XXL Nutrition

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Doe ik niet..zal goed pijnlijk zijn vermoed ik:eek!:

Als echte huis tuin en keuken zelf oplossert, waar menig fysio kokhalsneigingen van zal krijgen.... misschien eens zo'n triggerpointbal (of tennisbal, of golfbal) aanschaffen en door middel van dat balletje en de muur de triggerpoints behandelen?

Je moet ook ophouden er steeds aan te zitten / te draaien met je nek, rekken, voelen, e.d. daarmee frustreer je het alleen maar.

Ja, ik typ dit voor mijzelf :roflol: ik heb namelijk een soort van dezelfde klachten en ondanks fysio/massage lijkt het nog niet echt te verbeteren

• Topic Starter Topic Starter
  • #42.262
Je moet ook ophouden er steeds aan te zitten / te draaien met je nek, rekken, voelen, e.d. daarmee frustreer je het alleen maar.
Dit is zo waar! Juist door er zo mee bezig te zijn trigger ik het steeds denk..:duh:

Jij ook sterkte dan maar! Wat een ellende..wat mag jij allemaal voor oefeningen doen?

Als echte huis tuin en keuken zelf oplossert, waar menig fysio kokhalsneigingen van zal krijgen.... misschien eens zo'n triggerpointbal (of tennisbal, of golfbal) aanschaffen en door middel van dat balletje en de muur de triggerpoints behandelen?

Ja, ik typ dit voor mijzelf :roflol: ik heb namelijk een soort van dezelfde klachten en ondanks fysio/massage lijkt het nog niet echt te verbeteren

Toen ik indertijd sukkelde met mijn pectoralis minor raadde mijn fysio dit aan :).
Een van de uitzonderingen die wel verder durft denken zeker? :p
Altijd erg tevreden geweest van haar overigens (pectoralis blessure, liesontsteking, dorsale lumbalgie,...).

Sterkte allebei!

• #42.264
Toen ik indertijd sukkelde met mijn pectoralis minor raadde mijn fysio dit aan :).
Een van de uitzonderingen die wel verder durft denken zeker? :p
Altijd erg tevreden geweest van haar overigens (pectoralis blessure, liesontsteking, dorsale lumbalgie,...).

Sterkte allebei!
O over dat soort attributen doet mijn fysio ook niet moeilijk gelukkig. Baal gewoon dat er weinig zijn die wat kunnen met de combinatie herstel en fitness/bodybuilding.

Qua training kunnen ze je vaak zeer weinig vertellen en over het daadwerkelijk rehab programma is het vaak ook niet erg duidelijk als het gaat om hoe vaak, hoe veel etc. Het lijkt wel of ze advies geven voor mensen die zich er toch niet aan houden.

Dit is zo waar! Juist door er zo mee bezig te zijn trigger ik het steeds denk..:duh:

Jij ook sterkte dan maar! Wat een ellende..wat mag jij allemaal voor oefeningen doen?

Steeds maar voelen alsof het al minder is geworden :roflol: plus dat het rekken of er op drukken ook wel "pijnlijk prettig" aanvoelt. Weet niet hoe ik dat moet omschrijven..

Ik heb een "oefening" waarbij ik een handdoek oprol en die tussen mijn schouderbladen/op ruggengraat leg. Daarmee rek ik mijn bovenrug ofzo, eerste keren waren ziekelijk pijnlijk.. maar nu ik het vaker doe 2 á 3 x per week (ze zegt 10 minuten, maar na 3 minuten heb ik het gevoel dat er al 10 voorbij zijn dus, 3 minuten) en doet het bijna geen pijn meer. Het voelt ook echt alsof de boel wordt opgerekt.

En voor mijn verrotte schouder die rotations nu.

Verder doe ik niets, ja, eindeloos op mijn triggerpoints drukken enzo :roflol: al probeer ik dat wel wat minder te doen..

ik vind het eigenlijk helemaal niet leuk dat jullie zo aan het kutten zijn met al die blessures. Hou eens op nu.

• #42.267
Steeds maar voelen alsof het al minder is geworden :roflol: plus dat het rekken of er op drukken ook wel "pijnlijk prettig" aanvoelt. Weet niet hoe ik dat moet omschrijven..

Ik heb een "oefening" waarbij ik een handdoek oprol en die tussen mijn schouderbladen/op ruggengraat leg. Daarmee rek ik mijn bovenrug ofzo, eerste keren waren ziekelijk pijnlijk.. maar nu ik het vaker doe 2 á 3 x per week (ze zegt 10 minuten, maar na 3 minuten heb ik het gevoel dat er al 10 voorbij zijn dus, 3 minuten) en doet het bijna geen pijn meer. Het voelt ook echt alsof de boel wordt opgerekt.

