Fitness Seller

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Haha arme Marvin, hoevaak wordt er wel gezegd dat je meer kcals naar binnen moet krijgen? Iedereen kijkt naar de theorie erachter en snappen jou dan niet. Maar volgens mij voel jij je nog steeds happy met wat je doet, toch? Dan laat het gewoon zo. Pas als je echt geen gains meer maakt, in welk opzicht dan ook, kun je eens kijken voor een verandering. Ik zou jou ook weer kunnen zeggen dat je eens flink meer moet eten en even het VP uit je hoofd moet zetten, maar dat schiet niks op. Dat komt omdat jij het niet anders gewend bent en bij een hoger VP misschien geen voldoening hebt. Je bent in ieder geval goed bezig bro, ik doe je veel dingen niet na (vooral zo keurig op je voeding letten en er zo mee bezig te zijn) :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.722
Haha arme Marvin, hoevaak wordt er wel gezegd dat je meer kcals naar binnen moet krijgen? Iedereen kijkt naar de theorie erachter en snappen jou dan niet. Maar volgens mij voel jij je nog steeds happy met wat je doet, toch? Dan laat het gewoon zo. Pas als je echt geen gains meer maakt, in welk opzicht dan ook, kun je eens kijken voor een verandering. Ik zou jou ook weer kunnen zeggen dat je eens flink meer moet eten en even het VP uit je hoofd moet zetten, maar dat schiet niks op. Dat komt omdat jij het niet anders gewend bent en bij een hoger VP misschien geen voldoening hebt. Je bent in ieder geval goed bezig bro, ik doe je veel dingen niet na (vooral zo keurig op je voeding letten en er zo mee bezig te zijn) :thumb:
Haha, thanks Jesper! Het is al heel vaak gezegd, en misschien hebben ze wel een punt.

Echter heb ik het voor mijn gevoel al eens geprobeerd en werd ik enkel dik. Het enige wat ik mij kan indenken is dat mijn trainingen toendertijd niet in orde waren en ik dus daar wat heb laten liggen (terwijl ik dagelijks 4000kcals en 300+g eiwit wegwerkte).

Ik ben zo wel even tevreden: mijn kracht neemt toe, mijn shape ziet er aardig uit voor iemand die naturel is en ik kan af en toe eens gek doen met eten en de schade beperken.

Ik hou er wel van om te experimenteren, dus het kan zomaar dat ik over een tijdje wel gewoon mijn kcals ga opvoeren. Verder vind ik deze discussies overigens niet erg.

Er komen nu eenmaal af en toe nieuwe loglezers/volgers met andere gedachten en inzichten die totaal niet begrijpen waar ik mee bezig ben.

De keuze is uiteraard aan hun of ze me wel willen blijven volgen ;)

Nice train kerel lekker bezig

bam, enne qua eten gewoon doen wat voor jou werkt. al die theorie,n zijn leuk maar wat me opvalt is dat het merendeel van het volk wat heilig in die theorie,n gelooft ecto zijn....

Wil je daar verder iets mee zeggen bart? Ik snap best dat het moeilijk is om te verkroppen dat er een keer inhoudelijk wordt gediscussieerd, als je zelf alleen maar komt melden hoe sterk de laatste training wel weer niet was.

Wat Bosshogg en ik probeerden duidelijk te maken is dat Marvin waarschijnlijk nog (lang) niet aan z'n max. pot. zit, maar dat hij wel z'n shreddendness zal moeten inleveren wil hij er meer uithalen. Of hij dat wil doen is uiteraard volledig aan hem en dat respecteer ik dan ook gewoon. Maar ik ben er wel van overtuigd dat hij gewoon nog lang niet aan z'n max. zit.

Maakt verder ook allemaal niet uit, zolang hij zich er maar goed bij voelt.

het is geen persoonlijke aanval verder, ik word gewoon moe van al dat gelul in de ruimte. Ik geloof in dat elk mens anders is en wat voor de een werkt kan voor de ander weer helemaal niet werken. Marvin is oud en wijs genoeg en heeft de trainings ervaring inmiddels ook wel om te weten wat voor hem werkt.

Naja, prima man. Ik probeerde jou verder ook geen tips te geven. Het gaat hier niet over 'wel of niet werken', maar als dat nu nog niet duidelijk is, is het wat mij betreft niet de moeite waard om jou uit te leggen wat ik (en andere met mij, deze punten zijn al door verschillende personen aangehaald) bedoel.

En wat betreft dat oud en wijs genoeg, deze sectie bewijst dat er nog genoeg mensen rondlopen die oud(er) zijn en lang(er) trainen dan menig DBB'er, maar nog steeds amper resultaat boeken (gezien die trainingstijd).

En nu stop ik er weer mee, voordat Marvin nog gaat denken dat ik een hekel aan hem en z'n log heb :P.

