MuscleMeat

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.861
Lekkere trainingen jongen!
AS week begin ik ook 100% aan het Kelei schema.
Ik heb de laatste 10 dagen wat zitten spelen met de oefeningen om het aan te voelen en AS maandag ga ik er ook 100% voor.

Ik train Legs/Push/rust/Pull/Legs/Push/rust/Pull/Legs/rust/Push. ik train dus 3x dezelfde spieren in 14 dagen (ten opzichte van 1 of 2x per week) lijkt me dit een ideale frequentie. (mischien ook iets voor jou?) kan je toch 4 á 5 dagen per week trainen.... :)
Eens overwegen om het zo in te delen..op zondag trainen kan namelijk niet..

Ik train ook niet (nooit) op zondag

Ik doe het bijv zo: (2 weken)
Ma: Legs
Di: Push + Core
Woe: rust (conditie)
Do: Pull
Vr: Legs
Za: Push + Core + conditie
Zo: rust
Ma: Pull
Di: rust (conditie)
Woe: Legs
Do: Push + Core
Vr: rust
Za: Pull + conditie
Ma: repeat day 1

...op deze manier train ik dus nooit op zondag, en heb ik nooit 2 upperbody trainingen op achtereenvolgende dagen. (er zit dan een Leg-day of rustdag tussen) :thumb:

• #7.863
Ik train ook niet (nooit) op zondag

Ik doe het bijv zo: (2 weken)
Ma: Legs
Di: Push + Core
Woe: rust (conditie)
Do: Pull
Vr: Legs
Za: Push + Core + conditie
Ma: Pull
Di: rust (conditie)
Woe: Legs
Do: Push + Core
Vr: rust
Za: Pull + conditie
Ma: repeat day 1

...op deze manier train ik dus nooit op zondag, en heb ik nooit 2 upperbody trainingen op achtereenvolgende dagen. (er zit dan een Leg-day of rustdag tussen) :thumb:
Klinkt goed! Ga denk om de week doen dan! De ene week 5 dagen, de andere week 4.

Vanochtend waren benen aan de beurt! Fijn die FSQ's! Schouders en sleutelbeen bont en blauw!

Verder wel een goede training..mijn benen voelen als lood nu!:eek:

Benen + buik:
Front squat: 10x80kg, 14x3x80kg (Volgende training 85kg)
SLDL: 10x90kg, 5x90kg, 12x3x90kg (Goede mind-muscle connectie, volgende keer 95-100kg)

Leg extentions: 12x84kg, 2x5x91kg, 9x3x91kg (Pretty easy, nog 1 training 91kg daarna waarschijnlijk verhogen)
Standing leg curl: 8x36kg, 7x3x36kg, 8x2x36kg (36 kg = te zwaar! Geen goede MM-connectie)

Barbell calfraise: 20x120kg, 14x6x120kg (Laatste sets erg pittig!)
Toepress: 16x136kg, 7x6x155kg (Nog steeds zoekende naar het juiste gewicht!)

Machine crunch: 10x64kg, 12x3x64kg

Voeding zaterdag 12 januari 2013::meal:
7:30 50g brinta + 40g whey + 20g rozijnen + banaan + multivit & vit D
8:30 2 pannenkoeken + stroop
9:15 1 scoop Maximize + 5 BCAA caps
11:30 30g dextro + 35g whey + appel
12:45 4 boterhammen (2 ei, 2 kiprolade) + beschuit met bastardsuiker en stuk kandijkoek
15:15 100g kipfilet + 2 boterhammen rosbief
18:00 225g gebakken aardapels + 200g doperwten + wortelen + 125g biefstuk
20:30 30g whey
Pre sleep: 30g casseine

Hoppa goeie benen knaller klasse man goed weekend

Top man. 80kg op frontsquat t.o.v vorige trainingen (60kg) nice :)

• #7.866
Hoppa goeie benen knaller klasse man goed weekend
Thanks Hendrie! Dat is wel gelukt!

Top man. 80kg op frontsquat t.o.v vorige trainingen (60kg) nice :)
Vond het ook niet verkeerd Koek! Wel nog steeds blauwe schouders en aan 1 kant boven mijn sleutelbeen, maar dat zal wel 'normaal' zijn!:rolleyes:

---------- Post toegevoegd Mon 14 Jan 2013 om 08:31 ----------

Vanavond weer push! Heb besloten de incline dumbelpress (mijn favoriete borst oefening) te vervangen voor de incline bench zoals Kelei voor schrijft. Ik heb hem zelfs niet voor de gewone bench gezet, wat ik normaliter altijd zou doen ivm prioriteit op upper chest..