En voor mijn verrotte schouder die rotations nu.

Verder doe ik niets, ja, eindeloos op mijn triggerpoints drukken enzo :roflol: al probeer ik dat wel wat minder te doen..
Heel af en toe denk ik wel eens dat je mijn zus bent:roflol: Wat een vlaag van herkenning weer!
ik vind het eigenlijk helemaal niet leuk dat jullie zo aan het kutten zijn met al die blessures. Hou eens op nu.
Tja, ik zou het ook graag anders zien..

Net als mijn training van daarnet. Beetje geprobeerd erom heen te trainen, maar als ik eerlijk ben tegen mezelf...gaat dat helemaal niet:roflol:

UB, of zo iets:
BOR:

40kg: 12
50kg: 10 (top, wel iets pijnlijk..:o)
60kg: 8, 8 (MMC), 8, 12 (reverse grip)

Alternate cable row (ramping):
13kg: 8 (sqeez & hold:fire:)
16.5kg: 8
20kg: 8
23.5kg: 10 (2 licht forced. ook niet geheel pijnvrij)

Excentric (5-8sec) dumbbell press:
16kg: 15 (top:D)
20kg: 12, 10, 8 (niet vermoeien..)

Rehab, external shoulder rotation ss low weight cable row (standing):
2.5kg: 7 (voelt als teveel belasting..:o) ss 2.5kg: 10, 10, 10 (prima, doe ik teveel?)

Rope pulldown (focus & sqeez):
21kg: 25
28kg: 12, 12, 12 (niet te zwaar ivm gezeur!)

Rope pushdown:
10kg: 15, 15, 15, 15 (light weight..en toch gezeur:roflol:)

Cable curl (midden in kabelstation):
2.5kg: 10
7.5kg: 10 (voelt pijnlijk in mijn bovenrug, dus gestopt..)

Rating: :marvins: (1 Apekop voor de moeite..)

Lekker met een balletje doen Marf. Haalt de scherpte eraf.
En een andere werkplek vragen. Volgens mij staat achter jou een desk met snoepjes en jou kenende draai je automatisch je hoofd om. :roflol:

En een andere werkplek vragen. Volgens mij staat achter jou een desk met snoepjes en jou kenende draai je automatisch je hoofd om. :roflol:
Zonder ruggengraat zou dit toch geen issue moeten zijn?

Foam rollen doe ik ook regelmatig, alleen voel ik enkel "verlichting" (doet vreemd genoeg tegelijk deugd en pijn eigenlijk) op het moment zelf. Een uurtje of zo na het foam rollen, heb ik alweer last...
Maar op de ergste (i.e. meest pijnlijke) momenten doe ik het toch. Even geen/minder pijn hebben, is toch ook al iets...

O over dat soort attributen doet mijn fysio ook niet moeilijk gelukkig. Baal gewoon dat er weinig zijn die wat kunnen met de combinatie herstel en fitness/bodybuilding.

Qua training kunnen ze je vaak zeer weinig vertellen en over het daadwerkelijk rehab programma is het vaak ook niet erg duidelijk als het gaat om hoe vaak, hoe veel etc. Het lijkt wel of ze advies geven voor mensen die zich er toch niet aan houden.

Precies dit! Ik ben ook al eeuwen op zoek naar iemand die zowel expertise/verstand heeft van het ene als van het andere. Kwakzalvers zijn er echter genoeg te vinden helaas...

• #42.271
Dan ga ik lekker met de balletjes spelen..o wacht?

Whahaha, het was vanmorgen om 7:00uur al weer raak. Gelukkig was ik op de fiets naar werk gegaan en kom ik er redelijk mee weg..:marvins:
Zonder ruggengraat zou dit toch geen issue moeten zijn?
Hmm, zou ik dan toch een ruggengraat hebben?? :dunno:
Foam rollen doe ik ook regelmatig, alleen voel ik enkel "verlichting" (doet vreemd genoeg tegelijk deugd en pijn eigenlijk) op het moment zelf. Een uurtje of zo na het foam rollen, heb ik alweer last...
Maar op de ergste (i.e. meest pijnlijke) momenten doe ik het toch. Even geen/minder pijn hebben, is toch ook al iets...

Precies dit! Ik ben ook al eeuwen op zoek naar iemand die zowel expertise/verstand heeft van het ene als van het andere. Kwakzalvers zijn er echter genoeg te vinden helaas...
Daar ben ik ook wel bang voor. Al zou verlichting op het huidige pijn niveau al fijn zijn. Dat laatste is zo waar..en als er al 1 is zoals @kazamafury of @DieNase bijvoorbeeld, dan woont die gene op 2 uur rijden. En laat je nu vaak niet in 1 behandeling klaar zijn, dus dat is vaak ook geen optie :sad:

Dat pijn niveau is wel een dingetje zeg. Gister voor het eerst ook last toen ik in bed ging liggen. Kon mezelf niet echt een houding geven en kwam enorm slecht in slaap. Vanmorgen toch maar op de fiets gestapt en ook daar had ik erg veel last:sad:
Aangekomen op werk, bleek mijn ruggengraat weer verdwenen..en de snoeppot gevuld...

