behoorlijk belastend is. Houd er ook rekening mee dat je de spiergroepen die je bij een deadlift belast op FB2 en FB3 ook weer belast.

Verder ben ik het oneens met je keuze om geen squats te doen.

• #23.638
Bedankt allemaal. Vind het nog steeds moeilijk om een fatsoenlijk FB schema te maken..vooral periodiseren, maar ook oefeningkeuze en volgorde. Merk gewoon dat ik toch nog wat pomp shit wil..en zie het gewoonweg niet zitten 4 keer per week te squatten..

Bedankt allemaal. Vind het nog steeds moeilijk om een fatsoenlijk FB schema te maken..vooral periodiseren, maar ook oefeningkeuze en volgorde. Merk gewoon dat ik toch nog wat pomp shit wil..en zie het gewoonweg niet zitten 4 keer per week te squatten..

Doen wat jezelf leuk vind, Anders hou je het toch niet lang vol.

Niet om te pushen, maar nu vind je pompen leuk. Als je dadelijk een tijdje FB enkel compounds doet dan ga je daar je draai vinden. Het is een andere manier van trainen die op een andere manier voldoening geeft. Kijk je moet doen waar je je goed bij voelt. Maar na 10+ jaar trainen kan 10 weekjes iets totaal anders doen toch geen kwaad?

Ik spreek vanuit mijn eigen ervaring daar in dat na ca 10 jaar op en af BB-split naar ca 5 jaar op en af UB/LB nu na 15 jaar in en uit de gym weer een totale nieuwe boost in mijn trainen heb nu ik full body op kracht train.

Ben weer helemaal mijn trainingen aan't plannen en kijk iedere dag uit naar de volgende workout. Verder weeg ik nu 10 kg meer dan ik ooit heb gewogen met mijn bodybuild split.

Marv, dit is de laatste keer dat ik je probeer te overtuigen ;) Maar trust me, doe eens gek en ga gewoon eens 3 maanden powerliften. Kijk hoe het bevalt en hou je aan het schema. Ga niet direct afhaken na 2 weken. Het is even wennen en heel anders dan wat je gewend bent. Maar worst case scenario doe je 3 maanden iets wat achteraf niet je ding blijkt te zijn. Best case vind je een nieuwe motivatie, knal je een paar dikke pr's, gain je goede massa en kan je daarn altijd nog verder splitten met aanzienlijk extra power.

Uit je comfort zone en eens gek doen ;) Succes baas, aan je motivatie zal het niet liggen!

Terug
Naar boven