XXL Nutrition

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Hoe is t met de blessures bro?

• Topic Starter Topic Starter
  • #39.443
Zondag altijd patat dag van de snackbar hier in huis, maar al maanden niet gehad door de cut.

Over twee weken patatje oorlog met uitjes + balletje pinda :heart::heart:
Cutleven sucks:sad:

Aviko tot nu toe een van de beste denk ik.
Ik ben ook limburger!!
Moet ook zeggen dat ik nooit huismerk friet haal, dus zou dat met ovenfriet ook niet doen..

..
Hoe is t met de blessures bro?
Nog steeds hetzelfde. Pectoralis minor staat wat te strak en trekt hierdoor aan mijn schouder waardoor ik schouderblad en ruggezeik krijg. Moet van de fysio meer rekken en zoveel mogelijk oefeningen doen met schouderbladen naar elkaar toe (dit deed ik zelden tot nooit). Erg wennen qua trainen nu dus, en merk dat ik nu weer pijntjes krijg doordat ik die houding niet gewend ben. Verder moest ik in verhouding weer wat meer rug gaan trainen..

In mijn heupregio lijkt het wat losser te zitten, maar zolang ik 'pijn' ervaar met squats e.d mag ik van de fysio niet dieper dan 90° gaan. Slaap is best prima laatste tijd. Toevallig laast een nachtje met een smartwatch geslapen en die gaf aan dat ik toch flink wat uurtjes in diepe slaap was.

Nog tips omtrend alle blesure gezeik?
Strakke planning!

Moet ook zeggen dat ik nooit huismerk friet haal, dus zou dat met ovenfriet ook niet doen..

..

Nog steeds hetzelfde. Pectoralis minor staat wat te strak en trekt hierdoor aan mijn schouder waardoor ik schouderblad en ruggezeik krijg. Moet van de fysio meer rekken en zoveel mogelijk oefeningen doen met schouderbladen naar elkaar toe (dit deed ik zelden tot nooit). Erg wennen qua trainen nu dus, en merk dat ik nu weer pijntjes krijg doordat ik die houding niet gewend ben. Verder moest ik in verhouding weer wat meer rug gaan trainen..

In mijn heupregio lijkt het wat losser te zitten, maar zolang ik 'pijn' ervaar met squats e.d mag ik van de fysio niet dieper dan 90° gaan. Slaap is best prima laatste tijd. Toevallig laast een nachtje met een smartwatch geslapen en die gaf aan dat ik toch flink wat uurtjes in diepe slaap was.

Strakke planning!
Ben zelf redelijk van mening dat t (vrijwel) nooit nodig zou moeten zijn "kleinere" balansspiertjes te trainen. Als je last hebt van dat soort spieren komt dat (vrijwel) altijd omdat de prime movers hun werk niet fatsoenlijk doen.
De oefeningen voor de spier / beweging die pijn doet EN de antagonist van die spier / beweging eens goed onder de loep nemen qua uitvoering zou mijn suggestie zijn

• #39.447
Ben zelf redelijk van mening dat t (vrijwel) nooit nodig zou moeten zijn "kleinere" balansspiertjes te trainen. Als je last hebt van dat soort spieren komt dat (vrijwel) altijd omdat de prime movers hun werk niet fatsoenlijk doen.
De oefeningen voor de spier / beweging die pijn doet EN de antagonist van die spier / beweging eens goed onder de loep nemen qua uitvoering zou mijn suggestie zijn
Doordat ik mijn schouderbladen bij borst oefening nooit naar elkaar toe trok duwde ik benches, dumbbell presses en bijvoorbeeld cable fly's maximaal uit. Hiermee schijn je de minor aan te spreken??? Lately begon ik vaak met cable fly's waarbij ik de boel flink samen knijp..mogelijk heeft dit en een keer een foutieve beweging de boel verknalt. Denk inderdaad wel dat de antagonist nu even te slap is en ik zowieso meer rug moet trainen.

Thanks voor de gedachte gang:thumbs: De kans is overigens groot dat ik dingen niet correct uitvoer:roflol:

Chill. Ik zit echt in de twijfelmodus... wil wel bulken en denk dat t me wel weer verder gaat helpen qua spierbouw ipv alleen maar cutten, maar.... als je je abs dan langzaam ziet veranderen in een buikje is het toch wel wat minder ;(
Ik ben ondertussen wel droog genoeg om te bulken, heb een prima buffer. Plus ik ben er mentaal aan toe. Als je nog energie hebt om door te cutten, zou ik gewoon door gaan.

