MuscleMeat

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

meer kracht op quads is dan automatisch toch meer gains? of gaat het puur om het gewicht :P
Korrekt, het gaat om de absolute hoeveelheid kracht op de quads. Dus zelfs al zou de voorkant bij front sq relatief iets meer doen dan achterkant, het hoogste gewicht kan je over het algemeen met back sq doen, dus is de totale hoeveelheid kracht op de quads daar toch hoger. Dus meer gains.

• Topic Starter Topic Starter
  • #23.782
Is ook een echte vrouwenoefening :p
Ach..heb ook al een tijdje hip thrusts gedaan..ik zie het probleem niet zo..

daarom raden we het marvin ook aan
:thumbs: begrijpelijk..
Kan je de gym eigenaar niet smeken om een hack.squat machine? Man, ik heb die gisteren bij muscle totaal gedaan en damn wat een zieke spierpijn heb ik nu.
Smeken kan best hoor..

..hij komt er toch niet..

..overigens heb ik dan liever een smith-rack..
Alsof heerlijke glutes alleen voor vrouwen bestemd zijn... :scratch:
Inderdaad!
Mensen vinden mijn glutes wel leuk ja :scratch:
Ik ook hoor..
Eh ja die van mannen boeien me niet zo..
Er zijn hier op het forum denk zat mannen met een betere kont dan een vrouw:roflol:
Vrouwen kunnen dat idd ook wel waarderen bij mannen hoor ;)
:thumbs:
Hoe is jouw glutes?
meer kracht op quads is dan automatisch toch meer gains? of gaat het puur om het gewicht :P
Ojee...dit lijkt een beetje te neigen naar de definitie van intensiteit c.q MMC achtige dingen..:o

;)

emoji6.png
Wat wil je hiermee zeggen Hoody...
Korrekt, het gaat om de absolute hoeveelheid kracht op de quads. Dus zelfs al zou de voorkant bij front sq relatief iets meer doen dan achterkant, het hoogste gewicht kan je over het algemeen met back sq doen, dus is de totale hoeveelheid kracht op de quads daar toch hoger. Dus meer gains.
Gains?

De training van gister! Was weer aardig druk toen ik binnenkwam...dus de volgorde wat omgegooid..wat een geklooi weer met die FSQ's..

FB3:
Chin-up:

Bw: 10 (slow controlled..), 10 (explosief), 8 (nice:D), 8 (nipt)

FSQ:

20kg: 12
30kg: 8
40kg: 8 (FSQ gaat wel makkelijk diep/full)
50kg: 8, 8 (even vorm erin proberen te slijten!)

MP:

40kg: 12 (prima!)
45kg: 10 (2pp.), 10 (2pp.), 9 (3pp.)

Niet verzwaren. Werd al snel zwaar met aardige zure delts waardoor laatste reps lichte pushpresses werden..

SLDL (straps):
80kg: 12, 12 (TUT!:fire:)
120kg: 10 (nog over), 8

2 sets lichter stretchen met lange TUT / 2 sets zwaarder

Wide grip benchpress:
40kg: 12 (warmup)
65kg: 12, 12, 12 (nice:D)

Verzwaren naar 67.5kg

Standing leg curl:
23kg: 12
30kg: 10, 9 (MMC kan beter!)

Pushdown:
27kg: 15
36kg: 12 (matige MMC!)
41kg: 10 (best ok..)
46kg: 8
50kg: 6, 6 (laatste set close grip:fire:)

Hmm, verzwaren..vervangen?

Seated calfraise:
60kg: 15, 15, 15 (niet zwaarder gedaan ivm kuitkramp..)

Rating:
MDmuBMh.gif
MDmuBMh.gif
MDmuBMh.gif
(eigenlijk best prima!:thumb:)

En de planning voor vandaag (in de spoiler)

FB1:
Deadlift:

5x5

(paused) Floorpress:
4x6

T-bar row/CG-cable row:
4x8-12

Incline dumbelpress:
3x8-12

Leg extentions:
4x12-15

Barbel curl:
15, 12, 10, 8, 6, 6

Upright row/hang clean & press:
3x8-12

Voeding, zaterdag 21-05-2016:
6:15 2 koppen koffie
7:15 Grapefruit
Pre-workout: 1/2 scoop Devil’s shot + 5g BCAA (8:1:1 musculi)
Post-workout: 5g BCAA (8:1:1 musculi) + 5g BCAA (XXL)
11:00 80g havermout + 35g whey isolaat + 10g rozijnen + 2 koppen koffie
12:30 125g rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie + appel
15:00 125g rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie
18:00 Avondeten (~750kcals) + 30g nightprotein

~2225kcals, E/K/V = 195g (35%) / 250g (45%) / 50g (20%)

Dat ging best lekkr toch die FSQ?
Wat noem je het verschil tussen MP en Push Press? Een hupje erbij om op te stoten? Dat moet je idd beter niet doen.

Bij de FSQ staat er wel relatief meer kracht op de quads, maar de meeste mensen kunnen meer gewicht met een klassieke sq hebben. Dus uiteindelijk lijkt me een zware parallele sq meer gains voor de quads geven. De FSQ is wel uitstekend voor verbetering van de houding en de core.
+++

De meeste mensen hebben de mobiliteit en core strength (endurance) niet om van de front squat een goede quad builder te maken, laat staan beter dan de back squat.

