AndroidHealthClinic

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.441
Even in je log reageren aangezien je al teveel karma van mij hebt ontvangen :roflol:

Ik probeer mijn shape vast te houden tot september, dus junk beperk ik tot een minimum en compenseer dat idd in de rest van mn dag. Ik probeer mn voeding net zo clean te houden alleen dan op onderhoud qua kcal.
Hier een beetje hetzelfde..:rolleyes:

Vanavond heb ik een etentje bij mensen thuis..het wordt een beetje combi van van alles en nog wat (pannenkoeken, wraps met kip/zalm, ijs etc.), dus heb geen idee wat ik daadwerkelijk binnenkrijg. Heb wel mijn voeding overdag enigszins verlaagd*, zodat de ‘schade’ beperkt blijft ;)

*Buiten het stuk ingecalculeerde taart om..:rolleyes:

Dit alles compenseer ik vrijdag wel weer weg mocht ik vinden dat mijn shape klote is ;)

Soms vraag ik me een beetje af waarom ik zo’n moeite heb met afwijkende maaltijden, maar naar mijn mening is het niet verkeerd dit soort dingen in te calculeren anders resulteerd het enkel in een flinke bodyfat stijging en het is nog zomer, dus hou deze liever nog even laag ;)

Volgende week plan ik zelfs een mini-cut week met het oog op Decibel:rolleyes::trollface:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

C2 Schouders – armen
MP: 4x8-12
Alternate hammer grip shoulder press: 4x8-12
Face pull: 4x8-12

Barbel curl: 4x8-12
Dumbel Tricep ext.: 4x8-12
Reverse grip cable curl: 3x8-12 + pompset
Rope pushdown: 3x8-12 + pompset
BB behind the back wrist curl: 4x8-12

Voeding dinsdag 6 augustus 2013:
9:00 1L groene thee
10:00 stuk taart
12:00 50g brinta + 30g whey + 25g rozijnen + 125g kipfilet + 75g spinazie + multivit & vit. D
15:00 250g rijst + 125g kipfilet + 75g spinazie
15:30 10g pre-workout
Post workout: 20g whey + 20g casseine + 30g dextro
18:00-20:00 Avondeten (1200kcals)

~3050kcals, E/K/V = 175g (23%) / 400g (52%) / 85g (25%)

Belangrijk..welk soort taart?

• #8.443
Belangrijk..welk soort taart?
Nog niet bekend..mijn manager wordt 50 vandaag, dus verwacht taart. Als er geen taart komt dan ga ik om 12:00uur wel even naar de stad om even een lekker broodje te halen:thumbs:

Edit: Het waren kleine mini gebakjes en nog een Abraham gemaakt van een soort gevulde koek waar ik ook 2 stukjes van op heb.:D:meal:

Laatst bewerkt:
Maar waarom een mini cut doen voor een festival? Je staat er hartstikke droog bij... Of ben je ondertussen een fatty geworden ;)

zit wrs meer tussen je oren, dan dat er daadwerkelijk nog veel vet vanaf gaat

• #8.446
Maar waarom een mini cut doen voor een festival? Je staat er hartstikke droog bij... Of ben je ondertussen een fatty geworden ;)
Voor mijn gevoel wordt/ben ik snel een fatty...en had toch nog even geen serieuze bulkplannen, dus waarom niet een beetje cutten. Niet iets heel bijzonders hoor overigens.. ;)

zit wrs meer tussen je oren, dan dat er daadwerkelijk nog veel vet vanaf gaat
Klopt, dat weet ik ook wel, maar vind het altijd wel fijn om even de touwtjes strak te trekken, want na de avondmaaltijd van vandaag voel ik me net een zwaar lijvige obees met binge eating disorder..

fat-kits-eating-mcdonalds.jpg

even opgesomt:

~1 grote wrap met gerookte kip en filadelphia
~heel stokbrood kruidenboter
3 cupcakes
4 kleine pannenkoeken
6 soesjes
1 bord Pasta salade met ham
2.5bak slagroomijs
en nog wat meloen en aardbei

