MuscleMeat

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Helaas geen iphone..maar ga eens kijken hoeveel verschil het maat als ik de hoek iets wijzig.

Ik heb alleen last van beide knieen..dus hoe dan ook train je de overbelaste knie dan toch ook concentrisch?
Allereerst snap ik geen hol van je laatste zin :o

Tijdje terug nog een review gelezen met aanbevelingen voor patiënten met Jumpers Knee.

Advies is tot nu toe:

25 graden decline squats
Excentrische oefentherapie
Single leg squats met pijnacceptatie
12 weken stoppen met sporten

Dat laatste komt omdat er nog geen onderzoek is gedaan naar de effecten van oefentherapie bij mensen met een Jumpers Knee die wél blijven sporten ;)

Alle deelnemers aan de huidige onderzoeken zijn allemaal gestopt met sporten tijdens de oefentherapie.

Helaas geen iphone..maar ga eens kijken hoeveel verschil het maat als ik de hoek iets wijzig.

Ik heb alleen last van beide knieen..dus hoe dan ook train je de overbelaste knie dan toch ook concentrisch?

Klopt..dat beetje bij betalen is geen probleem...net als een backpack met 100kg rond sjouwen:trollface:

Kom je wel goed buff terug..

Of met een driedubbele hernia..

Ik zeg doen :p
Voor die hernia hebben we fito ^^

Hoe zat het nou met die rijst en spinazie blokjes? Heb beide ingrediënten :p
Spinazie meteen vanuit de vriezer op de rijst?

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.884
Ik zeg doen :p
Voor die hernia hebben we fito ^^
Ok..dan neem ik de dumbels mee!:D
Hoe zat het nou met die rijst en spinazie blokjes? Heb beide ingrediënten :p
Spinazie meteen vanuit de vriezer op de rijst?
Jup..gelijk bevroren op de rijst. En dan is het 3 dagen houdbaar in de koelkast..de rest gaat de vriezer in:thumbs:

---------- Toegevoegd om 19:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:58 ----------

De training van vanavond! Was wel even pittig op nagenoeg geen carbs! En de fietstocht naar mijn werk zat ook nog goed in mijn benen!:eek:

Benen rehab, kuiten & buik:
Decline squats:
bw: 12, 12, 12 (per kant)

Squats (50-60%):
70kg: 15, 15, 15 (toch een behoorlijk smerige pomp!)

SLDL (50-60%):
60kg: 15, 15, 15 (pff..ook al een flinke backpump..:o)

Leg extention (focus excentrisch):
30kg: 12, 12

Barbell calfraise:
100kg: 13, 12, 12 (1f.), 10 (nipt)

Seated calfraise:
60kg: 14, 13, 12, 12 (2f.)
Dropset: 80kg-->70kg-->60kg: 7 (1f.), 7, 9 (2f.)

Machine crunch:
30kg: 12
43kg: 12
50kg: 12, 10

Side machine crunch:
30kg: 15, 15

En toen vond ik het wel genoeg voor een rustdag..:rolleyes:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Allereerst snap ik geen hol van je laatste zin :o

Tijdje terug nog een review gelezen met aanbevelingen voor patiënten met Jumpers Knee.

Advies is tot nu toe:

25 graden decline squats
Excentrische oefentherapie
Single leg squats met pijnacceptatie
12 weken stoppen met sporten

Dat laatste komt omdat er nog geen onderzoek is gedaan naar de effecten van oefentherapie bij mensen met een Jumpers Knee die wél blijven sporten ;)

Alle deelnemers aan de huidige onderzoeken zijn allemaal gestopt met sporten tijdens de oefentherapie.

Heavy slow resistance is wordt ook aanbevolen toch mbt jumpers knee?

Wat betreft het omhoog komen Marv is dat in dit geval even kloten haha. Maar je kan altijd armsteun gebruiken om omhoog te komen.

Wat betreft het omhoog komen Marv is dat in dit geval even kloten haha. Maar je kan altijd armsteun gebruiken om omhoog te komen.

Geen idee, daar heb ik nog niet van gehoord. Heb je een bronvermelding ergens? Of wordt het vanuit school meegegeven?

