Fitness Seller

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

klopt marvin ik wou er ook niet aan ma voel me nu stukken beter heb mega veel zin in trainen trainingen gaan lekker nu en ik merk wel dat ik iets veter ben geworden ma goed probeer het zo veel mogelijk te beperken en dan straks april ma weer cutten!misschien ook wat voor jou ik junk nu stuk minder nog wel its ma wel minder als in me cut

Yep die extension en curle is wel dramatisch:(

Super dat u geweest bent en dat je het neerzet in je logje:D

still lurking marv!

next time better bro!!

jammer dat de training niet na tevredenheid was brah!

Eet eens als een man joh! :P

volgens mij ben jij zo gestressed over het dik worden dat het je cortisol beïnvloed man ;)

Eerder vreetbuien...snoep e.d! Dat moet ik weer even onder controle krijgen, dan ga ik mijn kcal's uppen...hoewel eerder misschien verstandiger is omdat ik juist dat vreet gedrag krijg met te weinig kcal's..*don't want to be fat!*

Erg hè, die snoep-vreetbuien?? Daar heb ik ook last van man... We zijn zwak. :(

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.809
klopt marvin ik wou er ook niet aan ma voel me nu stukken beter heb mega veel zin in trainen trainingen gaan lekker nu en ik merk wel dat ik iets veter ben geworden ma goed probeer het zo veel mogelijk te beperken en dan straks april ma weer cutten!misschien ook wat voor jou ik junk nu stuk minder nog wel its ma wel minder als in me cut
Heb je misschien een punt..

Yep die extension en curle is wel dramatisch:(

Super dat u geweest bent en dat je het neerzet in je logje:D
Tja..:p
still lurking marv!

next time better bro!!
True story...
jammer dat de training niet na tevredenheid was brah!
Is niet anders, maar dat soort dagen heb je ook wel eens!:D

Dat zeg ik al jaren, gewoon bulken! :D
Haha...dat kan niet dat je dat al jaren zegt ;)..heb al eens flink gebulkt (4000+ kcals met als eindgewicht 94kg) namelijk...:rolleyes:
Haha...Als ik mijn junk een beetje weet in te perken ga ik mijn voeding opschroeven..

volgens mij ben jij zo gestressed over het dik worden dat het je cortisol beïnvloed man ;)
Zou zo maar kunnen, maar zo druk maak ik me niet..ik heb gewoon gezien toen ik ging bulken met een behoorlijke hoge hoeveeheid eiwitten (300+g) en ongeveer 3800-4100kcal's dat ik uiteindelijk wel groter, maar vooral vetter werd. Moet voor mezelf eerst eens:

1) Mijn discipline en motivatie terug vinden
2) Uitzoeken dmv clean bulk welke E/K/V verhouding werkt zonder belachelijk vet te worden.
Erg hè, die snoep-vreetbuien?? Daar heb ik ook last van man... We zijn zwak. :(
K*t snoeppot op mijn werk! Oprotten met dat ding..Elke dag denk ik ..niet doen, vandaag geen snoepjes..en ja hoor dan zie ik die pot weer:mad: en kan ik het niet laten!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nog even de training en voeding van gister, want had gister geen tijd om te loggen! Ging best aardig IMO!

Jullie zullen je trouwens wel af vragen waarom ik zoveel junk de laatste tijd…dat is eigenlijk vrij eenvoudig: heb momenteel niet echt groei ambities en zie dat het vrijwel niets met mijn fysiek doet als ik af en toe eens een dagje wat rustiger aan doe. Natuurlijk laat ik het ook niet helemaal uit de hand lopen en zul je zien dat een groot deel van mijn maaltijden wel gewoon goed (genoeg) zijn.

