XXL Nutrition

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.881
Dit kan ik zeker beamen, want toen die keer bij USC vond ik je ook irl stuk groter!
Maar het is en blijft een apart iets, is zelfde dat men nooit verwacht dat ik 90kg+ ben.
Al helemaal de gasten niet die zelf ook trainen die kijken me vaak verbaasd aan hehe :p
Maar dat komt denk ik doordat de meeste upperbody goed ontwikkeld hebben en ik ben lowerbody dude :o
Voor zover ik kon zien toen had jij inderdaad een behoorlijk stel benen en kuiten! Vond je overal goed buff trouwens!

In bodybuilding is het wel een voordeel als je benen voorlopen, dus daar ben je gezegend mee! Meestal is goede benen IMO vaak een teken van goede genen en dus uiteindelijk komt die UB ook wel goed!:thumbs:

Pffff wat een shape. helemaal zuur dan dat mijn eigen cut niet zo lekker gaat:P
Hoe komt het denk je dat je cut niet naar wens verloopt?

Walking lunges met bijna 70 kilo, is dit de leven?
Je foto bekijk ik straks thuis wel even. Ik denk dat de mensen in de aula hier nogal vreemd zouden opkijken :roflol:
Dat heb ik hier op mijn werk ook weleens..ik ben ook weleens voor gay uitgemaakt omdat ik in mijn pauzes naar halfnaakte mannen keek..gewoon heel hard nohomo roepen terwijl je er naar kijkt en natuurlijk niet je hand in je broek stoppen tijdens het kijken *nohomo*

• #8.882
De planning voor vandaag! Nog een lekker beetje Thaise curry over, dus dat eet ik vanavond even op! Door de daarin aanwezige kokosmelk wel wat 'hoog' in vetten voor een trainingsdag..

C2 Schouders – armen
MP: 3x8-12+dropset
Alternate hammer grip shoulder press: 4x8-12
Face pull: 3x8-12+pompset

Barbel curl: 4x8-12
Seated dumbel Tricep ext.: 4x8-12
Reverse grip cable curl: 3x8-12 + pompset
Rope pushdown: 3x8-12 + pompset
BB behind the back wrist curl: 4x8-12

Voeding, woensdag 18-09-2013:
9:00 1L groene thee
11:00 80g brinta + 25g rozijnen + 30g whey + visolie & vit D
12:00 200g rijst 125g kipfilet + 75g spinazie
15:00 200g rijst 125g kipfilet + 75g spinazie + plak protein cake
Pre-workout: 7g BCAA/Glutamine/Leucine (B&F) + 3g Beta-alanine
Post workout: 30g whey + 40g dextro + appel + plak protein cake + 2 rijstwafels
18:00 200g rijst + 150g kipfilet + thaise groene curry met kokosroom + 200g roerbakmix + 20g casseine

~2800kcals, E/K/V = 210g (30%) / 335g (48%) / 65g (22%)

Succes vandaag met je training, laat die schouders maar vlammen!

Dat heb ik hier op mijn werk ook weleens..ik ben ook weleens voor gay uitgemaakt omdat ik in mijn pauzes naar halfnaakte mannen keek..gewoon heel hard nohomo roepen terwijl je er naar kijkt en natuurlijk niet je hand in je broek stoppen tijdens het kijken *nohomo*

It helps :rolleyes: Waar haal je trouwens vandaan dat een goed LB goed is voor LB en dat je UB dan goed komt? Veel vetten trouwens gister, hoe deel je uberhaupt je macros in, gewoon cals en eiwit tellen of zit er nog een verdeling achter?

Succes met je workout, en goede shape man =$

• #8.886
Succes vandaag met je training, laat die schouders maar vlammen!
Thanks! Das wel gelukt!
It helps :rolleyes: Waar haal je trouwens vandaan dat een goed LB goed is voor LB en dat je UB dan goed komt? Veel vetten trouwens gister, hoe deel je uberhaupt je macros in, gewoon cals en eiwit tellen of zit er nog een verdeling achter?
In mijn ogen hebben mensen met 'aanleg' voor benen vaak uberhaupt ook aanleg/goede genen. Het is een beetje bro-science, maar het is gewoon iets dat je vaak ziet.

