Haha..het is een zooitje de laatste tijd!
Zie onderstaande...
IMO niet mee eens..ik denk dat het niet zo makkelijk te zeggen is en erg afhankelijk is van je lichaamstype!
Ik zelf heb al het 1 en ander geprobeerd en merk dat ik qua vet aanzetten toch ook wel behoorlijk reageer op carbs, maar om nu 50% van je voeding uit eiwit te halen lijkt me wat overdreven.
Probeer nu zelf tijden een bulk + onderhoud een beetje verhoudingen in E/K/V te hebben van:
30-45-25 of 30-40-30. Imo is extreem hoog in eiwitten niet nodig in de bulk en ik denk zelfs dat als je heel erg ecto bent dat je die carbs gerust op kunt schroeven naar 50% en daarbij minimaal 20% vet en de rest eiwitten. (40/40/20 heb ik overigen ook al eens geprobeerd)
Volgens de boekjes zie je ook vaak voor bij komen dat je tussen de 2 tot 3g (lees meestal 2,2) eiwit per kg lichaamsgewicht (of was het nu VVM?) moet consumeren. Dit komt voor iemand van 85kg neer op 170-255g eiwit (680-1020kcals) van je totaal. Voor iemand van 85kg ligt zijn of haar onderhoud ongeveer op 3000kcal's (bulk = dan +10/20% = 3300-3600kcals), dus stel dat we even die 2,2g aanhouden, dan hoef je maar 750kcals uit eiwitten te nemen. de resterende kcals mogen dan uit vetten en eiwitten komen, waarbij naar mijn idee je lichaamstype bepaald hoeveel carbs je kan nuttigen.
Zelf probeer ik wel mijn eiwitten op 200g + per dag te houden en idealiter zou dat neerkomen op 25g per maaltijd. Ik weet daarom ook dat ik er beter aan zou doen om 3 keer per dag 100g kipfilet + rijst te eten dan 2x150g kipfilet per dag. Echter heb ik mezelf ooit voorgehouden niet te 'obsessief'met deze sport bezig te willen gaan..het gaat met vlagen zullen we maar zeggen.
Wat betreft cutten ben ik een voorstander van carbcyclen in de vorm van low, medium en high carb (of refeed) dagen. Waarbij ik het volgende aanhoudt:
Low: 100-150g carbs
Medium: 150-250g carbs
High/Refeed: 250-500g carbs
Waarbij je kijkend naar het stadium van je cut moet kijken naar hoeveel low, medium en high dagen je per week/maand doet. Voor de laatste beetje kun je ook nog 'extreme' low carb dagen doen op <100g carbs of zelfs zero carbs.
Dit alles is vooral theoretisch en wel een beetje uit ervaring, want faal zelf meestal jammerlijk met cutten..
Het blijft eigenlijk ook gewoon proberen, proberen en nog eens proberen...
...of een goede bodybuilding coach/dietist vinden!