Fitness Seller

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Prima indeling. Ik heb zelf ook HST gedaan en ik ben erg te spreken over zowel een Ub - Lb en full body.

Ik volg zelf nu een combinatie van HST principes en MASS principes en ik denk dat dit zo'n beetje het meeste rendement haalt uit mijn trainingen!

Als je wilt kan ik je daar best mee helpen :)

Zo zie je bij Bob weer dat je zelf zal moeten beslissen, ik kan mij wel herkennen in wat Bob zegt over de opbouw. Ik hanteer de principes van overload van HST ook niet meer, maar er zijn nog wel andere waardevolle principes die je kan gebruiken.

Prima indeling. Ik heb zelf ook HST gedaan en ik ben erg te spreken over zowel een Ub - Lb en full body.

Ik volg zelf nu een combinatie van HST principes en MASS principes en ik denk dat dit zo'n beetje het meeste rendement haalt uit mijn trainingen!

Zo zie je bij Bob weer dat je zelf zal moeten beslissen, ik kan mij wel herkennen in wat Bob zegt over de opbouw. Ik hanteer de principes van overload van HST ook niet meer, maar er zijn nog wel andere waardevolle principes die je kan gebruiken.

Klopt zeker dat de principes wel werken! Ik vind alleen de opbouw zoals in het originele programma gemiddeld een te lage belasting. En ik haat deloaden dus wat dat betreft is het gewoon niet echt iets voor mij :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.983
De beste wensen bro!

Als ik je mijn ervaring mee mag geven; ik vond HST totaal niet uitdagend en het het heeft mij geen noemenswaardige gains op geleverd. De De eerste paar trainingen stellen zo weinig voor dat het nog steeds als deload voelde. Wendler is elke training weer een uitdaging, en heeft zich al bewezen zoals je zelf al zegt. Mijn advies zou zijn; pak gewoon een variant van wendler 5/3/1. Als je toch echt iets anders wil vind ik Doggcrapp ook wel een aanrader voor een paar maanden.
Thanks Bob! Heb alleen mijn geschatte huidige 1rm's ingevuld in een 5/3/1 calculator en moet zeggen dat de daaruit berekende cycle ook niet echt uitdagend lijkt..(ben uit gegaan van 75kg mp, 175kg squat, 180kg deads en 95kg bench). Maakt het niet uit dat het weinig uitdagend lijkt of moet ik hoger inzetten..of gewoon de cycle starten en de volgende cycle pas verhogen

Heeft iemand overigens een Wendler e-book??

Ach wendler zal je zeker goed doen. Je kunt er best mee varieren :D

• #9.985

Hoe ziet jou schema er momenteel uit dan?

Thanks Bob! Heb alleen mijn geschatte huidige 1rm's ingevuld in een 5/3/1 calculator en moet zeggen dat de daaruit berekende cycle ook niet echt uitdagend lijkt..(ben uit gegaan van 75kg mp, 175kg squat, 180kg deads en 95kg bench). Maakt het niet uit dat het weinig uitdagend lijkt of moet ik hoger inzetten..of gewoon de cycle starten en de volgende cycle pas verhogen

Hoe bedoel je niet uitdagend? Ik weet even niet uit mn hoofd waar die calculators van uit gaan maar ik zou beginnen met gewichten waar je denkt ongeveer 10 reps mee te kunnen maken in je repout. Jouw trainingen kennende hoef jij niet 'safe' te beginnen.

Die heb ik wel ja. Moet ik vanavond ff kijken, help me ff herinneren ;)

Das ook het idee van wendler he, kleine stappen, om lang progressie te kunnen boeken in plaats van nu enorme stappen nemen en direct weer vast te lopen.

Check je karma overigens.

Nog niet echt. Ik wil denk toch een kracht element gaan toevoegen en kreeg van Mc HST als advies, maar Wendler heeft zich ook al bewezen...jij nog adviezen?

Zelf pas 1 training wendler gedaan :p
Kan er nog weinig over vertellen, maar wat mij Aanspreekt is dat je met je repout toch aardig maximaal gaat en voor de rest zelf kan bepalen wat je doet.
Ik denk dat ik alleen die deloads pas ga toepassen als ik de te behalen reps niet haal, ben niet zo van de deloads.

• #9.990
Hoe bedoel je niet uitdagend? Ik weet even niet uit mn hoofd waar die calculators van uit gaan maar ik zou beginnen met gewichten waar je denkt ongeveer 10 reps mee te kunnen maken in je repout. Jouw trainingen kennende hoef jij niet 'safe' te beginnen.

