MuscleMeat

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.561
waarom niet proberen wat meer masssa aan te zetten. Wat je ook kan doen is 3kg erbij bulken en dan weer er af trainen (korte cyclus) om langzaam wat massa te pakken. Ik vind het heerlijk om na 3-4 maanden cutten meer dan 500KH op trainingsdagen te eten :P
Vind ik ook heerlijk. Maar heb dit soort dingen ook al geprobeerd. Het resulteerd altijd in hezelfde...ik eindig na zo'n cut waar ik begon en win (nagenoeg) geen massa. Dan blijf ik liever het hele jaar redelijk droog...cut ik af en toe wat dieper en hou ik regelmatig een smerige refeed, gevolgd door wat low(er) carb dagen.

Zo hou ik mezelf in alle opzichten tevreden..

In b4 vetvrees..:o

Vandaag twee trainingen...twee deload trainingen.

Want heb verder geen tijd dit weekend! Vanmorgen training 1..

DELOAD 3: Benchpress (Wendler) + UB:
Benchpress:
40kg: 10
50kg: 5
60kg: 5

Dumbel shoulder press:
14kg: 12, 12 (alternate)
18kg: 12, 12

Chin-up:
Bw: 8, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3 (myo)

T-bar row:
40kg: 12, 12
55kg: 10

Barbell shrugs:
60kg: 12, 12, 12

Side raise:
6kg: 12, 12
5kg: 12

Face-pulls:
32kg: 15, 12, 12

Preacher curl:
27.5kg: 12, 12 (closer grip), 12 (close grip)

Pushdown:
27kg: 15 (warmup)
41kg: 12, 12, 12

Voeding, vrijdag 18-02-2014:
8:00 2 caps hydroxy cut
9:00 10g BCAA
10:30 100g havermout + 30g whey + 25g rozijnen + sinaaasappel + multivit + vit D
11:45 150g rijst + 150g kipfilet + 100g spinazie
Pre-workout: 10g BCAA
Post-workout: 20g dextro + 30g whey + banaan
16:00 200g rijst + 125g kipfilet + 100g spinazie + 20g casseine
18:00 Sunrinaamse roti kip (1000kcals?)

~2930kcals, E/K/V = 250g (34%) / 360g (49%) / 55g (17%)

myo reps tijdens deload ???

Vind ik ook heerlijk. Maar heb dit soort dingen ook al geprobeerd. Het resulteerd altijd in hezelfde...ik eindig na zo'n cut waar ik begon en win (nagenoeg) geen massa. Dan blijf ik liever het hele jaar redelijk droog...cut ik af en toe wat dieper en hou ik regelmatig een smerige refeed, gevolgd door wat low(er) carb dagen.

Zo hou ik mezelf in alle opzichten tevreden..

In b4 vetvrees..:o

Geeft dat dan nog wel voldoening?

• #11.565
Geeft dat dan nog wel voldoening?
Daarom doe ik Wendler. Gaat mijn kracht tenminste vooruit...

Verder jojo ik best wel een beetje tussen 76 en 84kg, dus je zou kunnen zeggen dat ik soms wel een beetje aan het bulken ben:o

Verder is gewoon de pomp en het gevoel achteraf in combinatie met priceless blikken op het strand nog steeds satisfying..

En ja...ook ik denk er weleens aan om te gaan kuren..:rolleyes:

Daarom doe ik Wendler. Gaat mijn kracht tenminste vooruit...

Verder jojo ik best wel een beetje tussen 76 en 84kg, dus je zou kunnen zeggen dat ik soms wel een beetje aan het bulken ben:o

Verder is gewoon de pomp en het gevoel achteraf in combinatie met priceless blikken op het strand nog steeds satisfying..

Dat M&M's doe

Kerel als jij zou gaan kuren word je een monster denk ik! Anders blijft mijn advies meer M&M, s....