Iets meer dan de geplande 1200kcals...morgen dus maar weer even compenseren met een iets kleiner ontbijt ;)

Maar goed gelukkig had ik wel getraind! Even een uurtje flink gas erop!:thumbs:

C2 Schouders – armen:
Seated MP:
27.5kg: 20
47.5kg: 12 (warm-up)
52.5kg: 12, 12, 12, 12 (nipt) (verzwaren naar 54.5kg)

Alternate hammer grip shoulder press:
12kg: 12 (warm-up)
14kg: 12, 12 (nipt), 11 (1forced), 10 (3 forced)

Rope face pull:
32kg: 12 (warm-up)
41kg: 12, 12 (2forced), 11 (3 forced) (Geen nette reps)
23kg: 25 (Pompen..)

Barbel curl:
20kg: 12 (warm-up)
30kg: 12, 12 (2 forced), 11 (3 forced), 8+3 (rest-pause)

Dumbel Tricep ext.:
30kg: 12 (warm-up)
34kg: 12, 12, 9

Reverse grip cable curl:
41kg: 14, 14 (2 forced), 12
23kg: 20

Rope pushdown:
32kg: 14, 12, 10
23kg: 20

BB behind the back wrist curl:
40kg: 15 (warm-up)
50kg: 15, 12, 12, 10

Ik ben tevreden. Morgen rug & borst!:D

Laatst bewerkt:
lekkere train! eventuele kcal overschotten zou je ook kunnen compenseren met wat cardio of vind je dat niets?

• #8.448
lekkere train! eventuele kcal overschotten zou je ook kunnen compenseren met wat cardio of vind je dat niets?
Dan eet ik liever iets minder en misschien dat ik vrijdag even naar het werk fiets (mits het droog is). Bij IF raden ze zowieso aan een groot deel van je calorieen na je training te consumeren, dus heb ik gekozen mijn eerste meal te halveren qua carbs ;)

Sterke training man! Wat vind jij precies het nut van hammer grip shoulder press

• #8.450
Sterke training man! Wat vind jij precies het nut van hammer grip shoulder press
Ik vind dat deze hammer grip presses een goede focus leggen op de front delts. Ben wat dat betreft niet zo'n voorstander van frontraises.

Ik zou zeggen probeer ze eens, maar begin niet te zwaar:thumbs:

• #8.451
Hier de planning vanvandaag. Zoals al aangekondigd wat lager in kcals en carbs (onder onderhoud)..

A1 Borst – rug:
Incline dumbel press: 4x8-12
BOR: 4x8-12
Incline fly’s: 3x8-12
Reverse grip pulldown: 3x8-12
Standing cable fly’s (high pull): 3x12-15
CG/WG cable row: 3x12-15

Barbell shrugs: 5x8-12

Voeding woensdag 7 augustus 2013::meal:
9:00 1L groene thee
11:00 50g brinta + 30g whey + 25g rozijnen + multivit & vit. D
12:00 200g rijst + 125g kipfilet + 75g spinazie
15:00 200g rijst + 125g kipfilet + 75g spinazie + mineola
Post workout: 30g whey + 40g dextro + appel
18:30 300g Aardappels + 225g sperzibonen + 150g kipfilet + Protein fluff (30g casseine + 100g bevroren aardbeien)

~2470kcals, E/K/V = 200g (33%) / 310g (50%) / 45g (17%)

Succes vandaag ouwe bb'er

Hey Marv,

Lkkr dat eten training gaat ook vooruit zie ik mooizo man.

Mooi schema heb je toch ook qua voeding!
Zit zelf nog te twijfelen tussen CBL, IF of Renegade Diet voor me cut straks...
Jij wellicht nog advies daarover?

