MuscleMeat

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Als ik mijn lichaam altijd zou voeden als ik honger heb, dan kan ik volgend jaar mee doen aan obese..

Ik heb namelijk altijd trek en honger. Alles wat ik vandaag eet zou ik probleemloos met een factor twee kunnen vermenigvuldigen en dan nog steeds heb ik honger..FML..**** my metabolism..

yoyo,
Voordat ik me bezig hield met mijn eten was ik gewoon normaal, ik at als ik honger had en stopte als ik genoeg had. ik was gewoon lekker autogereguleerd. Nu zou ik constant kunnen eten en wil altijd meer.

ik denk niet dat jouw metabolisme anders is dan de meeste mensen, maar wel je band met eten. Ik zie de meeste mensen dagelijks niet aan 2500 kcal komen, al dan niet vetjes hebben, en ze worden dikker als ze hierboven zitten.

De meeste mensen worden gewoon niet dik, omdat ze wat eten als ze trek hebben, vervolgens onbewust verzadigd zijn en dit zich constant herhaalt. De mensen met een hogere verbranding als bijv. veel ectomorphs of blijkbaar mack10kunnen het zich permiteren veel te eten zonder vet te worden, maar komen minder voor.

"normale verbranding"
autoregulatie = weg --> denkt veel eten ---> wil constant meer eten --> mag niet eten wordt dan vet ----> obsessie met constant willen eten

Hogere verbranding
Autoregulatie = beter --> kan veel eten --> geen angst voor vet worden --> geen obsessie van constant willen eten

Ik denk dat veel mensen zich hierin kunnen herkennen. Persoonlijk zou ik voor 100% liever terug gaan naar mijn oude band met eten.

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.543
Dat van de honger is herkenbaar, maar er bestaan wel een aantal strategieën om de honger te minderen.

- De koolhydraten overdag laag houden kan het hongergevoel onderdrukken. Veel koolhydraten tijdens een maaltijd zorgen sneller voor bloedsuikerspiegelschommelingen, waardoor de honger sneller getriggered kan worden. Denk aan 20-50g per maaltijd. In de avond heb je dan ruimte om de rest van je koolhydraten in te vullen. Dit geeft ruimte voor grotere maaltijden in de avond en kan ervoor zorgen dat je niet met honger naar bed hoeft te gaan.

- Hetzelfde geldt voor minder complexe bronnen vs complexe bronnen. Complexere bronnen houden de bloedsuikerspiegel stabieler. De eiwit- en/of de vetinnname overdag verhogen kan ook goed helpen met de lange termijn verzadiging. Een eiwitrijk ontbijt (50-60g eiwitten), kan de honger voor een lange periode uitstellen.

- De maaltijdfrequentie reduceren naar 3-4 maaltijden per dag kan ook helpen om goed verzadigd te blijven.

- Het rondlopen met een laag vetpercentage zorgt er automatisch voor dat je meer honger dan normaal hebt. De hormonen die de honger regulieren werken minder goed, waardoor je automatisch meer signalen krijgt dat je lichaam honger heeft. Het vetpercentage wat op laten lopen zorgt ervoor dat de hormonen die de honger regulieren beter werken = minder snel honger.

Hopelijk heb je er wat aan.
Thanks voor je inzicht Victor! Een hoop van deze zaken wist ik al (had ik al op je site gelezen;)), maar pas ik gewoonweg niet toe. Mijn rustdagen eet ik overdag nagenoeg geen carbs en heb ik eigenlijk ook bijna geen honger. En merk ook gewoon dat vanaf de eerste carbs van de dag die ik consumeer ik verander in een carb-verslindend monster. Wat ik enkel aan Mack probeer aan te geven is dat ik als ik puur op gevoel zou eten altijd teveel zou eten omdat ik gewoonweg gek op eten ben.

Overigens heb ik jou strategieen niet helemaal toegepast en eet ik op mijn trainingsdagen gewoon carbs bij zowat iedere meal. Als je kijkt naar mijn voedingsschema zie je ook dat ik eigenlijk ook maar 4 echte meals hanteer, de rest is thee of mijn post workout shake. Mijn lage vetpercentage bevalt me wel en ik ben zeer strikt als het om voeding gaat..alles is vooraf ingecalculeerd en het komt zelden voor dat er iets bij komt.:D