Wat is er moeilijk aan omhoog komen? Op één been zakken, andere been bijzetten en met twee benen omhoog?

Prima training trouwens Marvin! Ik snap wel dat je nog even wilt knallen vlak voordat je een aantal weken moet afkicken!

Vind het echt k*t voor je marv...:(

Ik ben geen fysio dus misschien is het wel een hoop onzin maar zo zie ik het zelf :P

Ben zelf een beetje sceptisch over al die oefeningen, plus zware workouts.
Ik geloof zeker dat ze helpen met versterken van de pezen en voor sommige problemen verkort het de blessure tijd aanzienlijk. maar een ontstoken pees geneest het beste door actieve rust, Want als je nu gaat deloaden en je denkt oh pijn is minder en je motivatie is goed, pakt automatisch zwaarder in mijn geval. en dan krijg je weer last ga je weer deloaden en dan pak je steeds minder op een duur is je motivatie helemaal weg.
Zo heb ik het ieder geval ondervonden de eerste 2/3 maanden.

Daarom is het verstandig om naar een fysio te gaan. Die is expert in het bewegingsapparaat en kent het fysiologisch (afwijkend) herstelproces en kan jouw symptomen interpreteren en daarmee dus adequaat jouw klacht verhelpen.

:)

Die oefeningen die ik post zijn slechts een hulpmiddel en klein aspect van het totale behandelplan.

ja klopt ben ik met je eens, fysio is eigenlijk wel een must voor blessures

Het is wel aan te raden om met een blessure naar je Huisarts, sportarts of fysiotherapeut te gaan inderdaad. Al is het alleen om te weten wat er aan de hand is en hoe je om moet gaan met je klachten.

Dat laatste is waar het vaak fout gaat, mensen weten niet hoe het natuurlijk beloop eruit ziet of gaan niet adequaat met hun klachten om waardoor ze blijven of erger worden (afwijkend beloop) en dán zoeken ze pas hulp, soms ook pas na maanden of jaren.

ja dat zie je veel gebeuren, Ik vind het eigenlijk ook wel een must om in elke gym een fysio praktijk te hebben (ieder geval dat he in het zelfde gebouw zit) zo word het voor veel mensen geen obstakel meer en is er ook goede communicatie tussen de medewerkers van de sportschool en tussen de sportarts of fysiotherapeut.

Laatst bewerkt:
In ieder geval dat sportscholen verbonden zijn aan praktijken. En dat de medewerkers op de hoogte zijn van het vakgebied van de fysiotherapeut.

Maarja, waarom zou je dat dan alleen of juist doen bij sportscholen? Het is nou niet bepaald de sport met de meeste blessures.

Nou meer in gedachte gang van dat mensen die naar sportschool gaan, toch wel bezig zijn met hun lichaam, en dat het op andere sportclubs zoals voetbal tennis meer team sport gericht is en er komen zeker blessures. zeker wel meer als in een sportschool,

Maar ik zie een sportschool toch ook wel als een punt om te revalideren van klachten, en meer individu gericht.

Over het al gemeen vind ik de meeste medewerkers onvoldoenden opgeleid, in het gebied van fysiotherapeut,
dus dit is zoals je aangaf zeker 1 van de beste manieren

Kom maar langs. Zit in NB.

• #9.895

Ik merk gewoon dat ik motorisch debiel ben ;) Op 1 been zakken en de andere of met beide omhoogkomen voelt een beetje onwennig..:rolleyes:

Geen idee, daar heb ik nog niet van gehoord. Heb je een bronvermelding ergens? Of wordt het vanuit school meegegeven?

Wat is er moeilijk aan omhoog komen? Op één been zakken, andere been bijzetten en met twee benen omhoog?

