MuscleMeat

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Boh, ik zou best een hamburger proeverijtje lusten hoor. :marvin:

• Topic Starter Topic Starter
  • #41.784
Thanks!:piggy:

Ik zag het ook. Eerst nog een kut hemelvaart doorstaan, dan wordt het mooi :)
Jup, maar ik ga gewoon droog in de bioscoop zitten en even een tripje naar de Makro en in de avond homemade roti van de vrouw:meal:
Inderdaad! Iets van 30 werksets of zo? Hoelang doe je erover om zoveel oefeningen en sets weg te werken?
Gister wel lang..90 minuten ofzo:roflol:

JAAAAA! Komt goed uit want heb zaterdag een feestje:woot:
Boh, ik zou best een hamburger proeverijtje lusten hoor. :marvin:
Wie niet..

Bestaan er keto burgers? Die ook lekker zijn? Want het is per slot van rekening wel international burgerday:marvin:
nog even wachten zaterdag kan je genoeg eten.
Nomnonomnom.

Wel een gedoe met uit eten nu ook of niet @ScumbagAnnie ?
Yes! De laatste voorspelling laat nu ook een droge hemelvaart zien :)
Het was niet goed genoeg voor rollende keukens, maar daar gaan we dan zondag heen denk..zal wel TERINGDRUK zijn dan:roflol:

Bestaan er keto burgers? Die ook lekker zijn? Want het is per slot van rekening wel international burgerday:marvin:

Wel een gedoe met uit eten nu ook of niet @ScumbagAnnie ?

Ketoburgers bestaan er zeker, maar daar ga ik me niet aan wagen. Dan zit je met je champignonnen'broodje' te klooien. Dan wacht ik liever tot ik de real deal weer eens eet.

Uiteten is inderdaad niet echt een optie als je controle wilt hebben over wat je binnenkrijgt. Denk maar eens aan van die stomme dingen zoals sladressing, etc. Komend weekend even een keto diet break, though. Samen met de hele DBB meet-bende gaan we uiteten, en dan mag ik dus ook wat carbs naar binnen gooien. :D Ben benieuwd hoe het me gaat bevallen, maar heb ook echt wel zin om even iets 'normaals' te eten als brood, fruit en granola.

Eten tot we neervallen!!!!!!!@!@!@!&&!&&!!&&!&&’nk

• #41.788
Ik maakte tijdens mijn carb cycling periode amandelbroodjes om de burger tussen te gooien.
Of oopsie brood.
Het is dus wel mogelijk, ja :)
Alles is mogelijk!:woot:

Ketoburgers bestaan er zeker, maar daar ga ik me niet aan wagen. Dan zit je met je champignonnen'broodje' te klooien. Dan wacht ik liever tot ik de real deal weer eens eet.

Uiteten is inderdaad niet echt een optie als je controle wilt hebben over wat je binnenkrijgt. Denk maar eens aan van die stomme dingen zoals sladressing, etc. Komend weekend even een keto diet break, though. Samen met de hele DBB meet-bende gaan we uiteten, en dan mag ik dus ook wat carbs naar binnen gooien. :D Ben benieuwd hoe het me gaat bevallen, maar heb ook echt wel zin om even iets 'normaals' te eten als brood, fruit en granola.
Beperk je de carbs dan wel enigzins of ga je gewoon full r*tard?

Meet je trouwens of je in ketose zit? Of is dat niet zo zeer het doel gezien de PDS?

Eten tot we neervallen!!!!!!!@!@!@!&&!&&!!&&!&&’nk
vbyMDCV.jpg

Beperk je de carbs dan wel enigzins of ga je gewoon full r*tard?

Meet je trouwens of je in ketose zit? Of is dat niet zo zeer het doel gezien de PDS?
Ik heb het (nog) niet gemeten, maar ben nu wel aan het overwegen om het te meten als ik na het weekend weer terugga naar mijn dieet.
Je merkt het overigens wel vanzelf, moet ik zeggen, maar het is natuurlijk interessant om het te checken. Meten is weten enzo.:rolleyes:
Ik begin mezelf steeds vaker af te vragen of het niet met gluten te maken heeft, gezien ik nu vrijwel geen gluten eet en geen last heb. Maar misschien denk ik ook gewoon te veel na over dit soort zaken. :eyes:

Ik ga mijn carbs niet beperken. Dat heeft toch geen zin. Zodra je over de grens gaat, zit je niet meer in ketose.

