XXL Nutrition

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.961
Hehehehhe pijn van het pompen:):):)
Haha...'pompen' :rolleyes:

Ow dat gevoel vond ik ook altijd zalig na een schoudertraining! :D
Goed bezig :thumbs:
Schouder pomp viel eigenlijk nog best mee...arm pomp daarentegen:eek!:

Goeie train man

op wat voor manier ga je je set in? stel je van te voren een doel qua reps, of all out?
Thanks gozer! Ik stel voor mezelf voor de meeste oefeningen dat ik 3 of 4 sets van 8-12 herhalingen wil maken. Kijk dan naar hoe het vorige keer ging en kies net zo lang hetzelfde gewicht totdat ik 4x12xdat gewicht kan. Zodra ik dat kan voldoen start ik de week erna met 2kg extra in geval van dumbels

Thanks gozer!

Ook een flink volume schouderwerk! Allways nice marvin!
Altijd lekker om wat volume te pakken inderdaad!:D

• #8.962
Vanochtend maar weer even naar mijn werk gefiets; 13km in 35 minuutjes (~22km/uur). Ging niet bepaald van harte vanochtend! Had namelijk na 5 minuten al een ongelofelijke quadpump en verotte poten!:eek::fire:

Verder vandaag een rustdagje waarbij ik speciaal voor mijn girlfriend vandaag ‘Twisted Mc ’n Cheese’ ga (proberen te) maken naar recept van het Hardrock Cafe. Ben zelf niet zo kaas-eterig, maar het is geven en nemen:doggy: binnen een relatie ;)

Voeding, dinsdag 24-09-2013:
6:30 8g BCAA + 250mg caffeine
9:00 1L groene thee
11:00 30g whey + 50g notenmix + 2 glucosamine + visolie
12:00 150g kipfilet + 75g spinazie + visolie + vit D
15:00 150g kipfilet + 75g spinazie + glucosamine
16:00 7g BCAA/Glutamine/Leucine (B&F)
18:00 Twisted Mac ’n Cheese + 120g kipfilet (970kcals*) + 30g casseine + 2 glucosamine

~2040kcals, E/K/V = 210g (41%) / 80g (15%) / 100g (44%)

*
Twisted Chicken Mac and Cheese (2 porties)

Voedingswaarde per portie: 970kcals, 65g eiwit / 65g koolhydraat / 50g vet

Ingredienten
• 1 kipfilet (200-225g)
• 150g macaroni
• 50ml melk
• 90g Velveeta kaas (kan vervangen worden door Cheddar)
• 45g cheddar kaas geraspt
• 45g Monterrey Jack kaas, geraspt (Kan vervangen worden door jonge kaas)
• 1g zwarte peper
• 1g cayenne peper
• 10g panneermeel met italiaanse kruiden
• 10g geraspte Parmezaanse kaas
• 1 teentje knoflook
• Klein beetje gehakte peterselie of koriander
• Eventueel rode peper (zonder zaadlijsten!)

Werkwijze

• Vooraf: Snijd de kipfilet in 2 of 4 gelijke stukken en marineer deze in een plastic zak met wat olie, peterselie, zout, 1 teen knoflook (geperst) evt. wat italiaanse kruiden
• Kook de macaroni volgens aanwijzingen op de verpakking
• De saus: Voeg de volgende ingredienten in een sauspannetje, de melk, alle kazen behalve parmezaan, peper, cayenne peper en verwarm op een laag vuur ongeveer 10 minuten tot de kaas gesmolten is
• Grill de kipfilet
• Meng de parmezaanse kaas met de panneermeel en een klein beetje peterselie
• Voeg de kaassaus en de macaroni goed door elkaar en voeg eventueel de pepers toe (in ringetjes)
• Voeg naar smaak een plein beetje panneermeel met parmezaan & italiaanse kruiden en wat verse peterselie toe en serveer met de kipfilet er boven op.

Laatst bewerkt:
Zal ik je mac 'n cheese voor je komen opeten dan? Krijg jij van mij wat pasta en kip :p

Vettig boeltje, maar sounds good! :meal:

• #8.965
Zal ik je mac 'n cheese voor je komen opeten dan? Krijg jij van mij wat pasta en kip :p
Zou ik geen eens een heel slechte deal vinden ;) Misschien dat ik er wat tomatenketjup over heen ga gooien om er een wat meer reguliere pasta van te maken ;)

Vettig boeltje, maar sounds good! :meal:
Vettig is het zeker, daarom maar wat minder notenmix vandaag:thumbs: Door de kaas gaan echter de eiwitten ook wel weer omhoog, dus dat is wel weer positief:D

Post straks een foto van de Mac & Cheese!

Marf, wat zijn zaadlijsten? Ik durf het niet te googlen. Ben overigens ook wel benieuwd naar een pica van je bouwwerk :D

• #8.969
Thee is sowieso lekker/prima. Drink de laatste tijd ook regelmatig een kopje(geen hele liter zoals jij :D)
Haha..ik drink alleen doordeweeks een liter om 9:00uur. In het weekend wel wat minder..