Er zijn maar heel weinig extra calorieën nodig om (pure) droge massa te winnen. een kcal van 300-500 plus is gewoon silly zoals sommige adviseren en resulteert (zoals je zelf al aangeeft) aan een fat gain van 75% tegenover 25% ''spiermassa''

Ik denk dat een dagelijkse surplus van 100 calorieën meer dan genoeg is! En 2-3x per week stevige interval cardio en focussen op ''strength''. Zo doe ik het, werkt prima, voor mijn doen/ervaring.

Er zijn maar heel weinig extra calorieën nodig om (pure) droge massa te winnen. een kcal van 300-500 plus is gewoon silly zoals sommige adviseren en resulteert (zoals je zelf al aangeeft) aan een fat gain van 75% tegenover 25% ''spiermassa''

Ik denk dat een dagelijkse surplus van 100 calorieën meer dan genoeg is! En 2-3x per week stevige interval cardio en focussen op ''strength''. Zo doe ik het, werkt prima, voor mijn doen/ervaring.

Is dit ergens onderzocht of bedenk je dit zelf? Ben oprecht geïnteresseerd in bronnen en dan vooral het 75/25 verhaal.

Besef je wel dat wanneer je dat gaat doen er waarschijnlijk geen weg terug is :p
Als je nu al moeite heb met minimale gains etc wordt het dan helemaal een ramp.
Dan wordt je associatie met vechten voor nieuwe gains waarschijnlijk starten van nieuwe kuur, hehehe

Is dit ergens onderzocht of bedenk je dit zelf? Ben oprecht geïnteresseerd in bronnen en dan vooral het 75/25 verhaal.

+1, ben ik ook benieuwd naar...

Afgezien van het feit dat het (100 kcal boven onderhoud) praktisch niet haalbaar is, tenzij je:

1. Elke dag PRECIES hetzelfde doet op activiteitenniveau;
2. Je precies weet "hoe veel je verbrand" als je wat extra activiteiten onderneemt.

En verder kan je bij zulke absolute uitspraken in percentages meteen je terechte vraagtekens zetten.

"Als er gecommuniceerd wordt in extremen, dan is er sprake van een hemel (100 kcal boven onderhoud zonder onnodige vetgains) en een hel (75% vetmassa bij een grotere bulk). Dit is toch meestal een teken dat iemand je iets wilt verkopen, namelijk een product, een dienst of een overtuiging."

CHIVO.

Afgezien van het feit dat het (100 kcal boven onderhoud) praktisch niet haalbaar is, tenzij je:

2. Je precies weet "hoe veel je verbrand" als je wat extra activiteiten onderneemt.

En verder kan je bij zulke absolute uitspraken in percentages meteen je terechte vraagtekens zetten.

"Als er gecommuniceerd wordt in extremen, dan is er sprake van een hemel (100 kcal boven onderhoud zonder onnodige vetgains) en een hel (75% vetmassa bij een grotere bulk). Dit is toch meestal een teken dat iemand je iets wilt verkopen, namelijk een product, een dienst of een overtuiging."

CHIVO.

Ja, dat is dus een beetje mijn punt. Het komt op mij erg over als het willen goedpraten van een bepaalde keuze die gemaakt wordt. Terwijl er (nu, m.i.) nog helemaal geen (wetenschappelijke) onderbouwing is voor die keuze. Neemt verder niet weg dat iedereen vrij is om te doen en laten wat hij wilt, maar om het dan met dit soort uitspraken te gaan verantwoorden, nee, dat is gewoon onzin.

• #11.574
Lijkt me idd niet helemaal deload als je er 7 MYO's achteraan plakt. Met hoeveel rust pak je ze normaal gesproken eigenlijk Marf?

Jooowwwww :D
Paar ademteugen en weer doorgaan..