Qua voeding hanteer ik het volgende (momenteel om en nabij onderhoud. Vaak iets lager om wat ruimte te houden voor wat slechter voedsel ;)):

Onderhoud bij ~70kg VVM: 2600-2650kcals
Totaal kcal’s voor onderhoud: 2650kcals/dag x 7 = 18550kcals/week

3 Rustdagen: 2150kcals/dag x 3 = 6450kcals
Richtlijnen E/K/V: Laag koolhydraat + hoog vet (avondeten wel koolhydraten)
~1900-2200kcals, E/K/V = 180-220g (..%) / <100g (..%) / 80-110g (..%)

4 trainingsdagen: 3025kcals/dag x 4 = 12100kcals
Richtlijnen E/K/V: Hoog koolhydraat post-workout + laag vet
~2600-3025kcals, E/K/V = 180-220g (…%) / 300-420g (…%) / 40-70g (…%)

Succes met je workout, en goede shape man =$
Thanks gozer!

Hier dan de training!:thumbs: Ik was niet supersterk, maar ik ben tevreden!:D

C2 Schouders – armen
Seated OH press:
27.5kg: 16
47.5kg: 12 (warmup)
57.5kg: 12, 11 (2f.), 10 (3f.)
Dropset, 57.5kg-->47.5kg-->37.5kg-->27.5kg: 5, 6, 8, 12 (zwaar!)

Alternate hammer grip shoulder press:
10kg: 12 (warmup)
14kg: 12, 12 (nipt), 10 (2f.), 10 (3f.)

Face pull:
36kg: 15, 15, 15 (2f.) (Niet verzwaren ivm MMC)
27kg: 26:fire:

Barbel curl:
20kg: 14 (warmup)
30kg: 12, 12 (1f.), 10 (1f. Wide grip), 12 (2f. Close grip)

Seated dumbel Tricep ext.:
30kg: 12 (warmup)
34kg: 14, 12 (nipt), 10 (pff), 9

Reverse grip cable curl:
41kg: 16
50kg: 10 (2f.), 8 (2f.) (Volgende keer starten met 46kg)
27kg: 20

Rope pushdown:
46kg: 11 (3f.)
36kg: 10 (2f.)
32kg: 14 (3f.)
23kg: teveel om te tellen (Volgende keer de straight sets met 32kg voor betere MMC)

BB behind the back wrist curl:
45kg: 16, 13, 12 (2f.), 11 (2f.)

Sterke training man! :thumbs:
Nog tips voor die seated shoulder press?
Doe deze namelijk ook sinds kort maar voelt nog heel awkward...
Merk dat gewoon standing press veel soepeler gaat, terwijl je seated sterker hoort te zijn.

Voor zover ik kon zien toen had jij inderdaad een behoorlijk stel benen en kuiten! Vond je overal goed buff trouwens!

In bodybuilding is het wel een voordeel als je benen voorlopen, dus daar ben je gezegend mee! Meestal is goede benen IMO vaak een teken van goede genen en dus uiteindelijk komt die UB ook wel goed!:thumbs:

Hehe thanks :)
Laten we hopen dat je gelijk hebt!
Zou namelijk echt tekenen voor massive chest en biceps! :D

Hehehe hand in de broek zou geen slimme zet zijn nee ;)
Heb er tegenwoordig wel echt schijt aan gekregen...
Voel me alpha genoeg om me gedrag te verantwoorden.
Je moet maar zo denken als een andere je daarom gay noemt is ie zelf gewoon insecure as **** ;)

Zou dit kwa voeding ook is moeten overwegen je blijft mooi droog en eet toch nog behoorlijk wat junk hier en daar

Lekkere training marv

Dat is weer een knal training bro! Lekkah bezig geweest

Niet verzwaren ivm MMC? Een paar cheat reps moet erbij toch?

• #8.892
Sterke training man! :thumbs:
Nog tips voor die seated shoulder press?
Doe deze namelijk ook sinds kort maar voelt nog heel awkward...
Merk dat gewoon standing press veel soepeler gaat, terwijl je seated sterker hoort te zijn.

Hehe thanks :)
Laten we hopen dat je gelijk hebt!
Zou namelijk echt tekenen voor massive chest en biceps! :D

Hehehe hand in de broek zou geen slimme zet zijn nee ;)
Heb er tegenwoordig wel echt schijt aan gekregen...
Voel me alpha genoeg om me gedrag te verantwoorden.
Je moet maar zo denken als een andere je daarom gay noemt is ie zelf gewoon insecure as **** ;)
Hmm, heb denk niet echt tips voor die press. Behalve dat ik altijd met lichte gewichten start zodat ik even de oefening goed kan voelen verder is het heel persoonlijk of je je ellebogen meer naar voren of naar de zijkant beweegt.