Vanaf vrijdagmiddag mag ik keto even loslaten van mezelf. Maar ik ken mezelf: full r*tard ga ik eigenlijk nooit. Ik mis vooral de 'normale' dingen, zoals fruit. Ik denk dat ik na mijn check-up gewoon gelijk een bakje kwark met fruit en granola wil eten. Daar zit ik nu al dagen van te dromen. Verder zie ik wel wat het weekend me te bieden heeft. :p

Ik heb het (nog) niet gemeten, maar ben nu wel aan het overwegen om het te meten als ik na het weekend weer terugga naar mijn dieet.
Je merkt het overigens wel vanzelf, moet ik zeggen, maar het is natuurlijk interessant om het te checken. Meten is weten enzo.:rolleyes:
Ik begin mezelf steeds vaker af te vragen of het niet met gluten te maken heeft, gezien ik nu vrijwel geen gluten eet en geen last heb. Maar misschien denk ik ook gewoon te veel na over dit soort zaken. :eyes:

Ik ga mijn carbs niet beperken. Dat heeft toch geen zin. Zodra je over de grens gaat, zit je niet meer in ketose.

Vanaf vrijdagmiddag mag ik keto even loslaten van mezelf. Maar ik ken mezelf: full r*tard ga ik eigenlijk nooit. Ik mis vooral de 'normale' dingen, zoals fruit. Ik denk dat ik na mijn check-up gewoon gelijk een bakje kwark met fruit en granola wil eten. Daar zit ik nu al dagen van te dromen. Verder zie ik wel wat het weekend me te bieden heeft. :p
Da’s meteen de reden dat ik zeker weet dat keto absoluut niets voor mij is. Ik zou wellicht fruit nog het meest van al missen. Nog meer dan mijn pasta, quinoa, rijst, havermout etcetera.
Geniet iig van het komende weekend. May the carbs be with you

Laatst bewerkt:
Samen met de hele DBB meet-bende gaan we uiteten, en dan mag ik dus ook wat carbs naar binnen gooien. :D Ben benieuwd hoe het me gaat bevallen, maar heb ook echt wel zin om even iets 'normaals' te eten als brood, fruit en granola.
O crap ja, dat was komende zaterdag he? Ik vond het de vorige 2 keren leuk, maar het gaat me dit keer niet lukken.
Veel plezier, ook een fijne cheat gewenst @ScumbagAnnie :D

• #41.792

Zei het ook al via IG, maar het is inderdaad interessant om uit te zoeken of je niet bijvoorbeeld gluten, tarwe, gist of een andere tolerantie hebt. Overigens is het wel van belang dat wanneer het gluten is, je deze absoluut niet meer eet staat me bij. Bij gluten intolerantie wordt naar mijn weten je darmwand kapot gemaakt. (not sure!)

Wel eens een alergie/intolerantie test laten doen?

Da’s meteen de reden dat ik zeker weet dat keto absoluut niets voor mij is. Ik zou wellicht fruit nog het meest van al missen. Nog meer dan mijn pasta, quinoa, rijst, havermout etcetera.
Geniet iig van het komende weekend. May the carbs be with you
Ik denk dat ik toch snoepjes het meest mis:roflol:

:marvins:
O crap ja, dat was komende zaterdag he? Ik vond het de vorige 2 keren leuk, maar het gaat me dit keer niet lukken.
Veel plezier, ook een fijne cheat gewenst @ScumbagAnnie :D
Veel plezier inderdaad!!

About yesterday! Meerdere klein burgers (sliders) en halve burgers gegeten..

Burgerday!:marvin:
  1. Classic slider burger
  2. Halve vega burger
  3. Bearnaise slider burger
  4. breadless burger met mozarella, pesto, tomaat & pijnboompitten
  5. 2 x 1/2 Classic burger + 1/4 Classic (mijn maat zat vol)
  6. Frietjes
  7. Salade
  8. Petit grand dessert: Brownie met slagroom, macaron, bananen-spekkkoek, brownie met tiramisumouce, gebakje & wat frambozen en aardbei
  9. Radler 0.0
  10. 2 cola light (want wil niet dik worden)
  11. 1 kop koffie

En de planning voor vandaag!

Legs:
..

..

..

En de voeding..

Voeding, woensdag 29-05-2019:
7:00 2 koppen koffie
9:00 2 koppen koffie
10:30 50g havermout + 30g whey isolaat (XXL) + 5g rozijnen + multivit + vit D
Pre-workout: 1 scoop Kill it (5% Nutrition)*
Post-workout: 30g whey isolaat (XXL)
13:30 100g basmati rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie
15:30 125g kipfilet roasted paprika + 100g wok verde mix + appel
18:00 35g nightprotein (XXL)
19:30 Avondeten (~750kcals)

~1830kcals, E/K/V = 195g (43%) / 175g (38%) / 40g (19%)

* Kill it:
5_nutrition_Rich_Piana_Kill_It_-_Fruit_Punch_1.jpg

Yumyum, die burgers klinken heerlijk (en het dessert nog veeeeeeeel beter drool:).