A: Chest, front/side delts, triceps:
Benchpress: 50 reps  Target gewicht = 77.5kg
Incline benchpress: 50 reps  Target gewicht = ?
Ez-bar tricep extention: 50 reps  Target gewicht = 34.5kg
Pressdowns: 50 reps  Target gewicht = ?
Lateral raise: 50 reps  Target gewicht = 10kg (Focus MM-connectie en correcte uitvoering)

Voeding is voor recomp begrippen vandaag te vet (target <50g op trainingsdagen), calorieën vandaag wel lekker hoog, want heb gisteren een beetje slecht gegeten. Was namelijk wezen stappen en kwam pas 12:00uur uit bed. Maar goed hier de voeding van vandaag.

Voeding maandag 14-01-2013: :meal:
7:00 30g whey + 3 pannenkoeken + stroop + banaan + vit D
9:00 140g kipfilet + 200g rijst + 75g spinazie
11:00 10g BCAA + boterham filet
12:30 3 boterhammen filet
15:00 140g kipfilet + 200g rijst + 75g spinazie
15:30 Mineola
18:00 30g whey + 30g dextro
18:30 Kipfilet alla Toscana (bertoli)
Pre sleep: 30g micellar cassein

~3455kcals: E/K/V = 245g (28%) / 430g (29%) / 90g (23%)

Laatst bewerkt:
Jeetje wat een benenwerk zo... netjes Marv!

ziet er weer goed uit marv! hoe bevalt het schema jou tot nu toe? wen jij al aan de 30sec. rust? ik heb het er nog best zwaar mee,maar het gaat per training wel steeds beter,alleen ik merk wel dat ik meer moet gaan eten wil ik goeie progressie maken.

• #7.869
Jeetje wat een benenwerk zo... netjes Marv!
Heb nog steeds spierpijn in mijn hams en kuiten! Gelukkig pak ik benen pas donderdag weer!

ziet er weer goed uit marv! hoe bevalt het schema jou tot nu toe? wen jij al aan de 30sec. rust? ik heb het er nog best zwaar mee,maar het gaat per training wel steeds beter,alleen ik merk wel dat ik meer moet gaan eten wil ik goeie progressie maken.
Ik merk dat ik meestal best snel weer klaar ben voor de volgende set, maar dat geldt niet voor alle oefeningen. Of het schema me echt bevalt kan ik nog moeilijk zeggen na een week, maar het voelt tot nu toe goed aan. Zelfs qua volume kom ik redelijk aan mijn trekken, haha.

Ben alleen weleens bang dat het schema gericht schouderwerk mist, maar dat pakken we dan hierna weer op! Eerst proberen even dit te volgen:D

• #7.870
Training zit erop!!

A: Chest, front/side delts, triceps:
Benchpress: 11x77.5kg, 14x3x77.5kg (Volgende keer 80kg)
Incline benchpress: 12x60kg, 14x3x60kg (Volgende keer 65kg)
Ez-bar tricep extention: 10x34.5kg, 14x3x34.5kg (Volgende keer 35.5kg)
Pressdowns: 12x46kg, 14x3x46kg (Volgende keer 50kg)
Lateral raise: 12x10kg, 14x3x14kg (Iets meer gooi en smijtwerk, maar voelde beste aardig. Pak ik gelijk wat traps mee)

Prima training! Niet echt veel pomp, maar het voelt allemaal wel behoorlijk gaar!

Morgen Pull:eek:

ziet er goed uit, succes met dit schema lijkt me best leuk. Alleen balen als iemand ook wilt benchen en jij doet 13 setjes van 3 reps haha

Baas! Klasse training hoor voeding omhoog bro bouwen met die hap

• #7.874
ziet er goed uit, succes met dit schema lijkt me best leuk. Alleen balen als iemand ook wilt benchen en jij doet 13 setjes van 3 reps haha
Het is vooral balen dat mijn gym maar 1 bench heeft (en 1 incline en decline) en smiddags om 4 uur open gaat..Dit schema hanteer ik namelij redelijk 'star'..als er staat dat ik moet beginnen met benchen dan wil ik dat ook doen en zorgt het dus dat ik zeker op de push dag eerder weg ga van mijn werk, omdat ik anders moet wachten..dit zorgt soms voor een klein beetje 'stress'.
Maar zeker op de nationale borstdag vind ik het ergens best grappig om 13x3 te benchen ;). Maar denk dat ik met de maximaal 30 seconde rust tussen de sets sneller ga als de meeste benchers op maandag:eek:

Verder is het schema wel echt een keer wat nieuws, dus ben benieuwd!:D Tot nu toe vind ik het alleen wat weinig voor schouders, maar hou het toch even zoals het is.