• #8.456
Thanks gozer! Dat komt wel goed denk!
Hey Marv,

Lkkr dat eten training gaat ook vooruit zie ik mooizo man.
:D
Waarom geen voorstander van frontraise ?
Vind het gewoon niet zo'n fijne oefening:rolleyes:
Mooi schema heb je toch ook qua voeding!
Zit zelf nog te twijfelen tussen CBL, IF of Renegade Diet voor me cut straks...
Jij wellicht nog advies daarover?
Ehm..lastig. Persoonlijk zou ik zowieso voor een recomposition gaan en in jou geval recomp cut. Wat inhoudt dat je op rustdagen een tekort creeert (20-30% onder onderhoud) en op trainingsdagen aan het begin net iets boven onderhoud (10-20%) om die tegen het eind van je cut steeds meer af te bouwen tot onderhoud en net iets eronder (-10%). Op deze manier ben ik tot ongeveer 7% bf gekomen. Ik denk wel dat je voor die laatste 2-4% nog wel wat tandjes bij moet gaan zetten qua cardio of misschien een groter tekort op rustdagen.

Om de zoveel tijd refeeden om ervoor te zorgen dat je metabolisme niet om zeep gaat. De belangrijkste tip is denk wel om net iets eerder al een keer te pieken, zodat je al wat kunt oefenen met koolhydraat laden.

IF schrijft wel oor ongeveer 50% van je calorieen na je training te nuttigen en bij CBL is dat nog iets extremer. Ik probeer die 50% altijd wel te halen, maar voor mijn gevoel train ik gewoon beter als er iets in mijn systeem zit. Fasted train ik zelf enkel op zaterdagochtend.

Neem overigens tijdens een serieuze cut die CBL niet te letterlijk...dus niet teveel snelle nutteloze carbs gaan consumeren als ijs, snoep, koek e.d.. ;)

Trainze buffel, ik krijg wel honger van al die maaltijd info...

• #8.458
Trainze buffel, ik krijg wel honger van al die maaltijd info...
Thanks Bart!
Ik krijg zowat overal honger van! Vind ook bijna alles lekker! Zou ook wel non-stop kunnen eten:eek::meal:

De training zit erop! Borst was vrij sterk, rug wat minder vandaag. Tenminste de BOR's vielen me erg zwaar!

A1 Borst – rug:
Incline dumbel press:
14kg: 15
22kg: 12
30kg: 12 (warmup)
34kg: 12, 12, 12 (nipt), 10

BOR:
60kg: 12 (warmup)
80kg: 12, 12 (3 forced), 11 (4 forced), 10 (3 forced) (Ging niet van harte!:eek:)

Incline fly’s:
12kg: 12
22kg: 12 (nipt!), 10, 8+6presses

Reverse grip pulldown:
73kg: 14, 12 (2 forced), 11 (2 forced)

Standing cable fly’s (high pull):
18kg: 15 (warmup)
32kg: 15, 15 (3 forced), 15 (5 bent over)

CG cable row:
118kg: 17, 15 (2 forced), 14 (4 forced)
92kg: 20

Barbell shrugs:
60kg: 15
80kg: 15 (3 legdrive), 12, 14 (3 legdrive)
Dropset; 110kg-->80kg-->60kg: 5, 7, 12

Ik ben tevreden! Shape is niet al te best na gisteren, maar dat trekt hopelijk wel weer bij ;)

Morgen benen omdat vrijdag mijn gym dicht is. Heeft niet mijn voorkeur om 3 dagen achter elkaar te trainen, maar het is niet anders! Het liefts zou ik een trainen, rust, trainen, rust patroon aanhouden.. (ook geen optie want mijn gym is op zondag niet open)

Lekkere training bro!
Thanks ook voor je toelichting en alles met oog op dieet tips!! :D
Ga op me vakantie onder het genot van de brandende zon aan het strand eens alles rustig uitstippelen ;)
Gewoon ouderwets notitieblok mee + rekenmachientje en ik kan me uren vermaken met me eigen gedachtes!

Ben zelf ook voorstander van trainen, rust, trainen, rust, maar hou meestal aan:
trainen, rust, trainen, trainen, rust, trainen, rust (repeat cycle)

Succes alvast voor morgen, shape zal zeker weten bijtrekken man ;)
Ik merkte laatst met festival dat ik aan begin wat soft oogde en na 10 uur dansen zonder eten was ik ripped as ****!

Sterke inclines man, nice.

Terug
Naar boven