Spanning Tree
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 1.333
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 83kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
het is ook behoorlijk afhankelijk van je eigen lichaamsgewicht en lengte. Gewichten zoals @wwe die verplaatst bij zijn gewicht en lengte zijn meer uitzondering dan regel..Je bench is zo slecht nog niet gezien je gewicht ook.
Iedereen die traint zegt 100kg+ te benchen, maar is altijd halve rom, slecht uitgevoerd of het zijn dikkerds![]()
3x10x100kg met fatsoenlijke ROM met mijn lichaamsgewicht vind ik best bijzonder eigenlijk..
Mjaaa, ik train niet echt powerlift gericht maar heb vorige week ook op 80kg 5x215kg gedeadlift.het is ook behoorlijk afhankelijk van je eigen lichaamsgewicht en lengte. Gewichten zoals @wwe die verplaatst bij zijn gewicht en lengte zijn meer uitzondering dan regel..
3x10x100kg met fatsoenlijke ROM met mijn lichaamsgewicht vind ik best bijzonder eigenlijk..
Het gaat er niet om of het bijzonder is. Maar of het gewicht in die range zit dat het een trainings effect heeft, of dat het die dag zo slecht ging dat het eigenlijk een verloren dag was voor de training. Dat laatste zou jammer zijn, maar die dagen zitten er soms ook tussen.
Ah oke, 10 reps. Denk dat dat voor mij nog wel een jaartje duurt ofzo ja.3x10x100kg met fatsoenlijke ROM met mijn lichaamsgewicht vind ik best bijzonder eigenlijk..
Ik begrijp niet echt wat je bedoeltHet gaat er niet om of het bijzonder is. Maar of het gewicht in die range zit dat het een trainings effect heeft, of dat het die dag zo slecht ging dat het eigenlijk een verloren dag was voor de training. Dat laatste zou jammer zijn, maar die dagen zitten er soms ook tussen.
Als je een keer zo'n slechte dag hebt dat je niet in de buurt komt van de gewichten waarbij je een trainings effect kan verwachten voor een oefening, is het een verloren dag (voor die oefening althans).
Dat heb ik echt nog nooit gehad, maar als je niet in die buurt kan komen kan je toch gewoon meer volume doen op een lagere intensiteit?Als je een keer zo'n slechte dag hebt dat je niet in de buurt komt van de gewichten waarbij je een trainings effect kan verwachten voor een oefening, is het een verloren dag (voor die oefening althans).
Het ligt toch aan de aansturing van je spieren en tempo en rust bepalen uiteindelijk toch ook hoe ´´effectief´´ je traint, toch niet alleen hoe zwaar je bencht of traint. Volgens mij is dat flauwekul of iig ik dacht dit eerst ook maar dit wordt door veel mensen ontkent. Misschien als het over kracht gaat maar toch in ieder geval niet wat betreft trainen op spiergroei of sla ik de plank hier volledig mis? Ik zou nu eigenlijk wel eens willen weten of dit dus inderdaad zo is.Als je een keer zo'n slechte dag hebt dat je niet in de buurt komt van de gewichten waarbij je een trainings effect kan verwachten voor een oefening, is het een verloren dag (voor die oefening althans).
Niet met een goeie planningToch weer netjes Marv. Bench blijft echt een oefening waarvan je vantevoren in je hoofd een planning maakt en denkt dat het gaat lukken, maar eenmaal bezig toch weer tegen kan vallen. Die cardio grap is wel een goeie![]()

Netjes hoor! Tijdens de cut een dergelijk gewicht 5 keer liftenMjaaa, ik train niet echt powerlift gericht maar heb vorige week ook op 80kg 5x215kg gedeadlift.
3x10x100 bench met jouw bf en gewicht is zeer netjes idd.
Kan me hier niet helemaal in vinden. Je kunt nu eenmaal niet altijd even goed presteren of zelfs verbeteren..Het gaat er niet om of het bijzonder is. Maar of het gewicht in die range zit dat het een trainings effect heeft, of dat het die dag zo slecht ging dat het eigenlijk een verloren dag was voor de training. Dat laatste zou jammer zijn, maar die dagen zitten er soms ook tussen.
Jij traint ook meer powerlifting-achtig toch? Met andere woorden..jouw hoofddoel is enkel om sterker te worden op de main-liftsAh oke, 10 reps. Denk dat dat voor mij nog wel een jaartje duurt ofzo ja.
Ik wel..maar was/ben het niet eens..
Vind ik niet. Er spelen zoveel meer variabelen welk het trainingseffect kunnen beinvloeden..Als je een keer zo'n slechte dag hebt dat je niet in de buurt komt van de gewichten waarbij je een trainings effect kan verwachten voor een oefening, is het een verloren dag (voor die oefening althans).
Precies..alles is mogelijk. In geval van de bench..vorige week deed ik 4x8x80kg = 2560kgDat heb ik echt nog nooit gehad, maar als je niet in die buurt kan komen kan je toch gewoon meer volume doen op een lagere intensiteit?
In mijn ogen sla je de plank niet mis...enkel veroorzaak je hier bij veel mensen wel een soort powerlifting rage. Die zijn in de veronderstelling dat enkel het gewicht telt..Het ligt toch aan de aansturing van je spieren en tempo en rust bepalen uiteindelijk toch ook hoe ´´effectief´´ je traint, toch niet alleen hoe zwaar je bencht of traint. Volgens mij is dat flauwekul of iig ik dacht dit eerst ook maar dit wordt door veel mensen ontkent. Misschien als het over kracht gaat maar toch in ieder geval niet wat betreft trainen op spiergroei of sla ik de plank hier volledig mis? Ik zou nu eigenlijk wel eens willen weten of dit dus inderdaad zo is.