• #23.789
geen rotzooi eten op zaterdag?

Wat is dit nou weer voor gay gedoe dan? :D
Haha...scheelt weer wat strafcardio...

Al moet ik bekennen dat ik als avondeten een maaltijsalade op heb (~500kcals) en daarnaast een paar winegums (stuk of 5) en s'avonds op de bank nog 3 kipvleugels* uit de oven:meal:

* was ook de moeite niet, maar wilde het beschaafd houden..

Dat ging best lekkr toch die FSQ?
Wat noem je het verschil tussen MP en Push Press? Een hupje erbij om op te stoten? Dat moet je idd beter niet doen.
Ik loop met welke greep ook, altijd te klooien met mijn houding..de barbel neigt dan van mijn schouders af te rollen.

Pushpress is inderdaad met wat leg-drive..
:D
Push press is toch met flinke leg drive?
Klopt..echter waren deze met een beetje legdrive..echter heb ik geen idee hoe ik ze dan moet noemen..
+++

De meeste mensen hebben de mobiliteit en core strength (endurance) niet om van de front squat een goede quad builder te maken, laat staan beter dan de back squat.
Ik ga ehm toch maar weereens een kans geven. Met backsquats maakte ik toch ook al geen gains:roflol:

Ben jij dat trouwens op je avatar:eek!:
Kan iemand uitleggen wat je daaraan hebt? Of is een push press gewoon een MP voor de ego lifters met bad form?
Probeer het maar eens met een beetje flink gewicht..(dus niet zoals ik met 45kg.. ;)). Het is best een pittige oefening..

De training van gister ging bovenverwachting goed! Geen last gehad van de training op vrijdag..:thumbs:

Nu wel flink spierpijn overigens!

FB1:
Deadlift (straps):

60kg: 10
100kg: 5
130kg: 5 (warmup)
155kg (~70%): 5, 5 (nice:D), 5, 5, 5 (hoppa!)

Verzwaren naar 157.5kg

Paused floorpress:
40kg: 12
60kg: 6 (warmup)
77.5kg (~75%): 6, 6 (top MMC:fire:), 6 (pittig!), 6 (laatste twee reps niet paused)

Verzwaren naar 80kg

T-bar row:
40kg: 12 (laaaaange TUT:fire:), 12 (idem)
55kg: 12 (lekker explosief)
65kg: 12 (2f.)

2 sets met lange TUT/MMC & 2 sets wat meer beuken:fire:

Incline dumbelpress:
32kg: 12 (top MMC!:fire:), 12 (t*ring!), 8 (fuaaark!)

Niet verzwaren..

Barbel curl in het squatrack:

22.5kg: 15
25kg: 12 (sqeeeez!:fire:)
27.5kg: 10
30kg: 8 (huh?)
35kg: 6 (nice:D), 6 (2f.)

Eerste sets 2.5kg verzwaren..

Upright row (OL barbel):
30kg: 12 (nette reps), 12 (top:D)

Hang clean & press:
40kg: 12 (explosief leeg beuken!:fire:)

Leg extentions:
50kg: 15 (sqeeeez!:fire:)
64kg: 15
71kg: 12+3 (rest-pause), 15 (kortere TUT..)

Cardio, HELling lopen 15% @5-6km/uur:
16min / 1.42km / 212kcals / HR~155

Rating:
1uq71Ek.gif
1uq71Ek.gif
1uq71Ek.gif
1uq71Ek.gif
(ruim tevreden!)

Als 155 kg DL 70% is, dan moet je er wel 10-12 reps mee kunnen doen en is 5 wel heel erg weinig en zal nauwelijks een trainingseffect hebben, toch? Floorpress netjes, moet ik ook eens proberen :)

• #23.791
Als 155 kg DL 70% is, dan moet je er wel 10-12 reps mee kunnen doen en is 5 wel heel erg weinig en zal nauwelijks een trainingseffect hebben, toch? Floorpress netjes, moet ik ook eens proberen :)
Ik bouw het liever rustig op dan dat ik binnen een paar weken al een vastloper heb. Het is overigens wel een 70% van mijn all-time max DL (225kg)

Je moet wel rekenen met een reeel 1RM anders train je niet optimaal toch?

Is een floor press wat ik denk dat het is? :P

• #23.795
Je moet wel rekenen met een reeel 1RM anders train je niet optimaal toch?
ik hou zowieso niet van rekenen aan mijn workouts..dit was meer ter illustratie voor de mensen die dat wel leuk vinden..

denk overigens dat het niet verstandig is om met mijn 4 dagen fullbody schema mezelf iedere keer de t*ring in lift..

buff man!

Is een floor press wat ik denk dat het is? :P
benchpress terwijl je op de grond ligt..

Google is je vriend..

ik hou zowieso niet van rekenen aan mijn workouts..dit was meer ter illustratie voor de mensen die dat wel leuk vinden..

denk overigens dat het niet verstandig is om met mijn 4 dagen fullbody schema mezelf iedere keer de t*ring in lift..
Jammer :)

Dat laatste is natuurlijk ook het nadeel van FB als je wat gevorderd bent, het volume per dag is bijna niet meer te doen :(

Uit iedere post van jou blijkt dat je echt bijzonder weinig van trainen snapt. Natuurlijk hebben vijfjes op 70% wel effect.

Terug
Naar boven