Er komt vast wel weer een periode dat mijn ambities weer wat hoger liggen..en eigenlijk probeer ik me zelf daar weer even toe te motiveren, maar ik ga pas weer ‘echt’ (clean) bulken als ik mijn discipline wat betreft het gejunk weer een beetje heb herpakt…want ja..ik weet zelf ook wel dat dit niet ideaal is!:D

C, Borst + Triceps + buik:
Incline dumbbell press: 10x14kg, 10x24kg, 5x34kg, 8x40kg, 7x40kg, 2x5x40kg
Fly’s ss CG pushups: 8x26kg, 2x7x26kg 12xbw, 8xbw, 6xbw (tank was leeg voor de CG pushups
Incline fly’s (Pump): 15x16kg, 2x12x20kg

Dippen: 3x12xbw (Volgende keer weighted)
Reverse grip pushdown ss rope pushdown: 3 sets beide

Swissball crunch ss swissball rollout: 3 sets beide

Voeding dinsdag 01-11-2011: :meal:
6:30 35g whey + 3 pannekoeken met stroop + multivit
9:00 2 boterhammen (1 pindakaas, 1 kipfilet) + appel
11:15 2 snack-a-jacks
12:30 2 boterhammen (1 pindakaas, 1 kipfilet) + appel + monster energy light
15:00 50g rijst + 150g kipfilet
16:30 50g rijst + 150g kipfilet
16:45 20g maximize V2
19:15 Kip tandoori + aardbei kwarktaart toetje
20:30 200ml soya melk light + 30g whey + 6 bokkepootjes:o
Pre sleep: 25g nightprotein

~3320kcals: E/K/V = 235g (28%) / 360g (44%) / 105g (28%)

Goede incline gast

Ik zie heel wat lekkere dingen staan bij je voeding:D

Trouwens jij weet dit denk ik wel. Welke e/k/v verhoudingen moet je aanhouden bij bulken en welke bij cutten? Hier zijn richtlijnen voor toch?

Trouwens jij weet dit denk ik wel. Welke e/k/v verhoudingen moet je aanhouden bij bulken en welke bij cutten? Hier zijn richtlijnen voor toch?

Bulken imo 50/25/25 iets in die ruchting.
Cutten 30/40/30

Maar verschilt per persoon, ik maak mij er iig niet druk om.

• #5.813
Goede incline gast

Ik zie heel wat lekkere dingen staan bij je voeding:D
Haha..het is een zooitje de laatste tijd!

Zie onderstaande...
Cutten 30/40/30

Cutten 30/40/30

IMO niet mee eens..ik denk dat het niet zo makkelijk te zeggen is en erg afhankelijk is van je lichaamstype!

Ik zelf heb al het 1 en ander geprobeerd en merk dat ik qua vet aanzetten toch ook wel behoorlijk reageer op carbs, maar om nu 50% van je voeding uit eiwit te halen lijkt me wat overdreven.

Probeer nu zelf tijden een bulk + onderhoud een beetje verhoudingen in E/K/V te hebben van:

30-45-25 of 30-40-30. Imo is extreem hoog in eiwitten niet nodig in de bulk en ik denk zelfs dat als je heel erg ecto bent dat je die carbs gerust op kunt schroeven naar 50% en daarbij minimaal 20% vet en de rest eiwitten. (40/40/20 heb ik overigen ook al eens geprobeerd)

Volgens de boekjes zie je ook vaak voor bij komen dat je tussen de 2 tot 3g (lees meestal 2,2) eiwit per kg lichaamsgewicht (of was het nu VVM?) moet consumeren. Dit komt voor iemand van 85kg neer op 170-255g eiwit (680-1020kcals) van je totaal. Voor iemand van 85kg ligt zijn of haar onderhoud ongeveer op 3000kcal's (bulk = dan +10/20% = 3300-3600kcals), dus stel dat we even die 2,2g aanhouden, dan hoef je maar 750kcals uit eiwitten te nemen. de resterende kcals mogen dan uit vetten en eiwitten komen, waarbij naar mijn idee je lichaamstype bepaald hoeveel carbs je kan nuttigen.

