Fitness Seller

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Even testen wat betreft die pre-exhaustion.

Staat je hele schema in 1 post of moet ik de trainingen bij elkaar schrapen?

Ik zal het heel kort samenvatten (k*t telefoon).. :o

3 - 4 keer per week full body met een schema A en B
2 werksets per oefening tot concentrische failure.
Volgorde van de oefeningen bepaal ik door te kijken naar welke spiergroepen achter lopen qua fysiek.
Week 1 - 2: rep range tussen de 10 - 12 RM
Week 3 - 4: tussen de 8 - 10 RM
Week 5 - 6: tussen de 6 - 8 RM
Als ik de hoogste reprange haal verhoog ik het gewicht.

De rest van de ( i.m.o. essentiële) principes haal ik van het trainingsartikel van de site van MASS.

Toch doe ik vaak nog wat extra's voor achterlopende spiergroepen als ik mij nog niet voldaan voel.

Misschien binnekort weer experimenteren met UB-LB 6x per week.

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.002
:woot:

Volgorde van de oefeningen bepaal ik door te kijken naar welke spiergroepen achter lopen qua fysiek.

De rest van de ( i.m.o. essentiële) principes haal ik van het trainingsartikel van de site van MASS.

Toch doe ik vaak nog wat extra's voor achterlopende spiergroepen als ik mij nog niet voldaan voel.

Thanks man!

6x per week ub/lb? Pff wel killing! ben benieuwd

Legs & Abs:
Leg extention:
50kg: 15, 15 (warmup)
64kg: 15, 12 (Pre-exhaustion)

Squat:
60kg: 12
80kg: 8 (warmup)
100kg: 6
120kg: 4 (Pfoe, best zwaar al!)
140kg: 3 (moeizaam!), 2, 3 (nipt), 2 (Er was geen spotter in de buurt)

Legpress:
173kg: 15
224.8kg (fullstack): 12 (small, 2f.), 12 (medium, 3f.), 13 (wide, 4f.)

Waar is mijn kracht gebleven???)

SLDL:
60kg: 8 (warmup)
100kg: 12, 12, 12 (met straps, MMC = prima!)

Standing leg curl:
23kg: 18
16kg: 30

Machine crunch:
36kg: 12
50kg: 12
64kg: 10 (2f.), 9 (2f.), 3+3+3+2 (rest-pause)

Barbel calfraise:
100kg: 12, 12 (easy, maar MMC kon beter!)
120kg: 10 (2f.), 9 (2f.)

Seated calfraise:
60kg: 12, 12 (nipt!), 12 (small)
Dropset: 80kg-->70kg-->60kg: 8, 7, 10 (2f.)

Side machine crunch:
30kg: 15, 15, 15

Deed je een buik oefening er tussen in om je benen ff rust te geven ofzo :p

Nette training Marv!

Ziet er goed uit, liggen alleen de repranges niet te dicht bij elkaar?

Staat nog open, het kan net zo goed 4 keer per week worden of nog even FB blijven ;)
Nette training Marv!

Ik merk zelf van niet. 2 reps verschil is bij mij het verschil van 2,5 - 5 kg. Dan maak ik ook nog progressie en daarmee kan je dus zo weer blijven verhogen. Het blijft natuurlijk niet oneindig feest, maar ik vind het een erg stimulerende afwisseling.

• #10.007
6x per week lijkt me ook wel wat veel of je moet natuurlijk de intensiteit per training wat verlagen of wat meer testen en trennen..
Deed je een buik oefening er tussen in om je benen ff rust te geven ofzo :p
De barbel voor barbel calfraises was bezet..anders had ik buik gewoon aan het eind gedaan. Kuiten hebben namelijk meer prio..dwarf calfs:mad:
Nette training Marv!

Thanks Bob..ik vond de verschillende ranges ook nog wel dicht bij elkaar liggen..
Staat nog open, het kan net zo goed 4 keer per week worden of nog even FB blijven ;)

Ik merk zelf van niet. 2 reps verschil is bij mij het verschil van 2,5 - 5 kg. Dan maak ik ook nog progressie en daarmee kan je dus zo weer blijven verhogen. Het blijft natuurlijk niet oneindig feest, maar ik vind het een erg stimulerende afwisseling.
Tja, dat blijft natuurlijk wel een dingetje. Ook kracht gainen is niet oneindig! Hoe gaan de mensen daar mee om die al behoorlijk wat jaar trainen?

Tuurlijk leer je gaande weg en zullen sommige dingen zwaarder kunnen, maar kan me niet voorstellen dat je gewoonweg wendler kan blijven doen totdat je 300kg kan deadliften en 200kg benchpresses..kracht is net als massa ook (groten)deels genetisch natuurlijk.