Het is puur een gevoel en iets wat ik in de praktijk vaak zie wat betreft die grote LB geeft grote UB. Dus in jou geval moet dat wel goed komen. Wat je overigens toch ook wel ziet aan je bw...op 93kg ben ik bij bijna dezelfde lengte namelijk ronduit vet...k*t genen:mad:

Ik maak me ook niet druk om opmerkingen meer hoor! Mijn vriendin vraagt ook weleens voor de grap of ik gay ben als ik zeg dat iemand goede kuiten heeft of iets dergelijks..:rolleyes:

Zou dit kwa voeding ook is moeten overwegen je blijft mooi droog en eet toch nog behoorlijk wat junk hier en daar
Ik zou nog even de adviezen van je begeleider volgen, want weet niet precies hoe lang je dat doet, maar dat moet toch uit eindelijk ook het gewenste resultaat gaan geven? Maar mocht dat niet zo zijn dan is lean gains/recomposition zeker het overwegen waard.

Mocht je daarbij ter zijner tijd hulp nodig hebben contact me maar...voor nu denk even stick to the plann

Thanks gozer!

Dat is weer een knal training bro! Lekkah bezig geweest
Merci Bart!

Vanmiddag borst & rug! Heb al twee weken een beetje zeurende onderrug, dus ga even voor de zekerheid de zere plek een beetje ontzien.

Ik doe daarom vandaag geen bent over row en zaterdag met benendag zal ik een wat meer p*ssy workout doen zonder squats, walking lunges en met lichte SLDL’s. Want ik heb geen zin om met die zeurende pijn te blijven lopen.

Vandaag vervang ik de BOR voor chin-ups en deze zal ik ook met oog op mijn rug niet weighted doen.

A1 Borst – rug::rocknana:
Incline dumbel press (45°): 4x8-12
Chin-up:3x8-12
Incline fly’s (60°): 3x8-12
Reverse grip pulldown: 3x8-12
Standing cable fly’s (high pull): 3x12-15
CG cable row: 3x12-15

Barbell shrugs: 3x8-12+dropset

Voeding, donderdag 19-09-2013::meal:
9:00 1L groene thee
11:00 80g brinta + 25g rozijnen + 30g whey + stuk pure chocolade + multivit & vit D
12:00 200g rijst 125g kipfilet + 75g spinazie
15:00 200g rijst 125g kipfilet + 75g spinazie + plak protein cake
Pre-workout: 7g BCAA/Glutamine/Leucine (B&F) + 3g Beta-alanine
Post workout: 30g whey + 40g dextro + banaan + plak protein cake
18:00 Pasta (80g ongekookt) + 110g kipfilet + 150g pastasaus + paprika + 20g casseine

~2660kcals, E/K/V = 205g (30%) / 350g (53%) / 50g (17%)

Gefeliciteerd;)

Niet ziet er goed uit, is dat stukje protein cake van dat recept dat ik je gaf?

• #8.895
Allereerst gefeliciteerd bro! :D

Ook weer mooie planning voor de boeg vandaag!
Heerlijk dat je gewoon precies weet wat werkt voor je op dit moment.
Merk zelf dat ik gewoon nog steeds flink aan het aftasten ben, doordat ik pas 1 jaar ervaring heb.
Succes in ieder geval vandaag en maak er een mooie training van!
Hoop dat de pijntjes in je onderrug ook gauw wegtrekken, know that feel :(

Hmm, heb denk niet echt tips voor die press. Behalve dat ik altijd met lichte gewichten start zodat ik even de oefening goed kan voelen verder is het heel persoonlijk of je je ellebogen meer naar voren of naar de zijkant beweegt.

Het is puur een gevoel en iets wat ik in de praktijk vaak zie wat betreft die grote LB geeft grote UB. Dus in jou geval moet dat wel goed komen. Wat je overigens toch ook wel ziet aan je bw...op 93kg ben ik bij bijna dezelfde lengte namelijk ronduit vet...k*t genen:mad:

Ik maak me ook niet druk om opmerkingen meer hoor! Mijn vriendin vraagt ook weleens voor de grap of ik gay ben als ik zeg dat iemand goede kuiten heeft of iets dergelijks..:rolleyes:

Oké thanks voor de moeite man :thumbs:
Ja, gewicht heb ik wel, maar het moet/kan altijd beter hè ;)
Scheelt dat ik straks ~80kg ga wegen waarschijnlijk hehehe.
Zal daarna ook proberen om als max. 10% vet aan te gaan houden.
Wil eigenlijk year round gewoon op 8-10% staan en zo rustig aan schoon massa opbouwen.
Hopelijk op me 25e verjaardag ~90kg met 8% vind ik wel een mooi streven voor me op dit moment.