Niet eens..
Heb jij dan nooit dagen dat je je gewoonweg wat slapper voelt dan verwacht. Het is natuurlijk ook wel afhankelijk van de intensiteit..70% lifts zullen vaak makkelijker volgens planning gaan dan 90% lifts...echter is ook volume hierin weer een factor..
Klopt in de meeste gevallen wel..
Precies.Dat heb ik echt nog nooit gehad, maar als je niet in die buurt kan komen kan je toch gewoon meer volume doen op een lagere intensiteit?
Je zegt zelf al dat je nog wat meer volume had moeten pakken.Vind ik niet. Er spelen zoveel meer variabelen welk het trainingseffect kunnen beinvloeden..
Precies..alles is mogelijk. In geval van de bench..vorige week deed ik 4x8x80kg = 2560kg
Deze week pakte ik 27 reps met 82.5kg = 2227.5kg totaal. Ik had dus voor het mooie nog een setje (of twee) extra moeten doen (4 reps/set)
In mijn ogen sla je de plank niet mis...enkel veroorzaak je hier bij veel mensen wel een soort powerlifting rage. Die zijn in de veronderstelling dat enkel het gewicht telt..
Ha ha, dat blijft inderdaad een twistpunt. Ik zit (anders dan Marvin) dan wel meer op de golflengte van de boze powerlifters. Volgens mij is het essentieel dat iedere oefening met de juiste vorm en bewegingsuitslag wordt gedaan, dat zouden geen geen variabelen moeten zijn waarmee je een oefening 'nog moeilijker' kan maken. Kwart reps of omhoog slingeren van een gewicht zijn niet acceptabel. Een beweging langzamer maken (TUT) is controversieel, wat wel heel duidelijk is is dat meer gewicht en meer herhalingen een oefening zwaarder maken. Rust tussen sets maakt het op zich niet beter, maar je kan daardoor wel vaker je zware set herhalen, dus neemt het totaal volume toe.Het ligt toch aan de aansturing van je spieren en tempo en rust bepalen uiteindelijk toch ook hoe ´´effectief´´ je traint, toch niet alleen hoe zwaar je bencht of traint. Volgens mij is dat flauwekul of iig ik dacht dit eerst ook maar dit wordt door veel mensen ontkent. Misschien als het over kracht gaat maar toch in ieder geval niet wat betreft trainen op spiergroei of sla ik de plank hier volledig mis? Ik zou nu eigenlijk wel eens willen weten of dit dus inderdaad zo is.
Precies.
Je zegt zelf al dat je nog wat meer volume had moeten pakken.
Ha ha, dat blijft inderdaad een twistpunt. Ik zit (anders dan Marvin) dan wel meer op de golflengte van de boze powerlifters. Volgens mij is het essentieel dat iedere oefening met de juiste vorm en bewegingsuitslag wordt gedaan, dat zouden geen geen variabelen moeten zijn waarmee je een oefening 'nog moeilijker' kan maken. Kwart reps of omhoog slingeren van een gewicht zijn niet acceptabel. Een beweging langzamer maken (TUT) is controversieel, wat wel heel duidelijk is is dat meer gewicht en meer herhalingen een oefening zwaarder maken. Rust tussen sets maakt het op zich niet beter, maar je kan daardoor wel vaker je zware set herhalen, dus neemt het totaal volume toe.
Kracht en spiervolume gaan grotendeels, maar niet helemaal samen. Als je een zelfde oefening vaak traint wordt ook je techniek en de aansturing en coordinatie van de spieren beter, dat zei je in je eerste zin ook.
Ik heb voor mij zelf juist wel ontdekt dat ik het beste resultaat heb op mijn borst door mijn oefening zeer langzaam uit te voeren dat wil voor mijn bench bijvoorbeeld dus zeggen 2 op en 4-5 neer. Dat is wel heel langzaam en ook erg irritant om zo te trainen. En dat in de 8-10 rep range Maar op die manier kan ik zelfs met 70 kg mijn complete borst slopen. Ik kan natuurlijk wel veel zwaarder en ook met een mooie correcte uitvoering maar voor ik zelf kan me bij lichtere gewichten en zeer langzame reps ook beter focussen op die knijp in mijn borstspier. Het was voor mij de eerste tijd zeer moeilijk de borst te voelen werken tijdens het trainen. Ik heb dat beetje weg gekregen door veel flyes te gaan doen. Ook die doe ik meestal met lager gewicht en hogere reps. Ik heb wel ook jongens gezien die hun borst helemaal niet voelen tijdens het trainen maar wel heel zwaar benchen maar of die bench dan ùberhaupt de borst efficient traint of juist veel minder is en de schouders e.d. het gaan overnemen weet ik eigenlijk niet. Ik heb tot een 8 wk geleden altijd gewoon elke x zwaarder proberen te benchen en met snellere reps ook maar mijn borst is in de afgelopen 8 weken wel meer gegroeid dan een jaar andersom getrained te hebben. Dus ik kan niet anders dan concluderen dat dit voor mij zeer goed werkt. Ik wil in de toekomst overigens ook graag powerliften gaan doen. Maar ik wil nog even een tijd meer massa gaan bouwen en ondertussen zelf mijn lifts her en der wat omhoog schroeven.
Ik zat op 1x112.5 maar ik bench nu al een tijd niet meer op hoeveel ik kan.Wat is het zwaarste gewicht dat je gebencht hebt dan?
Zie roodPrecies.
Je zegt zelf al dat je nog wat meer volume had moeten pakken. Desondanks niet het gevoel dat ik slecht heb getraind..
Ha ha, dat blijft inderdaad een twistpunt. Ik zit (anders dan Marvin) dan wel meer op de golflengte van de boze powerlifters. Volgens mij is het essentieel dat iedere oefening met de juiste vorm en bewegingsuitslag wordt gedaan, dat zouden geen geen variabelen moeten zijn waarmee je een oefening 'nog moeilijker' kan maken. Kwart reps of omhoog slingeren van een gewicht zijn niet acceptabel. Een beweging langzamer maken (TUT) is controversieel, wat wel heel duidelijk is is dat meer gewicht en meer herhalingen een oefening zwaarder maken. Rust tussen sets maakt het op zich niet beter, maar je kan daardoor wel vaker je zware set herhalen, dus neemt het totaal volume toe. Ik heb inmiddels al met een hoop mensen samen getraind en kan je vertellen dat mijn definitie van goede reps totaal anders zijn als die van sommige anderen. Halve ROM's zijn zeker geen uitzondering..
Verklaar mij anders eens waarom het gros van de powerlifters een shit borst heeft in verhouding..juist ja, geen focus..
Kracht en spiervolume gaan grotendeels, maar niet helemaal samen. Als je een zelfde oefening vaak traint wordt ook je techniek en de aansturing en coordinatie van de spieren beter, dat zei je in je eerste zin ook. Ik blijf van mening dat er echt meer trainingsvariabelen zijn..