Gisteren even de XXL training video's gekeken en er zal heus wat bro-science inzitten, maar de mannen in de video's hebben zich al aardig bewezen op bodybuilding gebied. Behoorlijk old-school benadering wel, maar heb toch vandaag wat dingetjes overgenomen vandaag.

Met name de behind the neckpress heb ik nu mijn ROM verkleind, want drukte altijd helemaal tot bovenin. ook de alternate dumbel shoulder presses heb ik vandaag eens wat meer naar buiten gedrukt, zwaar zat!

Voor de afwisseling ook een keer upright rows gedaan en mijn dumbel shrugs wat zwaarder!:D

Hier de vids:

En hier de training..gewichten dus vaak wat lager, maar gevoel overal was goed!:thumbs:

Delts, traps & arms:
Behind the neckpress:
27.5kg: 20, 12 (warmup)
47.5kg: 10, 9, 6+4 (rest-pause)

Dumbel shoulder press:
18kg: 11, 9, 7 (nipt!)

Rope facepull:
18kg: 20 (warmup)
32kg: 16, 12, 12 (nipt, laatste twee sets langere TUT:fire:)

Hammer grip alternate db press:
8kg: 12 (warmup)
12kg: 12, 12 (prima MMC!)

Barbel upright row:
20kg: 12
30kg: 14
35kg: 10, 9 (2f.)

Shrugs:
20kg: 12 (warmup)
40kg: 12 (2f.), 10 (2f.), 10 (4f.) (Lekker beuken!!)

Dumbel curl:
10kg: 12, 12 (slow controlled)
14kg: 12 (nipt), 10 (pfoe!)

Ez bar tricep extention (lying ~30°):
27.5kg: 15 (warmup)
32.5kg: 12+4CGBP, 8+5CGBP, 6+8CGBP

Pushdown:
32kg: 15
36kg: 15
41kg: 12

Close grip pushdown:
41kg: 11
23kg: 22 (pomp!:fire:)

Reverse grip cable curl:
36kg: 14
41kg: 12 (nipt), 9
32kg: 28 (close grip cable curl, pumping..)

Behind the back barbell wrist curl:
40kg: 13, 12 (nipt), 10 (nipt), 9 (1f.)

bro, weetje waarom die lui zich bewezen hebben?

omdat er meer dan wekelijks een naaldje in gaat..

• #10.009
bro, weetje waarom die lui zich bewezen hebben?

omdat er meer dan wekelijks een naaldje in gaat..
True..story, maar met alleen een maandelijkse naald kom je er niet. Ik hoor wel vaker mensen in mijn gym dat zeggen en dan gaan ze kuren en hebben ze nog steeds een flut fysiek.

Je hebt wel degelijk kennis nodig (en goede genen) om een fysiek als dat van Jeffrey Suykerbuik te bereiken..

Henry Baks vind ik persoonlijk iets te bulky off-season, maar dat is een keuze.

True..story, maar met alleen een maandelijkse naald kom je er niet. Ik hoor wel vaker mensen in mijn gym dat zeggen en dan gaan ze kuren en hebben ze nog steeds een flut fysiek.

Je hebt wel degelijk kennis nodig (en goede genen) om een fysiek als dat van Jeffrey Suykerbuik te bereiken..

Henry Baks vind ik persoonlijk iets te bulky off-season, maar dat is een keuze.

Wat ik er meer mee wil zeggen is dat je niet teveel aandacht moet besteden aan die broerwetenschap. Je kan beter met de beproefde programma's aan de slag gaan.

Of gewoon ook de naald erin:trollface:

Hier wordt weer lekker getraind!
AAS is maar een klein hulpmiddel dat je wat verder helpt. Kan me er zo rot aan ergeren als mensen zeggen: "ja maar hij gebruikt anabolen, zo kan ik het ook.". Nee dat kun je niet.
Ik zie het zelf als een lader om uit een put te klimmen. Maar JIJ bent altijd nog degene die de ladder omhoog moet klimmen.

De XXL filmpjes zijn echt leerzaam!

Je training ziet er verder netjes uit.

AAS is maar een klein hulpmiddel dat je wat verder helpt. Kan me er zo rot aan ergeren als mensen zeggen: "ja maar hij gebruikt anabolen, zo kan ik het ook.". Nee dat kun je niet.
Ik zie het zelf als een lader om uit een put te klimmen. Maar JIJ bent altijd nog degene die de ladder omhoog moet klimmen.

Haha wie hou je voor de gek man? Ik gebruik zelf AAS en het is geen klein hulpmiddel...

Haha wie hou je voor de gek man? Ik gebruik zelf AAS en het is geen klein hulpmiddel...

