AndroidHealthClinic

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Heb zelf nooit echt kcal geteld bij cardio.. Als ik te snel afviel deed ik gewoon wat minder cardio, viel ik niets af (of in jou geval: aankomen) dan deed ik gewoon wat meer cardio.
Niet moeilijker maken dan het is ;).
Klopt, maar dan moet je ook niet ieder slokje melk in de koffie en gummie beertje of apenkop tellen.

Spelletjesavond
emoji4.png
Hide the sausage. :D

Kunnen we hier niet even gaan rellen?

• Topic Starter Topic Starter
  • #24.986
Tja jij eet dan ook behoorlijk volumeus voedsel, waar de gemiddelde NL'er een bammetje kaas eet. ;)
True, true...

En wat zijn de e/k/v daarvan?
Ben ik ook wel benieuwd naar!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
kve
Niet eens heel slecht..:roflol:

Beetje extra whey erdoor en je bent good 2 go!

"Spelletjesavond"

Klopt, maar dan moet je ook niet ieder slokje melk in de koffie en gummie beertje of apenkop tellen.
1 apenkop? Het blijft nooit bij 1 apenkop..

I like that game!:rolleyes:
:o
Kunnen we hier niet even gaan rellen?
Sorry WWE voor het gerel. En dan bedoel ik het oprecht (bijna) allemaal niet eens als rel..
Dat moet wel, want je bent nauwelijks aktief op het forum momenteel.. ;)

De planning voor vandaag na super verrot en slap opgestaan te zijn na de zoveelste plaknacht..Het mag van mijn wel weer even een paar daagjes afkoelen.

Zodat het op Ultrasonic zaterdag weer prima weer is..:rolleyes:

FB3:
FSQ:
?

Dumbel shoulderpress/MP:
4x8-12

SLDL:
4x8-12

Chin-up/Reverse grip pulldown:
35-45 reps

Wide grip benchpress:
4x8

Standing leg curl:
3x8-12

Pushdown:
4x6-15

Seated calfraise:
3x12-15

(Straf)Cardio?
..min / ..km / ..kcals / HR~

En qua voeding een 'beetje' compenseren voor het gevreet gister ;)

Voeding, dinsdag 26-07-2016:
7:00 2 koppen koffie
9:00 2 koppen groene thee
11:00 65g havermout + 30g whey isolaat + 5g rozijnen + multivit + vit D
12:30 125g rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie + grapefruit
15:00 125g rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie
Pre-workout: 2 scoops 1MR (Rood + Blauw/wit)
Post-workout: 30g whey isolaat + 25g nightprotein
18:30 Avondeten (~750kcals)

~2050kcals, E/K/V = 195g (38%) / 205g (40%) / 50g (22%)

• #24.988
En in de weekenden 5500kcals...het gaat allemaal om de 'juiste' balans..
Niet echt de 'juiste' balans imo....
Denk dat @hoxyz mijn back wel heeft. Trackt sinds tijdje de weekenden en kan nu stuk meer doordeweeks eten. En @Pillz kan hier wel even een motivational quote neer zetten voor je, iets in de richting van every day counts ofzo.

De planning voor vandaag na super verrot en slap opgestaan te zijn na de zoveelste plaknacht..Het mag van mijn wel weer even een paar daagjes afkoelen.

Zodat het op Ultrasonic zaterdag weer prima weer is..:rolleyes:
Ik zet deze dagen gewoon een cheapo ventilator naast m'n bed. Geen geplak meer. Werkt ook tegen de muggen :)

En in de weekenden 5500kcals...het gaat allemaal om de 'juiste' balans..

U-hu.... :p

• #24.991
Niet echt de 'juiste' balans imo....
Denk dat @hoxyz mijn back wel heeft. Trackt sinds tijdje de weekenden en kan nu stuk meer doordeweeks eten. En @Pillz kan hier wel even een motivational quote neer zetten voor je, iets in de richting van every day counts ofzo.
Ik weet ook wel dat het niet optimaal is, en het is ook niet ieder weekend raak.

Maar door mijn dagelijks getrackte kcals wat lager te houden heb ik wat ruimte over als ik s'avonds bijvoorbeeld een ijsje wil eten, iets van een cocktail wil drinken of bijvoorbeeld een verjaardag heb.

Zie die 1800-2200kcals maar als de hoeveelheden die ik zowieso binnen krijg.. ;) En die bestaan voor het grootste deel uit meer dan prima voedsel en dat vul ik soms aan met andere dingen zoals @hoxyz dat ook vaak doet volgens mij..

Ik heb ook niet de juiste mentaliteit om een echte bodybuilder te zijn.. ;)

Vond het gisterenavond wel meevallen met het benauwde, plakkerige weer eigenlijk. Maar eens, het mag tot zaterdag lekker afkoelen om zaterdag prachtig weer te zijn :D

• #24.993
Ik zet deze dagen gewoon een cheapo ventilator naast m'n bed. Geen geplak meer. Werkt ook tegen de muggen :)

U-hu.... :p
Tja...die ventilator..wat dat betreft ben ik meer beta dan ik zou willen, maar mijn gf kan niet slapen als dat ding aan staat. Als compromis mag die altijd een half uurtje aan (timer) voordat we gaan slapen..maar ja halverwege de nacht drijf ik er dan wel weer uit..:rolleyes:

Vond het gisterenavond wel meevallen met het benauwde, plakkerige weer eigenlijk. Maar eens, het mag tot zaterdag lekker afkoelen om zaterdag prachtig weer te zijn :D
Mijn huis is blijkbaar erg goed geisoleerd, maar dat werkt twee kanten op...wat er in zit, wil er ook niet meer uit zeg maar!