Ik ben ondertussen wel droog genoeg om te bulken, heb een prima buffer. Plus ik ben er mentaal aan toe. Als je nog energie hebt om door te cutten, zou ik gewoon door gaan.
Ik ben nu ca. 13 weken bezig met de cut.
In deze 13 weken heb ik 4x per week KT gedaan en in de eerste weken fanatiek 4x per week cardio 20 minuten + 4 minuten cooling down.
Dat zwakte na 10 weken wel iets af.
Dus de laatste twee weken als niks meer.
Daarnaast doe ik nog 1x per week Silat (ook vorm van cardio/conditie).

Van 93,3 naar 84,1KG (inmiddels weer 85,2KG) gegaan en vet % van 17,3 naar 13,3%.
Ik wil nog even verder naar ca. 10%.
Maar sinds deze week weer enorme vreetbuien en minder gemotiveerd (snoepjes en ongezonde dingen).
Ik heb met mezelf afgesproken vanaf vandaag nog 2 weken volop te trainen en te cutten.
En dan rustig verder cutten maar 1 week zonder trainen (rustweek).

Ik voel dat ik mezelf even moet opladen.
Minder zin om te trainen (als ik eenmaal PWO neem dan gaat het wel goed).
Maar ik slaap ook te weinig dus dat zijn de oorzaken.

En dan na die rustweek (misschien eets ik zelfs iets meer in die week), trek ik nog een sprint naar de kerstdagen toe.
En na de kerstdagen nog een kleine sprint tot 10%.

Dan zie ik wel even hoe ik er bij sta en wat ik ga doen :P.

Als je nu kan bulken, direct doen!

In deze 13 weken heb ik 4x per week KT gedaan en in de eerste weken fanatiek 4x per week cardio 20 minuten + 4 minuten cooling down.

Van 93,3 naar 84,1KG (inmiddels weer 85,2KG) gegaan en vet % van 17,3 naar 13,3%.
Maar sinds deze week weer enorme vreetbuien en minder gemotiveerd (snoepjes en ongezonde dingen).
Ik heb met mezelf afgesproken vanaf vandaag nog 2 weken volop te trainen en te cutten.

En dan na die rustweek (misschien eets ik zelfs iets meer in die week), trek ik nog een sprint naar de kerstdagen toe.

Tijd voor een diet break dus. Ik zit ondertussen wel iets lager dan jou, 15 weken bezig denk ik waarvan de laatste 3 weken pas 30 min liss.

Ik zou als ik jou was twee weken op onderhoud, of 200 boven onderhoud gaan zitten. En vanaf daar weer verder. Zijn best wat studies die ook aantonen dat vet verlies over the long term makkelijker gaat met een diet break.

Sowieso is fout 1 bij cutten direct starten met cardio. Dat is een tool die je pas later wilt inzetten imo.

Als je op 13,3% zit heb je niet veel buffer. Beter zorg je dat je voor kerst onder de 10% staat zodat je in het nieuwe jaar lekker kunt bouwen.

..

Strakke planning!

Die pijntjes nav je nieuwe houding trekken weer weg, ik had een maand chronisch pijn in mijn rug toendertijd. En als ik na een lange periode niet benchen weer begin, dan voel ik het altijd een weekje.

Als je op 13,3% zit heb je niet veel buffer. Beter zorg je dat je voor kerst onder de 10% staat zodat je in het nieuwe jaar lekker kunt bouwen.
Ja dat is wel het doel, maar wordt denk ik wel een opgave om dat te bereiken.
Vrijdagavond een nieuwe meting dus ben benieuwd op hoeveel % ik zit, vanaf daar kan ik berekenen.
Heb het idee dat er niet veel af is in 5 weken, misschien een half procent.

Denken jullie dat dit mogelijk is om 10% te bereiken, volgens onderstaande (ervan uitgaande dat ik vrijdag op 12,5% zit):
Week 43 - trainen 4x KT + cardio + 1x Silat
Week 44 - trainen 4x KT + cardio + 1x Silat
Week 45 Rustweek op onderhoud
Week 46 Rustweek op onderhoud of weer starten met trainen, wil ik op zondag bepalen hoe ik me voel.
Week 47 t/m 51 - trainen 4x KT + cardio + 1x Silat
Week 52 - Waarschijnlijk 1 of 2x KT + cardio.

Doordat ik mijn schouderbladen bij borst oefening nooit naar elkaar toe trok duwde ik benches, dumbbell presses en bijvoorbeeld cable fly's maximaal uit. Hiermee schijn je de minor aan te spreken??? Lately begon ik vaak met cable fly's waarbij ik de boel flink samen knijp..mogelijk heeft dit en een keer een foutieve beweging de boel verknalt. Denk inderdaad wel dat de antagonist nu even te slap is en ik zowieso meer rug moet trainen.