Zelf probeer ik wel mijn eiwitten op 200g + per dag te houden en idealiter zou dat neerkomen op 25g per maaltijd. Ik weet daarom ook dat ik er beter aan zou doen om 3 keer per dag 100g kipfilet + rijst te eten dan 2x150g kipfilet per dag. Echter heb ik mezelf ooit voorgehouden niet te 'obsessief'met deze sport bezig te willen gaan..het gaat met vlagen zullen we maar zeggen.

Wat betreft cutten ben ik een voorstander van carbcyclen in de vorm van low, medium en high carb (of refeed) dagen. Waarbij ik het volgende aanhoudt:

Low: 100-150g carbs
Medium: 150-250g carbs
High/Refeed: 250-500g carbs

Waarbij je kijkend naar het stadium van je cut moet kijken naar hoeveel low, medium en high dagen je per week/maand doet. Voor de laatste beetje kun je ook nog 'extreme' low carb dagen doen op <100g carbs of zelfs zero carbs.

Dit alles is vooral theoretisch en wel een beetje uit ervaring, want faal zelf meestal jammerlijk met cutten..

..en bulken..

Het blijft eigenlijk ook gewoon proberen, proberen en nog eens proberen...

...of een goede bodybuilding coach/dietist vinden!:D

Marvin, je hebt het al fout bij 50%

Meestal worden verhoudingen zo gezien.
K/E/V ;)

50% uit eiwitten is inderdaad onzin, en denk dat je hele uitleg dan ook niet echt toepasselijk is op mijn verhoudingen gezien je die fout interpreteerde.

Als je doelt op insuline reactie van koolhydraten en hierdoor sneller vet opslaat, zou zeggen lees dit door
http://forum.dutchbodybuilding.com/...-goed-onderbouwd-antwoord-290357/#post6256172

Daarnaast ben ik ook fan van carbcyclen maar dat word denk wel overal toegepast in een cut dieet. Voornamelijk voor het hormoon leptine en de motivatie.

Laatst bewerkt:
  • #5.815

K/E/V ;)

50% uit eiwitten is inderdaad onzin, en denk dat je hele uitleg dan ook niet echt toepasselijk is op mijn verhoudingen gezien je die fout interpreteerde.
Dennis...wij zijn bodybuilders...wat is het belangrijkst? Juist!

Eiwitten..;) Daarom E/K/V :trollface:

Overigens zijn jou verhoudingen ook prima! Echter denk ik dat als ik ga bulken met 50% uit koolhydraten dat ik om 1 of andere reden snel vet ga aanzetten..maar misschien dat ik nog eens kritisch moet kijken naar de koolhydraat bronnen..

Zou zeggen lees mijn link eens door ;)

Vet opslaan = overschot van calorien. Dat kan je van E/K/V krijgen, om dan koolhydraten de schuld te geven vind ik iets te makkelijk. Als je doelt op insuline, in het artikel worden alle 2 reden om geen carbs te nemen onderuit geschopt.

Eiwit triggert insuline veel meer dan men dacht.
Vet opslaan kan ook zonder insuline.

Of eiwit of Kh belangrijker is, is een eeuwige discussie. Ik ga voor KH iig, maar dat komt wss omdat ik suikerziekte heb.

Laatst bewerkt:
Interessante materie hier:)

Is de snoeppot al leeg ouwe junk:)

Cutten 30/40/30

Je hebt het hieronder al aangegeven maar ik dacht ook dat je dit anders bedoelde ;)

Haha..het is een zooitje de laatste tijd!

Zie onderstaande...

IMO niet mee eens..ik denk dat het niet zo makkelijk te zeggen is en erg afhankelijk is van je lichaamstype!

Ik zelf heb al het 1 en ander geprobeerd en merk dat ik qua vet aanzetten toch ook wel behoorlijk reageer op carbs, maar om nu 50% van je voeding uit eiwit te halen lijkt me wat overdreven.