Zei het ook al via IG, maar het is inderdaad interessant om uit te zoeken of je niet bijvoorbeeld gluten, tarwe, gist of een andere tolerantie hebt. Overigens is het wel van belang dat wanneer het gluten is, je deze absoluut niet meer eet staat me bij. Bij gluten intolerantie wordt naar mijn weten je darmwand kapot gemaakt. (not sure!)

Wel eens een alergie/intolerantie test laten doen?
Nee, want mijn internist gooide het eigenlijk gelijk op PDS. Maar heb het idee dat ze dat tegenwoordig nogal snel doen, zonder dat ze onderzoeken wat het verder nog zou kunnen zijn.
Ik heb ook geen idee hoe die allergieën of intoleranties getest zouden kunnen worden, maar ben de laatste tijd wel aan het denken dat het misschien tijd wordt om alles toch eens te laten onderzoeken. De gedachte dat keto de enige oplossing zou kunnen zijn maakt me namelijk nogal wanhopig. Ik zou best een manier willen vinden waarop het allemaal iets leefbaarder wordt, zodat ik ook niet altijd zo streng hoef te zijn op momenten dat ik dat eigenlijk niet wil.

Die burgers zagen er mighty fine uit. Ik zat vooral naar het perfecte sesambroodje te kijken. :D

Nee, want mijn internist gooide het eigenlijk gelijk op PDS. Maar heb het idee dat ze dat tegenwoordig nogal snel doen, zonder dat ze onderzoeken wat het verder nog zou kunnen zijn.
Ik heb ook geen idee hoe die allergieën of intoleranties getest zouden kunnen worden, maar ben de laatste tijd wel aan het denken dat het misschien tijd wordt om alles toch eens te laten onderzoeken. De gedachte dat keto de enige oplossing zou kunnen zijn maakt me namelijk nogal wanhopig. Ik zou best een manier willen vinden waarop het allemaal iets leefbaarder wordt, zodat ik ook niet altijd zo streng hoef te zijn op momenten dat ik dat eigenlijk niet wil.

Die burgers zagen er mighty fine uit. Ik zat vooral naar het perfecte sesambroodje te kijken. :D

Bloedonderzoek :)
Vraag eerst om je IgE te testen, zo weet je al of je al dan niet een allergie hebt.
Is deze positief dan kun je specifieke RAST'en (RadioAllergoSorbent Test) laten uitvoeren.
Voor gluten is dit de f79 ;)
Ik weet niet hoe dat in NL gaat, maar in België wordt je slechts 6 RAST'en per bloedafname terugbetaald.
Je kunt dus niet alles in een keer laten bepalen :p
Laat je arts dus wijs en gericht kiezen ;)

Ik wil me er niet mee bemoeien, maar dit moet je niet zo snel laten zitten. Het heeft nogal wat konsekwenties voor je hele dieet en dagelijks leven, dus je wilt wel zekerheid hebben wat het is.
Vraag eerst om je IgE te testen, zo weet je al of je al dan niet een allergie hebt.
Is deze positief dan kun je specifieke RAST'en (RadioAllergoSorbent Test) laten uitvoeren.
Ik ken deze tests niet, maar zou goed punt kunnen zijn om mee te beginnen.

Aanvragen. Het eerste deel zal altijd eigen risico zijn. Maar eerst idd bloedtest zoals bubs omschrijft. Komt daar iets van allergenen uit dan kan de huiarts verder onderzoek aanvragen of doorverwijzen.
In een bloedtest kunnen ze eenvoudig lipase (vet verwerking in het lichaam) en amylase (zetmeelverwerking in het lichaam) meten.

Het is echt ruk als je overal op moet letten... :(

• #41.798

Snap ik hoor. Ik heb er helaas zeer weinig ervaring mee, dus kan je niet helpen, maar zal zeker eens verder kijken.

Die burgers waren echt nice! Al mistte ik wel iets van een cheese of baconburger. Ze hadden wel geitenkaas met biet, maar die heb ik vriendelijk afgeslagen:kots:
Ik weet niet hoe dat in NL gaat, maar in België wordt je slechts 6 RAST'en per bloedafname terugbetaald.
Je kunt dus niet alles in een keer laten bepalen :p
Laat je arts dus wijs en gericht kiezen ;)
Kijk, zo komen we ergens:cheer:
Ik wil me er niet mee bemoeien, maar dit moet je niet zo snel laten zitten. Het heeft nogal wat konsekwenties voor je hele dieet en dagelijks leven, dus je wilt wel zekerheid hebben wat het is.

Ik ken deze tests niet, maar zou goed punt kunnen zijn om mee te beginnen.
Dit dus! Dat hele keto gedoe is een leuke hype..maar zo zou ik niet graag leven..