In mijn huiskamer is het al dagen 26-28°C

Tja...die ventilator..wat dat betreft ben ik meer beta dan ik zou willen, maar mijn gf kan niet slapen als dat ding aan staat. Als compromis mag die altijd een half uurtje aan (timer) voordat we gaan slapen..maar ja halverwege de nacht drijf ik er dan wel weer uit..:rolleyes:
Nou dan gaat ze toch lekker op de bank slapen :)

• #24.996
Nou dan gaat ze toch lekker op de bank slapen :)
:roflol: Ik zou het voorstellen..
Mooi stuk wel en zet me uiteraard te denken.

Echter kom ik dan weer bij de vraag die ik hierop altijd stel..zijn krachtgains wel oneindig? Want op een gegeven moment kom je toch ook daarin op een punt dat je steeds weer opbouwd en moet resetten, omdat je je targets niet haalt.

Even simpel gezegd zal het niet voor iedereen weggelegd zijn om 3.5-4x lichaamsgewicht te deadliften?

Verder ervaar ik zelf gewoon veel, maar dan ook veel meer pijntjes her en der naar mate ik zwaarder ga liften en in de buurt kom van intensiteit is '100 %'

Echter kom ik dan weer bij de vraag die ik hierop altijd stel..zijn krachtgains wel oneindig? Want op een gegeven moment kom je toch ook daarin op een punt dat je steeds weer opbouwd en moet resetten, omdat je je targets niet haalt.
Dat duurt wel even, zo snel zit je niet aan je limiet
Even simpel gezegd zal het niet voor iedereen weggelegd zijn om 3.5-4x lichaamsgewicht te deadliften?
Nee, maar ook voor hen die dat wel ooit zullen kunnen duurt dat jaren
Verder ervaar ik zelf gewoon veel, maar dan ook veel meer pijntjes her en der naar mate ik zwaarder ga liften en in de buurt kom van intensiteit is '100 %'
Dan is er waarschijnlijk iets mis met je techniek

Je wordt juist sterker van veel volume draaien op een submaximaal gewicht, niet van liften in de 95-100% range.

Af en toe een repout op je huidige 90-95% of een piekdagje a la powerliftmeet om te zien waar je staat en vervolgens daar op voortborduren.

Bijkomstigheid is dat je techniek er perfect kan inslijpen juist doordat je veel volume doet, op een submaximaal gewicht.

:roflol: Ik zou het voorstellen..
Mooi stuk wel en zet me uiteraard te denken.

Ga het toch nog een keer zeggen hoor Marvin.. Ik snap je uitgangspunt, daar heb ik zelf ook mee geworsteld, maar toch ben ik fan aan het worden van de manier van trainen zoals Bell Coaching omschrijft. Wil je meer massa pakken, zal je imo ook krachttoename moeten nastreven zodat je verder kunt met progressive overload. Naast het feit dat het voor mij persoonlijk enorm plezierig blijkt te zijn om compounds in het licht van powerlifting te bekijken.

Persoonlijk denk ik ook nog wel eens na over het feit dat het wellicht niet voor iedereen is weggelegd om bijvoorbeeld 4x eigen lichaamsgewichten te DL'en, in de zin van: je moet bij wijze van maar geluk hebben met hoe moeder natuur in je elkaar heeft gezet. Toch kom ik er langzaam op terug dat er toch meer mogelijk is qua kracht dan je zou denken, alleen tsja.. De absolute basis blijkt dan toch echt voeding te zijn.

Verder weet je dat ik enorm fan ben geworden van het doen van compounds met juiste techniek, heb werkelijk sinds ik op een andere manier ben gaan trainen (enkele maanden geleden dus) geen enkel pijntje meer gehad :).

Just sayin'.. Nooit te laat om de wind eens een andere kant op te laten waaien :).

Zeau, en nu ga ik even inbreken in je logje, als je het niet erg vindt :o

Dat duurt wel even, zo snel zit je niet aan je limiet
Deel de vragen van Marvin, dus lees met veel interesse mee. Ben je van mening dat het gevoelsmatig bereiken van een plateau of iets dergelijks voornamelijk te maken heeft het mindset (bijv. onzekerheid) en voeding (onvoldoende voeding binnen krijgen)?

Je wordt juist sterker van veel volume draaien op een submaximaal gewicht, niet van liften in de 95-100% range.

Af en toe een repout op je huidige 90-95% of een piekdagje a la powerliftmeet om te zien waar je staat en vervolgens daar op voortborduren.

Bijkomstigheid is dat je techniek er perfect kan inslijpen juist doordat je veel volume doet, op een submaximaal gewicht.
Nu ik dit lees vraag ik mezelf eigenlijk heel brutaal af of je mijn logje de afgelopen maanden nog weleens hebt gelezen? Sinds enkele maanden ben ik compounds meer gaan benaderen zoals PL'ers dat doen, en heb er enorm veel plezier in. Uiteraard wil ik er ook daadwerkelijk (kracht)progressie mee boeken, en mocht je ooit eens tijd over hebben.. Zou je dan eens in mijn logje willen spieken of de aanpak wat betreft mijn compounds er in jouw ogen degelijk uitziet? :)

Terug
Naar boven