Zeker tof dat je hier even mee leest, maar dan heb ik gelijk een vraag gezien jij veel ervaring hebt met low carb en IF. Ik heb namelijk op mijn low carb dagen en op mijn trainingsdagen tegen het einde van mijn vast zeer paarse en vaak tintenlende vingers. Dit komt naar mijn weten door een zeer lage bloedsuiker..het enige wat ik hiervan wil weten is of dat dit ongezond is of dat dit bijvoorbeeld een pre-cursor is van bijvoorbeeld suikerziekte..:o

yoyo,
Voordat ik me bezig hield met mijn eten was ik gewoon normaal, ik at als ik honger had en stopte als ik genoeg had. ik was gewoon lekker autogereguleerd. Nu zou ik constant kunnen eten en wil altijd meer.

ik denk niet dat jouw metabolisme anders is dan de meeste mensen, maar wel je band met eten. Ik zie de meeste mensen dagelijks niet aan 2500 kcal komen, al dan niet vetjes hebben, en ze worden dikker als ze hierboven zitten.

De meeste mensen worden gewoon niet dik, omdat ze wat eten als ze trek hebben, vervolgens onbewust verzadigd zijn en dit zich constant herhaalt. De mensen met een hogere verbranding als bijv. veel ectomorphs of blijkbaar mack10kunnen het zich permiteren veel te eten zonder vet te worden, maar komen minder voor.

"normale verbranding"
autoregulatie = weg --> denkt veel eten ---> wil constant meer eten --> mag niet eten wordt dan vet ----> obsessie met constant willen eten

Hogere verbranding
Autoregulatie = beter --> kan veel eten --> geen angst voor vet worden --> geen obsessie van constant willen eten

Ik denk dat veel mensen zich hierin kunnen herkennen. Persoonlijk zou ik voor 100% liever terug gaan naar mijn oude band met eten.
Heel herkenbaar dit..ik bereken tegewoordig echt alles en zie in voedsel vaak alleen nog maar koolhydraten/eiwitten/vetten..Ik denk inderdaad ook wel dat Jan Modaal gemiddeld gezien gewoon te weinig eet en daardoor niet dik wordt, maar omdat ik zoals je al zegt altijd met eten bezig ben heb ik ook altijd honger.

Als ik heel eerlijk ben heb ik er ook geen problemen mee..ik vertoon naar mijn eigen mening soms ook wat licht autistische trekjes en daar past dit allemaal erg goed in. Zo wist ik gisteren al wat we vandaag gaan eten bij mijn schoonouders..zodat ik mijn hele schema erop aan heb kunnen passen.

Wat mij wel opvalt is dat bij bijvoorbeeld de pannenkoeken die ik vanavond eet de meeste mensen na 3-6 pannenkoeken al beginnen te zuchten en steunen en roepen dat ze vol zitten.. dat begint bij mij denk pas na pannenkoek 15. Ook met gourmetten, BBQ'en en andere vreetfestijnen ben ik altijd de laatste die stopt met eten. Natuurlijk weet ik dat dit komt doordat ik vaak onder of slecht op onderhoud eet..

Overigens, welkom in mijn log:D

+1:D

Ken het probleem. Neem als ontbijt 150g havermout 30g suiker 10ml olijfolie 15g whey en 450 ml melk (+-1000kcal)
Zit dan even goed vol en nog geen 2 uur later zit ik alweer aan eten te denken.

Waar ik me niet in kan vinden is het enorm veel vreten.
Wanneer ik ergens onbeperkt spare ribs kan eten begin ik Als snel vol te raken, kan dan wel meer maar dat gaat dan enigsins met tegenzin(hoe lekker ze ook zijn)

• #9.546
Doe je dit jaar in/uit of enkel tijdens cutfase?
+ ik veronderstel dat dit pre-wo is?

bij deze ook geabonneerd :)
Welkom hier. De beta-alanine maak ik denk de pot nog even leeg, want buiten de tintelingen om merk ik hier naar mijn idee weinig van. De BCAA gebruikte ik omdat ik gisteren overdag wat lager in kcals was gegaan ivm de pannenkoeken en het geeft me toch altijd net een beetje een energie boost.
Verder gebruik ik die BCAA's (Blueberry ice van B&F) als ik fasted train op zaterdag ochtend en soms gewoon tussendoor, voor de cardio of voor de lekker:D. Persoonlijk vind ik het onzin om all year round BCAA's te gebruiken op mijn niveau..

Verder merk ik dat als het om pre-workout gaat dat ik het liefst wel iets wat zoet lijkt in mijn mond moet stoppen..of dat nu de BCAA's een pre-workout of bijvoorbeeld een stuk fruit is maakt niet zoveel uit, maar zonder lijk ik minder goed te presteren. Ik weet dat dit nergens op slaat en zwaar tussen mijn oren zit, maar doe het toch:rolleyes:

Ken het probleem. Neem als ontbijt 150g havermout 30g suiker 10ml olijfolie 15g whey en 450 ml melk (+-1000kcal)
Zit dan even goed vol en nog geen 2 uur later zit ik alweer aan eten te denken.