• #8.898
Allereerst gefeliciteerd bro! :D

Ook weer mooie planning voor de boeg vandaag!
Heerlijk dat je gewoon precies weet wat werkt voor je op dit moment.
Merk zelf dat ik gewoon nog steeds flink aan het aftasten ben, doordat ik pas 1 jaar ervaring heb.
Succes in ieder geval vandaag en maak er een mooie training van!
Hoop dat de pijntjes in je onderrug ook gauw wegtrekken, know that feel :(

Oké thanks voor de moeite man :thumbs:
Ja, gewicht heb ik wel, maar het moet/kan altijd beter hè ;)
Scheelt dat ik straks ~80kg ga wegen waarschijnlijk hehehe.
Zal daarna ook proberen om als max. 10% vet aan te gaan houden.
Wil eigenlijk year round gewoon op 8-10% staan en zo rustig aan schoon massa opbouwen.
Hopelijk op me 25e verjaardag ~90kg met 8% vind ik wel een mooi streven voor me op dit moment.
Thanks Tim! Ik heb nu het idee dat ik wel weet wat ik aan het doen ben, maar jij hebt ook zeker niet te klagen qua massa, kracht en kennis voor iemand die pas een jaar op weg is.

Ik heb namelijk aan het begin zeker 2 jaar aangerommeld en langzaam aan steeds meer geleerd tot het punt waar ik nu ben...ben nu op zoek naar de kennis om er nog 5kg VVM op te plakken.

Helaas zijn de pijntjes erger aan het worden. Mijn romboids zitten helemaal vol en begin ook last van mijn knieen te krijgen *zucht*

90kg is een mooi streven en hoop voor je dat je dat haalt op 8-10%! Ik heb ook altijd naar 90kg gestreeft, maar weet dat dat naturel voor mij nagenoeg niet haalbaar is op 8-10%. Het wordt in ieder geval een jarenplan..
Ziet er goed uit, zeker eens proberen! Had je er zelf ook stevia in gedaan, zo ja hoeveel?
Ik gebruik geen stevia, meestal gewoon zoetstof. Had deze keer iets te weinig gebruikt waardoor het zurige van de griekse yoghurt er een beetje door kwam. Overigens schrijft het recept 2 bananen voor wat 300g moet zijn, maar dat moeten dan wel echt mega bananen zijn..maw ik heb er 3 gebruikt!:D

Zoals ik net al aangaf begin ik wat pijntjes te krijgen en niet alleen mijn rug, maar ook mijn knieen (gewrichten) beginnen een beetje te zeuren. Ik pas zoals al aangekondigd de komende week even wat oefeningen aan en ga zo even kijken voor een glucosamine supp. mocht ik eind volgende week nog steeds last hebben dan ga ik de week daarna deloaden.

Heeft iemand nog tips om van de (gewrichts)pijntjes af te komen. Wat ik me laatst verder af vroeg is of het verstandig is een calcium suplement te nemen gezien het feit ik geen zuivel (melk, kwark, nagenoeg geen kaas) consumeer

Oke thanks, en hoeveel zoetstof ongeveer? Niet dat ik dadelijk m'n cake verpest door te weinig watn dat zou zonde zijn van de ingrediënten

Voor de pijntjes zou ik inderdaad even naar glucosamine kijken, dat wordt vaker gebruikt bij gewricht pijn en schijnt te werken, goodluck!

• #8.900
Oke thanks, en hoeveel zoetstof ongeveer? Niet dat ik dadelijk m'n cake verpest door te weinig watn dat zou zonde zijn van de ingrediënten

Voor de pijntjes zou ik inderdaad even naar glucosamine kijken, dat wordt vaker gebruikt bij gewricht pijn en schijnt te werken, goodluck!
Paar drupjes vloeibare zoetstof. Echt verpesten kun je hem niet, want denk dat de cake zonder zoetstof ook prima is:meal: Heb alleen geen idee van de houdbaarheid. Dat ding ligt al bijna een week op mijn aanrecht in folie in een bakje..

Terug
Naar boven