XXL Nutrition

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Ik zit nu trouwens bijvoorbeeld een paar sessies 74 op incline:
8-8-8-8
9-8-9-8
9-9-9-9
10-9-9-9
10-10?-9-9
10-10-10-10

Soms noteer ik een ? achter twijfelachtige sets n ik weet hoe moeilijk/netjes het gaat dus verhoog pas als ik of een rep meer haal dan mn doel reps of als het echt solide sets waren.

Die 4x10 had ik niet gehaald zonder er sessies naar op te bouwen, ook al heb ik 12 reps met 72 gedaan. En ik kijk de komende sessies of ik er 11 of 12 ga kunnen met die 74.

Oja en eet elke dag rond onderhoud, loop of fiets soms een stukje om voor boodschappen of een pokemon en val dan weer een 100 gr vet af ofzo. In 6-7 maanden langzaaammm van 92 naar 90 (soms wat op en neer) en op alle lifts vooruitgang volgens die reps methode. Zwaardere sessies probeer ik er nu weer bij te doen en gaat ook goed als ik t maar opbouw, oppeens % hitten die zouden moeten kunnen of zelfs zomaar 2 kg meer doen werkt niet voor mij. Progressieefffff

• Topic Starter Topic Starter
  • #25.223
Mijn winny only kuurtje van 6 jaar geleden maakt mij net zo veel niet natty als jouw clen kuur Marvin. Verder oogt iedereen kleiner op foto's.

Je geeft aan dat je 12% en hoger te dik vind, ik vraag me dan ook zeer af waar jij jezelf op schat op deze foto bv:
Werkelijk geen idee welk percentage ik op de laatste dag van mijn twee weekse AYCE vakantie had....:rolleyes:
Uberhaupt geen idee van mijn vetpercentage, maar wat ik wel weet ik dat ik het snel als hoog ervaar..

Toen ik in 2013 toch wel aardig shredded was heb ik mijn persoonlijk beeld van wat 'droog genoeg' is flink verziekt..

Mja dat komt over als willekeur ipv progressie. Opbouwen naar 6x6 75 lukt misschien wel, en een andere sessie per week die 80 voortbouwen, en een lichtere sessie met meer reps onder je 8rm.
Hmm, wat dat betreft ben ik ook echt niet thuis in het goed opbouwen van dergelijke zaken..

Ik zit nu trouwens bijvoorbeeld een paar sessies 74 op incline:
8-8-8-8
9-8-9-8
9-9-9-9
10-9-9-9
10-10?-9-9
10-10-10-10

Soms noteer ik een ? achter twijfelachtige sets n ik weet hoe moeilijk/netjes het gaat dus verhoog pas als ik of een rep meer haal dan mn doel reps of als het echt solide sets waren.

Die 4x10 had ik niet gehaald zonder er sessies naar op te bouwen, ook al heb ik 12 reps met 72 gedaan. En ik kijk de komende sessies of ik er 11 of 12 ga kunnen met die 74.
Prima insteek lijkt me zo. Moet wel bekennen dat de benches gister wel erg zwaar aanvoelde..blijkbaar is mijn lijf een beetje op.

Maar misschien moet ik gewoon even terug naar 70kg en op een dergelijke manier opbouwen naar 4x12x70kg. Slow progress is still progress..

Oja en eet elke dag rond onderhoud, loop of fiets soms een stukje om voor boodschappen of een pokemon en val dan weer een 100 gr vet af ofzo. In 6-7 maanden langzaaammm van 92 naar 90 (soms wat op en neer) en op alle lifts vooruitgang volgens die reps methode. Zwaardere sessies probeer ik er nu weer bij te doen en gaat ook goed als ik t maar opbouw, oppeens % hitten die zouden moeten kunnen of zelfs zomaar 2 kg meer doen werkt niet voor mij. Progressieefffff
:thumb: Het klinkt in ieder geval of je weet waar je mee bezig bent:D

Just sharing wat nu voor mij werkt vanwege wat ik in je tegenzittende trainingen herken dat voor mij ook niet werkt. Blijf veel proberen en inderdaad slow progress is progress.. maar je moet toch wat als natty :p

Denk toch dat het sneller zou gaan met bulk/cut cycli. In mijn ervaring wel iig. Alleen moet je dan wel accepteren dat je af en toe je buikspieren niet kan zien.

Maar even serieus...hoeveel mensen modderen er nu echt naturel door op mijn 'niveau'?

