XXL Nutrition

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Tsja ik vertel je wel meer te eten en meer volume te draaien voor minder per uur :D j/k Maar het is echt een simpel principe: train hard, train, rust, groei. Toegevoegde waarde van begeleiding zit m als je t mij vraagt ontzettend in de details, extra motivatie en een stok achter de deur; allemaal dingen die je ook op andere manieren kan verkrijgen. Just my humble opinion ofcourse. Anders eens met wat gasten die nu met de flexcup meedoen praten? Sowieso krijg je wel een rebound als je weer vol gaat trainen denk ik ;)

Begeleiding van harry en renee was/is toch wel heel erg nuttig, en niet alleen op het gebied van motivatie.

het zit je niet mee - balen. roeien met de riemen ouwe!

Daarom nou juist..;) :trollface:
Ik heb echt al heel veel geprobeerd qua voeding (spelen met macro's en type voeding), maar ook qua trainen (split, UB/LB, push/pull/benen, WSB etc, etc.) en ga geen reet vooruit qua fysiek. Ik wordt wel sterker met de tijd, maar maak niet echt goede fysieke gains.

Ik ben van mening dat als ik onder begeleiding loop ik misschien een totaal ander schema qua trainen en voeding ga krijgen en daarbij ook bijvoorbeeld maandelijks gemonitord wordt om te kijken of ik wel of geen progressie maak met het gegeven trainingsplan.

Hier op DBB krijg ik ook veel adviezen, maar wat voor de 1 werkt, werkt helaas niet voor de ander. Zo krijg ik regelmatig te horen dat ik gewoonweg meer moet eten, maar ben er van overtuigd dat dat niet zo eenvoudig ligt..Ik heb dat een tijdje gedaan met zelfs 300-350g eiwit per dag uit goede bronnen, met als resultaat dat ik toch wel behoorlijk vet werd..

Ik weet soms gewoon even niet meer hoe nu verder..want ga ervan uit dat ik niet mijn natuurlijke top heb bereikt met een lullige 85kg bij 1.80m zonder sikspack (geen idee van mijn bf, ook niet extreem hoog)..

Overigens blijven adviezen gewoon welkom hoor..:rolleyes:
Zou grappig zijn als ze dalijk hetzelfde zeggen wat ik al jaar lang zeg.

Meer vreten en zwaar tillen.

Daar heb je niet echt een begeleider voor nodig,
mss heb je wel een begeleider nodig om dat advies ook echt te gebruiken ipv eigenwijs zijn.

Gewoon de spuit er in Marv! :D

Nee geintje, begrijp dat je over begeleiding denkt. Misschien dat je met een paar starttips al verder kunt..

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.606
Tsja ik vertel je wel meer te eten en meer volume te draaien voor minder per uur :D j/k Maar het is echt een simpel principe: train hard, train, rust, groei. Toegevoegde waarde van begeleiding zit m als je t mij vraagt ontzettend in de details, extra motivatie en een stok achter de deur; allemaal dingen die je ook op andere manieren kan verkrijgen. Just my humble opinion ofcourse. Anders eens met wat gasten die nu met de flexcup meedoen praten? Sowieso krijg je wel een rebound als je weer vol gaat trainen denk ik ;)
Dan wil ik jou als begeleider Mc! Wat kost je per uur? En is resultaat gegarandeerd? ;)

:D
trainen op de manier van fatih ;)
Dat komt wel goed als ik weer 100% kan trainen!
Begeleiding van harry en renee was/is toch wel heel erg nuttig, en niet alleen op het gebied van motivatie.
Ben benieuwd..weet iemand wie er de persoonlijke begeleiding doet van DBB uit? (dus onder kopje persoonlijke begeleiding)
het zit je niet mee - balen. roeien met de riemen ouwe!
Jup, dat is wat ik doe..roeien met de riemen!

True story..
Zou grappig zijn als ze dalijk hetzelfde zeggen wat ik al jaar lang zeg.

Meer vreten en zwaar tillen.

Daar heb je niet echt een begeleider voor nodig,
mss heb je wel een begeleider nodig om dat advies ook echt te gebruiken ipv eigenwijs zijn.
Tuurlijk komt het neer op voldoende eten en zwaar tillen..maar misschien zie ik wel iets over het hoofd..precies dat kleine ding wat nodig is voor succes
Gewoon de spuit er in Marv! :D

Nee geintje, begrijp dat je over begeleiding denkt. Misschien dat je met een paar starttips al verder kunt..
Voordat er ooit een spuit in gaat wil ik 90kg wegen op een acceptabel vetpercentage.