Prima training trouwens Marvin! Ik snap wel dat je nog even wilt knallen vlak voordat je een aantal weken moet afkicken!
Mijn motoriek ;)

Vind het echt k*t voor je marv...:(

Ik ben geen fysio dus misschien is het wel een hoop onzin maar zo zie ik het zelf :P

Ben zelf een beetje sceptisch over al die oefeningen, plus zware workouts.
Ik geloof zeker dat ze helpen met versterken van de pezen en voor sommige problemen verkort het de blessure tijd aanzienlijk. maar een ontstoken pees geneest het beste door actieve rust, Want als je nu gaat deloaden en je denkt oh pijn is minder en je motivatie is goed, pakt automatisch zwaarder in mijn geval. en dan krijg je weer last ga je weer deloaden en dan pak je steeds minder op een duur is je motivatie helemaal weg.
Zo heb ik het ieder geval ondervonden de eerste 2/3 maanden.
Ik moet toch eerlijk bekennen dat ik netjes doe wat de fysio heeft gezegd en dat ik significant minder last heb.

Ik moet mijn quads rekken en excentrische oefeningen doen en dan met name de decline squats..

Verder vertrek ik morgen naar Thailand, dus zal mijn knie zo'n drie weken geen zware squats of lunges moeten ervaren..

In b4...training in a Thai gym..:rolleyes:

Daarom is het verstandig om naar een fysio te gaan. Die is expert in het bewegingsapparaat en kent het fysiologisch (afwijkend) herstelproces en kan jouw symptomen interpreteren en daarmee dus adequaat jouw klacht verhelpen.

:)

Die oefeningen die ik post zijn slechts een hulpmiddel en klein aspect van het totale behandelplan.
Ben gelukkig ook al bij de fysio geweest :D

True that...meestal wacht ik alleen voor het mooie vaak net iets te lang..:o

Het is wel aan te raden om met een blessure naar je Huisarts, sportarts of fysiotherapeut te gaan inderdaad. Al is het alleen om te weten wat er aan de hand is en hoe je om moet gaan met je klachten.

Dat laatste is waar het vaak fout gaat, mensen weten niet hoe het natuurlijk beloop eruit ziet of gaan niet adequaat met hun klachten om waardoor ze blijven of erger worden (afwijkend beloop) en dán zoeken ze pas hulp, soms ook pas na maanden of jaren.
Het probleem blijft echter wel dat het ook heel veel uitmaakt bij wat voor fysio je terecht komt...ik heb nu al een drietal fysio's gehad en ieder heeft zijn eigen aanpak..sommige lieten me zelfs compleet rust nemen. Ging ik dan met dezelfde klacht naar een ander moest ik in ieder geval licht blijven sporten..

Uiteraard bleef ik dan bij de laatste..

ja dat zie je veel gebeuren, Ik vind het eigenlijk ook wel een must om in elke gym een fysio praktijk te hebben (ieder geval dat he in het zelfde gebouw zit) zo word het voor veel mensen geen obstakel meer en is er ook goede communicatie tussen de medewerkers van de sportschool en tussen de sportarts of fysiotherapeut.
Nee...liever niet. Voor je het weet evalueert je gym in Planet Fitness en mag je niet meer deadliften..

Het gros van de zelf niet trainende fysio's denkt namelijk nog steeds dat deadliften slecht voor je is..

In ieder geval dat sportscholen verbonden zijn aan praktijken. En dat de medewerkers op de hoogte zijn van het vakgebied van de fysiotherapeut.

Maarja, waarom zou je dat dan alleen of juist doen bij sportscholen? Het is nou niet bepaald de sport met de meeste blessures.
Personeel met een beetje kennis van bekende blessures lijkt me dan wel weer een goed idee...maar het gros weet al niks van fitness en bodybuilding.

Toen ik laatst om excentrische oefeningen vroeg stond zo een gast me zo lekker glazig aan te kijken:o

Nou meer in gedachte gang van dat mensen die naar sportschool gaan, toch wel bezig zijn met hun lichaam, en dat het op andere sportclubs zoals voetbal tennis meer team sport gericht is en er komen zeker blessures. zeker wel meer als in een sportschool,

Maar ik zie een sportschool toch ook wel als een punt om te revalideren van klachten, en meer individu gericht.

Over het al gemeen vind ik de meeste medewerkers onvoldoenden opgeleid, in het gebied van fysiotherapeut,
dus dit is zoals je aangaf zeker 1 van de beste manieren
Precies wat ik al zei...opleidingsniveau van de medewerkers ansich is klote..