Post straks een foto van de Mac & Cheese!
Komt eraan:thumb:
Marf, wat zijn zaadlijsten? Ik durf het niet te googlen. Ben overigens ook wel benieuwd naar een pica van je bouwwerk :D
Je had het gewoon kunnen googlen..zaadlijsten is het binnenste van de rode peper (je moet dus alleen de rode ringetjes overhouden anders wordt het te pittig). Overigens heb ik het recept wat aangepast in mijn vorige post, want al had ik letterlijk de hoeveelheid peper toegevoegd had ik de hele avond water mogen drinken ;):fire:

1017501_556556684417984_646169570_n.jpg

1233623_556556537751332_1308878701_n.jpg

Misschien is beter dat ik jou topic niet meer bezoek als ik s avonds nog honger heb :(

Ziet er goed uit marv! Drink jij echt 1liter groene thee achterelkaar op?

• #8.971
Misschien is beter dat ik jou topic niet meer bezoek als ik s avonds nog honger heb :(

Ziet er goed uit marv! Drink jij echt 1liter groene thee achterelkaar op?
Haha..ik herken dat wel! Ik lees ook nog weleens logjes als ik mijn vast al ben gestart en zie dan regelmatig, panncakes en andere heerlijke meals voorbij komen. Gelukkig ben ik sterk en onderbreek ik mijn vast niet ;)

Die liter thee drink ik zonder problemen binnen een minuut of 10 op:thumbs: (groene thee zet je overigens bij 70-80°C, anders wordt deze bitter)

---------- Post toegevoegd 25 September 2013 om 07:36 ----------

De planning voor vandaag!:thumbs:

A2 Borst – rug
Reverse grip row (light weight): 4x8-12
Dumbel press: 4x8-12
Single arm (cable) row: 3x8-12
Incline fly’s: 3x8-12
Lat pulldown: 3x12-15
Standing cable fly’s (low pull): 3x12-15

CG-pullup: 3x8-12
Dumbell shrugs: 4x8-12

Voeding, woensdag 25-09-2013:
9:00 1L groene thee
11:00 80g brinta + 30g rozijnen + 30g whey + kiwi + multivit & vit D + 2 glucosamine
12:00 200g rijst + 125g kipfilet + 90g spinazie
15:00 200g rijst + 125g kipfilet + 90g spinazie + glucosamine
Pre-workout: 7g BCAA/Glutamine/Leucine (B&F) + 3g Beta-alanine
Post workout: 30g whey + 40g dextro + banaan
18:30 Avondeten (~650kcals) + 20g casseine + 2 glucosamine

~2540kcals, E/K/V = 180g (30%) / 325g (52%) / 50g (18%)

Neem je whey + dextrose + banaan direct na de training? Of ietsjes later? Succes met je training kerel ;)

• #8.973
Neem je whey + dextrose + banaan direct na de training? Of ietsjes later? Succes met je training kerel ;)
Thanks man! Dextro, whey en banaan neem ik meestal in de kleedkamer al..kan ik daarna met enigsinds maagvulling thuis aan het eten beginnen! :)

Ik heb zo maar het idee dat je vandaag genoeg ruimte krijgt tijdens het trainen :D
Kip met kaas ziet er goed uit tho, al lijkt me het wel machtig met zoveel kaas.

Wat is de reden dat je precies dextrose gebruikt en zou bijv ook aan mij aanraden?
Ik neem nu eig altijd meteen 2 bananen na de training en dn wheyshake en maaltijd thuis

• #8.976
Ik heb zo maar het idee dat je vandaag genoeg ruimte krijgt tijdens het trainen :D
Kip met kaas ziet er goed uit tho, al lijkt me het wel machtig met zoveel kaas.
Laat ik het hopen..here comes Marvin..get out of the way!:thumbs:

Gelukkig waren de carbs enigsinds beperkt (75g ongekookt), waardoor ik het bord zo in miijn holle kies heb geschoven:eek:

Wat is de reden dat je precies dextrose gebruikt en zou bijv ook aan mij aanraden?
Ik neem nu eig altijd meteen 2 bananen na de training en dn wheyshake en maaltijd thuis
Beetje carb backloading en zo snel mogelijk glycogeen aanvulling. Zag het in veel basic schema's voor bijvoorbeeld flex challenge leden en heb dat eigenlijk gewoon overgenomen. *deels bro-science*

Welke heb je dn misschien ook maar is overnemen dan

• #8.978
  • #8.979
De training van vanmiddag

A2 Borst – rug
Reverse grip row (light weight):
40kg: 15
60kg: 12, 12, 12, 12 (Voelde het toch in mijn onderrug)

Dumbel press:
14kg: 12, 12
28kg: 8
36kg: 12, 11
Dropset, 36kg-->28kg-->22kg: 9, 6, 5

Single arm cable row:
32kg: 12
50kg: 12, 12 (nipt), 10 (1f.)

Incline fly’s:
14kg: 15
22kg: 12, 10+2press, 8+5press (Op=Op!)

Lat pulldown:
64kg: 12 (nipt), 10 (nipt)
59kg: 11 (1f.)

Standing cable fly’s (low pull):
18kg: 15
27kg: 15 (3f.), 14 (4f.)
23kg: 15 (MMC kan beter!)

CG-pullup:
bw-43kg: 12, 12, 10 (Voelde niet heel fijn)

Dumbell shrugs:
26kg: 12, 12, 11, 10 (Nu helaas een beetje pijn)

Zoals jullie zien is het tijd voor een fysio bezoekje! Morgen even bellen of ik volgende week terrecht kan.

Vervelend van de pijn, wat ging er mis? Beterschap in ieder geval!

Terug
Naar boven