Fitness Seller

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Denk je dat je daar enorm veel verschil mee gaat maken, met trage/snelle fases?

gewoon proberen op low reps gewicht te verhogen, dan gaat dat gewicht vrij rap omhoog, als je in die 10+ rep range zit wordt dat moeilijker ja

Denk je dat je daar enorm veel verschil mee gaat maken, met trage/snelle fases?

gewoon proberen op low reps gewicht te verhogen, dan gaat dat gewicht vrij rap omhoog, als je in die 10+ rep range zit wordt dat moeilijker ja

Deel 1 van je post: ja!
Deel 2 van je post: als je je puur op kracht focust, kun je idd beter reps verlagen en aan je techniek werken, + andere oefeningen doen om je triceps sterker te maken.

Het valt natuurlijk ook te zien hoe je ze uitvoert hé... puur voor kracht kan ik er ook heel wat meer kg's op plakken, maar dan gaat 't 'm puur over "gewicht verplaatsen" (zoals jij dat zo mooi verwoordde) :p

Bodybuilding style (lees: trage excentrische fase, zonder rustpauze bovenin) ga je heel wat gewicht eraf moeten helen idd.

Al is 50kg sowieso in beide gevallen maar pussyweight ;)

De vraag is of dat ook meer efficiënt is voor bodybuilding doeleinden (m.a.w. esthetiek, toename spiervolume).

Hoe denk jij daar over?

Dat je met bodybuilding vaak je ego aan de kant moet zetten omdat je eigenlijk wel meer kan tillen of duwen weten de meeste wel, maar toe hoe ver trek je die grens? ;)

Ik vind het persoonlijk vrij overtrokken. Als je wat minder langzaam laat zakken, maar wel met meer gewicht, dan heft dat elkaar wel een heel eind op denk ik.

De vraag is of dat ook meer efficiënt is voor bodybuilding doeleinden (m.a.w. esthetiek, toename spiervolume).

Hoe denk jij daar over?

Dat je met bodybuilding vaak je ego aan de kant moet zetten omdat je eigenlijk wel meer kan tillen of duwen weten de meeste wel, maar toe hoe ver trek je die grens? ;)

Dit! Velen weten het, amper iemand doet het. ;-)

En nu nog antwoord op de vraag hoe jij over het dik gedrukte deel van mijn quote denkt :D

samengevat antwoord op je vraag: de excentrische fase van een oefening is even belangrijk als de concentrische fase.

Komt hieruit (artikel van Big Cat als 'k me niet vergis?):

http://muscleandsportsscience.com/the-5-principles-of-skeletal-muscle-hypertrophy/

Zelf tel ik nooit de exacte seconden ofzo, alleen let ik er wel goed op dat 'k de excentrische fase traag en gecontroleerd doe.

waarom ben ik dan maar 73kg bij 1m73? Omdat ik na een lange afwezigheid terug aan 't opbouwen ben

• Like
Waarderingen: FTIO
samengevat antwoord op je vraag: de excentrische fase van een oefening is even belangrijk als de concentrische fase.

Komt hieruit (artikel van Big Cat als 'k me niet vergis?):

http://muscleandsportsscience.com/the-5-principles-of-skeletal-muscle-hypertrophy/

Zelf tel ik nooit de exacte seconden ofzo, alleen let ik er wel goed op dat 'k de excentrische fase traag en gecontroleerd doe.

waarom ben ik dan maar 73kg bij 1m73? Omdat ik na een lange afwezigheid terug aan 't opbouwen ben

Ja, volgens mij is dat Big Cat. Bedankt voor het artikel.

Ik doe inderdaad hetzelfde, rustig en gecontroleerd het gewicht laten zakken.

Enne, ik ontleen niet zo veel waarde aan stats hier.

Verder is kennis natuurlijk in de verste verte direct gelinkt met je eigen fysiek. Het beste voorbeeld daarvan zijn bijvoorbeeld Mark Rippetoe en Lyle McDonald vind ik.

Uitgebreide training weer gisteren kerel! Gaat goed!

Weer wat interessant leesmateriaal gevonden :popcorn:

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.771
Interessante discussie mannen! Mijn focus ligt misschien ook teveel op MMC en een CGBP van 50kg is misschien ook slap:rolleyes:

Waarschijnlijk druk ik zeker wel 80kg weg als ik de focus eraf haal. Maar ja, waarom zou ik dat doen? Voor jullie hier in mijn log? Voor mezelf? Of heeft het ook daadwerkelijk zin om mijn rom te verkleinen en mijn CGBP zo zwaar te doen dat ik met mijn bors, schouders, lats EN triceps druk?