Haha die front squats :') laatst viel 100kg uit mijn handen, omdat ik even 1 sec niet opletten. De pijn is dan wel heerlijk, word ik echt agressief van en daardoor lift ik beter. :roflol:

Goede deadlifts gast.
Heb even snel overde discussie van jouw en sticky gelezen.
No offense maar probeer je nu te beweren dat je op 1.80m @ 78kg je max. potentie al bereikt hebt?
Zou veel meer in moeten zitten toch, vind je eten overigens wel een beetje bro-science af en toe. Maar dat is hoe ik er tegen aan kijken. Vind recompen, met alle respect, sowieso bullsh*t.

79 @8% is toch al vrij netjes op 1,80...

• #10.731
Even reageren vanaf mijn telefoon, dus ga niet alles quoten. Ik blijf erbij dat veel mensen een te positieve kijk hebben over wat ze kunnen bereiken, maar daar komen ze pas achter als ze vast lopen.

Heb ook al eens overwogen om een begeleider te nemen of me op te geven voor de body central transformation course. Na verschillende mensen in het semi proffesionele circuit gesproken te hebben stelde ik vaak de vraag hoeveel ik nog kon gainen. En vaak was daarop het antwoord een wedervraag: wil je gaan kuren?

Al lezende kwam ik erachter dat na zeg 5 jaar trainen gewoon niet zoveel kilo's vvm meer te halen valt..ook niet als ik ga bulken. Ik zal vast met de jaren nog wel experimenteren met trainingen en voeding. Houdt mijn log ook dynamisch.

Verder wil ik nogmaals terugkomen op het feit dat genen uiteindelijk bepalend zijn...

Klopt opzich wel bro, wil je echt ver komen dan moet je er helaas aan geloven. Alhoewel dat niet wil zeggen dat je natty niet ver kunt komen but you know iam saying right

• #10.734
Klopt opzich wel bro, wil je echt ver komen dan moet je er helaas aan geloven. Alhoewel dat niet wil zeggen dat je natty niet ver kunt komen but you know iam saying right
Klopt..de enige snelle gains die ik momenteel kan maken zijn IMO fat-gains. De rest is in principe slow & steady dedication, training & nutrition..en dan langzaam nog wat VVM pakken.

Ik denk ook niet dat het onmogelijk is nog VVM te pakken, maar mag gewoon niet verwachten dat het snel gaat..

Of zoals al gezegd..wil ik dat wel, dan moet ik gaan kuren.

Ik denk dat Pleister gelijk heeft....
Ben ik ook bang van.

Zie ook:

http://www.victormooren.com/eten-voor-spiergroei-deel-3-lange-termijn-benadering/

Samenvattend:

"Na 4 jaar krachttraining heb je het grootste gedeelte van je potentie uitgemolken en kan je uitgaan van een toename van 1-1,5kg per jaar. Na 10 jaar zal het meer een gevecht worden om alles te onderhouden.

Een gewichtstoename van 0,5-1kg per maand is voldoende om nog vooruitgang te kunnen maken en de toename van het vetpercentage te beperken. Minder dan dat raad ik niet aan als optimale spiergroei nastreven of krachtprestaties verbeteren het primaire doel is.

Met een gewichtstoename van 11-12kg zal het vetpercentage met ongeveer 4-6% toenemen. Dit komt bijna overeen met het model waarbij een gewichtstoename van 10kg resulteert in een toename van 4-6%. Wat goed kan kloppen, aangezien de potentie om spiergroei te stimuleren nog maar marginaal is.

Voor een minimale gewichtstoename kan het calorie-overschot op trainingsdagen gehalveerd worden en op rustdagen naar iets boven de energiebehoefte worden gebracht."

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Front squats voel ik ook een hele week aan mn sleutelbeen. :-D

Naturel zul je sowieso weinig bereiken in de sport.
Jij hebt natuurlijk je eigen kijk op deze sport, net als iedereen. Aangezien je standvastig ben zou ik vooral zo doorgaan zoals je nu doet.
Keep it up.

• #10.737
Front squats voel ik ook een hele week aan mn sleutelbeen. :-D
Blauwe plekken overal..zucht!

Naturel zul je sowieso weinig bereiken in de sport.
Jij hebt natuurlijk je eigen kijk op deze sport, net als iedereen. Aangezien je standvastig ben zou ik vooral zo doorgaan zoals je nu doet.
Keep it up.
Dat klopt. Ik heb er ook weleens moeite mee tegen mensen te zeggen dat ik aan bodybuilding doe..de verwachting bij het woord bodybuilding is gewoon anders.

Echter leef ik wel als een bodybuilder, niet altijd 100%, maar dat hoeft niet op mijn niveau. Het enige dat ontbreekt is het kuren en dat was ik voorlopig niet van plan.

Dus moet ik het doen met mijn beachboy fysiek en maar proberen langzaam nog wat te gainen.:o

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Heb ,na 4 jaar krachttraining, vorig jaar nog de meeste gains gemaakt. Was begin 2013 gecut naar 85kg vanaf 95kg.