..maar goed..constant buikpijn is ook niks
Aanvragen. Het eerste deel zal altijd eigen risico zijn. Maar eerst idd bloedtest zoals bubs omschrijft. Komt daar iets van allergenen uit dan kan de huiarts verder onderzoek aanvragen of doorverwijzen.
In een bloedtest kunnen ze eenvoudig lipase (vet verwerking in het lichaam) en amylase (zetmeelverwerking in het lichaam) meten.

Het is echt ruk als je overal op moet letten... :(
Erg behulpzaam weer Marina:thumbs:

De training van vandaag..toch wat rustig aangedaan, want was bij de bedrijfsfysio geweest en er zat weer het 1 en ander goed vast..en had af en toe met trainen ook last.

Nu voelt het overigens weer iets beter!:D

Legs:
V-squat (plate-loaded. gewicht exclusief apparaat ~25kg):

50kg: 15 (warmup)
75kg: 12 (top:D)
100kg: 12 (nice:fire:)
125kg: 12 (moeizaam!0
150kg: 9 (oef:fire:), 6 (op=op)

Vanaf 75kg in superset met..

Heel elevated zercher squat:
Bw: 15
20kg: 15 (slow controlled reps:fire:)
25kg: 15 (TUT & sqeez:fire:), 15
30kg: 12 (close stance), 10 (superslow)

Man, man wat voelt dat kut. Heel mijn armen onder de rode strepen nu:roflol:)

Reverse V-squat (plate-loaded. gewicht exclusief apparaat ~25kg):
150kg: 15
175kg: 14 (top:D)
195kg: 12 (top MMC:fire:)
210kg: 8 (onderrug zeurt!)

In superset met een soort van liggende rotator cuff/pectoralis minor stretch oefening op advies van de fysio

Lying legcurl (plate-loaded. gewicht/kant):
5kg (alternate): 15 (warmup)
5kg (21'en): 7-7-7
7.5kg (21'en): 7-7-7 (pittig!:fire:)
12.5kg (alternate): 12 (brand flink:fire:), 11 (1f.), 12 (2f.:o)

Smith calfraise:
100kg: 15 (warmup)
140kg: 12 (TUT & MMC:fire:)
160kg: 12, 12 (waarvan 2 pompreps:fire:), 8

In superset met..

Hyper extension (glutes focus):
Bw: 15, 15, 15 (TUT & sqeez:fire:)

Niet verzwaren ivm MMC & zeurende onderrug

Seated calfraise:
30kg: 15 (TUT, MMC & sqeez:fire:), 15 (AU!), 15 (waarvan 3 pompreps..kuiten in de fik:fire::fire:)

Rating: :marvins::marvins::marvins:(Gewoon prima..niet fantastisch)

De training van vandaag..toch wat rustig aangedaan, want was bij de bedrijfsfysio geweest en er zat weer het 1 en ander goed vast..en had af en toe met trainen ook last.

Nu voelt het overigens weer iets beter!:D

Tot de volgende vastloper :p

Heel elevated zercher squat:
Bw: 15
20kg: 15 (slow controlled reps:fire:)
25kg: 15 (TUT & sqeez:fire:), 15
30kg: 12 (close stance), 10 (superslow)

Man, man wat voelt dat kut. Heel mijn armen onder de rode strepen nu:roflol:)

Komt nog niet in de buurt van wat ze bij de DBB challenge haalden vorige maand :D

• #41.800
Komt nog niet in de buurt van wat ze bij de DBB challenge haalden vorige maand :D
Dat was ook niet het doel. Overigens vreselijk om vanaf de grond te beginnen..betekent een soort de barbell opgooien richting je elleboogholte (of hoe heet dat daar?)..

Denk dat wanneer ik er serieuis voor ga dat er wel wat meer op kan ;)

Enfin, gister lekker dagje vrij..even in vogelvlucht:

Koffie --> Ontbijt --> Makro (drank e.d halen) --> McDonalds --> Bioscoop: Aladdin & popcorn --> Proteinshake --> Roti --> Slapen

:roflol:

En dan de planning voor vandaag..Push!

Push:
..

..

..

En de voeding...

Voeding, vrijdag 31-05-2019:
7:00 2 koppen koffie
9:00 2 koppen koffie
10:30 50g havermout + 30g whey isolaat (XXL) + 5g rozijnen + multivit + vit D
Pre-workout: 1 scoop NO3 (Extreme labs) + appel
Post-workout: 30g whey isolaat (XXL)
13:30 100g basmati rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie
15:30 125g kipfilet roasted paprika + 100g wok verde mix
18:00 35g nightprotein (XXL)
19:30 Avondeten (~750kcals)

~1830kcals, E/K/V = 195g (43%) / 175g (38%) / 40g (19%)

Terug
Naar boven