Bij de meeste zou er al lang een spuit of een winny/anavar kuur inzitten..
Shredder zyzz daffy checking in

Maar idd als ik jouw genen had dan had ik ook wel al gekuurd :trollface:

Ik heb wel gekkere dingen gedaan met 0.0 effect op mijn minimale hoeveelheid spiermassa..

Dagen als dit houden me redelijk shredded..

Don't worry ;)

fixed

Precies..

Maar even serieus...hoeveel mensen modderen er nu echt naturel door op mijn 'niveau'?

Bij de meeste zou er al lang een spuit of een winny/anavar kuur inzitten..
95% van alle intermediate powerlifters

Denk toch dat het sneller zou gaan met bulk/cut cycli. In mijn ervaring wel iig. Alleen moet je dan wel accepteren dat je af en toe je buikspieren niet kan zien.
Buikspieren heb ik ook vaak niet gezien :) Ik heb jarenlang ervaring met elke mate van extreme bulks en cuts. Kilo's per maand aankomen, check, -1500/-2000 kcal per dag, check, en alles daar tussen in. Al meerdere keren weer 10kg vet af moeten vallen nadat standaard lineaire progressie schema's niet werkten, te snel doodlopen. Double/triple progression werkt nu voor mij wel, en dat lukt ongeacht m'n kcal balans.

Die gewicht verandering kan inderdaad een stuk sneller dan wat ik nu doe, maar hoe ik nu recomp is eindelijk een balans van hoeveel ik door trainen kan eten zonder cardio verplichting en daar gevoelsmatig genoeg aan heb plus dat ik weer de single digit vet% in ga bij 90kg dus zo hard hoeft het niet meer te gaan? Harder cutten is dan weer meer bingen, harder bulken is meer vet, zonder verdere voordelen voor die trage progressie - zeker als je weer maanden kwijt raakt om het te corrigeren.

Triple progression kan ook moeilijk sneller dan ik nu doe met elke dag a/b fullbody, neem dus om de dag weer een stap vooruit. Denk dat ik zelfs nog te snel reps erbij push soms.

Ik merk dat de hogere %1rm wel weer sneller vooruit kunnen, maar lopen dan ook snel weer vast. Moet ik niet te gretig in worden en frequentie op afstemmen, ook voor herstel en om de volgende triple/5jes sessie weer vooruit te kunnen.

Maar ik voel me net als marvin ook alleen goed bij het beste vet% en ontevreden zodra het zachter wordt. Wil niet zeggen dat ik dat niet vaak genoeg heb gehad - zonder gains. Zolang kracht progressie maar niet stil staat gaat het al best hard.

Laatst bewerkt:
  • #25.232
Af en toe na een weekend zijn mijn buikspieren ook deels weg...telt dat ook.?

Een langere periode gaat het voor mij niet worden..gains of geen gains..

Shredder zyzz daffy checking in

Maar idd als ik jouw genen had dan had ik ook wel al gekuurd :trollface:
:roflol: Hater..
:mad:
95% van alle intermediate powerlifters
Ik zou er niet uit willen zien zoals de meeste powerlifters hier...

Goed lezen hè...'de meeste..'
Wacht ik reageer wel even voor @Skatermarvin : " Ja want alle powerlifters zijn natty sureeeeee :roflol: ''

Gr
Dat is ook weer waar..
Buikspieren heb ik ook vaak niet gezien :) Ik heb jarenlang ervaring met elke mate van extreme bulks en cuts. Kilo's per maand aankomen, check, -1500/-2000 kcal per dag, check, en alles daar tussen in. Al meerdere keren weer 10kg vet af moeten vallen nadat standaard lineaire progressie schema's niet werkten, te snel doodlopen. Double/triple progression werkt nu voor mij wel, en dat lukt ongeacht m'n kcal balans.

Die gewicht verandering kan inderdaad een stuk sneller dan wat ik nu doe, maar hoe ik nu recomp is eindelijk een balans van hoeveel ik door trainen kan eten zonder cardio verplichting en daar gevoelsmatig genoeg aan heb plus dat ik weer de single digit vet% in ga bij 90kg dus zo hard hoeft het niet meer te gaan? Harder cutten is dan weer meer bingen, harder bulken is meer vet, zonder verdere voordelen voor die trage progressie - zeker als je weer maanden kwijt raakt om het te corrigeren.