Waar ik me niet in kan vinden is het enorm veel vreten.
Wanneer ik ergens onbeperkt spare ribs kan eten begin ik Als snel vol te raken, kan dan wel meer maar dat gaat dan enigsins met tegenzin(hoe lekker ze ook zijn)
Haha, ben dus niet de enige! Wel lekker man 150g havermout! Ik neem meestal maar een schrale 80-120g..maar what about the sugar??

Hier nog de training van gisteren! Ik had enkel mijn mobiel bij de hand en dat logt nu een maal niet zo lekker!
Hele training binnen 60 minuten gedaan, had weinig tijd!

Benen - onderrug – buik (80%)
Squat:
60kg: 12
80kg: 12 (warmup)
92.5kg: 12, 12, 10 (slow controlled reps

Walking lunges:
57.5kg: 26stappen, 26 stappen, 24 stappen

Single leg extention:
23kg: 15, 15

SLDL:
60kg: 12 (warmup)
80kg: 12, 12, 12 (klein beetje last van onderrug)

Barbel calfraise:
80kg: 12, 12, 12

Standing legcurl:
23kg: 12, 12
16kg: 17

Seated calfraise:
50kg: 12, 12, 12, 12

Machine crunch:
43kg: 15, 12, 12, 12

Woodchoppers (cable):
14kg: 15, 15, 12

Easy peasy! Al moet ik zeggen dat ik niet zo gemotiveert was en dat ik ondanks dat het 80% was vooral mentaal moeite had met de lunges!

Vandaag lekker rustdagje! Overdag low carb en vanavond lekker burrito's smullen!:eating:

Voeding, donderdag 21-11-2013:
9:00 1L groene thee
11:00 30g whey + 50g notenmix + 2 visolie + vit D + 2 glucosamine
12:15 150g kipfilet + 50g spinazie
15:00 150g kipfilet + 50g spinazie + 2 glucosamine
17:00 30g casseine
18:00 3 burrito’s (knorr) met kaas, paprika en kipfilet + 1 glucosamine

~2015kcals, E/K/V = 205g (41%) / 95g (19%) / 90g (40%)

Geniet van de burrito's vanavond man!
Sorry trouwens dat ik niet meer terugkoppeling had gemaakt met je vraag over de paarse handen! :o

Heb er zelf niks over kunnen vinden of iets wat ermee in verband wordt gebracht...
Enige waarvan ik weet dat het, het kan veroorzaken is kou...
Wellicht dat Victor hier wel het één en ander over afweet, maar is wel iets om in de gaten te houden.

Snap gebrek aan motivatie voor zo'n 80% training.
Hou zelf ook echt alleen maar van volle bak trainen hehehe :p

Lekkere voeding! Had gister ook voor het eerst die lunges gedaan, dat voel ik vandaag wel..

Mooie training man, kan het zijn dat je bij je SLDL te ver naar beneden zakt?
Daardoor kreeg ik last van mijn onderrug.
Kan natuurlijk ook door de squats komen :-p

Pff dat je zo weinig calorieen volhoud bro, in de cut oke maar jij bent niet eens echt aan het cutten. Echt knap!

• #9.551
Geniet van de burrito's vanavond man!
Sorry trouwens dat ik niet meer terugkoppeling had gemaakt met je vraag over de paarse handen! :o

Heb er zelf niks over kunnen vinden of iets wat ermee in verband wordt gebracht...
Enige waarvan ik weet dat het, het kan veroorzaken is kou...
Wellicht dat Victor hier wel het één en ander over afweet, maar is wel iets om in de gaten te houden.

Snap gebrek aan motivatie voor zo'n 80% training.
Hou zelf ook echt alleen maar van volle bak trainen hehehe :p
Geen probleem Tim! Je hebt ook zat andere dingen aan je hoofd!:D

Lekkere voeding! Had gister ook voor het eerst die lunges gedaan, dat voel ik vandaag wel..
Walking lunges vind ik zowel fysiek als mentaal de zwaarste oefening!:eek!:

Mooie training man, kan het zijn dat je bij je SLDL te ver naar beneden zakt?
Daardoor kreeg ik last van mijn onderrug.
Kan natuurlijk ook door de squats komen :-p
Geen idee..ineens was het er. Maar heb redelijk flexible hams, dus leg bij sommige reps SLDL's de bar op de grond..