Bedoelde meer in de zin in de vergelijking qua training en voeding. Dat een hoop mensen denken dat het een spuit in de reet steken is en simpel weg een beetje trainen is.
Ik kan het ook mis hebben, te weinig kennis op dat gebied.

Bedoelde meer in de zin in de vergelijking qua training en voeding. Dat een hoop mensen denken dat het een spuit in de reet steken is en simpel weg een beetje trainen is.

Haha, als je te weinig kennis hebt op dat gebied, waarom zeg je dat dan?:D

'klein' was misschien niet het goede woord, maar ging me meer even om hoe 'simpel' het word gezien door de buitenstaanders. Maar goed, dat is met het meeste zo.

Lekker getraind weer marvin, knallen weer dit jaar! Wordt zo veel over kuren gepraat hiero, plannen?

Lekker getraind Marvin!

Wel toevallig want ik gebruik sinds kort ook een paar tips uit die (schouder) videos. Voelt beter dan full ROM.

En wat betreft dat door bouwen, ik denk dat je dit optimaal kan houden na jaren trainen door met periodisering te werken en ook submaximaal trainen en de frequentie en / of het volume op te bouwen ;)

Dat is ook een van de redenen dat ik Victor zijn log volgt, die volgt dergelijke principes en daar kan 99% hier op het forum nog wat van leren.

Netjes weer! Welk schema volg je nu ? of is het een combi van

• #10.020
Wat ik er meer mee wil zeggen is dat je niet teveel aandacht moet besteden aan die broerwetenschap. Je kan beter met de beproefde programma's aan de slag gaan.

Of gewoon ook de naald erin:trollface:
Ach..ik geloof wel een beetje in broederwetenschap. En om eerlijk te zijn zou ik ondanks dat Jim Wendler zich bewezen heeft nooit zijn fysiek willen hebben ;) En de vraag is natuurlijk in hoevere dat soort gasten naturel zijn ;)

En nee, er gaat hoe dan ook geen naald in ;)

Thanks man..ik begrijp je punt wat betreft AAS...je moet wel degelijk weten waar je mee bezig bent, want anders doet AAS niet zoveel.

Er zijn toch wel een aantal mensen in mijn gym namelijk die er toch al 2/3 kuren op hebben zitten die ik nog steeds dwarf..

Als je goed weet wat je doet en dan ook echt alle aspecten (voeding, training en het kuren zelf) dan is AAS inderdaad geen klein hulpmiddel...

Echter gaat het gros kuren zonder ook maar iets van alle drie die aspecten te weten. Hier op het forum is dat wel anders, maar in de gemiddelde gym hebben de kurende gasten nog steeds een k*t fysiek ;)

Ik begrijp je punt en ben het er zeker mee eens...je kunt er niet een spuit in stoppen, thuis op de bank gaan zitten met een zak chips en een fles cola en dan verwachten dat je eruit gaat zien als Arnold..:rolleyes:

Omat het kan ;)

'klein' was misschien niet het goede woord, maar ging me meer even om hoe 'simpel' het word gezien door de buitenstaanders. Maar goed, dat is met het meeste zo.
Ik heb ook weleens mensen horen zeggen tegen mij dat als ze net zo goed zouden eten als ik dat ze groter dan mij zouden worden..tja, doe dat dan ook..

Hetzelfde geldt denk voor het gebruik van AAS..ik betrap mezelf er ook welleens op dat ik zeg dat als ik twee goede kuren zou doen ik ook 90+ kg zou wegen..:rolleyes:
Lekker getraind weer marvin, knallen weer dit jaar! Wordt zo veel over kuren gepraat hiero, plannen?
Nope Bart, geen kuurplannen hier. Er werd enkel een discussietje aangewakkert ;)
Lekker getraind Marvin!

Wel toevallig want ik gebruik sinds kort ook een paar tips uit die (schouder) videos. Voelt beter dan full ROM.

En wat betreft dat door bouwen, ik denk dat je dit optimaal kan houden na jaren trainen door met periodisering te werken en ook submaximaal trainen en de frequentie en / of het volume op te bouwen ;)

Dat is ook een van de redenen dat ik Victor zijn log volgt, die volgt dergelijke principes en daar kan 99% hier op het forum nog wat van leren.
Misschien moet ik victor zijn log ook maar gaan volgen! Hij heeft een goed fysiek met ook mooie krachttstats en heeft een hoop kennis!:thumbs:

---------- Toegevoegd om 11:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:35 ----------

Netjes weer! Welk schema volg je nu ? of is het een combi van
Ik rommel afgelopen week en komende week even wat aan terwijl ik een nieuw schema probeer te bedenken. Zit toch te denken aan wendler met daarbij zelf bedachte assistance ;)
Als je niet weet wat je doet is het een klein hulpmiddel.. ;)

Terug
Naar boven