Net even een gesprek gehad met mijn bedrijfsarts over de Pfeiffer in combinatie met bodybuilding. Kreeg echt het gevoel dat deze man zeer goed wist waar hij het over had.

Deze man raadde me aan de 50% trainingen te blijven doen, maar mijn eiwitten wat omlaag te doen (ivm afbraak e.d), omdat mijn lichaam tijdens onderhoud niet veel extra eiwitten nodig heeft...wat zeggen jullie daarvan?

Kun je als je op onderhoud eet en traint je eiwitten iets downsizen of zouden jullie het toch gewoon hoog houden?

Big-T doet de begeleiding geloof ik.

• #6.608
Big-T doet de begeleiding geloof ik.
Thanks Lennart!

Vanmiddag weer even een pulltraining!

Pull 1:
PullUps: 12xbw-50kg, 12xbw-43kg, 2x12xbw-36kg, 12xbw-43kg
BOR: 2x12x50kg, 2x12x40kg
Deadlift: 4x8x80kg
Seated cable rows: 3x12x80kg
BB shrugs: 3x12x40kg
Preacher curls ss hammer curls: 3x10x27.5kg ss 3x12x8kg

Side machine crunch: 3 sets per kant:D

Voeding woensdag 04-04-2012: :meal:
9:00 30g whey + 2 boterhammen (1 pindakaas, 1 chocopasta) + 2 plakjes onbijtkoek
10:00 Grapefruit
11:30 150g kipfilet + 50g rijst
12:30 4 boterhammen (2 kipfilet + 2 pindakaas) + grapefruit
15:15 50g rijst + 140g kipfilet + mueslireep
17:30 25g whey + 200ml soya melk light
19:00 200g rijst + saus + ~150g kipfilet + groente + 1000mg L-carnitine
Pre sleep: 25g micellar cassein

~2935kcals: E/K/V = 225g (31%) / 310g (42%) / 90g (27%)

Laatst bewerkt:
Tuurlijk komt het neer op voldoende eten en zwaar tillen..maar misschien zie ik wel iets over het hoofd..precies dat kleine ding wat nodig is voor succes

Denk je nou echt dat een klein dingetje wat je toevallig over het hoofd zag. Het verschil gaat maken tussen de wereld gains en geen gains?
Het zit allemaal tussen je oren. Gewoon niet nadenken en vreten icm met hard trainen.

Ik dacht tijdje terug ook dat ik vast zat, had 2 opties.
Of moeilijk doen waarom ik niet aankom, of meer eten en zwaarder trainen.
2de gekozen. 95kg gehaald en nu richting de 100kg. Uiteraard ben ik dikker geworden, fack it. Ook al ga ik cutten kom ik er gewoon veel beter uit.
Ik kom van 55kg en zit nu op 95kg en ik begin steeds meer te geloven dat 100kg of zelfs 105kg wel mogelijk is zonder spuit. Weliswaar op 12 of 14% maar boeiend, 105kg op 186cm is huge.

Maar als je toch begeleiding zoekt, ik doe het ook wel voor je.
Krijg je bij eerste aanschaf ook nog pot gratis creatine van me

Dan wil ik jou als begeleider Mc! Wat kost je per uur? En is resultaat gegarandeerd? ;)

Gheghe :D Sowieso niks gegarandeerd, je moet t zelf doen in deze sport ;)

Voordat er ooit een spuit in gaat wil ik 90kg wegen op een acceptabel vetpercentage.

Je zegt dat als je meer ging eten je vet werd. Ik vraag me af hoe veel cals je per week at, wat je denkt dat je onderhoud is en waar je op baseerd dat je vetter werd. Iets vet aanzetten is onoverkomelijk in een serieuze bulk. Wat ik probeer duidelijk te maken:

1) Train to the max
2) Eet genoeg cals en eiwit
3) Geen gains -> 100-200 cals erbij per dag

Meten is weten, met je eten heb je dat vrij goed onder de knie volgens mij. Lijkt me dat je een vrij duidelijk beeld hebt van wat je onderhoud is inmiddels? Als je straks weer volle bak kan trainen langzaam opbouwen naar dat onderhoud. Als je niet gained langzaam cals opschroeven en kijken wat het doet. Zie niet in wat er fout kan gaan en wat een coach je daarover bij kan brengen. Als je ondertussen je resultaten goed bekijkt kan je ook inzicht krijgen over welk effect macroratios op je lichaamscompositie hebben etc.