Triple progression kan ook moeilijk sneller dan ik nu doe met elke dag a/b fullbody, neem dus om de dag weer een stap vooruit. Denk dat ik zelfs nog te snel reps erbij push soms.

Ik merk dat de hogere %1rm wel weer sneller vooruit kunnen, maar lopen dan ook snel weer vast. Moet ik niet te gretig in worden en frequentie op afstemmen, ook voor herstel en om de volgende triple/5jes sessie weer vooruit te kunnen.

Maar ik voel me net als marvin ook alleen goed bij het beste vet% en ontevreden zodra het zachter wordt. Wil niet zeggen dat ik dat niet vaak genoeg heb gehad - zonder gains. Zolang kracht progressie maar niet stil staat gaat het al best hard.
:thumb::thumb:

Precies, juist als natural wel. Van AAS groei je toch wel.
En toch ben ik nog nooit wat verloren..zelfs niet door ontzettende katabole feestjes..

In b4: hoe heb je dat gemeten..

En toch ben ik nog nooit wat verloren..zelfs niet door ontzettende katabole feestjes..

In b4: hoe heb je dat gemeten..

Hoe heb JIJ dat gemeten, bedoel je?
Ik heb na mijn cut van 2 jaar terug (welliswaar met onnauwkeurige indirecte methode) gevonden dat meer dan een derde van de verloren kilo's door VVM kwam. Daar schrok ik wel van. Maar als jij na zo'n katabole dag als gisteren 250 gram verliest kan daar best 80 g VVM bijzitten, alleen zo'n kleine hoeveelheid is moeilijk vast te stellen. Maar het gebeurt vast wel!
Als je niks hebt kan je ook niks verliezen he:trollface:

Marvin kan zichzelf wel verdedigen, maar het is toch heel wat meer dan niks. Hoogstens tegenover kurende (of erover zwijgende) podium BB-ers lijkt het niks.

@neet61 Slaat de spijker op z'n kop. Imo ben je te veel met het hier en nu bezig Marvin.
Je zegt 'niks' te gainen en 'niks' te verliezen met een feestje en een dag op lage kcals.
Goh, niet zo gek, want resultaten zie je niet binnen nu en een dag, een week of een maand..
Het probleem is alleen dat je continu aan het compenseren bent en totaal geen plan hebt voor de lange termijn.
Ik ben inderdaad bang dat het op die manier niet gaat lukken om enige vooruitgang te boeken.

Qua training zit je nu wel aardig op de goede weg volgens mij. Nu de voeding nog zou ik zeggen :)!

Hoe weet je of je VVM verliest aan glycogeen/vocht of ook daadwerkelijk aan proteine? Als kracht blijvend achteruit gaat?

• #25.237
Als je niks hebt kan je ook niks verliezen he:trollface:
Zo is het maar net!

..kon er op wachten..
Hoe heb JIJ dat gemeten, bedoel je?
Ik heb na mijn cut van 2 jaar terug (welliswaar met onnauwkeurige indirecte methode) gevonden dat meer dan een derde van de verloren kilo's door VVM kwam. Daar schrok ik wel van. Maar als jij na zo'n katabole dag als gisteren 250 gram verliest kan daar best 80 g VVM bijzitten, alleen zo'n kleine hoeveelheid is moeilijk vast te stellen. Maar het gebeurt vast wel!

Marvin kan zichzelf wel verdedigen, maar het is toch heel wat meer dan niks. Hoogstens tegenover kurende (of erover zwijgende) podium BB-ers lijkt het niks.
Ik maak me er in ieder geval totaaaaal niet druk om. Zie er IMO nog steeds meer dan prima uit..:rolleyes:

@neet61 Slaat de spijker op z'n kop. Imo ben je te veel met het hier en nu bezig Marvin.
Je zegt 'niks' te gainen en 'niks' te verliezen met een feestje en een dag op lage kcals.
Goh, niet zo gek, want resultaten zie je niet binnen nu en een dag, een week of een maand..
Het probleem is alleen dat je continu aan het compenseren bent en totaal geen plan hebt voor de lange termijn.
Ik ben inderdaad bang dat het op die manier niet gaat lukken om enige vooruitgang te boeken.

Qua training zit je nu wel aardig op de goede weg volgens mij. Nu de voeding nog zou ik zeggen :)!
Plan voor de lange termijn. Er gewoon fit en goed uit zien op mijn 35e...40e...45e..etc..

