XXL Nutrition

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

• Topic Starter Topic Starter
  • #28.941
Yaaaaay, nog gefeliciteerd!!
Had gelezen dat je het flink hebt kunnen vieren met taart, dat is mooi meegenomen..
Heb zelf gisteren ook taart op, vond het wel een mooi excuus: jij was jarig, dus thanks! :D

• #28.943
Yaaaaay, nog gefeliciteerd!!
Had gelezen dat je het flink hebt kunnen vieren met taart, dat is mooi meegenomen..
Heb zelf gisteren ook taart op, vond het wel een mooi excuus: jij was jarig, dus thanks! :D
Thanks en graag gedaan ;)

De training van gister! Voelde me vooraf totaal niet fit; verstopte neus, viel bijna in slaap en had eigenlijk geen zin..Verder wilde mijn vriendin nog even langs haar moeder dus heb ik mijn training vroegtijdig gestaakt. Wat ik heb gedaan ging goed!:thumb:

LB1:
Hacksquat:
50kg: 10
70kg: 2x8
90kg: 6 (warmup)
110kg: 3
130kg: 8 (nice!:D), 8 (hard!), 8 (huh??? totaal boven verwachting!), 8 (fuaark!:fire:)

Op naar 135kg!

Incline leg press (plate-loaded, gewicht slee = 53kg):
140kg: 10 (warmup)
210kg (close stance): 15, 15 (fuaark!:fire::fire:), 15 (moeizaam..), 15 (tempo moet omhoog!)
240kg (normal stance): 6, 6, 6, 6 (nice!:D)

Nog even niet verzwaren..

Smith SLDL:
60kg: 10 (warmup)
100kg: 8, 9 (vlottere reps..), 8 (top MMC + TUT:fire:), 8

Mensen die de smith altijd belachelijk maken, moeten eigenlijk eens zo iets als dit proberen...:rolleyes:

Calf raise machine:
45kg: 6
50kg: 8 (warmup)
60kg: 10 (hard!), 10, 10 (top MMC nog..)
80kg: 8, 8 (2f.)

Alternate lying leg curl (plate-loaded, gewicht per been):
Skipped

Seated calf raise:
Skipped

Ab-work+Extra:
Skipped

Rating:
MDmuBMh.gif
MDmuBMh.gif
MDmuBMh.gif
(Ondanks het overslaan van de assistance zeer tevreden!:D)

Vandaag maar weer naar mijn werk gefietst, want moet toch weer van die 3.5kg onnodige gains af! Maar goed, voordat ik op de fiets staptte ben ik ook nog even op de weegschaal gaan staan...wat een beetje kakken al niet doet:roflol: Vanmmorgen alweer 83.5kg, dus 1.7kg lichter als gister!:thumb:

Cardio, naar werk fietsen (totaal):
90min / 29km / ~800-900kcals

En de voeding...cardio is klein beetje preventieve strafcardio ook ;) Heb vanavond spelletjes avond en omdat ik mijn verjaardag niet gevierd heb ga ik straks even wat 'kasteeltjes' (gebakjes) halen..:meal:

Voeding, dinsdag 31-01-2017:
Post-cardio: 1 scoop EAS (XXL)
7:30 2 koppen koffie
9:00 2 koppen koffie (thee is op..)
11:00 35g whey isolaat (XXL) + 20g notenmix + multivit + vit D
12:30 150g kipfilet + 125g spinazie + blik monster energy zero
15:00 150g kipfilet + 125g spinazie
Pre-cardio: 6g BCAA (4:1:1, Dedicated) + 200mg caffeine
17:30 30g nightprotein (XXL)
18:30 Boerenkool + magere rookworst (~875kcals)
20:00 2 koppen koffie + kasteeltje:heart: (365kcals)

~2090kcals, E/K/V = 185g (35%) / 135g (25%) / 90g (39%)

smith SLDL lijkt me toch helemaal niet handig? Je trekt immers toch niet gewoon de bar omhoog, maar ook naar je toe. In de smith gaat dat helemaal niet.

smith SLDL lijkt me toch helemaal niet handig? Je trekt immers toch niet gewoon de bar omhoog, maar ook naar je toe. In de smith gaat dat helemaal niet.

dit inderdaad, een smith machine forceerd je een verticaal bar path te hebben. bij veel oefeningen wil je ook een verticaal bar path hebben maar bij SLDL niet helemaal.

als je een smith machine hebt die een lichtelijk schuine bewegingsbaan hebt zou het misschien kunnen, maar dan zou ik nog steeds een losse bar prefereren.
en een smith machine blijft natuurlijk altijd :gay:

• #28.946
Probeer het eens zou ik zeggen. Voel me hams er een stuk beter mee dan met barbell..

dit inderdaad, een smith machine forceerd je een verticaal bar path te hebben. bij veel oefeningen wil je ook een verticaal bar path hebben maar bij SLDL niet helemaal.

als je een smith machine hebt die een lichtelijk schuine bewegingsbaan hebt zou het misschien kunnen, maar dan zou ik nog steeds een losse bar prefereren.
Probeer het eens...

