Waarom eet je zo weinig
Waarom niet...
Het is een rustdag en daarbij eet ik altijd een tekort van 10-30%. Op trainingsdagen eet ik dan minimaal op onderhoud..soms iets eronder om te compenseren. Zie ook het onderstaande..
Is al gezegd in dit topic, omdat hij niet 'onnodig dik' wilt worden. Daarom gaat hij niet lomp bulken.
Geef hem groot gelijk
Wat er niet bij komt, hoeft er ook niet af.
Zo is het maar net
sowieso lean gainen 4 life
No abs in the off season = no bodybuilder
Ach er zijn zat bodybuilders die het wel zo aanpakken..maar ik begin er voorlopig niet meer aan.
Ja ik weet t ook wel, ben t alleen niet met 'm eens dus blijf ik 'm lastig vallen

Daarnaast is sub-2k cals niet "niet dik worden" maar onder onderhoud voor iemand met zo veel beef als Marf.
Dat komt door de recomposition..vergelijk het een beetje met jou carbcycle..overschot op trainingsdagen, tekort op rustdagen
vind ook wel dat ie heel laag zit soms.
wat is je onderhoud mar?
Onderhoud is 2600-2700kcals gebasseerd op mijn leeftijd (27), mijn lengte 180cm, gewicht 78kg, vetpercentage 8-10% en aktiviteitsfactor 1.4.
Ik probeer gemiddeld op dit kcals aantal uit te komen door zoveel mogelijk 'goed' voedsel te consumeren. Echter is mijn avondmaaltijd of bijvoorbeeld het weekend weleens anders ingedeeld waardoor ik bijvoorbeeld een keer een dagje 3500+ kcals eet. Dit middeld zich dan weer uit door af en toe wat lager te gaan.
Ik wil eerst op deze wat lossere wijze (af en toe een snoepje, koekje, chips of iets extra's) bepalen wat nu echt mijn onderhoud is. Als ik daar dan achter ben zal ik mijn trainingsdagen weer wat verhogen in kcals.
Over het algemeen log ik hier enkel mijn geplande voedsel en daar blijft het meestal ook bij, maar soms veranderd het weleens net als afgelopen dinsdag waar ik na mijn avondeten nog een aantal bolletjes ijs op heb. Ik heb geen zin om daar in mijn log steeds weer over te klagen en hierop mijn planning aan te passen.
Maar gemiddeld per week zal ik dus af en toe wat hoger uitkomen. En nogmaals zoals al gezegd heb ik geen behoefte aan onnodige vetgains gezien het feit dat ik als naturel op mijn niveau geen kilo's VVM per jaar meer hoef te verwachten..