Eigenlijk lijkt het me wel weer een keer tof om een trainingsmeet te hebben. Het valt me namelijk altijd op dat iedereen heel anders traint qua uitvoering en bijvoorbeeld time under tension en rom. Vind dat altijd erg leerzaam en zet me altijd aan het denken.

Interessante discussie mannen! Mijn focus ligt misschien ook teveel op MMC en een CGBP van 50kg is misschien ook slap:rolleyes:

Waarschijnlijk druk ik zeker wel 80kg weg als ik de focus eraf haal. Maar ja, waarom zou ik dat doen? Voor jullie hier in mijn log? Voor mezelf? Of heeft het ook daadwerkelijk zin om mijn rom te verkleinen en mijn CGBP zo zwaar te doen dat ik met mijn bors, schouders, lats EN triceps druk?

Eigenlijk lijkt het me wel weer een keer tof om een trainingsmeet te hebben. Het valt me namelijk altijd op dat iedereen heel anders traint qua uitvoering en bijvoorbeeld time under tension en rom. Vind dat altijd erg leerzaam en zet me altijd aan het denken.

Tja, goede vraag. Is er wel een bepaalde methode die het meest doeltreffend is? Vaak gaat het ook om wat goed aanvoelt, en waarvan je gemotiveerd geraakt.
Het is wel imo voordelig om eens te switchen, steeds blijven zoeken naar nieuwe methodes. En zo leer je inderdaad weer nieuwe zaken bij.

Anywhore: count me in :thumb:

Maar ehm, denk je dat je die spiergroepen niet gebruikt wanneer je een lager gewicht gebruikt? Het is toch niet zo, dat wanneer je zwaarder gaat trainen, je opeens andere spiergroepen erbij gaat betrekken? Als je lichter traint, zul je ook ongetwijfeld je borst en schouders gebruiken hoor.

Interdasting. Ja samen trainen, potver. Waar train jij eigenlijk? Mijn gym is niet super ofzo, maar we roepen volgens mij al een jaar dat we samen gaan trainen :roflol: Meet lijkt me lache.

Maar ehm, denk je dat je die spiergroepen niet gebruikt wanneer je een lager gewicht gebruikt? Het is toch niet zo, dat wanneer je zwaarder gaat trainen, je opeens andere spiergroepen erbij gaat betrekken? Als je lichter traint, zul je ook ongetwijfeld je borst en schouders gebruiken hoor.

Naja er zit wel degelijk verschil in uitvoering en effect op je lijf. Bijvoorbeeld met dippen: dip je rechtop en puur voor je triceps of maak je er meer een oefening voor je chest en triceps samen van door wat meer voorover te leunen? Met die tweede optie kan je waarschijnlijk zwaarder gaan maar dat wil niet per se zeggen dat je er grotere triceps van krijgt dan optie 1. Ofzo.

Ja dat kan best, maar daarom heeft iedereen het hier ook over chestdips en tricepsdips, da's nou net een oefening waar je nog wat in kunt variëren, maar dat is met CG BP gewoon niet zo weetje.

Denk dat het gewoon zaak is dat MMC niet te overdrijven.

Allemaal meeten bij PowerHouse Middelburg.

Let the lifting games begin!

Ja lekker centraal in Nederland :P

haha ik ben in hoor! Tja het is beetje een strijd tussen veel tillen en goede form, zolang ''jij'' de controle over het gewicht hebt. niet andersom...
Zie er genoeg die aan het bankdrukken zijn en hun gewicht zo neer laten ploffen.... Dan hoeft het nog niet eens te zijn dat hun techniek zo slecht is

Ja dat kan best, maar daarom heeft iedereen het hier ook over chestdips en tricepsdips, da's nou net een oefening waar je nog wat in kunt variëren, maar dat is met CG BP gewoon niet zo weetje.

Hier kan ik me inderdaad in vinden.
Naar mijn idee is het ook zo dat mmc beter werkt omdat je op dat moment meer focust op de controle ipv gewicht verplaatsen.
Maar veder dat je het idee hebt dat je bijv je tricep meer gebruikt omdat je er meer op gaat letten en je daardoor eerder iets "voelt".
Nou kan ik het helemaal verkeerd hebben.
Ben ook wel opzoek gegaan naar studies die aantonen dat je met mmc meer spiervezels gebruikt, maar met weinig resultaat.