Ik wist trouwens dat hier reacties op zouden komen. Ben benieuwd naar ervaring van anderen wat dat betreft..

Probeer het eens zou ik zeggen. Voel me hams er een stuk beter mee dan met barbell..

Ik heb geen smith :p En je weet dat ik elke manier van trainen wel goed kan vinden ;)

Maar dit lijkt me gewoon een ongeluk dat staat te gebeuren met je rug. Zeker gezien het hefboom effect van de ligt zo helemaal weg is.

Zou het uiteindelijk niet op hetzelfde neerkomen? Je trekt je lichaam toch wel naar het pad van de Smith toe?
Maar goed, ik zou ook altijd een losse bar prefereren vanwege de betere training van stabiliserende spieren en houding.

Probeer het eens...

Ik wist trouwens dat hier reacties op zouden komen. Ben benieuwd naar ervaring van anderen wat dat betreft..

ik heb geen smith machine in de gym.

verder zou het voor jou best kunnen werken als je als doel hebt om je hamstrings/glutes en rug wil pompen. (ik zou het niet aanraden maar het zou mogelijk wel kunnen werken)
persoonlijk doe ik SLDL als assistance voor deadlifts met als doel om mijn deadlift hoger te krijgen, dan gaat een smith machine mij niet helpen omdat de beweginsbaan te ver af wijkt.

Zou het uiteindelijk niet op hetzelfde neerkomen? Je trekt je lichaam toch wel naar het pad van de Smith toe?
Maar goed, ik zou ook altijd een losse bar prefereren vanwege de betere training van stabiliserende spieren en houding.

zwaartepunt ligt dan nog steeds anders omdat je de bar bovenin verder van je af hebt, lijkt mij dan dat je mid range al moeite hebt op gewicht op je hielen te houden.

Oef marvin, kom niet zo vaak meer hier en nav opmerking van jaap kwam ik ff spieken. Wat krijgen jullie het heftig voor de kiezen zeg. Veel sterkte en steun bij elkaar. knuff

Ondanks je verkoudheid een puike training neer gezet. Je squats gaan ook lekker zo te zien! :D

Thanks en graag gedaan ;)

De training van gister! Voelde me vooraf totaal niet fit; verstopte neus, viel bijna in slaap en had eigenlijk geen zin..Verder wilde mijn vriendin nog even langs haar moeder dus heb ik mijn training vroegtijdig gestaakt. Wat ik heb gedaan ging goed!:thumb:

LB1:
Hacksquat:

50kg: 10
70kg: 2x8
90kg: 6 (warmup)
110kg: 3
130kg: 8 (nice!:D), 8 (hard!), 8 (huh??? totaal boven verwachting!), 8 (fuaark!:fire:)

Op naar 135kg!

Incline leg press (plate-loaded, gewicht slee = 53kg):
140kg: 10 (warmup)
210kg (close stance): 15, 15 (fuaark!:fire::fire:), 15 (moeizaam..), 15 (tempo moet omhoog!)
240kg (normal stance): 6, 6, 6, 6 (nice!:D)

Nog even niet verzwaren..

Smith SLDL:
60kg: 10 (warmup)
100kg: 8, 9 (vlottere reps..), 8 (top MMC + TUT:fire:), 8

Mensen die de smith altijd belachelijk maken, moeten eigenlijk eens zo iets als dit proberen...:rolleyes:

Calf raise machine:
45kg: 6
50kg: 8 (warmup)
60kg: 10 (hard!), 10, 10 (top MMC nog..)
80kg: 8, 8 (2f.)

Alternate lying leg curl (plate-loaded, gewicht per been):
Skipped

Seated calf raise:
Skipped

Ab-work+Extra:
Skipped

Rating:
MDmuBMh.gif
MDmuBMh.gif
MDmuBMh.gif
(Ondanks het overslaan van de assistance zeer tevreden!:D)

Vandaag maar weer naar mijn werk gefietst, want moet toch weer van die 3.5kg onnodige gains af! Maar goed, voordat ik op de fiets staptte ben ik ook nog even op de weegschaal gaan staan...wat een beetje kakken al niet doet:roflol: Vanmmorgen alweer 83.5kg, dus 1.7kg lichter als gister!:thumb:

Cardio, naar werk fietsen (totaal):
90min / 29km / ~800-900kcals

En de voeding...cardio is klein beetje preventieve strafcardio ook ;) Heb vanavond spelletjes avond en omdat ik mijn verjaardag niet gevierd heb ga ik straks even wat 'kasteeltjes' (gebakjes) halen..:meal:

