Lenn
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 79
- Lengte
- 1m70
- Massa
- 83kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
wel af en toegepast inderdaad, maar hou me overdag netjes aan mijn schema

huh..?
wel af en toegepast inderdaad, maar hou me overdag netjes aan mijn schema
huh..?
Pfoe, wat ben ik slecht met de begrippen pronated en supinated. Maar heb even gegoogled en het is inderdaad supinated..reverse grip bb row? is dat niet supinated/underhand?
Ooh dat klopt..het worden er vier.Je kiest toch zelf hoeveel trainingen je doet als je UB/LB doet?

Was het maar zo'n feest! Erg bruut dit

Ik zou het zonder problemen weg krijgen, maar moet je teleurstellen...het is gekookt gewicht200gr rijst ongekookt? hoe krijg je dat naar binnen man!

2640kcals is wel onder onderhoud, maar heb de laatste tijd een beetje veel lopen vreten en dan wordt ik niet gelukkiger van mijn shape.Dan zit je dagelijks wel ver onder je onderhoud of niet?

Ben benieuwd hoeveel % ik er nog bij kan gooien
IK ben en blijf meer een bodybuilder dan een powerlifterWat heb je nou aan 5x8x112kg deadlift? Kan je net zo goed wat extra sets doen met 150
Dus pak liever wat extra pomp..Jup..heb een eet-window van 11:00 tot uiterlijk 19:00uur. Soms natuurlijk een uitzondering, maar dit hou ik meestal aan..
2640kcals is wel onder onderhoud, maar heb de laatste tijd een beetje veel lopen vreten en dan wordt ik niet gelukkiger van mijn shape.
Denk dat mijn onderhoud overigens niet veel hoger licht dan 2900-3000kcals. Weeg ook maar 80kg natuurlijk
Ben benieuwd hoeveel % ik er nog bij kan gooien
IK ben en blijf meer een bodybuilder dan een powerlifterDus pak liever wat extra pomp..
Of het ook nuttig is...tja, dat is natuurlijk een interessante vraag
Overigens zal ik jokersets doen met telkens 5% erbij tot ik de 5 reps niet meer haal, dus die zware gewichten pak ik ook wel. Overigens wel afhankelijk van de vorm van de dag..
Interessante discussiepunten inderdaad. Het is lastig te zeggen wat werkt, maar voor mij heeft recomposition in ieder geval zijn ding gedaan.Maar nu is de vraag, ga je van die extra reps met laag gewicht, meer groeien dan wat minder reps met zwaar gewicht?
En dan is de tweede vraag, ga je uberhaupt groeien als je op rustdagen onder de 2k kcals zit?
Geen offence natuurlijk, maar 't zijn wel dingen waar je rekening mee moet/kunt houden.
IK blijf toch gewoon IF doen ook tijdens mijn bulk. Puur omdat ik wel kan eten als een dijkwerker. Echter doe ik dat niet omdat ik mijn vetpercentage liever wat lager hou.Mijn ervaring met IF is (ik doe het al 3 jaar), voor cutten perfect, voor onderhoud perfect, voor bulken knap lastig.
Na de cut moet mijn maag eerst 3 maanden wennen aan de hoeveelheid eten. Ook moet ik op niet trainingsdagen meer dan 3k kcal binnen krijgen.
Verder werkt IF zeker voor mij![]()
Nu kan ik weer de discussie gaan starten over dat ik denk mijn maximale potentieel al bijna bereikt te hebben, maar daar heb ik geen zin in...
Hmm, ik twijfel soms weleens of die berekening die je maakt wel opgaat. Veel powerlifters zullen inderdaad roepen dat er nog wel massa bij kan..maar daar tegenover zou ik bijna willen zeggen: "bewijs maar eens dat er 80kg VVM over blijft op 8%"..Ergens betwijfel ik dat namelijk, die percentages zijn leuk, maar naar mijn bro-science idee verdwijnt er wel even wat meer gewicht dan alleen vet (vocht etc.). Dan hou je misschien wel iets meer over dan waar ik nu zit..maar naar mijn idee gaat het niet reuze significant zijn en al helemaal geen 10kg.79kg op 8% = 72kg vvm
98kg op 16% = 82kg vvm
weet mijn vp niet precies maar denk niet dat ik veel hoger zit.
Maar mocht ik op 18% staan dan zou ik nog uitkomen op een vvm van 80kg.
Ik heb dus 8-10kg vvm meer en een hoop vet meer, maar ik heb bij lange na nog niet het gevoel dat ik dichtbij een "max" zit. Niet met massa of met kracht.
Dan zou jij nog veel verder kunnen mits je geen problemen hebt met hormonen.

Ik probeer er ook zoveel mogelijk uit te halen, maar vergis je niet dat ik al ruim 6,5 jaar train waarvan toch zeker 4-4.5 serieus inclusief voeding.Het gaat toch niet zozeer om een doel voor ogen hebben, het gaat meer proberen zoveel mogelijk 'eruit' te halen. Jij denkt dat je bijna je maximale potentiëel al hebt bereikt, ik twijfel daar ten zeerste aan. Als je altijd op 8% wilt blijven staan, zal het moeilijk worden nog wat te gainen inderdaad. Ik persoonlijk heb een (zeer) laag vetpercentage even opzij gezet om gewoon flink sterker/buffer te gaan worden, om daarna korte periode's vrij stevig te cutten. Bijvoorbeeld 6 maanden clean bulken, vp wel iets op laten lopen (volgens mij nog beter voor de spiergroei ook) waarna je even kort moet cutten om weer op een naar m.i. acceptabel vetpercentage te staan.
Overigens vind ik het vrij nutteloos om constant met aders op je buik te lopen, aangezien je 4/5e van de tijd toch met shirt/trui/whatever aan loopt. Die paar keer dat je op 't strand loopt zijn dat m.i. niet waard.
Maar da's ieder z'n keus. Alleen het feit dat jij denkt dat je je max. pot. al hebt bereikt, daar twijfel ik aan, puur omdat je m.i. niet op de juiste manier bezig bent, om daar achter te komen.
N.B. Met 'zeer laag' vp bedoel ik overigens niet dat ik dit ooit heb gehad, ik heb dit ooit als doel gehad.
.
)
)