Probeer nu zelf tijden een bulk + onderhoud een beetje verhoudingen in E/K/V te hebben van:

30-45-25 of 30-40-30. Imo is extreem hoog in eiwitten niet nodig in de bulk en ik denk zelfs dat als je heel erg ecto bent dat je die carbs gerust op kunt schroeven naar 50% en daarbij minimaal 20% vet en de rest eiwitten. (40/40/20 heb ik overigen ook al eens geprobeerd)

Volgens de boekjes zie je ook vaak voor bij komen dat je tussen de 2 tot 3g (lees meestal 2,2) eiwit per kg lichaamsgewicht (of was het nu VVM?) moet consumeren. Dit komt voor iemand van 85kg neer op 170-255g eiwit (680-1020kcals) van je totaal. Voor iemand van 85kg ligt zijn of haar onderhoud ongeveer op 3000kcal's (bulk = dan +10/20% = 3300-3600kcals), dus stel dat we even die 2,2g aanhouden, dan hoef je maar 750kcals uit eiwitten te nemen. de resterende kcals mogen dan uit vetten en eiwitten komen, waarbij naar mijn idee je lichaamstype bepaald hoeveel carbs je kan nuttigen.

Zelf probeer ik wel mijn eiwitten op 200g + per dag te houden en idealiter zou dat neerkomen op 25g per maaltijd. Ik weet daarom ook dat ik er beter aan zou doen om 3 keer per dag 100g kipfilet + rijst te eten dan 2x150g kipfilet per dag. Echter heb ik mezelf ooit voorgehouden niet te 'obsessief'met deze sport bezig te willen gaan..het gaat met vlagen zullen we maar zeggen.

Wat betreft cutten ben ik een voorstander van carbcyclen in de vorm van low, medium en high carb (of refeed) dagen. Waarbij ik het volgende aanhoudt:

Low: 100-150g carbs
Medium: 150-250g carbs
High/Refeed: 250-500g carbs

Waarbij je kijkend naar het stadium van je cut moet kijken naar hoeveel low, medium en high dagen je per week/maand doet. Voor de laatste beetje kun je ook nog 'extreme' low carb dagen doen op <100g carbs of zelfs zero carbs.

Dit alles is vooral theoretisch en wel een beetje uit ervaring, want faal zelf meestal jammerlijk met cutten..

..en bulken..

Het blijft eigenlijk ook gewoon proberen, proberen en nog eens proberen...

...of een goede bodybuilding coach/dietist vinden!:D
Thanks voor dit nuttige stukje tekst. Wat het gewoon is, is dat ik mn fysiek graag zou verbeteren omdat ik het gewoon matig vind. En voeding is hier in de sleutel denk ik. Daarom dat ik dit soort dingen nu goed uit wil zoeken. Er zijn wel een soort van doelen waar ik wil komen en nu kom ik daar niet en daar komt bij dat mn progressie op het gebied van fysiek en lichaam niet goed is en veel te langzaam. Al is dit mss ook een beetje genetisch...

Ik zat zelf te denken aan periodes bulk afwisselen met korte periodes cut. Dus bijvoorbeeld 2 maanden bulken en dan 2 weken cutten. Of slaat dit nergens op/werkt dit niet?

Ik ga zo ook eens kijken hoe het momenteel met mijn eigen e/k/v verhoudingen zit.

K/E/V ;)

Als je doelt op insuline reactie van koolhydraten en hierdoor sneller vet opslaat, zou zeggen lees dit door
http://forum.dutchbodybuilding.com/...-goed-onderbouwd-antwoord-290357/#post6256172

Daarnaast ben ik ook fan van carbcyclen maar dat word denk wel overal toegepast in een cut dieet. Voornamelijk voor het hormoon leptine en de motivatie.
Toch is zijn uitleg wel degelijk goed:)
Ik heb gewoon het idee dat als ik een beetje zwaarder word dat daarvan best veel vet is, eigenlijk teveel. Zelfs als ik langzaam en niet eens zoveel zwaarder word. Wel weet ik dit niet helemaal zeker omdat ik nooit zo goed ben geweest met bulken/cutten en voeding en zoals je zelf ook weet dit jaar pas veel beter gaan kijken naar dit aspect. Maar ik wil het een en ander hiervan verbeteren en beter begrijpen.