:D:D

Kerel als jij zou gaan kuren word je een monster denk ik! Anders blijft mijn advies meer M&M, s....
Haha, bedankt voor je advies!:D

Ik denk dat je wel een punt hebt dat je geen groot overschot aan kcals hoeft te consumeren in de bulk, maar het is wel erg lastig te bepalen wat je daadwerkelijk onderhoud is. Echter ben ik er wel van overtuigd dat het gros op DBB met veel te grote overschotten bulkt en onnodig vet wordt..
Bronnen zijn wat dat betreft altijd welkom :D

Besef je wel dat wanneer je dat gaat doen er waarschijnlijk geen weg terug is :p
Als je nu al moeite heb met minimale gains etc wordt het dan helemaal een ramp.
Dan wordt je associatie met vechten voor nieuwe gains waarschijnlijk starten van nieuwe kuur, hehehe
+1, ben ik ook benieuwd naar...
Ik weet het Tim..eenmaal lid van de darkside is het eind zoek bij mij volgens mij..:o

CHIVO.
Opzich kom je ook wel een eind met een gemiddeld onderhoud denk ik, zolang je geen extreme aktiviteiten op random tijdstippen doet (wielrennen, feestjes etc.)
Ja, dat is dus een beetje mijn punt. Het komt op mij erg over als het willen goedpraten van een bepaalde keuze die gemaakt wordt. Terwijl er (nu, m.i.) nog helemaal geen (wetenschappelijke) onderbouwing is voor die keuze. Neemt verder niet weg dat iedereen vrij is om te doen en laten wat hij wilt, maar om het dan met dit soort uitspraken te gaan verantwoorden, nee, dat is gewoon onzin.
Kom maar door met de bronnen:o

Hoe reken je dit dan uit? Ik ben van mening dat je nooit voor 100% exact kan calculeren hoeveel je verbrand. Dat kan alleen maar een "accurate gok" zijn. Bij bulken zou ik altijd een overschot van minimaal 300 kcal houden, vooral met IF.

Verder heb ik mijn twijfels met bulken en carb cycling, momenteel zit ik op trainingsdagen op 4300 Kcal en non trainingsdagen rond de 300 kcal en ben in 2 weken 3KG lichter ??? dit na 2 maanden cutten...

• #11.576
JEEEEEEHAAAAH! Deload zit erop…ik mag weer knallen!!

Voeding deze week nog wel wat lager na die vreetdagen..:rolleyes:

Dag 1: MP + UB:
MP:
35kg: 5
40kg: 5
47.5kg: 3
50kg: 5
55kg: 5
60kgkg: 5+
65kg (jokerset +10%): 5?
50kg (first set last): 1-3x8
Floorpress:4x8-12
Reverse grip barbell row:3x8-12
Lat-pulldown:3x8-12
(Standing cable) Fly’s:3x8-12
EZ-bar tricep extention:3x8-12
Dumbel curl:2x8-12

Voeding, dinsdag 22-04-2014:
6:15 2 caps hydroxycut
9:00 1L groene thee
11:00 100g havermout + 30g whey + 25g rozijnen + multivit + vit D
12:30 175g rijst + 125g kipfilet + 100g spinazie + 2 visolie
15:00 175g rijst + 125g kipfilet + 100g spinazie
Pre-workout: Appel + 2 caps hydroxycut
Post-workout: 20g dextro + 30g whey + banaan
18:30 Avondeten (~750kcals) + 20g casseine

~2570kcals, E/K/V = 185g (29%) / 325g (51%) / 60g (20%)

benieuwd hoe je uit die deload gaat komen

Mijn laatste deload heeft alleen maar voor schade gezorgd, ben bang dat ik tè vroeg ben gaan deloaden :o.
Maar murf, waarom wil je eigenlijk het hele jaar door droog staan?

• #11.579
benieuwd hoe je uit die deload gaat komen
Ik ook! Voel me aardig brak na dit lange weekend! Maar de targets halen moet zeker te doen zijn!
Mijn laatste deload heeft alleen maar voor schade gezorgd, ben bang dat ik tè vroeg ben gaan deloaden :o.
Maar murf, waarom wil je eigenlijk het hele jaar door droog staan?
Het is altijd even inkomen na een deload, maar de motivatie is moordend!:thumbs:

Tja, ik vind (veel) vet om je lichaam dragen gewoon niet mooi! Ik ben liever wat kleiner en droger dan buff en vet(ter). Het liefst natuurlijk buff en droog, maar dat is met mijn genen pakket naturel niet mogelijk..

In b4 discussies over dat er nog 'makkelijk' 10kg VVM bij kan..:o

Terug
Naar boven