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.780
Tja, goede vraag. Is er wel een bepaalde methode die het meest doeltreffend is? Vaak gaat het ook om wat goed aanvoelt, en waarvan je gemotiveerd geraakt.
Het is wel imo voordelig om eens te switchen, steeds blijven zoeken naar nieuwe methodes. En zo leer je inderdaad weer nieuwe zaken bij.

Anywhore: count me in :thumb:
Gezellig dat je er bij bent! Nu moet ik zelf een keer niet af laten weten.. ;)

Je zal de spiergroepen aanzienlijk minder gebruiken..maar wat me denk het meest opvalt is dat mensen die heel zwaar CGBP doen vaak 1/4 ROM gebruiken...dat doen we met squats toch ook niet mensen?

Interdasting. Ja samen trainen, potver. Waar train jij eigenlijk? Mijn gym is niet super ofzo, maar we roepen volgens mij al een jaar dat we samen gaan trainen :roflol: Meet lijkt me lache.

Naja er zit wel degelijk verschil in uitvoering en effect op je lijf. Bijvoorbeeld met dippen: dip je rechtop en puur voor je triceps of maak je er meer een oefening voor je chest en triceps samen van door wat meer voorover te leunen? Met die tweede optie kan je waarschijnlijk zwaarder gaan maar dat wil niet per se zeggen dat je er grotere triceps van krijgt dan optie 1. Ofzo.
Ik train in oudewater bij www.richardproostsport.nl . Geen goede gym om met meerdere te meeten + dat er in Oudewater geen zak te beleven valt ;) Ik denk er wat de dips betreft wel een beetje hetzelfde over..

IMO ligt dat totaal aan je doelstellingen..ik heb tijden lang superzwaar gesquat en tuurlijk voelt het machtig om grote gewichten te verplaatsen. Maar train je ook de benen er het beste mee? Dat blijft de vraag...SLDL's zijn hier ook een goed voorbeeld van..ik gebruik nu 100kg met goede MMC..mijn hams staanwerkelijk in de fik en voel iedere contractie. Echter ben ik ervan overtuigd dat als het puur om gewicht verplaatsen gaat dat ik er minimaal 120kg, maar misschien nog wel 140kg aan kan hangen voor hetzelfde aantal reps.

Maar misschien focus ik me ook wel teveel op MMC..en is dat de reden dat ik niet groter wordt...:rolleyes:

Allemaal meeten bij PowerHouse Middelburg.

Let the lifting games begin!
Wat Mc hieronder zegt...maar als er veel animo is wil ik het wel overwegen ;)

Ja lekker centraal in Nederland :P
..
haha ik ben in hoor! Tja het is beetje een strijd tussen veel tillen en goede form, zolang ''jij'' de controle over het gewicht hebt. niet andersom...
Zie er genoeg die aan het bankdrukken zijn en hun gewicht zo neer laten ploffen.... Dan hoeft het nog niet eens te zijn dat hun techniek zo slecht is
Dit dus..
Hier kan ik me inderdaad in vinden.
Naar mijn idee is het ook zo dat mmc beter werkt omdat je op dat moment meer focust op de controle ipv gewicht verplaatsen.
Maar veder dat je het idee hebt dat je bijv je tricep meer gebruikt omdat je er meer op gaat letten en je daardoor eerder iets "voelt".
Nou kan ik het helemaal verkeerd hebben.
Ben ook wel opzoek gegaan naar studies die aantonen dat je met mmc meer spiervezels gebruikt, maar met weinig resultaat.
Zo een onderzoek lijkt me ook wel interessant..

Enfin..tot de orde van de dag...

De planning voor vandaag!

A2 Borst – rug:
Reverse grip row: 4x8-12
Dumbel press: 4x8-12
Single arm (cable) row: 3x8-12
Incline fly’s: 3x8-12
Lat pulldown: 3x12-15
Standing cable fly’s (low pull): 3x12-15

CG-pullup: 3x8-12
Dumbell shrugs: 4x8-12

Voeding, woensdag 04-12-2013:
9:00 1L groene thee
11:00 100g havermout + 30g whey + 25g rozijnen + multivit + vit D + 2 glucosamine + appel
13:15 200g rijst + 150g kipfilet + 90g spinazie
15:00 200g rijst + 150g kipfilet + 90g spinazie + 2 glucosamine
15:30 3g Beta-alanine + 14g Rush
Post-workout: 30g dextro + 30g whey
18:00 Boerenkoolstampot + magere rookworst + 20g casseine + 1 glucosamine

~2720kcals, E/K/V = 190g (28%) / 310g (45%) / 80g (27%)

Terug
Naar boven