040B
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 9.088
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 89kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Valt mee qua vocht. Behalve de dagen die uit de vriezer komen.Marvin, ik ben nog steeds benieuwd hoe jij die bakken rijst/kip/spinazie prept? Jij gooit gewoon bevroren spinazieblokjes erbij toch? Komt daar dan niet vreselijk veel vocht vanaf, dat de rest van je eten in een laagje water komt te staan?
Hè hè, eindelijk!Je log krijgt weer wat meer traffic nu het Winny log gesloten is.
Eindelijk weer wat aandacht Marvin!![]()

Valt mee qua vocht. Behalve de dagen die uit de vriezer komen.
Ik prep altijd op zondagochtend...
Werkwijze:
Voor opeten opwarmen in de magnetron (2.5minuut). Op de dagen uit de vriezer idem, maar dan voor het opeten even 'afgieten'..
- Vrijdag avond: 1.5kg kip snijden in redelijk grote blokjes, daar 3 eetlepels conimex wokolie en een shitload kruiden aan toevoegen. Deze gaat vervolgens tot zondag ochtend dew koelkast in (marineren)
- Zondagochtend: Kip de oven in bij 175°C voor circa 40-50 minuten (af en toe omroeren)
- Ondertussen: de bevroren spinazie blokjes in de bakjes verdelen
- Ondertussen: rijst koken met kurkuma poeder (~10g bij 200-250g ongekookte rijst). Pro-tip: rijst na afgieten nog twee a driemaal afspoelen met koud water en nogmaals afgieten. Dit zorgt voor rijst die minder plakt. Ik gebruik altijd basmati rijst.
- De rijst bovenop de spinazieblokjes gooien (lees: afwegen)
- Nadat de kip klaar is: deze er bovenop gooien (lees: afwegen)
- Bakjes sluiten en deze in de koelkast (maandag t/m woensdag) en in de vriezer (donderdag, vrijdag en eventueel zaterdag) plaatsen
). Dus een goedkoper alternatief is altijd welkom. Ik ben gek op spinazie, dus dit zou voor mij prima kunnen werken. Die kilozakken rijst met groente van MuscleMeat hou ik er dan gewoon in (want handig en redelijk cheap), maar zelf kip en groente toevoegen is uiteraard veel goedkoper...Thanks...helder!Ik prep nu voornamelijk met MuscleMeat spul. Is natuurlijk perfect, maar best een prijzig grapje (voor iemand met opgroeiende dochters
). Dus een goedkoper alternatief is altijd welkom. Ik ben gek op spinazie, dus dit zou voor mij prima kunnen werken. Die kilozakken rijst met groente van MuscleMeat hou ik er dan gewoon in (want handig en redelijk cheap), maar zelf kip en groente toevoegen is uiteraard veel goedkoper...
Volgens mij is de kip van muscle meat kwa prijs gelijk aan die van de supermarkt toch?
Je hebt @RFFNCK zeker omgekocht om dat topic te sluiten, nadat je anderen geïnstrueerd had om er op zondag te gaan rellen![]()

PreciesThanks...helder!Ik prep nu voornamelijk met MuscleMeat spul. Is natuurlijk perfect, maar best een prijzig grapje (voor iemand met opgroeiende dochters
). Dus een goedkoper alternatief is altijd welkom. Ik ben gek op spinazie, dus dit zou voor mij prima kunnen werken. Die kilozakken rijst met groente van MuscleMeat hou ik er dan gewoon in (want handig en redelijk cheap), maar zelf kip en groente toevoegen is uiteraard veel goedkoper...
Hij haalt kant en klaar denkVolgens mij is de kip van muscle meat kwa prijs gelijk aan die van de supermarkt toch?

True. Hoewel ik het toch nog vind tegenvallen hoeveel eraf komt na ontdooien..Ik kom zelfs mijn laatste paar keer preppen eigenlijk niet uit qua gewicht.Als je de rauwe filets koopt ben je een stuk goedkoper uit zelfs. (denk alleen al aan het water dat er toegevoegd wordt aan de kippetjes in de super).
Jup..Hij is overleden..

Volgens mij is de kip van muscle meat kwa prijs gelijk aan die van de supermarkt toch?
Als je de rauwe filets koopt ben je een stuk goedkoper uit zelfs. (denk alleen al aan het water dat er toegevoegd wordt aan de kippetjes in de super).
Precies
6euro per kilo voor kip ipv 8-9euro..
Hij haalt kant en klaar denk
True. Hoewel ik het toch nog vind tegenvallen hoeveel eraf komt na ontdooien..Ik kom zelfs mijn laatste paar keer preppen eigenlijk niet uit qua gewicht.

Ik koop inderdaad kant en klare blokjes of kipgehaktballen...Heb eigenlijk nog nooit naar de rauwe versie gekeken, omdat ik dat bij een Turkse supermarkt ook vrij goedkoop kan krijgen. Misschien wel de moeite waard om eens goed onderzoek naar te doen. Vreet toch best veel kip![]()
Turkse supermarkt is sowieso het goedkoopst. Kwaliteit durf ik niks over te zeggen..Ik koop inderdaad kant en klare blokjes of kipgehaktballen...Heb eigenlijk nog nooit naar de rauwe versie gekeken, omdat ik dat bij een Turkse supermarkt ook vrij goedkoop kan krijgen. Misschien wel de moeite waard om eens goed onderzoek naar te doen. Vreet toch best veel kip![]()
So true!De malsheid van MM rauwe kip, als je ze minimaal een paar uur laat marineren in olijfolie etc., is ongeëvenaard wat mij betreft.
True..als je toch kip bakt kun je net zo goed rijst koken ondertussen..Met groentes kom ik ook goedkoper uit dan bij de supermarkt en het scheelt ook weer bereidingstijd.
Die grote kilo zakken basmati rijst zijn ook erg goedkoop als je ziet wat voor werk het scheelt.
maar deze:Ik bedoelde niet die van de winkelmaar deze:
Basmati Rijst (kant-en-klaar) (2,5kg)
vind ik geen geld voor 2,5kg en het is gewoon in het bakje gooien en klaar. Het zit ook gewoon allemaal los van elkaar.
Ben sowieso wel groot van van musclemeat. Veel keuze, goede prijzen en het scheelt me uren per week aan preppen.
ik heb dat log op aanvraag van Marvin gesloten, ging nergens meer om, dat er hier geen volk meer kwam.Waarom is die log nou gesloten, ik wil helemaal niet terug naar hier komen![]()