Daar hoeft geen kuurig fysiek bij IMO..

On the long run moet ik trainen èn mijn spiegelbeeld leuk blijven vinden..

Hoe weet je of je VVM verliest aan glycogeen/vocht of ook daadwerkelijk aan proteine? Als kracht blijvend achteruit gaat?
Allemaal zeer slecht meetbare zaken IMO.

Vanmorgen bij de fysio/manueel geweest. Mijn rechter bekken zat een beetje vast en verder kraakte mijn rug van onder tot boven. Helaas voel ik nu mijn rug al een beetje zeuren, maar wacht het even af.

Hij adviseerde me in ieder geval de rotatie van mijn wervelkolom even los te maken na het trainen..

Verder vanmorgen ook weer even gewogen en gemeten..niets noemenswaardigs gebeurt..

Meting & weging 05-08-2016
Gewicht: 81.3kg (+1.2kg na ultrasonic..:rolleyes:)
Taille: 74.0cm (+1cm)

En de planning voor vandaag!

FB3:
FSQ:
?

Dumbel shoulderpress/MP:
4x8-12

SLDL:
4x8-12

Chin-up/Reverse grip pulldown:
35-45 reps

Wide grip benchpress:
4x8

Standing leg curl:
3x8-12

Pushdown:
4x6-15

Seated calfraise:
3x12-15

Voeding, vrijdag 05-08-2016:
7:15 2 koppen koffie
9:15 1 kop koffie
11:00 90g havermout + 30g whey isolaat + 10g rozijnen + multivit + vit D
12:30 175g rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie + grapefruit
15:00 175g rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie
Pre-workout: 1/2 scoop Devil's shot
Post-workout: 30g whey isolaat
18:30 Avondeten (~750kcals) + 25g nightprotein

~2280kcals, E/K/V = 200g (35%) / 255g (44%) / 50g (20%)

Ik ga er vanuit dat er na een snelle daling in de eerste 2-3 weken, een tijd niet veel meer gebeurt met glycogeen+vocht en dat een verder verlies van VVM dan wel spier eiwit zal zijn. Het bewijs zou zijn dat er in je urine meer afbraak producten van eiwit zit dan je op dat moment bij eet, dat bewijs heb ik natuurlijk niet van mezelf.
Kracht is misschien niet zo'n goeie marker, want kracht zit ook tussen je oren :D

Laatst bewerkt:
Plan voor de lange termijn. Er gewoon fit en goed uit zien op mijn 35e...40e...45e..etc..

Daar hoeft geen kuurig fysiek bij IMO..

On the long run moet ik trainen èn mijn spiegelbeeld leuk blijven vinden..
Was al bang dat je lange termijn planning was dat je na het weekend even shredded moet zijn als ervoor.
Dit is een prima gedachte hoor. Een beetje accepteren dat het er nu prima uit ziet, dat er na 10 jaar trainen geen enorme stappen meer te verwachten zijn, en dit zo lang mogelijk vasthouden.

Gelukkig was de fysio niet ontevreden :)

• #25.240
Ik ga er vanuit dat er na een snelle daling in de eerste 2-3 weken, een tijd niet veel meer gebeurt met glycogeen+vocht en dat een verder verlies van VVM dan wel spier eiwit zal zijn. Het bewijs zou zijn dat er in je urine meer afbraak producten van eiwit zit dan je op dat moment bij eet, dat bewijs heb ik natuurlijk niet van mezelf.
Kracht is misschien niet zo'n goeie marker, want kracht zit ook tussen je oren :D
Constante afname in kracht lijkt me wel een marker toch?
Was al bang dat je lange termijn planning was dat je na het weekend even shredded moet zijn als ervoor.
Dit is een prima gedachte hoor. Een beetje accepteren dat het er nu prima uit ziet, dat er na 10 jaar trainen geen enorme stappen meer te verwachten zijn, en dit zo lang mogelijk vasthouden.

Gelukkig was de fysio niet ontevreden :)
Snap ook niet steeds het commentaar op wat ik doe..

Ik weet ook wel dat het anders kan, maar tevreden zal ik toch nooit zijn. Echter zie ik wel in dat ik inderdaad na 10 jaar geen grote stappen meer ga maken, maar snap gewoon niet de drang van een ieder hier om mij aan het bulken te krijgen..

Willen jullie zo graag dat ik buffer ben dan jullie?:rolleyes:

Terug
Naar boven