AndroidHealthClinic

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

• Topic Starter Topic Starter
  • #25.001
Dat duurt wel even, zo snel zit je niet aan je limiet

Nee, maar ook voor hen die dat wel ooit zullen kunnen duurt dat jaren

Dan is er waarschijnlijk iets mis met je techniek
Kan nu met allerlei smoesjes komen, maar heb eigenlijk geen zin om me te laten filmen betreft mijn lifts en in mijn gym is niemand die fatsoenlijke hulp kan bieden..

Je wordt juist sterker van veel volume draaien op een submaximaal gewicht, niet van liften in de 95-100% range.

Af en toe een repout op je huidige 90-95% of een piekdagje a la powerliftmeet om te zien waar je staat en vervolgens daar op voortborduren.

Bijkomstigheid is dat je techniek er perfect kan inslijpen juist doordat je veel volume doet, op een submaximaal gewicht.
Maar hoe blijven die submaximale gewichten dan toch vooruit gaan..je 1RM blijft toch niet oneindig doorschuiven? En steeds meer volume lijktr me ook niet te doen..voor je het weet duren je workouts zo lang dat zelfs Rich Piana trots op je is..

image.jpg
...en toch zal er altijd iemand zijn die harder werkt ;)

Dan kun je de hele lifestyle leven, maar on-stage zal 9 op de 10 beseffen dat ze niet genoeg hebben gedaan..

Niet genoeg gear..

Niet genoeg gecut...

Niet hard genoeg getraind..

Niet goed genoeg gedoseerde gear..

Niet genoeg cardio..

etc.. etc..

Ga het toch nog een keer zeggen hoor Marvin.. Ik snap je uitgangspunt, daar heb ik zelf ook mee geworsteld, maar toch ben ik fan aan het worden van de manier van trainen zoals Bell Coaching omschrijft. Wil je meer massa pakken, zal je imo ook krachttoename moeten nastreven zodat je verder kunt met progressive overload. Naast het feit dat het voor mij persoonlijk enorm plezierig blijkt te zijn om compounds in het licht van powerlifting te bekijken.

Persoonlijk denk ik ook nog wel eens na over het feit dat het wellicht niet voor iedereen is weggelegd om bijvoorbeeld 4x eigen lichaamsgewichten te DL'en, in de zin van: je moet bij wijze van maar geluk hebben met hoe moeder natuur in je elkaar heeft gezet. Toch kom ik er langzaam op terug dat er toch meer mogelijk is qua kracht dan je zou denken, alleen tsja.. De absolute basis blijkt dan toch echt voeding te zijn.

Verder weet je dat ik enorm fan ben geworden van het doen van compounds met juiste techniek, heb werkelijk sinds ik op een andere manier ben gaan trainen (enkele maanden geleden dus) geen enkel pijntje meer gehad :).

Just sayin'.. Nooit te laat om de wind eens een andere kant op te laten waaien :).

Zeau, en nu ga ik even inbreken in je logje, als je het niet erg vindt :o

Deel de vragen van Marvin, dus lees met veel interesse mee. Ben je van mening dat het gevoelsmatig bereiken van een plateau of iets dergelijks voornamelijk te maken heeft het mindset (bijv. onzekerheid) en voeding (onvoldoende voeding binnen krijgen)?

Nu ik dit lees vraag ik mezelf eigenlijk heel brutaal af of je mijn logje de afgelopen maanden nog weleens hebt gelezen? Sinds enkele maanden ben ik compounds meer gaan benaderen zoals PL'ers dat doen, en heb er enorm veel plezier in. Uiteraard wil ik er ook daadwerkelijk (kracht)progressie mee boeken, en mocht je ooit eens tijd over hebben.. Zou je dan eens in mijn logje willen spieken of de aanpak wat betreft mijn compounds er in jouw ogen degelijk uitziet? :)
Ik benader mijn compounds nu ook enigzins PL-achtig. Eigenlijk al best lang (sinds mei), maar loop gewoon steeds weer vast..dan reset ik met zeg 10% om vervolgens weer vast te lopen.

Ik merk gewoon dat nu mijn floorpress met 85-90kg 'moeten' dat ik daarbij meer pijntjes krijg..hetzelfde geldt voor DL's met 180-200kg..

Enkel de FSQ's geven nog geen pijntjes...maar ja..wat verwacht ik ook op 80-85kg tripples..

leuk dat 'ie het belang van progressief laden benadrukt maar wel erg simpel gezegd en kort door de bocht
'progressief laden is belangrijker dan volume en frequentie'

lolwat

hoe ga je progressief laden dan zonder volume en/of frequentie op te voeren

:roflol: Ik zou het voorstellen..
Mooi stuk wel en zet me uiteraard te denken.

Echter kom ik dan weer bij de vraag die ik hierop altijd stel..zijn krachtgains wel oneindig? Want op een gegeven moment kom je toch ook daarin op een punt dat je steeds weer opbouwd en moet resetten, omdat je je targets niet haalt.

Even simpel gezegd zal het niet voor iedereen weggelegd zijn om 3.5-4x lichaamsgewicht te deadliften?

