AndroidHealthClinic

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Die SLDL en hypers moeten toch ook goed zijn voor je (midden)rug? Ik zou het goedrekenen :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #42.242
Stevige hip thrust hoor :eek:!

• #42.245
Het zou toch wat zijn.

Echt weer t*ring veel last van mijn bovenrug vandaag. Wordt er wel een beetje moedeloos van, want ook de fysio was niet echt duidelijk wat ik moest doen.

Plan van aanpak was in ieder geval:

- Weer gaan (front)squaten
- Weer zwaarder gaan (SL/R)DL'en
- Dagelijks/Om de dag: oefeningen voor de serratus zoals de serratus push (vind deze enorm lastig, dus doe ook oefeningen uit onderstaand YT filmpje).
- Dagelijks/Om de dag: External shoulder rotation & light weight rows (standing)
- Dagelijks stretchen pectorlais minor/major (YT filmpje 2)
- Dagelijks/Om de dag: Bulgarian split squats (excentric)

Op die manier borst rekken vind ik trouwens ook lastig. Vandaag verder een rustdag, enkel thuis wat rehab oefeningen..

Qua voeding..

Voeding, dinsdag 01-10-2019:
7:30 2 koppen koffie
9:00 2 koppen koffie
11:15 40g whey isolaat (XXL) + 20g notenmix + multivit + vit D
12:30 150g kipfilet + 100g mexicomix + blik monster energy ultra
15:00 150g kipfilet roasted paprika + 100g wok verde mix + 10g notenmix
18:15 Avondeten (~850kcals)
19:30 30g nightprotein (XXL)

~1775kcals, E/K/V = 205g (46%) / 95g (21%) / 65g (33%)

verstandig om ff goed duidelijkheid te vragen aan je therapeut, kan je deze niet evt direct mailen evt?

• #42.247
verstandig om ff goed duidelijkheid te vragen aan je therapeut, kan je deze niet evt direct mailen evt?
Het was allemaal wel redelijk duidelijk. Alleen kon hij me qua training niet helpen.

Heb alleen wel het idee dat de pijn in mijn bovenrug erger is geworden ipv minder. Alles kraakt en mijn nek kan niet goed die kant op draaien..:roflol:

Het was allemaal wel redelijk duidelijk. Alleen kon hij me qua training niet helpen.

Heb alleen wel het idee dat de pijn in mijn bovenrug erger is geworden ipv minder. Alles kraakt en mijn nek kan niet goed die kant op draaien..:roflol:
Dat is wel ff klote natuurlijk :roflol:
Verergert de bovenrugpijn door bewegingen met je nek?(zoals rotatie die kant of omhoog kijken?). Wat is zijn idee bij je klachten precies en hoe ziet de behandeling eruit (ik lees enkel wat manipulatie van ribben en bovenrug zelf, andere dingen?)

Het is natuurlijk de bedoeling dat je klachten verbeteren maar ik denk wel dat je dit een redelijke tijd moet geven, iets van 6-8 weken ofzo.

• #42.249
Dat is wel ff klote natuurlijk :roflol:
Verergert de bovenrugpijn door bewegingen met je nek?(zoals rotatie die kant of omhoog kijken?). Wat is zijn idee bij je klachten precies en hoe ziet de behandeling eruit (ik lees enkel wat manipulatie van ribben en bovenrug zelf, andere dingen?)

Het is natuurlijk de bedoeling dat je klachten verbeteren maar ik denk wel dat je dit een redelijke tijd moet geven, iets van 6-8 weken ofzo.
Ik heb helaas ook wat 'neurogene' tekenen zoals de fysio het omschreef. Als ik ver omhoog kijk knel ik wat af in volgens mij mijn 6e nekwervel (?). Maar de pijn zit nu een beetje richting mijn linkerschouder/trapezius bovenkant en dat zeurt door naar mijn nek aan de linkerzijde. Ik kreeg vorige keer te horen dat ik mogelijk toch te zwaar/te veel external shoulder rotations en light weight rows had gedaan. De serratus push had ik uberhaupt niet gedaan en die moest ik nu gaan doen.

Verder geen vervolg afspraak gemaakt, omdat ik gewoon weg met de oefeningen aan de slag moest gaan..

