Skatermarvin
Superior Athlete
Elite Member
15 jaar lid
Stimjunk
Oliebol
10.000 likes
10.000 berichten
10 media-items
- Waardering
- 33.490
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 89kg
- Vetpercentage
- 50%
Kan nu met allerlei smoesjes komen, maar heb eigenlijk geen zin om me te laten filmen betreft mijn lifts en in mijn gym is niemand die fatsoenlijke hulp kan bieden..Dat duurt wel even, zo snel zit je niet aan je limiet
Nee, maar ook voor hen die dat wel ooit zullen kunnen duurt dat jaren
Dan is er waarschijnlijk iets mis met je techniek
Maar hoe blijven die submaximale gewichten dan toch vooruit gaan..je 1RM blijft toch niet oneindig doorschuiven? En steeds meer volume lijktr me ook niet te doen..voor je het weet duren je workouts zo lang dat zelfs Rich Piana trots op je is..Je wordt juist sterker van veel volume draaien op een submaximaal gewicht, niet van liften in de 95-100% range.
Af en toe een repout op je huidige 90-95% of een piekdagje a la powerliftmeet om te zien waar je staat en vervolgens daar op voortborduren.
Bijkomstigheid is dat je techniek er perfect kan inslijpen juist doordat je veel volume doet, op een submaximaal gewicht.
...en toch zal er altijd iemand zijn die harder werkt

Dan kun je de hele lifestyle leven, maar on-stage zal 9 op de 10 beseffen dat ze niet genoeg hebben gedaan..
Niet genoeg gear..
Niet genoeg gecut...
Niet hard genoeg getraind..
Niet goed genoeg gedoseerde gear..
Niet genoeg cardio..
etc.. etc..
Ik benader mijn compounds nu ook enigzins PL-achtig. Eigenlijk al best lang (sinds mei), maar loop gewoon steeds weer vast..dan reset ik met zeg 10% om vervolgens weer vast te lopen.Ga het toch nog een keer zeggen hoor Marvin.. Ik snap je uitgangspunt, daar heb ik zelf ook mee geworsteld, maar toch ben ik fan aan het worden van de manier van trainen zoals Bell Coaching omschrijft. Wil je meer massa pakken, zal je imo ook krachttoename moeten nastreven zodat je verder kunt met progressive overload. Naast het feit dat het voor mij persoonlijk enorm plezierig blijkt te zijn om compounds in het licht van powerlifting te bekijken.
Persoonlijk denk ik ook nog wel eens na over het feit dat het wellicht niet voor iedereen is weggelegd om bijvoorbeeld 4x eigen lichaamsgewichten te DL'en, in de zin van: je moet bij wijze van maar geluk hebben met hoe moeder natuur in je elkaar heeft gezet. Toch kom ik er langzaam op terug dat er toch meer mogelijk is qua kracht dan je zou denken, alleen tsja.. De absolute basis blijkt dan toch echt voeding te zijn.
Verder weet je dat ik enorm fan ben geworden van het doen van compounds met juiste techniek, heb werkelijk sinds ik op een andere manier ben gaan trainen (enkele maanden geleden dus) geen enkel pijntje meer gehad.
Just sayin'.. Nooit te laat om de wind eens een andere kant op te laten waaien.
Zeau, en nu ga ik even inbreken in je logje, als je het niet erg vindt
Deel de vragen van Marvin, dus lees met veel interesse mee. Ben je van mening dat het gevoelsmatig bereiken van een plateau of iets dergelijks voornamelijk te maken heeft het mindset (bijv. onzekerheid) en voeding (onvoldoende voeding binnen krijgen)?
Nu ik dit lees vraag ik mezelf eigenlijk heel brutaal af of je mijn logje de afgelopen maanden nog weleens hebt gelezen? Sinds enkele maanden ben ik compounds meer gaan benaderen zoals PL'ers dat doen, en heb er enorm veel plezier in. Uiteraard wil ik er ook daadwerkelijk (kracht)progressie mee boeken, en mocht je ooit eens tijd over hebben.. Zou je dan eens in mijn logje willen spieken of de aanpak wat betreft mijn compounds er in jouw ogen degelijk uitziet?![]()
Ik merk gewoon dat nu mijn floorpress met 85-90kg 'moeten' dat ik daarbij meer pijntjes krijg..hetzelfde geldt voor DL's met 180-200kg..
Enkel de FSQ's geven nog geen pijntjes...maar ja..wat verwacht ik ook op 80-85kg tripples..

.
Ik zou het voorstellen..