Less = more

Ik dacht dat t andersom was:o
nette training verder
Thanks..en welkom :)
Baas! Klasse training hoor voeding omhoog bro bouwen met die hap
Weet nog niet of ik mijn voeding omhoog gooi, misschien soms een beetje, maar niet constant.

Heb ook in het log van Kelei gelezen dat hij sommige mensen net zo lang het schema laat volgen tot ze wat 'leaner' worden en dan laat hij ze de voeding omhoog krikken..

Oké dan! Is je fysiek nog veranderd laatste half jaar?

• #7.876
Oké dan! Is je fysiek nog veranderd laatste half jaar?
Over het algemeen iets droger. Heb wat meer controle ook over mijn buikspieren, waardoor als ik mijn best doe ik soms een sikspack heb:D. Tegen dezomer hoop ik nog wat droger te worden, maar dat is nu niet het doel...

Verder ziet het er op sommige plekken gewoon iets beter uit..iets meer 'kwaliteit'

Over het algemeen iets droger. Heb wat meer controle ook over mijn buikspieren, waardoor als ik mijn best doe ik soms een sikspack heb:D. Tegen dezomer hoop ik nog wat droger te worden, maar dat is nu niet het doel...

Verder ziet het er op sommige plekken gewoon iets beter uit..iets meer 'kwaliteit'

Das klasse toch zoiezo mooi dat je je vet kan controleren en hoe lukt het je nu wel op sixpack te tonen!?

Oke, die 14x3 met relatief licht gewicht deed me even fronsen (80kg frontsquat voor koning 200kg squat whut?), ben benieuwd wat t voor je doet. Wat die traps betreft vind ik db shrugs met 2 seconden vasthouden bovenin erg lekker.

• #7.879
Das klasse toch zoiezo mooi dat je je vet kan controleren en hoe lukt het je nu wel op sixpack te tonen!?
Oefening baart kunst denk ik..ik oefen best vaak voor de spiegel en dat zorgt ervoor dat ik ze nu ook beter kan aanspannen met trainen..

Oke, die 14x3 met relatief licht gewicht deed me even fronsen (80kg frontsquat voor koning 200kg squat whut?), ben benieuwd wat t voor je doet. Wat die traps betreft vind ik db shrugs met 2 seconden vasthouden bovenin erg lekker.
Het is 14x3 met maximaal 30 seconde rust tussendoor..zie het als een grote rust-pause set met je 10RM. Ik had ook al een lange tijd niet gebenched, dus moest weer even terug in gewicht, hoop dit toch op zijn minst uit te bouwen naar 90kg voor de bench.

De FSQ's waren nu de tweede keer dat ik ze deed, dus vond ik 80kg een respectabel gewicht. Ben nog erg aan het zoeken naar de juiste uitvoering. Traps laat ik even voor wat het is in dit schema..behalve al zit er aan het einde van mijn pull-training nog wat in de tank..dan pak ik wat barbell shrugs :D

• #7.880
Vanavond pull!

B: Upper back, rear delts, biceps:
Pull-ups: 50 reps
Chin-ups: 50reps
CG cable row: 50 reps  Target = 146kg
Bent over lateral raise: 50 reps  Target = 12kg
(CG) Preacher curl: 50 reps  Target = 32.5kg

Voeding dinsdag 15-01-2013: :meal:
7:00 30g whey + 80g brinta + 40g whey + stuk pure chocolade + banaan + vit D
9:00 140g kipfilet + 200g rijst + 75g spinazie
11:00 10g BCAA + boterham rosbief
12:30 3 boterhammen rosbief
15:00 140g kipfilet + 200g rijst + 75g spinazie
18:00 30g whey + 30g dextro
19:00 200g aardappels + 250g spinazie + ei + 120g varkensfilet
Pre sleep: 30g micellar cassein

~3130kcals: E/K/V = 245g (31%) / 380g (49%) / 70g (20%)

Terug
Naar boven