...en ook omdat we het even over voeding hadden en hij vond dat ik geen IF kon doen, want zonder ontbijt startte mijn verbranding niet:headbang:. Daarna had hij het nog even over binnenkant borst, en toen was ik mijn vertrouwen weer verloren.
Wanneer ik nu al mijn versleten fysio's en manueel therapeuten bij elkaar optel kom ik wel ongevbeer op een conclusie uit: Scalpular winging en heb ik inmiddels zoveel oefeningen om te doen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik hoop van harte dat het weer oppakken van de squats uiteindelijk die stabiliserende spiertjes weer aan het werk zet en mijn klachten verminderd. Moet ook wel zeggen dat ik enorm veel met mijn nek draai, rek, strek etc. wat mogelijk de boel juist teveel triggered..
:o

Ik heb helaas ook wat 'neurogene' tekenen zoals de fysio het omschreef. Als ik ver omhoog kijk knel ik wat af in volgens mij mijn 6e nekwervel (?). Maar de pijn zit nu een beetje richting mijn linkerschouder/trapezius bovenkant en dat zeurt door naar mijn nek aan de linkerzijde. Ik kreeg vorige keer te horen dat ik mogelijk toch te zwaar/te veel external shoulder rotations en light weight rows had gedaan. De serratus push had ik uberhaupt niet gedaan en die moest ik nu gaan doen.

Verder geen vervolg afspraak gemaakt, omdat ik gewoon weg met de oefeningen aan de slag moest gaan..

...en ook omdat we het even over voeding hadden en hij vond dat ik geen IF kon doen, want zonder ontbijt startte mijn verbranding niet:headbang:. Daarna had hij het nog even over binnenkant borst, en toen was ik mijn vertrouwen weer verloren.
Wanneer ik nu al mijn versleten fysio's en manueel therapeuten bij elkaar optel kom ik wel ongevbeer op een conclusie uit: Scalpular winging en heb ik inmiddels zoveel oefeningen om te doen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik hoop van harte dat het weer oppakken van de squats uiteindelijk die stabiliserende spiertjes weer aan het werk zet en mijn klachten verminderd. Moet ook wel zeggen dat ik enorm veel met mijn nek draai, rek, strek etc. wat mogelijk de boel juist teveel triggered..
:o
Mja intermittent fasting zit ook niet bepaald in het opleidingpakket van een fysiotherapeut :roflol: . Als hij het had over binnenkant borst trainen....mja :o .
Anyway: wanneer het neurogene structuren zijn die de boel irriteren heb je dan last van gevoelloosheid in de arm, tintelingen of duidelijk krachtsverlies?

Waar hebben jullie aan gewerkt?

Ik lees dat je al meerdere fysiotherapeuten hebt geprobeerd...als je nu kijkt naar je klacht. Kan jij dan voor jezelf antwoord geven op de volgende vragen:
Wat heb ik?
Hoe lang gaat het duren?
Wat zijn de consequenties?
Hoe kan ik het onder controle krijgen?
Wat is de oorzaak?

Laatst bewerkt:
Mja intermittent fasting zit ook niet bepaald in het opleidingpakket van een fysiotherapeut :roflol: . Als hij het had over binnenkant borst trainen....mja :o .
Ik ben bij mijn laatste fysiotherapeut nooit meer teruggekomen, omdat hij mijn voedingsschema wilde aanpassen. Mijn voeding droeg volgens hem bij aan mijn klachten, want het was veel te ontstekingsbevorderend. :rolleyes:

Ik ben bij mijn laatste fysiotherapeut nooit meer teruggekomen, omdat hij mijn voedingsschema wilde aanpassen. Mijn voeding droeg volgens hem bij aan mijn klachten, want het was veel te ontstekingsbevorderend. :rolleyes:
Altijd als ik dit soort dingen hoor schaam ik mij kapot voor de beroepsgroep en ga ik in een hoekje zitten huilen waar ik mijzelf probeer te overtuigen dat dit soort dingen in alle beroepsgroepen gebeuren :o

dus jij alleen nog maar aan de tomaten/groen bladvoer/olijfolie/noten en geen rood vlees/margarine meer voor jou? Mja...gevalletje schoenmaker blijf bij je leest. Zo ken ik een fysiotherapeut die tegenwoordig niet alleen adviezen geeft maar ook zijn eigen supplementen (omega's etc) verkoopt tijdens zijn behandeling :roflol:

Geen idee waarom er altijd zo negatief wordt gedaan over een ontsteking en iedereen hem altijd wil remmen. Volgens mij is dit gewoon de eerste (cruciale) fase voor weefselherstel...maar om de één of andere reden heeft t best een slechte naam gekregen.