Net even een gesprek gehad met mijn bedrijfsarts over de Pfeiffer in combinatie met bodybuilding. Kreeg echt het gevoel dat deze man zeer goed wist waar hij het over had.

Deze man raadde me aan de 50% trainingen te blijven doen, maar mijn eiwitten wat omlaag te doen (ivm afbraak e.d), omdat mijn lichaam tijdens onderhoud niet veel extra eiwitten nodig heeft...wat zeggen jullie daarvan?

Kun je als je op onderhoud eet en traint je eiwitten iets downsizen of zouden jullie het toch gewoon hoog houden?

Zit wat in, als ej op 50% trained maak je je spieren minder kapot dan bij een 100% training dus heb je ook minder energie en bouwstoffen nodig om daar van te herstellen. Zou sowieso zeggen dat je minder eiwit nodig hebt als dat je 100% zou trainen.

heb 2x begeleiding genomen van big t hier op het forum hun maken en schema voor je en je kan de hele dag door vragen stelllen ik vondt wel leuk maar was 2jaar terug!

• #6.612
Denk je nou echt dat een klein dingetje wat je toevallig over het hoofd zag. Het verschil gaat maken tussen de wereld gains en geen gains?
Het zit allemaal tussen je oren. Gewoon niet nadenken en vreten icm met hard trainen.

Ik dacht tijdje terug ook dat ik vast zat, had 2 opties.
Of moeilijk doen waarom ik niet aankom, of meer eten en zwaarder trainen.
2de gekozen. 95kg gehaald en nu richting de 100kg. Uiteraard ben ik dikker geworden, fack it. Ook al ga ik cutten kom ik er gewoon veel beter uit.
Ik kom van 55kg en zit nu op 95kg en ik begin steeds meer te geloven dat 100kg of zelfs 105kg wel mogelijk is zonder spuit. Weliswaar op 12 of 14% maar boeiend, 105kg op 186cm is huge.

Maar als je toch begeleiding zoekt, ik doe het ook wel voor je.
Krijg je bij eerste aanschaf ook nog pot gratis creatine van me
IK heb al een aantal keer uitgelegd dat ik al eens gebulkt heb met zo'n 4000kcals per dag met een (met 300+g eiwit) ik heb toen de 94kg bereikt maar was ook inderdaad een stuk vetter. Tuurlijk oogde ik buff met kleren aan. Maar zonder voelde ik me een beetje dik. Dus ben ik gaan cutten..en kwam vervolgens weer uit waar ik nu ben.

Ergens gaat er dus iets fout..ik bulk niet goed, cut niet goed of train niet goed. Ik denk gewoon soms dat iemand met jarenlange ervaring mij onder begeleiing net dat dingetje kan vertellen wat ik over het hoofd zie..want in mijn ogen loigt het niet zo simpel als veel eten en hard trainen.

Als ik beter ben is natuurlijk wel het eerste wat ik doe mijn vreten weer flink omhoog schroeven en kijken wat de rebound me brengt!:D

Gheghe :D Sowieso niks gegarandeerd, je moet t zelf doen in deze sport ;)

Je zegt dat als je meer ging eten je vet werd. Ik vraag me af hoe veel cals je per week at (3600-4000kcals / dag), wat je denkt dat je onderhoud (Onderhoud is ongeveer 3000kcals) is en waar je op baseerd dat je vetter werd (Toename van mijn taille vind ik een goed maat voor het vormen van meer buikvet, verder minder vasculair en gedefineerd). Iets vet aanzetten is onoverkomelijk in een serieuze bulk. Wat ik probeer duidelijk te maken:

1) Train to the max
2) Eet genoeg cals en eiwit
3) Geen gains -> 100-200 cals erbij per dag

Meten is weten, met je eten heb je dat vrij goed onder de knie volgens mij. Lijkt me dat je een vrij duidelijk beeld hebt van wat je onderhoud is inmiddels? Als je straks weer volle bak kan trainen langzaam opbouwen naar dat onderhoud. Als je niet gained langzaam cals opschroeven en kijken wat het doet. Zie niet in wat er fout kan gaan en wat een coach je daarover bij kan brengen. Als je ondertussen je resultaten goed bekijkt kan je ook inzicht krijgen over welk effect macroratios op je lichaamscompositie hebben etc.