Strafcardio, naar werk fietsen (totaal):
~90min / ~29km / ~700-800kcals

En de voeding..

Voeding, donderdag 03-10-2019:
6:15 Iomax
Post-cardio: 6g BCAA (XXL)
7:00 4 koppen koffie (water op werk werd tijdelijk afgesloten:roflol:) + ~200g snoepjes
11:00 40g whey isolaat (XXL) + 20g notenmix + multivit + vit D
12:30 150g kipfilet + 100g mexicomix + blik monster energy ultra
15:00 150g kipfilet roasted paprika + 100g wok verde mix + 10g notenmix
Intra-cardio: 6g BCAA (XXL)
17:30 450ml verse tomatensoep + 250g turks brood + tappenade’s (~1000kcals)
19:30 30g nightprotein (XXL)

~2650kcals, E/K/V = 210g (31%) / 320g (49%) / 60g (20%)

• #42.274
  • Love
Waarderingen: LM
Whahaha, het was vanmorgen om 7:00uur al weer raak. Gelukkig was ik op de fiets naar werk gegaan en kom ik er redelijk mee weg..:marvins:
Heerlijk man, zelfs ondanks een kans op een buitje. Op de A12 is het al de hele week een klerezooi sinds die werkzaamheden bij Utrecht zijn begonnen, en het duurt nog tot eind november :mad: :(

• #42.278
Heerlijk man, zelfs ondanks een kans op een buitje. Op de A12 is het al de hele week een klerezooi sinds die werkzaamheden bij Utrecht zijn begonnen, en het duurt nog tot eind november :mad: :(
Hou op schei uit. Gelukkig alleen last van wanneer ik spelletjesavond bij mijn beste maat heb! Op de fiets ben je soms nog sneller!
erg he? straks komen de pepernoten ook weer :)
Liever kruidnoten, maar snap wat je bedoeld...

:piggy:

Gelukkig heb ik in januari een goede reden om te cutten. Ga namelijk de 24e naar Rio de Janeiro :D
En kruidnoten. Pepernoten sterven uit. Chocoladekruidnoten zijn het ergst. drool:
Hou op schei uit..geen rem als het om dat soort zaken gaat!

Ok, ok..inmiddels zoveel snoep en speculaas op dat ik nog 3x heen en weer moet fietsen vandaag!:roflol:

De vreet- en zuiplanning is ook niet best komende tijd..

Vreet- & zuiplanning:
Zaterdag 05-10-2019: High tea :gay:
Zondag 06-10-2019: Vrienden op visite: Gourmetten
Vrijdag 11-10-2019: Verjaardagsfeest schoonzusje (lees: een tafel vol vreten & drank)
Zaterdag 12-10-2019: Vrienden komen eten: Mogelijk gourmetten, misschien wat anders
Zondag 13-10-2019: Zusje & zwager vieren verjaardag
Woensdag 16-10-2019: Eten bij schoonzusje
Donderdag 17-10-2019: Tomorrowland feestje (ADE)
Vrijdag 25-10-2019: Anniversary: uit eten?
Woensdag 30-10-2019: Uit eten met collega's: AYCE?
Zaterdag 02-11-2019: DBB meet + AYCE

Maximaal Marvinnen maar weer:marvin:

Foamrollen is prima om te doen maar je moet er reeele verwachtingen van hebben: het zorgt voor tijdelijke pijndemping (net als massage, een eventuele manipulatie of dryneedling). Dit tijdbestek kan worden gebruikt om te werken aan een langere termijnsoplossing (vaak oefeningen).

@Skatermarvin
Er zijn genoeg goede therapeuten in Nederland, maar herkennen is lastig inderdaad. In welke regio ben je op zoek naar hulp?
Probeer bij je therapeut altijd antwoord te krijgen op bovengestelde vragen en zet een plan uit samen met korte en lange termijndoelen en evalueer dit plan elke 6 weken. Op deze manier weet je wat je aan elkaar hebt en kun je echt aan je probleem werken.
Sommige klachten (met name neurogene klachten) kunnen langere tijd nodig hebben om te verdwijnen, bespreek dus wat een reeël tijdpad is voor de behandeling.

succes :)

• Like
Waarderingen: BB_
Terug
Naar boven