Misschien moet ik dat niet meer doen, maar hou het in de gaten!:D

Pff dat je zo weinig calorieen volhoud bro, in de cut oke maar jij bent niet eens echt aan het cutten. Echt knap!
Ik ben wel lichtjes aan het cutten..:rolleyes:

voor mijn vakantie in Thailand:o

Ik ben wel lichtjes aan het cutten..:rolleyes:

voor mijn vakantie in Thailand:o

Ohja lol klopt. Is beter inderdaad, dan kun je daar meer eten zonder je direct druk te maken over je vetpercentage aangezien je toch al laag zit. Heb ik vorig jaar ook gedaan toen ik op vakantie ging:cool:

Thanks voor je inzicht Victor! Een hoop van deze zaken wist ik al (had ik al op je site gelezen;)), maar pas ik gewoonweg niet toe. Mijn rustdagen eet ik overdag nagenoeg geen carbs en heb ik eigenlijk ook bijna geen honger. En merk ook gewoon dat vanaf de eerste carbs van de dag die ik consumeer ik verander in een carb-verslindend monster. Wat ik enkel aan Mack probeer aan te geven is dat ik als ik puur op gevoel zou eten altijd teveel zou eten omdat ik gewoonweg gek op eten ben.

Overigens heb ik jou strategieen niet helemaal toegepast en eet ik op mijn trainingsdagen gewoon carbs bij zowat iedere meal. Als je kijkt naar mijn voedingsschema zie je ook dat ik eigenlijk ook maar 4 echte meals hanteer, de rest is thee of mijn post workout shake. Mijn lage vetpercentage bevalt me wel en ik ben zeer strikt als het om voeding gaat..alles is vooraf ingecalculeerd en het komt zelden voor dat er iets bij komt.:D

Zeker tof dat je hier even mee leest, maar dan heb ik gelijk een vraag gezien jij veel ervaring hebt met low carb en IF. Ik heb namelijk op mijn low carb dagen en op mijn trainingsdagen tegen het einde van mijn vast zeer paarse en vaak tintenlende vingers. Dit komt naar mijn weten door een zeer lage bloedsuiker..het enige wat ik hiervan wil weten is of dat dit ongezond is of dat dit bijvoorbeeld een pre-cursor is van bijvoorbeeld suikerziekte..:o

Geen probleem. Mooi om te horen dat het op rustdagen goed werkt. Vroeger at ik op trainingsdagen overdag ook redelijk wat carbs, waardoor de hongercontrole wat slechter was. Je weet wat je er i.i.g. aan kan doen mocht het een belemmering worden. Overdag high carb eten is wel leuker dan low-medium carb, maar vereist wel meer discipline, hehe.

Helaas niet echt mijn expertise, maar dit kan goed komen door een slechtere doorbloeding. Door te vasten en/of low carb (imiteert het effect van vasten) neemt de kerntemperatuur van het lichaam af (om energie te sparen) en is de bloedcirculatie naar de belangrijkste organen de hoofdprioriteit. De doorbloeding naar de extremiteiten neemt af, wat kan resulteren in koude of paarse handen. Hoe lager je vetpercentage is, hoe heftiger je er op kan reageren.

Zelf heb ik eigenlijk alleen last van koude vingers in de ochtend. Een zeer lage bloedsuiker lijkt me sterk, aangezien het lichaam goed in staat is om de bloedsuiker te reguleren. Alleen met bepaalde complicaties of extreme dieetperiodes kan je bloedsuiker een stuk lager zijn dan normaal. Je zou ermee naar de huisarts kunnen gaan voor nog meer advies.

Haha, ben dus niet de enige! Wel lekker man 150g havermout! Ik neem meestal maar een schrale 80-120g..maar what about the sugar??

Tja havermout opzich smaakt niet heel goed en wat snelle carbs om gelijk wat energie te hebben op het werk. Staat nog wel op de plannind die suikers af te bouwen.

Welkom hier. De beta-alanine maak ik denk de pot nog even leeg, want buiten de tintelingen om merk ik hier naar mijn idee weinig van. De BCAA gebruikte ik omdat ik gisteren overdag wat lager in kcals was gegaan ivm de pannenkoeken en het geeft me toch altijd net een beetje een energie boost.
Verder gebruik ik die BCAA's (Blueberry ice van B&F) als ik fasted train op zaterdag ochtend en soms gewoon tussendoor, voor de cardio of voor de lekker:D. Persoonlijk vind ik het onzin om all year round BCAA's te gebruiken op mijn niveau..