Altijd als ik dit soort dingen hoor schaam ik mij kapot voor de beroepsgroep en ga ik in een hoekje zitten huilen waar ik mijzelf probeer te overtuigen dat dit soort dingen in alle beroepsgroepen gebeuren :o

dus jij alleen nog maar aan de tomaten/groen bladvoer/olijfolie/noten en geen rood vlees/margarine meer voor jou? Mja...gevalletje schoenmaker blijf bij je leest. Zo ken ik een fysiotherapeut die tegenwoordig niet alleen adviezen geeft maar ook zijn eigen supplementen (omega's etc) verkoopt tijdens zijn behandeling :roflol:

Geen idee waarom er altijd zo negatief wordt gedaan over een ontsteking en iedereen hem altijd wil remmen. Volgens mij is dit gewoon de eerste (cruciale) fase voor weefselherstel...maar om de één of andere reden heeft t best een slechte naam gekregen.
Ging bij mij zelfs om een chronische klacht, die ik destijds al zo'n 10 jaar had (en nu nog steeds trouwens). Ik weet niet precies waarover hij struikelde, misschien de 400 g vlees, maar mijn voeding is best wel prima (ook vanuit gezondheidsperspectief). Maar ik somde het op, hij keek vervolgens zijn collega aan met een glimlach en zei direct: ja jouw voeding moeten we wel even onder handen nemen. Dat is veel te ontstekingsbevorderend.

Oké, tot nooit. Ik heb nu ook geen enkele fysiotherapeut bij mij in de buurt waar ik naartoe zou willen stappen. Als ik op die websites kijk druip ik al af door de pseudowetenschap, daar heb ik gewoon geen zin in.

• #42.255
Anyway: wanneer het neurogene structuren zijn die de boel irriteren heb je dan last van gevoelloosheid in de arm, tintelingen of duidelijk krachtsverlies?

Waar hebben jullie aan gewerkt?

Ik lees dat je al meerdere fysiotherapeuten hebt geprobeerd...als je nu kijkt naar je klacht. Kan jij dan voor jezelf antwoord geven op de volgende vragen:
Wat heb ik?
Hoe lang gaat het duren?
Wat zijn de consequenties?
Hoe kan ik het onder controle krijgen?
Wat is de oorzaak?
Ik kan door mijn nek te draaien wel tintelingen creeeren in mijn wijsvinger en duim. Deze tintelingen waren eerder meer aanwezig, maar door manipulatie van mijn eerste rib/sleutelbeen is dit aanzienlijk minder geworden.
Het raakt daardoor wel vrij snel geirriteerd en dat moest ik van mijn laatste manueel voorkomen.

Wat heb ik? Wel door middel van google, maar blijft gissen (heb de volgende zaken al gehoord, borst te sterk, serratus te slap, rhomboids te slap, achterkant schouders te slap, 12-vingerige spier??? te slap, lichte vorm van scorleose, bovenrug afgevlakt, zenuw knel in mijn nek, staturele aandoening)
Hoe lang gaat het duren? Nee
Wat zijn de consequenties? Nee
Hoe kan ik het onder controle krijgen? Nee
Wat is de oorzaak? Nee

Top dit!:o

Dit typte ik de vorige keer na de intake (toen had ik er nog vertrouwen in)

Fysio (22 augustus):
Waarom opgeven, als je ook nog naar een andere fysio of manueel kan? Inmiddels nummer 6 in 2 jaar tijd:woot: Ik ben naar Oranjestaete in Gouda geweest bij Guido Korver. Hij heeft eerst een zeer uitgebreide intake gedaan, waarin we zo ongeveer alles hebben besproken.

Van wat ik even heb onthouden:

- Staturele aandoening --> Mijn linker heup staat wat lager en draait iets in --> zorgt voor o.a knie en onderrugklachten (Hiervoor heb ik zooltjes)
- Mijn ruggegraat (zit er nog wel gewoon) heeft een vlakke bovenzijde (deze hoort een lichte bolling te hebben) --> aangeboren, maar geeft vaker problemen bij mensen
- Lichte vorm van scorliose, maar zo weinig dat hij het eigenlijk niet wilde benoemen
- Mijn hoofd staat iets naar voren ten opzichte van mijn romp en mijn voorste nekspieren trekken te hard --> aangeboren, maar hier moet ik oefeningen voor gaan doen
- Overontwikkelde borst* in verhouding tot Rhomboids & Serratus (met andere woorden, het midden van mijn rug) --> Oefeningen voor gekregen

* Of onderontwikkelde rug..