Thanks voor de gedachte gang:thumbs: De kans is overigens groot dat ik dingen niet correct uitvoer:roflol:
Naar aanleiding van jou post vorige week over het samentrekken van de schouderbladen, heb ik dit ook uitgevoerd tijdens mijn borst training.
Wat een spierpijn had ik die dag daarna in mijn schouderbladen, echt ongekend, (5dagen lang spierpijn gehad).

• #39.455
Je bent inderdaad droog genoeg! Gewoon lekker rustig gaan bulken. Al een idee hoe je dat aanpakt?

Oef, dit klinkt wel aardig op het randje van je doen. Of even echt herpakken of even deloaden/dietbreak of iets.

En dan natuurlijk niet helemaal losgaan, maar gewoon een weekje op ongeveer onderhoud..

Tijd voor een diet break dus. Ik zit ondertussen wel iets lager dan jou, 15 weken bezig denk ik waarvan de laatste 3 weken pas 30 min liss.

Ik zou als ik jou was twee weken op onderhoud, of 200 boven onderhoud gaan zitten. En vanaf daar weer verder. Zijn best wat studies die ook aantonen dat vet verlies over the long term makkelijker gaat met een diet break.

Sowieso is fout 1 bij cutten direct starten met cardio. Dat is een tool die je pas later wilt inzetten imo.
Goede tips hier:thumbs:
Ook weer weer. Op 13.3% ben je zo weer 'vet'
Die pijntjes nav je nieuwe houding trekken weer weg, ik had een maand chronisch pijn in mijn rug toendertijd. En als ik na een lange periode niet benchen weer begin, dan voel ik het altijd een weekje.
Ik hoop het, ik hoop het! Ik zet gewoon door!
Ja dat is wel het doel, maar wordt denk ik wel een opgave om dat te bereiken.
Vrijdagavond een nieuwe meting dus ben benieuwd op hoeveel % ik zit, vanaf daar kan ik berekenen.
Heb het idee dat er niet veel af is in 5 weken, misschien een half procent.

Denken jullie dat dit mogelijk is om 10% te bereiken, volgens onderstaande (ervan uitgaande dat ik vrijdag op 12,5% zit):
Week 43 - trainen 4x KT + cardio + 1x Silat
Week 44 - trainen 4x KT + cardio + 1x Silat
Week 45 Rustweek op onderhoud
Week 46 Rustweek op onderhoud of weer starten met trainen, wil ik op zondag bepalen hoe ik me voel.
Week 47 t/m 51 - trainen 4x KT + cardio + 1x Silat
Week 52 - Waarschijnlijk 1 of 2x KT + cardio.
Zal allemaal afhankelijk zijn van je kcals inname. Uiteindelijk geldt kcals in vs kcals uit.

Even uitgaande van 12.5% vet bij 85kg heb je ongeveer: 10.6kg vet. Om dan naar 10% vet te gaan zul je ongeveer 2.1kg af moeten vallen.

Uitgaande dat alles wat je afvalt vet is natuurlijk. Voor iedere halve kilo is ongeveer 3500kcals aan energie nodig..wat betekend dat je over die hele periode een tekort moet creeeren van circa 15.000kcals. Wanneer je dit verdeeld over die periode is het zeker niet onhaalbaar.

Kan er wat naast zitten qua berekening..
Naar aanleiding van jou post vorige week over het samentrekken van de schouderbladen, heb ik dit ook uitgevoerd tijdens mijn borst training.
Wat een spierpijn had ik die dag daarna in mijn schouderbladen, echt ongekend, (5dagen lang spierpijn gehad).
Mijn borst doet nu vooral aardig pijn:eek!:

Overigens herken ik het gevreet van @Royke19 wel..as we speak zat ik net op werk weer de snoeppot leeg te vreten..:huilen:

Maar goed, de benen training ging best aardig. Niet het pijntje opgezocht, maar de legpresses leken toch al iets beter te gaan. Om nog enigzins het gevoel van voldoening te geven daarmee heb ik gewoon trage negatieven gedaan..:D

Legs:
Plate-loaded legpress (3-1-1-1):

53kg (enkel slee): 20
78kg: 20 (prima:D)
103kg: 20 (weinig pijntje tot nu toe..)
128kg (close stance): 20, 20, 20, 20 (brand wel aardig zo:fire:)

Niks forceren..

Alternate lying legcurl (plate-loaded. gewicht/kant):
5kg: 15, 15 (TUT & MMC:fire:)
10kg: 15
15kg: 10, 10 (pittig:o), 10 (2f.:fire:)

Seated calfraise:
20kg: 20 (sqeez!:fire:)
30kg: 16
40kg: 16 (oef!:o)
50kg: 10 (fik erin:fire:)
60kg: 10 (nipt!), 9+6+5 (rest-pause:fire:)

Standing rope crunch:
12.5kg: 15
17.5kg: 15
24.5kg: 15, 15, 15 (sqeez & hold:fire:)

Machine calfraise:
40kg: 15 (TUT)
50kg: 12
60kg: 10 (oef!)
70kg: 9 (1f.)
80kg: 6 (moeizaam), 6 (1f.)

Leg extention:
33kg: 17
40kg: 15 (fik erin!:fire:)
47kg: 13 (1f.)
54kg: 13
61kg: 10 (2f.:fire:)
68kg: 9 (1f.)
75kg: 6+4+4 (rest-pause, fik erin)
54kg: 15 (pumpin')

Rating: :marvins::marvins::marvins: (Toch best wel tevreden..:o)

Nope ik heb geen idee, ik denk direct naar onderhoud of er iets boven. Nog even aankijken allemaal.

• #39.458
Nope ik heb geen idee, ik denk direct naar onderhoud of er iets boven. Nog even aankijken allemaal.
Ben benieuwd! Persoonlijk zou ik gewoon eerst een week op onderhoud gaan. Je 'cut-look' is anders binnen no time naar de maan..

Dit dus. Haha. Ik heb het ook enkel op me werk. Thuis nauwelijks iets. Wij kopen dat soort dingen ook nooit anders vreet ik alles in 1x op

Thanks iedereen voor de tips!
Ik heb het thuis én op mijn werk..:huilen:

Enfin, de dag gestart met strafcardio...preventieve strafcardio!

(preventieve) Strafcardio, naar werk fietsen (totaal):
~80-90min / ~29km / ~700-800kcals

Aardig zweten vanmorgen..wind tegen. Hopelijk draait de wind niet..dan is vanmiddag wel wat leuker fietsen..:o

De voeding..Anniversary vandaag..:o

Voeding, donderdag 25-10-2018:
6:15 Iomax
Post-cardio: 6g BCAA Recovery (XXL)
7:30 2 koppen koffie
9:00 1 kop koffie
11:00 40g whey isolaat (Prozis) + 15g notenmix + multivit + vit D
12:30 150g kipfilet + 125g spinazie + blik monster energy ultra
15:00 150g kipfilet roasted paprika + 100g wok verde mix + 15g notenmix
Intra-cardio: 6g BCAA Recovery (XXL)
17:30 Friet mayo + kipsate + mexicano pinda (~1500kcals) :eating:
19:30 30g nightprotein (XXL)

~2410kcals, E/K/V = 230g (38%) / 100g (16%) / 120g (46%)

Ben benieuwd! Persoonlijk zou ik gewoon eerst een week op onderhoud gaan. Je 'cut-look' is anders binnen no time naar de maan..

Ik heb het thuis én op mijn werk..:huilen:

Enfin, de dag gestart met strafcardio...preventieve strafcardio!

(preventieve) Strafcardio, naar werk fietsen (totaal):
~80-90min / ~29km / ~700-800kcals

Aardig zweten vanmorgen..wind tegen. Hopelijk draait de wind niet..dan is vanmiddag wel wat leuker fietsen..:o

De voeding..Anniversary vandaag..:o

Voeding, donderdag 25-10-2018:
6:15 Iomax
Post-cardio: 6g BCAA Recovery (XXL)
7:30 2 koppen koffie
9:00 1 kop koffie
11:00 40g whey isolaat (Prozis) + 15g notenmix + multivit + vit D
12:30 150g kipfilet + 125g spinazie + blik monster energy ultra
15:00 150g kipfilet roasted paprika + 100g wok verde mix + 15g notenmix
Intra-cardio: 6g BCAA Recovery (XXL)
17:30 Friet mayo + kipsate + mexicano pinda (~1500kcals) :eating:
19:30 30g nightprotein (XXL)

~2410kcals, E/K/V = 230g (38%) / 100g (16%) / 120g (46%)

Goede avondmeal vanavond!
Ik kijk ook al uit naar mijn frietje mayo met snack(s) a.s. zaterdagdrool:
Eerst nog even streng tot de meting morgen.

Hoe bepaal je de Kcal van je cardio, middels een smartwatch?

• #39.460
Goede avondmeal vanavond!
Ik kijk ook al uit naar mijn frietje mayo met snack(s) a.s. zaterdagdrool:
Eerst nog even streng tot de meting morgen.

Hoe bepaal je de Kcal van je cardio, middels een smartwatch?
Tijdje terug toevallig een smartwatch een dag geleend en toen ook cardio gedaan. Deze schatting komt wel aardig overeen.

Terug
Naar boven