En ik morgen in het vliegtuig ;):D

Moet je ver fietsen naar je werk?
Training ziet er goed uit, wel balen van je knie.
En ja, dat het sportpersoneel in de sportscholen niet goed is opgeleid is ook algemeen bekent.
Daar hoeven we geen woorden aan vuil te maken.

Ik wens je alvast een goede vakantie toe. train je ook op vakantie of ga je er gewoon lekker tussen uit zonder ergens op te letten?
Maar het belangrijkste van alles, geniet er van!

• #9.897
Moet je ver fietsen naar je werk?
Training ziet er goed uit, wel balen van je knie.
En ja, dat het sportpersoneel in de sportscholen niet goed is opgeleid is ook algemeen bekent.
Daar hoeven we geen woorden aan vuil te maken.

Ik wens je alvast een goede vakantie toe. train je ook op vakantie of ga je er gewoon lekker tussen uit zonder ergens op te letten?
Maar het belangrijkste van alles, geniet er van!
Naar mijn werk is ongeveer 13 km fietsen. Dus niet echt ver..maar ook geen miezerig k*tstukje. Al helemaal niet met die fiets die ik heb (zo'n hip geval met een krat op de voorkant..wel makkelijk om mijn meals en boodschappen in te gooien:o).

Op vakantie zal ik misschien 1 of 2 keer een gym opzoeken, maar verder beperk ik toch wat opdrukken, optrekken en wat andere bodyweight oefeningen zo nu en dan..kan er namelijk niet tegen als alles leegloopt ;)

Hier de planning voor vandaag!:D:D

Final workout before Thailand, UB freestyle:
??

Voeding, woensdag 10-12-2013:
9:00 1L groene thee
11:00 30g whey + 75g havermout + 20g rozijnen + appel + multivit + vit D + 2 glucosamine
12:15 200g rijst + 125g kipfilet + 90g spinazie
15:00 200g rijst + 125g kipfilet + 90g spinazie + 2 glucosamine
15:30 3g beta-alanine + 15g rush
Post-workout: 20g dextro + 30g whey + appel
18:00 350g gebakken aardappels + 150g varkenssate + 200g broccoli + 30g casseine + 1 glucosamine

~2560kcals, E/K/V = 200g (31%) / 300g (47%) / 65g (22%)

Naar mijn werk is ongeveer 13 km fietsen. Dus niet echt ver..maar ook geen miezerig k*tstukje. Al helemaal niet met die fiets die ik heb (zo'n hip geval met een krat op de voorkant..wel makkelijk om mijn meals en boodschappen in te gooien:o).

Op vakantie zal ik misschien 1 of 2 keer een gym opzoeken, maar verder beperk ik toch wat opdrukken, optrekken en wat andere bodyweight oefeningen zo nu en dan..kan er namelijk niet tegen als alles leegloopt ;)

Hier de planning voor vandaag!:D:D

Final workout before Thailand, UB freestyle:
??

Voeding, woensdag 10-12-2013:
9:00 1L groene thee
11:00 30g whey + 75g havermout + 20g rozijnen + appel + multivit + vit D + 2 glucosamine
12:15 200g rijst + 125g kipfilet + 90g spinazie
15:00 200g rijst + 125g kipfilet + 90g spinazie + 2 glucosamine
15:30 3g beta-alanine + 15g rush
Post-workout: 20g dextro + 30g whey + appel
18:00 350g gebakken aardappels + 150g varkenssate + 200g broccoli + 30g casseine + 1 glucosamine

~2560kcals, E/K/V = 200g (31%) / 300g (47%) / 65g (22%)

Hoe eet jij je havermout nog eens? In een shake of doe je dat opwarmen in de magnetron ofzo..

Pff ik wil mee na Thailand, ik ga daar ook ooit eens heen!! Lijkt me echt mooi daarzo:D

• #9.899
Hoe eet jij je havermout nog eens? In een shake of doe je dat opwarmen in de magnetron ofzo..

Pff ik wil mee na Thailand, ik ga daar ook ooit eens heen!! Lijkt me echt mooi daarzo:D
Ik heb in een bakje de rozijnen, whey en havermout bij me...daar gooi ik dan al roerend gekookt water bovenop. Klinkt ranzig, maar vind het heerlijk :eating:

Terug
Naar boven