Fitness Seller

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Dus eigenlijk ben je al die tijd aan het bulken??? :eek:

Sorry dat ik je topic even kaap Marvin :p..
Hebben jullie hier tips tegen kramp? Bij mij is het probleem dat er (vooral tijdens leg curl) kramp in m'n linkerkuit schiet. Heb ook wel eens kramp in m'n hamstrings en heupen. Op andere plekken heb ik er (bijna) geen last van, maar op de bovenstaande plekken heb ik er regelmatig last van... ik dacht zelf magnesium pillen aan te schaffen, iemand ervaringen hiermee?

Hebben jullie hier tips tegen kramp? Bij mij is het probleem dat er (vooral tijdens leg curl) kramp in m'n linkerkuit schiet. Heb ook wel eens kramp in m'n hamstrings en heupen. Op andere plekken heb ik er (bijna) geen last van, maar op de bovenstaande plekken heb ik er regelmatig last van... ik dacht zelf magnesium pillen aan te schaffen, iemand ervaringen hiermee?

Meer drinken is het enige wat ik kan bedenken, heeft mij iig altijd geholpen als ik weer last had van krampen.

Magnesium kan wel helpen ja.

´Ik denk dat nu heel veel mensen hun nek niet meer durven laten kraken door een manueel-therapeut´, voorspelt hockeyster Fatima Moreira de Melo tijdens een uitzending van het EO-actualiteitenprogramma Knevel & Van den Brink eind mei. Moreira heeft de afgelopen vijftien jaar heel wat medailles voor Nederland binnengesleept op Olympische Spelen en wereldkampioenschappen. In de EO-uitzending reageert ze op de mededeling van haar collega-hockeyer Jacques Brinkman, een al net zo’n medaillekanon, dat een manueeltherapeut hem eind maart tijdens een kraaksessie, vanwege last van zijn nek, twee herseninfarcten bezorgde. `Hij deed knik en weg was ik, ik viel flauw. Ik ben in een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Uit een MRI-scan bleek later dat ik twee herseninfarcten heb gehad’, aldus Brinkman in de uitzending.

In zijn biografie `Tot het uiterste gedreven´, die in mei verscheen, staat het volgende hierover: `Op 1 maart gaat hij naar zijn manueeltherapeut. Daar gaat het mis. Terwijl de therapeut bezig is met zijn nek wordt Jacques onwel en zakt weg. Paniek.´ Eerst vertelde hij aan zijn kennissen dat hij tia’s had gehad maar in werkelijkheid, zo vertelt hij in zijn boek, was er sprake van twee kleine herseninfarcten in het stroomgebied van de halsslagaders.

Magnesium en taurine...

• Topic Starter Topic Starter
  • #40.111
Da's gvd 18.000 kcals per jaar man!! Vreten kreng :eating:
Dat doe ik al een maand of 4..beetje rustig aan! Het is bijna kerst!

On the other hand..mijn schoonzusje komt vanavond langs..die heeft weer wat gehaald op school en er viel weer wat te vieren:o
Waar zat de rekenfout? Mag je nu een rozijntje meer? :p

Hopelijk kan de bedrijfsfysio nog wat nuttigs vertellen. You never know!
:roflol: Ergens stond 150g musclemeat kip, terwijl ik maar 125g afweeg..

De bedrijfsfysio is een wat oudere man met 10.000 jaar ervaring, dus die had zeer zeker wat nuttigs te vertellen.
Ga gewoon naar een fatsoenlijke manueel fysiotherapeut. Waarom niet naar de oude praktijk van Jaap?
Jaap is/was goed..maar kan zijn compagnion hetzelfde?

Dus eigenlijk ben je al die tijd aan het bulken??? :eek:
Nee..cutten juist! Te veel gecalculeerd ;)
Taurine en voldoende vocht en zout. Zorg in ieder geval dat je ruim voor je training wat vocht hebt geconsumeerd.

Magnesium schijnt een beetje een achterhaald verhaal te zijn...

Meer drinken is het enige wat ik kan bedenken, heeft mij iig altijd geholpen als ik weer last had van krampen.
Precies:zuip:

Er moet meer gezopen worden!!:hedbang:
Ik denk zeker niet dat het kwakzalverrij is...echter kan het wel 'gevaarlijk' zijn mits niet goed toegepast

Ik drink zo'n 3,5 liter water per dag.. moet toch wel genoeg zijn zou je denken :o
Mwoah..als je flink intensief sport verlies je vrij vlot vocht hoor. Zeker een uurtje van te voren nog even 0.5a1L wegbeuken
Magnesium kan wel helpen ja.
Heb ik weinig van gemerkt..
...
Pakte toen ik nog clen gebruikte magnesium en leek wel een beetje te helpen. En daarvan kun je behoorlijke spierkrampen krijgen.
Taurine werkt dan ht best. Clen put die voorraden uit..
´Ik denk dat nu heel veel mensen hun nek niet meer durven laten kraken door een manueel-therapeut´, voorspelt hockeyster Fatima Moreira de Melo tijdens een uitzending van het EO-actualiteitenprogramma Knevel & Van den Brink eind mei. Moreira heeft de afgelopen vijftien jaar heel wat medailles voor Nederland binnengesleept op Olympische Spelen en wereldkampioenschappen. In de EO-uitzending reageert ze op de mededeling van haar collega-hockeyer Jacques Brinkman, een al net zo’n medaillekanon, dat een manueeltherapeut hem eind maart tijdens een kraaksessie, vanwege last van zijn nek, twee herseninfarcten bezorgde. `Hij deed knik en weg was ik, ik viel flauw. Ik ben in een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Uit een MRI-scan bleek later dat ik twee herseninfarcten heb gehad’, aldus Brinkman in de uitzending.