Daarna was ik begonnen met serieus te trainen voor powerliften en strongman, in September woog ik 100kg(wel wat fatgains natuurlijk) en nu hang ik rond 98kg met wat lager vp.

85 op 13%(was ooit op 11% met zo een knijper, maar dat was maar 1 maal gedaan) = 74kg vvm
100kg op 18%(deze weet ik niet precies, dus heb het maar aan de hoge kant geschat) = 82kg vvm

Toch 8kg aangekomen..... ben ik wel natty:angstig:

Dat klopt. Ik heb er ook weleens moeite mee tegen mensen te zeggen dat ik aan bodybuilding doe..de verwachting bij het woord bodybuilding is gewoon anders.

Echter leef ik wel als een bodybuilder, niet altijd 100%, maar dat hoeft niet op mijn niveau. Het enige dat ontbreekt is het kuren en dat was ik voorlopig niet van plan.

Dus moet ik het doen met mijn beachboy fysiek en maar proberen langzaam nog wat te gainen.:o

Tja, het stereotype bodybuilder heeft nou niet het beste imago. Vergleken met anders sporten komt het een beetje in de buurt van topsport bedrijven.

Heb je verder wedstijdplannen oid? Men's physique?

• #10.740
Heb ,na 4 jaar krachttraining, vorig jaar nog de meeste gains gemaakt. Was begin 2013 gecut naar 85kg vanaf 95kg.

Daarna was ik begonnen met serieus te trainen voor powerliften en strongman, in September woog ik 100kg(wel wat fatgains natuurlijk) en nu hang ik rond 98kg met wat lager vp.

85 op 13%(was ooit op 11% met zo een knijper, maar dat was maar 1 maal gedaan) = 74kg vvm
100kg op 18%(deze weet ik niet precies, dus heb het maar aan de hoge kant geschat) = 82kg vvm

Toch 8kg aangekomen..... ben ik wel natty:angstig:
Dan zou je je kunnen afvragen of je die jaren ervoor wel goed getraind hebt. Verder heb je misschien wel een beter genen pakket dan ik heb en je bent een stuk jonger (iets hogere test waarden). Ik ben gewoonweg ook te laat begonnen met trainen (21/22jaar) en heb daarvoor nooit een echt fysieke sport gedaan.
Dit zal vast klinken als een hoop excuses, maar ik probeer soms gewoon verklaringen te vinden waarom persoon A van 1.80m wel easy naar de 90kg gaat en persoon B niet.

Een goed voorbeeld is Tim (Mitrenz). Die ging in een jaar tijd als een gek naar 90kg (bij 1.82m) en woog na de flexcup binnen no-time 100kg. Naar zijn zeggen wel wat vetter, maar abs nog steeds zichtbaar.

Wat ik ook al eerder zei is dat ik denk dat je als je vetter bent ook gewoon meer vocht vast houd en misschien ook wat meer visceraal vet. Je bent misschien dus wel vetter als je denkt en ik neem die VVM dus met een korreltje zout...totdat ik je een keer aantref op zeg 6% vet.

Overigens kunnen we deze discussie natuurlijk eindeloos blijven voeren en heb daar geen problemen mee, maar naar mijn mening is een bodyfat van 18% eigenlijk niet zo gezond (net zo min als all year round 6% als het niet in je genen zit om zo'n laag percentage te hebben)

Tja, het stereotype bodybuilder heeft nou niet het beste imago. Vergleken met anders sporten komt het een beetje in de buurt van topsport bedrijven.

Heb je verder wedstijdplannen oid? Men's physique?
Hmm, heb niet echt wedstrijdplannen eigenlijk. De mens physique is ook een beetje een vage klasse. Soms staan er gasten zoals ik tussen, maar vaak zat zijn het gewoon kleine(re) bodybuilders die er ook al menige kuur op hebben zitten.

Uitteraard wordt daar flink over gelogen, maar ik kan je verzekeren dat zelfs bij een wedstrijd als de Flexcup de doping autoriteit ook maar beter niet langs kan komen.

Zelf heb ik een tijdje ook in de naieve waan rondgelopen dat dergelijke fysieken (Jeff Seid, Lazar, Greg Plitt of gewoon een random beginner bb'er) natty haalbaar waren..it is all a lie ;)

Even gegoogle naar natural bodybuilder..krijg je dit:

tumblr_lm95a6hkIu1qkwttko1_400.jpg

kenyattaw3fx9.jpg

dpn0_SK_sEOzReEYjc90TLCPn7_KP_O_NK_wJ0BBBBBBBBDtV0CVnJ2dpQScZ0t5110Kjn&3CDpsepwb&3C_SK_19_SL_kqh.jpg

En natuurlijk dit:trollface::
tnbb-sept-2012.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven