XXL Nutrition

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Maar powerliften werkt ook niet op 2000kcal per dag...

Kan best. Waar een wil is...

• Topic Starter Topic Starter
  • #23.646
Quoting!

Had gister geen tijd om wat meer inhoudelijk te reageren. Bedankt voor jullie uitgebreide meedenken en reacties..

Ik ga straks eens kijken wat ik ermee kan..
Gewoon 3 x squatten en lekker die legpress en leg extensions eruit laten. Plus intensiteit verdelen, met FB kun je niet iedere keer op 80+ % liften, anders ga je naar de t*ring.
Ik ga niet 3 keer conventioneel squatten..wat is er mis met legpresses in jou optiek?

En hoe zou jij het indelen qua intensiteit?
ik begrijp vooral niet de keuzes voor verdeling van oefeningen en rep ranges? Bijvoorbeeld op dag 3 nu 3 been oefenigen en op dag 2 maar 1. En op dag 2 doe je 2 zware pressen en op dag 1 doe je vooral lichtere presses.

Waarom doe je dingen in een bepaalde rep range? Het verschilt nog al. Zou er zelf een stuk meer structuur in stoppen. Dat helpt je ook beter progressive overload toe te passen.

Ik zou persoonlijk per dag bijvoorbeeld 3-4 compound oefeningen doen in een andere "lagere" rep range (5-8 reps oid). En dan daarna isoltie oefeningen op wat hogere reps (10-15). En dan zorgen dat je op de belangrijke compound oefeningen vooruit gaat.
Ik snap zelf ook weinig van mijn repranges:roflol: De oefening verdeling heb ik wel enigzins over nagedacht. Dat heeft te maken met het feit dat ik af en toe best eens 2 dagen achter elkaar zal trainen..zonder tussenliggende rustdag..

Het is toch ook niet de bedoeling dat je iedere training een zware press doet? Het structuur erin stoppen vind ik erg lastig..
Ik zou de fly's van fb 3 ruilen met de wide grip bench van fb 2. Verder zou ik de leg curl op een andere dag plaatsten dan waar je SLDL's doet ;)
Goede suggesties:thumb:

Hmm..vind ik persoonlijk wat karig! Deze doe je zelf momenteel of niet?

gewoon 2 oefs eruit en 2x sq erin en je zit goed marv
Wat is dat toch met die squat...die is heilig voor jullie hè..
Bij 4 a 5 trainingen per week ga je dus in dezelfde week na FB3 weer FB1 doen. Het is belangrijk dat je noteert op welk percentage van je 1RM je traint omdat het anders al snel te zwaar zal zijn. Om even een voorbeeld te noemen is je deadlift. Stel je doet deze bij FB1 op maandag zwaar en op vrijdag is FB1 weer aan de beurt dan kan je eigenlijk niet weer zwaar deadliften omdat dat behoorlijk belastend is. Houd er ook rekening mee dat je de spiergroepen die je bij een deadlift belast op FB2 en FB3 ook weer belast.

Verder ben ik het oneens met je keuze om geen squats te doen.
Hmm...inderdaad iets om over na te denken. Heb jij misschien suggesties hoe je dat aan kunt pakken?
Doen wat jezelf leuk vind, Anders hou je het toch niet lang vol.
Dit is ook zeer zeker een belangrijk punt..
Niet om te pushen, maar nu vind je pompen leuk. Als je dadelijk een tijdje FB enkel compounds doet dan ga je daar je draai vinden. Het is een andere manier van trainen die op een andere manier voldoening geeft. Kijk je moet doen waar je je goed bij voelt. Maar na 10+ jaar trainen kan 10 weekjes iets totaal anders doen toch geen kwaad?

Ik spreek vanuit mijn eigen ervaring daar in dat na ca 10 jaar op en af BB-split naar ca 5 jaar op en af UB/LB nu na 15 jaar in en uit de gym weer een totale nieuwe boost in mijn trainen heb nu ik full body op kracht train.

Ben weer helemaal mijn trainingen aan't plannen en kijk iedere dag uit naar de volgende workout. Verder weeg ik nu 10 kg meer dan ik ooit heb gewogen met mijn bodybuild split.

Marv, dit is de laatste keer dat ik je probeer te overtuigen ;) Maar trust me, doe eens gek en ga gewoon eens 3 maanden powerliften. Kijk hoe het bevalt en hou je aan het schema. Ga niet direct afhaken na 2 weken. Het is even wennen en heel anders dan wat je gewend bent. Maar worst case scenario doe je 3 maanden iets wat achteraf niet je ding blijkt te zijn. Best case vind je een nieuwe motivatie, knal je een paar dikke pr's, gain je goede massa en kan je daarn altijd nog verder splitten met aanzienlijk extra power.

Uit je comfort zone en eens gek doen ;) Succes baas, aan je motivatie zal het niet liggen!
Bedankt voor deze uitgebreide reply!:thumbs: Waardeer ik zeer:D. Ik ben nogal autistisch of neurotisch (geef het beestje een naam)..dus heb best moeite met de omschakeling. Echter vind ik een schema met vooraf bedacht plan (zoals Wendler) vaak niet zo verkeerd. Ik duik straks nog even de link in die je stuurde..

Maar kan niks beloven:rolleyes:
Maar powerliften werkt ook niet op 2000kcal per dag...
Ik eet 2200:mad:
Kan best. Waar een wil is...
Ook echt gainen qua gewichten?
Ben ik wel benieuwd naar
Lekker ongeneerd pompen dus.. ;)
Vandaar dat @Robke78 tegenwoordig minder zwaar lift...:rolleyes:

De training van gister ging lekker! Heb wel twee shirts helemaal volgezweet...man, man!:eek!:

Legs:
Barbel hacksquat:

20kg: 15 (raaaar!)
30kg: 12 (licht gewicht..)
40kg: 12, 12, 12, 12

Pff, dat is wel even wennen zeg! Qua diepte is dit ook een beetje vreemde oefening. Beukte ook af en toe met de barbel tegen mijn hams..

SLDL (straps):
60kg: 12 (warmup stretching..)
100kg: 12 (easy peasy!)
110kg: 12 (hoppa!), 12 (hard!:fire:)
60kg: 15 (sloooow reps)

Standing calf raise:
60kg: 12 (warmup)
100kg: 15 (easy!)
120kg: 12
140kg: 12 (huh???)
160kg: 12, 12, 10 (t*ring!:fire:)

Legpress (voeten laag/smal):
224.8kg (fullstack): 12 (fuaaark!), 12 (nice:D), 12 (nipt!:fire::fire:)

Leg extentions:
30kg: 15 (sqeez & hold)
36kg: 12
43kg: 10
50kg: 9
64kg: 6 (fik erin!)

Machine crunch:
36kg: 20 (warmup)
50kg: 12, 12, 12 (prima!)

Side machine crunch:
30kg: 12 (sqeeez!)
36kg: 12 (top:D)
43kg: 12

Seated calfraise:

40kg: 15
60kg: 15 (nice:D)
70kg: 15
80kg: 12

Preventieve strafcardio, Helling lopen 15% @5-6.5km/uur:
31min / 2.88km / 432kcals / HR~160 (zweet me helemaal kapot!:eek!:)

Rating:
MDmuBMh.gif
MDmuBMh.gif
MDmuBMh.gif
MDmuBMh.gif
(erg nice dit!)

En de planning voor vandaag..

Delts & traps:
Reverse dumbel fly:

4x12

Db/BB shoulder press:
4x8-12

Db side raise:
4x12-15

Barbell shrugs:
5x10

Seated leg curls (sqeez):
4x15

Dumbell/benchpress (pomp):
3-4sets

Cable fly’s (pomp):
3sets

Cardio?
..min / ..km / ..kcals / HR~

Voeding, donderdag 12-05-2016:
6:30 1 monster caps..
7:15 1 kop koffie
9:00 2 koppen koffie
11:00 80g havermout+ 30g whey isolaat + 10g rozijnen + multivit + vit D
12:30 150g rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie + grapefruit
15:00 150g rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie
Pre-workout: 1 scoop ‘The Force’
Post-workout: 30g whey isolaat
18:30 Maaltijdsalade met gerookte kip/appel/walnoten (~535kcals) + 50g nightprotein + 200g aardbeien

~2109kcals, E/K/V = 205g (39%) / 215g (41%) / 50g (20%)

wat bedoel je met benchpress op pomp?

40 reps?

• #23.649
Ben het niet eens met Joost eigenlijk ik zou zelf wel iedere training 2 press/borst oefeningen doen.

vind de oefening keuze, rep ranges en volghorde niet even al te logish :o Ik zou zelf nog wat schuiven en aanpassingen doen.

en wat ga je verder qua gewicht doen? En planning voor komende maanden bijvoorbeeld?

Het is ook wel mogelijk hoor om 2 borst oefeningen per dag te doen.. als assistance op je bench bijvoorbeeld.. licht er ook aan op welke intensiteit je mikt.

full body kan ook gewoon 4-5x per week

7x zelfs :)

ik begrijp vooral niet de keuzes voor verdeling van oefeningen en rep ranges? Bijvoorbeeld op dag 3 nu 3 been oefenigen en op dag 2 maar 1. En op dag 2 doe je 2 zware pressen en op dag 1 doe je vooral lichtere presses.

Waarom doe je dingen in een bepaalde rep range? Het verschilt nog al. Zou er zelf een stuk meer structuur in stoppen. Dat helpt je ook beter progressive overload toe te passen.

Ik zou persoonlijk per dag bijvoorbeeld 3-4 compound oefeningen doen in een andere "lagere" rep range (5-8 reps oid). En dan daarna isoltie oefeningen op wat hogere reps (10-15). En dan zorgen dat je op de belangrijke compound oefeningen vooruit gaat.

Idd lekker simpel houden maar marv is volgens mij geen fan van squatten :o

Quit being a little b*ch. Ga gewoon squatten.

Wat is er precies "karig" aan dat RTS schema?

En ja, de squat is heilig. Zonder squat vallen ook alle squatvarianten weg. En je teelballen kruipen je onderbuik in. Wil je 3 reppers gaan maken in de leg press? C'mon Marv, man up.

• #23.653
Het is ook wel mogelijk hoor om 2 borst oefeningen per dag te doen.. als assistance op je bench bijvoorbeeld.. licht er ook aan op welke intensiteit je mikt.

7x zelfs :)

Idd lekker simpel houden maar marv is volgens mij geen fan van squatten :o
7x FB..eek!:

Quit being a little b*ch. Ga gewoon squatten.
Over een tijdje weer..FSQ is toch ook een squat?
Wat is er precies "karig" aan dat RTS schema?

En ja, de squat is heilig. Zonder squat vallen ook alle squatvarianten weg. En je teelballen kruipen je onderbuik in. Wil je 3 reppers gaan maken in de leg press? C'mon Marv, man up.
Weinig oefeningen..mijn teelballen zijn al lang weer terug gekropen..daarom zeur ik ook als een vrouw..

Pff, dat is wel even wennen zeg! Qua diepte is dit ook een beetje vreemde oefening. Beukte ook af en toe met de barbel tegen mijn hams..

Herkenbaar. Wat @meaantje ook zei. Oefening is Akward.
Maar mijns inziens is dat meer omdat je deadlift en squat zo gewend bent.
Eenmaal aantal weken uitvoeren, np. Voel hem nu echt lekker en goed.
Wel lettend op TUT waar dat bij Squat en Deadlift minder hoeft voor de feel.

Hoe was jouw feel? Vind voor een eerste keer nog best zwaar gewicht btw!

• #23.655
Herkenbaar. Wat @meaantje ook zei. Oefening is Akward.
Maar mijns inziens is dat meer omdat je deadlift en squat zo gewend bent.
Eenmaal aantal weken uitvoeren, np. Voel hem nu echt lekker en goed.
Wel lettend op TUT waar dat bij Squat en Deadlift minder hoeft voor de feel.

Hoe was jouw feel? Vind voor een eerste keer nog best zwaar gewicht btw!
Ik vond ehm zo totaal niet zwaar..wel awkward, maar niet zwaar..doe ik iets niet goed?

Ik vond ehm zo totaal niet zwaar..wel awkward, maar niet zwaar..doe ik iets niet goed?

Lastig te zeggen.
Ik voel hem wel altijd echt goed.
Ben begonnen met schijfjes onder hiel voor juiste balans.
Rug recht en voldoende ver naar achteren maakt bij mij het verschil.
Miss nog een keer proberen, licht, lange tut, volledige focus op uitvoering volgens video?

Terug
Naar boven