In zijn biografie `Tot het uiterste gedreven´, die in mei verscheen, staat het volgende hierover: `Op 1 maart gaat hij naar zijn manueeltherapeut. Daar gaat het mis. Terwijl de therapeut bezig is met zijn nek wordt Jacques onwel en zakt weg. Paniek.´ Eerst vertelde hij aan zijn kennissen dat hij tia’s had gehad maar in werkelijkheid, zo vertelt hij in zijn boek, was er sprake van twee kleine herseninfarcten in het stroomgebied van de halsslagaders.
Ok, van mijn nek blijven ze dus maar af volgende keer..hoef nog niet dood:roflol:
Ik zeg water en taurine (en niet teveel illegale preworkout:roflol:)

Enfin..

Bedrijfsfysio:
Eerst even kort besproken wat de klachten zijn en waren, en de mogelijke oorzaak. Daarna mijn armen zijwaarts omhoog moeten heffen, waarbij het vanaf 90° (armen wijd) aan delinkerkant wat minder soepsel liep. Daarna heeft hij nog het 1 en ander getest terwijl ik op mijn buik lag om vervolgens de conclusie te trekken dat er iets bij mijn eerste rib en sleutelbeen niet helemaal goed zat (zal wel zo iets https://www.hierhebikpijn.nl/aandoening/85/thoracic-outlet-syndroom of zo iets ongeveer zijn https://www.fysioprins.nl/frozen-shoulder-capsulitis-adhaesiva/ )

Hij heeft daarna wat aan mijn schouder lopen trekken waarna het zijwaarts heffen een stuk soepeler verliep. Met deze uitslag aankomende maandag naar mijn second/third opinion..

Training ging best lekker, enigzins gelet op schouderblad retractie, maar niet eens heel veel..:o

Push:
Dumbbell press:

16kg: 15 (warmup)
20kg: 15
24kg: 14 (nice:D)
28kg: 12 (MMC:fire:)
30kg: 10
32kg: 8 (pittig!)
34kg: 7, 3 (op=op:o, te korte rust..)

Cable fly's:
10kg: 15
12.5kg: 14
15kg: 8 (iets over..), 8 (waardeloos. De kabel is vervangen..en jullie raden het al: hij loopt stroef!:emo:)

Incline fly's (focus stretch):
6kg: 15
7kg: 15
8kg: 15
9kg: 15
10kg: 15

Incline dumbbell press (60°) (3-1-1-1):
12kg: 12, 12, 12 (sloooow controlled reps:fire:)

Lying dumbell tricep extension (3-1-1-1):
5kg: 21
10kg: 12 (nipt:o), 9, 8, 7 (damn:fire:)

V-handle pushdown (pompreps, 1-1-X-1):
15kg: 15
17.5kg: 15
21kg: 14
24.5kg: 12

In superset met..

Seated side raise (alternate):
3kg: 25, 20, 20
5kg: 12, 10 (niet superstrict)

Reverse grip pushdown (slow controlled, sqeez & hold):
10kg: 20, 15

Rating: :marvins::marvins::marvins: :marvins:(Geen gezeik en pijntjes achteraf..ook weleens lekker!:D)

Kramp in je kuit tijdens (liggende) leg curl kan je gemakkelijk vermijden door tijdens de beweging je tenen naar je scheenbeen te trekken. Op die manier stretch je je kuit en vermijd je krampen.

Sinds ik dat doe heb ik nooit nog krampen in mijn kuiten gehad :thumb:

Tenen meer omhoog houden, ipv naar beneden? Dus niet met je kuiten trekken als het ware....

Ik zie net dat je het al gepost had :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #40.117
Jaap zegt zelf dat Arend (geloof ik?) het net zo goed kan.
Duidelijk. Ik hou het in mijn achterhoofd..
Nee, nee..

Ontkennen is nog erger dan je verslaving erkennen hè:windup:
Tenen meer omhoog houden, ipv naar beneden? Dus niet met je kuiten trekken als het ware....
:thumbs:
Kramp in je kuit tijdens (liggende) leg curl kan je gemakkelijk vermijden door tijdens de beweging je tenen naar je scheenbeen te trekken. Op die manier stretch je je kuit en vermijd je krampen.

Ik zie net dat je het al gepost had :)
:thumbs:
Maar jij neemt wel andere semi-verboden middeltjes :p
Hue hue..:windup:

Sinds mijn vrouw in een winkel werkt en regelmatig in het weekend werkt en doordeweeks vrij is..en zij haar 'weekend' doordeweeks viert..

Strafcardio, naar werk fietsen (totaal):
~90min / ~29km / ~700-800kcals

En de voeding..werk een halve dag (samen weekend vieren.. :eyebrow:)

Voeding, donderdag 13-12-2018:
6:15 Iomax
Post-cardio: 6g BCAA Recovery (XXL)
7:00 1 kop koffie
8:30 1 kop koffie:coffeepc:
9:00 1 kop koffie
10:00 40g whey delicious (XXL) + 15g notenmix + multivit + vit D
Intra-cardio: 6g BCAA Recovery (XXL)
12:30 150g kipfilet + 125g spinazie + blik monster energy ultra
15:00 150g kipfilet roasted paprika + 100g wok verde mix + 15g notenmix
17:30 30g nightprotein (XXL)
18:30 Avondeten (~850kcals)

~1765kcals, E/K/V = 195g (44%) / 115g (26%) / 60g (30%)

Thanks voor de tip! Ga ik morgen tijdens leg day direct toepassen ;)

Ga er nu vooral op letten dat ik ook meer drink (ook meer voor de training) en hopen dat de krampen dan minder worden. Zo niet, ga ik kijken voor taurine :)

Terug
Naar boven