Zou zeggen lees mijn link eens door ;)

Vet opslaan = overschot van calorien. Dat kan je van E/K/V krijgen, om dan koolhydraten de schuld te geven vind ik iets te makkelijk. Als je doelt op insuline, in het artikel worden alle 2 reden om geen carbs te nemen onderuit geschopt.

Eiwit triggert insuline veel meer dan men dacht.
Vet opslaan kan ook zonder insuline.

Of eiwit of Kh belangrijker is, is een eeuwige discussie. Ik ga voor KH iig, maar dat komt wss omdat ik suikerziekte heb.

Dus jij zegt eigenlijk dat het niet ligt aan bv de koolhydraten die te hoog zijn naar verhouding dat je 'te vet' word maar dat je gewoonweg te hoog in kcal zit?

Verhoudingen geloof ik sowieso niet in, tuurlijk je moet rekening houden dat je in de cut meer eiwit eet en minder KH. Dat is vanzelfsprekend en ook logisch, maar of je dan een verhouding hebt van 29/39 ipv van 30/40 maak ik mij niet druk om.

Maar inderdaad, ik denk dat je te hoog in kcal zit. Ik weet er niet alles van, maar zover ik weet. Overschot in cal = aankomen. Enkel om dan KH als de boosdoener aan te wijzen, dat vind ik onzin. Want als je refereert naar insuline, zie het artikel hierboven. Je kan vet opslaan zonder insuline, en eiwit triggert ook insuline.

Betreft je idee. Die 2 weken cutten, gaat niks uithalen.
Je kan dit logje even doorlezen:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/cutting-bulking-cycling-the-way-to-90-kg-ripped-265471/
Hij cut 1 week, na 2 weken bulken. Ik zou het liever niet doen, dit omdat mijn diabetes dan heel moeilijk te reguleren is. Moet zeggen dat mijn aanpak wel ideaal is, zoals marvin het beschrijft.

Verhoudingen geloof ik sowieso niet in, tuurlijk je moet rekening houden dat je in de cut meer eiwit eet en minder KH. Dat is vanzelfsprekend en ook logisch, maar of je dan een verhouding hebt van 29/39 ipv van 30/40 maak ik mij niet druk om.

Maar inderdaad, ik denk dat je te hoog in kcal zit. Ik weet er niet alles van, maar zover ik weet. Overschot in cal = aankomen. Enkel om dan KH als de boosdoener aan te wijzen, dat vind ik onzin. Want als je refereert naar insuline, zie het artikel hierboven. Je kan vet opslaan zonder insuline, en eiwit triggert ook insuline.

Betreft je idee. Die 2 weken cutten, gaat niks uithalen.
Je kan dit logje even doorlezen:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/cutting-bulking-cycling-the-way-to-90-kg-ripped-265471/
Hij cut 1 week, na 2 weken bulken. Ik zou het liever niet doen, dit omdat mijn diabetes dan heel moeilijk te reguleren is. Moet zeggen dat mijn aanpak wel ideaal is, zoals marvin het beschrijft.

Naja wat het zegmaar is is dat veel van mn definitie lijkt te verdwijnen ook als ik maar 2kg aankom. Moet wel eerlijk zeggen dat dit is wat ik zelf denk en mijn visie over mijn eigen fysiek is soms een beetje anders als die van andere zoals jij ook wel weet denk ik.

Dat topic heb ik idd ook gelezen. Dus 1 week cutten is niet lang genoeg bij een maand bulken? Dat betekent zeker dat ik eigenlijk dan nu moet bulken tot het einde van het jaar en dan een maand cutten?

Wat bedoel je met jouw aanpak? Carb cycling ?

Terug
Naar boven