Verder ervaar ik zelf gewoon veel, maar dan ook veel meer pijntjes her en der naar mate ik zwaarder ga liften en in de buurt kom van intensiteit is '100 %'

je techniek is kut

tachniek > al het andere

ik heb volgens mij ooit wel eens een deadlift filmpje van je voorbij zien komen en als je nog steeds met die techniek op veel te zware percentages lift dan ga je pijn krijgen

Niet echt de 'juiste' balans imo....
Denk dat @hoxyz mijn back wel heeft. Trackt sinds tijdje de weekenden en kan nu stuk meer doordeweeks eten. En @Pillz kan hier wel even een motivational quote neer zetten voor je, iets in de richting van every day counts ofzo.
True, ik zat op 2000 en viel niet meer af. Trackte weekend niet. Nu op 3400 kom heel langzaam aan.

• #25.006
je techniek is kut

tachniek > al het andere

ik heb volgens mij ooit wel eens een deadlift filmpje van je voorbij zien komen en als je nog steeds met die techniek op veel te zware percentages lift dan ga je pijn krijgen
Duidelijk..misschien toch eens met een PL'er aan mijn techniek werken..

Wie o wie kan mijn gezeik aan:roflol:

I hate to say it.. Ik fluister het dus maar in de spoiler
Foooooood ;)
Ik zet het ook maar even in een spoiler want vind het een vies woord..

...vet!!

True, ik zat op 2000 en viel niet meer af. Trackte weekend niet. Nu op 3400 kom heel langzaam aan.
Niet verkeerd dagelijks 3400kcals!

Ik denk eerlijk gezegd dat ik 2600-2800kcals ook makkelijk kan hebben. Echter wordt ik dan minder shredded...en ik haat dat:o

Duidelijk..misschien toch eens met een PL'er aan mijn techniek werken..

Wie o wie kan mijn gezeik aan:roflol:

In b4 een meet-up om eindelijk een einde te maken aan deze eindeloze discussie! :P

Ik ben alleen wel bang dat je daarvoor naar Zeeland moet karren Marvin..

• #25.008
Doen!!

Nu ik dit lees vraag ik mezelf eigenlijk heel brutaal af of je mijn logje de afgelopen maanden nog weleens hebt gelezen? Sinds enkele maanden ben ik compounds meer gaan benaderen zoals PL'ers dat doen, en heb er enorm veel plezier in. Uiteraard wil ik er ook daadwerkelijk (kracht)progressie mee boeken, en mocht je ooit eens tijd over hebben.. Zou je dan eens in mijn logje willen spieken of de aanpak wat betreft mijn compounds er in jouw ogen degelijk uitziet? :)
Ik kijk wel regelmatig even, maar moet eerlijk bekennen dat ik niet volledig in de trainingen duik. Zal dit eens doen voor je.
Op de progressie focussen van compounds is voor mij ook het leukst, de isolatie interesseert me oprecht geen f**k. De progressie op compounds is ook veel beter statistisch te volgen dan de progressie van je lichaamssamenstelling.
Tuurlijk op het begin gaat het gigantisch hard voor allebei. Maar ik ben blijer met 10 kg op mn theoretische bench max toe kunnen voegen dan met een paar honderd gram spiermassa. Die spiermassa komt er toch wel bij door het progressief laden, genoeg voeding en voldoende volume in de trainingen.

Compounds zijn de enige leuke dingen in trainingen...:p
Maar hoe blijven die submaximale gewichten dan toch vooruit gaan..je 1RM blijft toch niet oneindig doorschuiven? En steeds meer volume lijktr me ook niet te doen..voor je het weet duren je workouts zo lang dat zelfs Rich Piana trots op je is..
Het zijn wel gigantische uitersten waar je het over hebt. Op een gegeven moment bereik je een genetisch max, in zowel spiermassa als kracht.

• #25.012
Yo Marvin, ik ben beschikbaar
Waar train je? :o
Wie weet..

Ik kijk wel regelmatig even, maar moet eerlijk bekennen dat ik niet volledig in de trainingen duik. Zal dit eens doen voor je.
Op de progressie focussen van compounds is voor mij ook het leukst, de isolatie interesseert me oprecht geen f**k. De progressie op compounds is ook veel beter statistisch te volgen dan de progressie van je lichaamssamenstelling.
Tuurlijk op het begin gaat het gigantisch hard voor allebei. Maar ik ben blijer met 10 kg op mn theoretische bench max toe kunnen voegen dan met een paar honderd gram spiermassa. Die spiermassa komt er toch wel bij door het progressief laden, genoeg voeding en voldoende volume in de trainingen.

Compounds zijn de enige leuke dingen in trainingen...:p

Het zijn wel gigantische uitersten waar je het over hebt. Op een gegeven moment bereik je een genetisch max, in zowel spiermassa als kracht.
Duidelijk weer!

Kom maar naar Rotterdam :o

• #25.017
In 4 meet !

Ja, ik woon ook in Zeeland, maar mijn idee was inderdaad ook om aan de hand van filmpjes te helpen. Als je naar Fox zou gaan, zou je misschien eens kunnen informeren bij @Beowulf of Bob, die hebben hun squat en deadlift techniek wel aardig down volgens mij.

Terug
Naar boven