Voeding, dinsdag 31-01-2017:
Post-cardio: 1 scoop EAS (XXL)
7:30 2 koppen koffie
9:00 2 koppen koffie (thee is op..)
11:00 35g whey isolaat (XXL) + 20g notenmix + multivit + vit D
12:30 150g kipfilet + 125g spinazie + blik monster energy zero
15:00 150g kipfilet + 125g spinazie
Pre-cardio: 6g BCAA (4:1:1, Dedicated) + 200mg caffeine
17:30 30g nightprotein (XXL)
18:30 Boerenkool + magere rookworst (~875kcals)
20:00 2 koppen koffie + kasteeltje:heart: (365kcals)

~2090kcals, E/K/V = 185g (35%) / 135g (25%) / 90g (39%)

Lekkere training weer! Wij laten ons door een verkoudheidje niet uit het veld slaan!
Ik ben non-stop verkouden. .

• #28.954
Ik heb geen smith :p En je weet dat ik elke manier van trainen wel goed kan vinden ;)

Maar dit lijkt me gewoon een ongeluk dat staat te gebeuren met je rug. Zeker gezien het hefboom effect van de ligt zo helemaal weg is.
Het valt goed mee. Ik had ook verwacht dat de beperkte bewegingsbaan vervelend zou zijn, maar dat was niet echt het geval..

Ik vind afwisseling wel lekker.. :D En weiger het gewoonweg te wachten op een rack of apparaat..:o

In b4: Ik train thuis ;)
ik heb geen smith machine in de gym.

verder zou het voor jou best kunnen werken als je als doel hebt om je hamstrings/glutes en rug wil pompen. (ik zou het niet aanraden maar het zou mogelijk wel kunnen werken)
persoonlijk doe ik SLDL als assistance voor deadlifts met als doel om mijn deadlift hoger te krijgen, dan gaat een smith machine mij niet helpen omdat de beweginsbaan te ver af wijkt.

zwaartepunt ligt dan nog steeds anders omdat je de bar bovenin verder van je af hebt, lijkt mij dan dat je mid range al moeite hebt op gewicht op je hielen te houden.
Ik snap je punt! En daar voor is het dan ook volslagen nutteloos. Echter wil ik inderdaad gewoon goed mijn hamstrings of juist mijn onderrug voelen en daarvoor is het IMO perfect. Uiteraard ga ik niet mijn gewone RDL of SLDL ineens niet meer doen..

Oef marvin, kom niet zo vaak meer hier en nav opmerking van jaap kwam ik ff spieken. Wat krijgen jullie het heftig voor de kiezen zeg. Veel sterkte en steun bij elkaar. knuff
Thanks Nicky!:D

Al eens met dumbells gedaan?
Yes..behoorlijk zwaar ook, maar dan gaat mijn voorkeur wel weer naar barbell..

Ondanks je verkoudheid een puike training neer gezet. Je squats gaan ook lekker zo te zien! :D
Thanks Freak! Die hacksquats gaan nog altijd lekker!:D

Lekkere training weer! Wij laten ons door een verkoudheidje niet uit het veld slaan!
Ik ben non-stop verkouden. .
Zo is het!!

Gister maximaal genoten van mijn kasteeltje:heart: en toch stiekem een kleine B52 ernaast gepakt..proosten op mijn verjaardag enzo..:rolleyes:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De planning voor vandaag!:D

UB1:
Incline benchpress:
25kg: 10
45kg: 8
55kg: 2x6
65kg: 6 (warmup)
70kg: 5x6-8

Pulldown:
40kg: 10 (warmup)
61kg: 3x10-12

Dumbel shoulder press:
16kg: 10 (warmup)
24kg: 6
32kg: 3x6

(Single arm) Cable row:
24.5kg: 8 (warmup)
31.5kg: 3x6-8

Rope pushdown:
10kg: 10
12.5kg: 8 (warmup)
15kg: 2x12-15
17.5kg: 1x

Dumbel curl:
8kg: 10 (warmup)
12kg: 3x12-15

Extra?

Voeding, woensdag 01-02-2017:
7:15 2 koppen koffie
9:00 2 koppen koffie
11:00 70g havermout + 30g whey isolaat (XXL) + 5g rozijnen + grapefruit + multivit + vit D
Pre-workout: 1 scoop Bombshell
Post-workout: 30g whey isolaat
13:30 150g basmati rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie
15:30 125g kipfilet + 125g spinazie
18:30 Avondeten (~750cals) + 25g nightprotein (XXL)

~2000kcals, E/K/V = 195g (39%) / 195g (39%) / 50g (22%)

Die onnodige gains zijn er zo af ook en anders voel je je toch sterker :)

• #28.956
Die onnodige gains zijn er zo af ook en anders voel je je toch sterker :)
Maak me er ook niet heel druk om. Al merk ik wel dat ik mijn trainingsdag kcals tegenwoordig bijna structureel lager hou om ruimte te hebben voor weekend of ongeplande snaaierijen..:o

• #28.958
Terug
Naar boven