Verder merk ik dat als het om pre-workout gaat dat ik het liefst wel iets wat zoet lijkt in mijn mond moet stoppen..of dat nu de BCAA's een pre-workout of bijvoorbeeld een stuk fruit is maakt niet zoveel uit, maar zonder lijk ik minder goed te presteren. Ik weet dat dit nergens op slaat en zwaar tussen mijn oren zit, maar doe het toch:rolleyes:

Bij vroegere cutfases deed ik dat ook vaak... glucosamine, BCAA, pre-workout etc.
Ben nu aan 't cutten zonder 'hulpmiddeltjes' (enkel schep whey door m'n havermout) en ik merk eigenlijk geen enkel nadeel, integendeel.
Wat wel heel duidelijk hielp is efedrine. :p Een uurtje ochtendcardio ging toen wel heel vlotjes :D

• #9.557
Geen probleem. Mooi om te horen dat het op rustdagen goed werkt. Vroeger at ik op trainingsdagen overdag ook redelijk wat carbs, waardoor de hongercontrole wat slechter was. Je weet wat je er i.i.g. aan kan doen mocht het een belemmering worden. Overdag high carb eten is wel leuker dan low-medium carb, maar vereist wel meer discipline, hehe.

Helaas niet echt mijn expertise, maar dit kan goed komen door een slechtere doorbloeding. Door te vasten en/of low carb (imiteert het effect van vasten) neemt de kerntemperatuur van het lichaam af (om energie te sparen) en is de bloedcirculatie naar de belangrijkste organen de hoofdprioriteit. De doorbloeding naar de extremiteiten neemt af, wat kan resulteren in koude of paarse handen. Hoe lager je vetpercentage is, hoe heftiger je er op kan reageren.

Zelf heb ik eigenlijk alleen last van koude vingers in de ochtend. Een zeer lage bloedsuiker lijkt me sterk, aangezien het lichaam goed in staat is om de bloedsuiker te reguleren. Alleen met bepaalde complicaties of extreme dieetperiodes kan je bloedsuiker een stuk lager zijn dan normaal. Je zou ermee naar de huisarts kunnen gaan voor nog meer advies.
Met die discipline zit het wel goed, dus blijf nog lekker carbs nuttigen overdag ;). Verder thanks voor je inzicht Victor! Misschien eens mijn huisarts erover contacten of de bedrijfsarts

:D:D

Tja havermout opzich smaakt niet heel goed en wat snelle carbs om gelijk wat energie te hebben op het werk. Staat nog wel op de plannind die suikers af te bouwen.
Kwestie van wennen denk. Ik zelf roer mijn havermout door mijn whey en zoals je misschien hebt gezien voeg ik ook nog wat rozijnen toe wat naar mijn mening een betere keuze is dan de suiker..misschien dat eens proberen:D
Bij vroegere cutfases deed ik dat ook vaak... glucosamine, BCAA, pre-workout etc.
Ben nu aan 't cutten zonder 'hulpmiddeltjes' (enkel schep whey door m'n havermout) en ik merk eigenlijk geen enkel nadeel, integendeel.
Wat wel heel duidelijk hielp is efedrine. :p Een uurtje ochtendcardio ging toen wel heel vlotjes :D
Efidrine wil ik ook nog steeds eens een keer proberen..gewoon voor de laatste procentjes. De BCAA die ik gebruik van B&F vond ik dan wel weer ideaal tijdens de cut..puur omdat deze lekker smaakt en daardoor een verantwoord tussendoor drankje was.. :rolleyes:

Misschien wel een idee.
Hoe eet jij je havermout? Maak je er een pap van of een shake?

Havermout hoe ik hem maak op dit moment op me high carb dagen:
175gr oats
85gr whey
350ml water
Dit alles samen in de magnetron voor een kleine 3min en je hebt een lekkere pap

• #9.560
Misschien wel een idee.
Hoe eet jij je havermout? Maak je er een pap van of een shake?
Ik eet het metwater, maar dat vind je waarschijnlijk echt ranzig ;)

Ik weeg nu in een bakje 30g vannille whey, 80-120g havermout, 25-60g rozijnen en 1a2g kaneel wat ik vervolgens goed door elkaar roer.

Als het goed gemengd is voeg ik er al roerend heet/gekookt water aan toe. Maar je kunt hiervoor natuurlijk ook melk gebruiken.

Met water is het even wennen, maar ik vind de hele smaak combinatie nu echt heerlijk:D:eating:

Havermout hoe ik hem maak op dit moment op me high carb dagen:
175gr oats
85gr whey
350ml water
Dit alles samen in de magnetron voor een kleine 3min en je hebt een lekkere pap
Ongeveveer zelfde verhoudingen denk..de whey maakt het hierin lekker zoet:thumbs:

Terug
Naar boven