Ik heb voor mij zelf juist wel ontdekt dat ik het beste resultaat heb op mijn borst door mijn oefening zeer langzaam uit te voeren dat wil voor mijn bench bijvoorbeeld dus zeggen 2 op en 4-5 neer. Dat is wel heel langzaam en ook erg irritant om zo te trainen. En dat in de 8-10 rep range Maar op die manier kan ik zelfs met 70 kg mijn complete borst slopen. Ik kan natuurlijk wel veel zwaarder en ook met een mooie correcte uitvoering maar voor ik zelf kan me bij lichtere gewichten en zeer langzame reps ook beter focussen op die knijp in mijn borstspier. Het was voor mij de eerste tijd zeer moeilijk de borst te voelen werken tijdens het trainen. Ik heb dat beetje weg gekregen door veel flyes te gaan doen. Ook die doe ik meestal met lager gewicht en hogere reps. Ik heb wel ook jongens gezien die hun borst helemaal niet voelen tijdens het trainen maar wel heel zwaar benchen maar of die bench dan ùberhaupt de borst efficient traint of juist veel minder is en de schouders e.d. het gaan overnemen weet ik eigenlijk niet. Ik heb tot een 8 wk geleden altijd gewoon elke x zwaarder proberen te benchen en met snellere reps ook maar mijn borst is in de afgelopen 8 weken wel meer gegroeid dan een jaar andersom getrained te hebben. Dus ik kan niet anders dan concluderen dat dit voor mij zeer goed werkt. Ik wil in de toekomst overigens ook graag powerliften gaan doen. Maar ik wil nog even een tijd meer massa gaan bouwen en ondertussen zelf mijn lifts her en der wat omhoog schroeven.
exactly my thoughts..Ik blijf me altijd verbazen over de relevantie van deze vraag..Wat is het zwaarste gewicht dat je gebencht hebt dan?
Gelijk aan mijn bench..en met jouw principe heb ik inmiddels een meer dan prima borst opgebouwd!Ik zat op 1x112.5 maar ik bench nu al een tijd niet meer op hoeveel ik kan.

Huh..? Als je in de cut zit
ik heb al serieus 4 a 5 jaar geen appeltaart meer gezien. Yuuum miss. maar weer eens een x´tje snoepen als ik in de cut zit..

)
)
)
)
)
)
)
) ss 30kg: 12, 12, 12 (
)