Die heb ik wel ja. Moet ik vanavond ff kijken, help me ff herinneren ;)
Daar heb je wel een punt..die repout moet dan wel weer uitdagend zijn! Er is ook wel veel keuze wat betreft assistance, maar neig toch voor bodybuilder te kiezen of zelf mijn assistance te kiezen, maar ben bang dat ik dan weer teveel ervan maak..

http://blackironbeast.com/5/3/1/calculator

Iemand advies wat betreft de assistance template?

Ik zal hier later vandaag even op terug komen wanneer ik achter mijn laptop zit.
Thanks! Ben benieuwd!:D

Das ook het idee van wendler he, kleine stappen, om lang progressie te kunnen boeken in plaats van nu enorme stappen nemen en direct weer vast te lopen.

Check je karma overigens.
Daar heb je wel een punt..als ik met grote stappen ga loop ik in cycle 1 al vast..

Zelf pas 1 training wendler gedaan :p
Kan er nog weinig over vertellen, maar wat mij Aanspreekt is dat je met je repout toch aardig maximaal gaat en voor de rest zelf kan bepalen wat je doet.
Ik denk dat ik alleen die deloads pas ga toepassen als ik de te behalen reps niet haal, ben niet zo van de deloads.
Haha, deloaden is best belangrijk, maar om de drie weken is wel erg frequent. Misschien steeds 2 cycles doen van 3 weken en dan 1 week deloaden..

Beste wensen nog, Marvin! De Wendler boeken zijn zeker het lezen waard.

Laatst bewerkt:
He Marv, ik heb wel een e-book van Wendler!

Daar heb je wel een punt..die repout moet dan wel weer uitdagend zijn! Er is ook wel veel keuze wat betreft assistance, maar neig toch voor bodybuilder te kiezen of zelf mijn assistance te kiezen, maar ben bang dat ik dan weer teveel ervan maak..

http://blackironbeast.com/5/3/1/calculator

Iemand advies wat betreft de assistance template?

Thanks! Ben benieuwd!:D

Daar heb je wel een punt..als ik met grote stappen ga loop ik in cycle 1 al vast..

Haha, deloaden is best belangrijk, maar om de drie weken is wel erg frequent. Misschien steeds 2 cycles doen van 3 weken en dan 1 week deloaden..

Ja zoiets zal het waarschijnlijk worden.

• #9.995
Beste wensen nog, Marvin! De Wendler boeken zijn zeker het lezen waard.

He Marv, ik heb wel een e-book van Wendler!

Ja zoiets zal het waarschijnlijk worden.

Thanks voor alle toegezonden e-books! waardeer ik enorm!

Nu nog tijd vinden me in te lezen!

De training van vandaag! Was niet al te sterk, maar wel tevreden over uitvoering TUT en MMC bij de meeste oefeningen. Ook dat pre-exhausten beviel wel al ging dat wel ten koste van mijn squat

Legs & Abs:
Leg extention:
50kg: 15, 15 (warmup)
64kg: 15, 12 (Pre-exhaustion)

Squat:
60kg: 12
80kg: 8 (warmup)
100kg: 6
120kg: 4 (Pfoe, best zwaar al!)
140kg: 3 (moeizaam!), 2, 3 (nipt), 2 (Er was geen spotter in de buurt)

Legpress:
173kg: 15
224.8kg (fullstack): 12 (small, 2f.), 12 (medium, 3f.), 13 (wide, 4f.)

Waar is mijn kracht gebleven???)

SLDL:
60kg: 8 (warmup)
100kg: 12, 12, 12 (met straps, MMC = prima!)

Standing leg curl:
23kg: 18
16kg: 30

Machine crunch:
36kg: 12
50kg: 12
64kg: 10 (2f.), 9 (2f.), 3+3+3+2 (rest-pause)

Barbel calfraise:
100kg: 12, 12 (easy, maar MMC kon beter!)
120kg: 10 (2f.), 9 (2f.)

Seated calfraise:
60kg: 12, 12 (nipt!), 12 (small)
Dropset: 80kg-->70kg-->60kg: 8, 7, 10 (2f.)

Side machine crunch:
30kg: 15, 15, 15

Jou kracht zit natuurlijk in je vet...

• #9.997
Van waar in ene de pre exhaustion?

Ennee je kan voor mijn trainingsopzet ook even een paar pagina's terug scrollen in mijn log. :)

• #9.999
Van waar in ene de pre exhaustion?

Ennee je kan voor mijn trainingsopzet ook even een paar pagina's terug scrollen in mijn log. :)
Even testen wat betreft die pre-exhaustion.

Staat je hele schema in 1 post of moet ik de trainingen bij elkaar schrapen?

Post nr 10000 in je log:D

Terug
Naar boven