Behandeling:
Losmaken van zowel bovenrug als borst

Plan van aanpak:
Borst, Elke dag minimaal 4x10seconden mijn borst rekken --> qua training, meer excentrisch --> dagelijks netjes gedaan
Nek, Neck tuck 4x8sec & 4x8HH (soort kleine repjes maken) --> Aantal keer geprobeerd, maar kreeg hiervan meer last
Bovenrug, Mobiliteits oefening waarbij de ene arm omhoog beweegt en de andere naar achter en dat om en om (mag zo vaak mogelijk) --> Qua oefening meer focus op rhomboids e.d dan lats --> Niet dagelijks maar wel regelmatig gedaan
Serratus, Serratus pushup ~2a3xpw 4x12HH --> Nauwelijks gedaan --> Wel oefeningen met dergelijke focus in de gym
Core, toch weer wat meer corestabillity doen zoals plancks (2a3xpw) --> Gister pas voor het eerst gedaan

Op 5 september heb ik een vervolg afspraak en gaan we kijken of er al wat verbetering inzit. Ik heb er vertrouwen in. --> Nog steeds vertrouwen, maar heb wel meer last dan 22 augustus. Ben benieuwd hoe het zo na het trainen voelt, vorige keer had ik na een rug training namelijk minder last..
:roflol:

Jij klinkt wel als een zeer geschikte therapeut! Kun je geen mobiele praktijk beginnen:roflol:
Ging bij mij zelfs om een chronische klacht, die ik destijds al zo'n 10 jaar had (en nu nog steeds trouwens). Ik weet niet precies waarover hij struikelde, misschien de 400 g vlees, maar mijn voeding is best wel prima (ook vanuit gezondheidsperspectief). Maar ik somde het op, hij keek vervolgens zijn collega aan met een glimlach en zei direct: ja jouw voeding moeten we wel even onder handen nemen. Dat is veel te ontstekingsbevorderend.

Oké, tot nooit. Ik heb nu ook geen enkele fysiotherapeut bij mij in de buurt waar ik naartoe zou willen stappen. Als ik op die websites kijk druip ik al af door de pseudowetenschap, daar heb ik gewoon geen zin in.
Wat voor klacht loop je al zo lang mee rond dan:eek!:?

Ging bij mij zelfs om een chronische klacht, die ik destijds al zo'n 10 jaar had (en nu nog steeds trouwens). Ik weet niet precies waarover hij struikelde, misschien de 400 g vlees, maar mijn voeding is best wel prima (ook vanuit gezondheidsperspectief). Maar ik somde het op, hij keek vervolgens zijn collega aan met een glimlach en zei direct: ja jouw voeding moeten we wel even onder handen nemen. Dat is veel te ontstekingsbevorderend
Mogelijk dat @Skatermarvin hierdoor nog steeds zijn klachten heeft. Apekoppen zijn volgens mij ook ontstekingsbevorderend had ik ergens gelezen.

• #42.258
Mijn rug doet pijn als ik lang sta of loop. Of nou ja, lang, na een paar minuten begint het al. Heb het al sinds m'n 16e.
:sad:
Mogelijk dat @Skatermarvin hierdoor nog steeds zijn klachten heeft. Apekoppen zijn volgens mij ook ontstekingsbevorderend had ik ergens gelezen.
Nou laat maar dan! Dan maar pijn!:roflol:

Pff, momenteel echt janken dit qua pijn. Mijn nek kan steeds minder ver draaien..en het doet echt continue pijn..:mad:

Pijn echt op de spot waar hier het lijntje van trapezius komt..:janken: Spieren 'rollen' daar ook wanneer ik er op druk.

upper-trapezius-muscle.png

En dan moet ik vandaag UB trainen...:rolleyes:

UB:
What to do?:dunno:

Wel even wat meer voeding op de planning...

Voeding, woensdag 02-10-2019:
7:00 2 koppen koffie
9:00 2 koppen koffie
10:30 85g havermout + 40g whey isolaat (XXL) + 25g rozijnen + grapefruit + multivit + vit D
Pre-workout: 1.5 scoop Psycho
Post-workout: 30g whey isolaat (XXL)
13:30 150g basmati rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie
15:30 125g basmati rijst + 125g kipfilet roasted paprika + 100g mexicomix
18:00 35g nightprotein (XXL)
19:30 225g krieltjes + 200g entrecote + 150g sperziebonen (~800kcals)

~2355kcals, E/K/V = 240g (41%) / 230g (39%) / 55g (20%)

Doe je ook nog schuimrollen met je bovenrug? Dat maakt het bij mij altijd wel los. (of geloven fysio's daar al niet meer in @kazamafury ?)

• #42.260
Terug
Naar boven