Skatermarvin
Superior Athlete
Elite Member
15 jaar lid
Stimjunk
Oliebol
10.000 likes
10.000 berichten
10 media-items
- Waardering
- 33.490
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 89kg
- Vetpercentage
- 50%
komt ie..
Gister weer een geslaagde dag bij Bodybuilding United. Als bro-scientist echt een dag naar mijn hart..eigenlijk wordt daar alles bevestigd hoe ik erover denk..

Verder na de workout nog even lekker staan praten met o.a @marina1975 . Overigens voor het trainen ook staan ouwehoeren met @marina1975 en @Bigjohnny , maar dit was eigenlijk omdat we niet mee wilden doen met de squat challenge. Het was voor de mannen namelijk de bedoeling om zoveel mogelijk squats te maken met stang + lichaamsgewicht / 2 (zou in mijn geval 60kg zijn..). Voor de vrouwen gold totaal gewicht inclusief stang gelijk aan lichaamsgewicht / 2. Bij de mannen won een gozer van pak ehm beet 100kg die met 70kg even een repje of 75 maaktte..bij de vrouwen won een dame met 201(!!) reps..
Enfin, ik moest dus benen trainen met Johnny Stuhldreier...een martelgang!
Leg-day:
Smith squat (1 set = 3 x 10 reps, waarvan 1 sumo / 1 normaal / 1 smal) ss Sissy squat (1 set = 7 normale reps gevolgd door 3 reps met 10seconde hold):
set 1: 40kg
set 2: 45kg
set 3: 42.5kg
Vreselijk dit! De squats gingen bij set 1 uiteraard nog easy. Maar na 1 serie van die vreselijke sissy squats werd het al verschrikkelijker! Het zegt natuurlijk genoeg dat in de derde serie het gewicht omlaag moest!

Incline legpress (1 set = 10 normale reps en 5 reps waarvan de concentrische beweging 12(!)sec duurde) ss walking lunges (14 stappen gevolgd door 6 stappen met 10(!) sec hold):
3 sets zonder gewicht te verzwaren. Gewicht van de legpress weet ik niet meer, maar de lunges waren met dumbells van 10kg.
Man, man wat vreselijk! Benen pomp was niet te harden..bij de laatste serie walking lunges ging het eigenlijk gewoon niet meer. Zelfs zo erg dat ik niet meer overeind kwam en zelfs even moest rusten op de grond!

Leg extention (1 set = 3 x 8 met steeds meer gewicht):
15kg-25kg-35kg: 8, 8, 8 (prima!)
20kg-30kg-40kg: 8, 8, 8 (3 forced reps)
25kg-35kg-45kg: 8, 8 (hier al wat hulp..), 8 (ging nergens meer over..)
Het was balen dat er geen tijd was om de legextention goed af te stellen. Het principe was leuk, maar zat gewoon niet goed op het apparaat..
Lying leg curl (1 set = 15 normale reps + 3 negatieven waarbij Johnny de rol omlaag trok) ss DB SLDL (1 set is AMRAP):
set 1: 20kg (zware overbrenging!) ss 24kg (per hand): 15 (benen helemaal pap!)
set 2: 15kg ss 24kg: 13 (nog best aardig!)
set 3: 15kg ss 24kg: 9 (op = op)
Hierna nog even wat gepompt op eigen initiatief. Straight arm rope pulldowns, wat pushdowns en cable rows..
De spierpijn begint er al flink in te komen, maar verwacht dat het morgen verschrikkelijk wordt!

Rating:

. Wat een martelgang zeg!!