Zit wat in, als ej op 50% trained maak je je spieren minder kapot dan bij een 100% training dus heb je ook minder energie en bouwstoffen nodig om daar van te herstellen. Zou sowieso zeggen dat je minder eiwit nodig hebt als dat je 100% zou trainen.
Als ik die gasten van de flex challenge een beetje bekijk zie ik soms pre of post workout 600g aardappels voorbij komen en nog wat dingen die ik zelf niet zo gauw zou doen. Ik vraag me ook af waarin ik kcals moet uppen, want in eiwit is duur en je leest steeds vaker dat het niet nodig is om massa te gainen om 300+ g eiwitten te eten. Het probleem is gewoon dat ik zelf niet weet welke macro de beste impact heeft om te uppen.
heb 2x begeleiding genomen van big t hier op het forum hun maken en schema voor je en je kan de hele dag door vragen stelllen ik vondt wel leuk maar was 2jaar terug!
Ik heb er even over gelezen, maar de begeleiding via DBB lijkt me niet de beste optie. Maar thanks voor het delen van je ervaring!:D

---------- Post toegevoegd Thu 5 Apr 2012 om 11:20 ----------

Rusten weer vandaag..

Voeding donderdag 05-04-2012: :meal:
9:00 50g brinta + 25g rozijnen + 30g whey + stukje pure chocolade + multivit & vit. D + 1000mg L-carnitine
10:30 160g kipfilet + appel
12:30 3 boterhammen (2 kipfilet, 1 pindakaas) + grapefruit
15:15 50g rijst + 140g kipfilet
17:00 + 1000mg L-carnitine
17:30 225g gebakken aardappels + 150g biefstuk + 150g sperzibonen + beetje peperroomsaus
20:00 25g whey + 200ml soya melk light + 20g pinda’s
Pre sleep: 25g micellar cassein

~2530kcals: E/K/V = 220g (35%) / 210g (34%) / 90g (32%)

Laatst bewerkt:
IK heb al een aantal keer uitgelegd dat ik al eens gebulkt heb met zo'n 4000kcals per dag met een (met 300+g eiwit) ik heb toen de 94kg bereikt maar was ook inderdaad een stuk vetter. Tuurlijk oogde ik buff met kleren aan. Maar zonder voelde ik me een beetje dik. Dus ben ik gaan cutten..en kwam vervolgens weer uit waar ik nu ben.

Hoi Marvin,

Ik heb precies hetzelfde gehad, op 94 kilo gaan cutten in de hoop iets moois over te houden. Enkel 10 kilo lager kwam ik uit waar ik was begonnen, met een stuk minder motivatie :(

Ik probeer nu met een cleanbulk droge kilo's te pakken. Weet anders ook geen oplossing.

Als je op 3000 cals tzelfde blijft en op 3600-4000 vet wordt ga dan gewoon op 3300 zitten en kijken wat t doet? Dat al eens geprobeerd? Van een derde boven je onderhoud eten gaat iedereen dik worden lijkt me.

• #6.615
Hoi Marvin,

Ik heb precies hetzelfde gehad, op 94 kilo gaan cutten in de hoop iets moois over te houden. Enkel 10 kilo lager kwam ik uit waar ik was begonnen, met een stuk minder motivatie :(

Ik probeer nu met een cleanbulk droge kilo's te pakken. Weet anders ook geen oplossing.
Hoe pak je dat nu aan qua verhouding in je voeding? En hoeveel eet je boven je onderhoud..?

Als je op 3000 cals tzelfde blijft en op 3600-4000 vet wordt ga dan gewoon op 3300 zitten en kijken wat t doet? Dat al eens geprobeerd? Van een derde boven je onderhoud eten gaat iedereen dik worden lijkt me.
Uiteraard heb ik alles ertussen ook al geprobeerd, maar je onderhoud wordt natuurlijk ook hoger naarmate je zwaarder wordt..;) Of zie ik dat verkeerd?

Hoe kan je alles geprobeerd hebben als je pas 5 jaar traint?

• #6.617
Ook al zou je werkelijk alle oefeningen 5 jaar lang verkeerd doen en slecht vreten dan is dat altijd nog beter dan niks doen!

Naturel zit jij een heel eind aan je max haalbare qua fysiek denk ik. Wil jij nu nog kilo's spierpmassa gainen dan moet je de voeding wel zo op orde houden dat is gewoon sick... Ik zelf zou de spuit kiezen, alleen al om loon na werk te krijgen.

Lol nu al ze natural top
My ass

Terug
Naar boven