- Waardering
- 960
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 128kg
- Vetpercentage
- 19%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bbq is inderdaad echt genieten en als je het brood en de saus enigszins beperkt is het imo nog best gezond.Mmmm, BBQ is altijd zo lekker
Je bench wil helaas nog steeds niet echt heel lekker gaan he.
gouden combi inderdaad!!Vriendin, zonnen, bbq... onweerstaanbare combi bro.
flink wat werk verzet kerel, goeie training

Lekker in de zon met je vriendin moet je inderdaad niet willen missen!
Wat is voor jou de reden geweest om een riem aan te schaffen? En wanneer gebruik jij hem?
Ik ben een beetje aan het onderzoeken en kijken of ik er zelf ook een ga aanschaffen misschien.
Merk er eigenlijk geen ruk van! Blij dat ik de B&F aanbieding heb gepakt, want voor 50 ****ing euro zou ik me vreselijk genaaid voelen..

imo hoort iedereen een riem te hebben voor zijn zwaarste sets op de compounds. En gewoon een degelijke powerlifting riem, niet z'n gare bodybuilding riem.
Oke, dat is nogal een stelling.
Kan je ook uitleggen hoe je hierbij bent gekomen? En welke riem zou jij dan aanraden met een goede prijs-kwaliteit verhouding?
Puur mijn eigen ervaring, er zal vast ergens een theorie achter liggen, maar die ken ik niet goed genoeg, zul je ff voor moeten zoeken. Ik doe het iig omdat wendler en brandon lily het sws aanraden.
Die ik heb verkopen ze niet meer, maar lijkt op deze http://www.fitness-seller.nl/iron-force-powerlifting-belt/
Van fortius fitness hoor ik ook erg goede dingen over maar is wel tikkeltje duurder.
Of je wel of geen riem zou moeten gebruiken hangt nogal af van je algemene doelen en wat je met een bepaalde oefening hoopt te bereiken.
Een riem helpt je doordat het de maximale spanning die je op je torso kan zetten dmv ademhaling en het aanspannen van je core spieren. Als jij met een riem meer kan squatten dan zou het een no-brainer moeten zijn om altijd een riem te dragen bij je squats als je uiteindelijke doel voornamelijk hypertrofie is.
Voor krachtsporters hangt het er vanaf waarom je die squats doet. Bij beltless squats ligt de nadruk iets meer op core stability en minder op de daadwerkelijke kracht die je kunt uitoefenen om weer omhoog te komen. Als een powerlifter veel last heeft van forward lean kan hij/zij ervoor kiezen om een tijdje zonder riem te squatten. In de voorbereiding voor een wedstrijd train je meestal met riem, op de wedstrijd draag je die immers ook.
Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik het nou wel of geen goed idee vind voor non-krachtsport atleten (een basketballer bijvoorbeeld) om met een riem te squatten, maar ik neig toch meer naar beltless werk als je in je sport ook geen belt draagt.
Het kan uiteraard nooit kwaad om het gewoon allebei te doen.
My 2 cents.
Bedankt voor jouw inzichten. Ik kan mij hier wel in vinden.
Marvin, sorry voor de topic hijack![]()
volgens mij heeft fortius hier nog een artikel aan gewijd
Here's what you need to know...
• A 4-inch-wide belt is too wide to permit a correct lumbar position at the start of a deadlift. And if you can't get set correctly, you can't pull correctly.
• The lifting belt isn't a passive device that works all by itself. One of the ways the belt works is by allowing you to produce a harder muscular contraction against it than you can without it.
• The combination of the harder isometric trunk muscle contraction made possible by the belt, and the fact that the heavier weight you're lifting provides more training stimulus than the lighter weight you'd be lifting otherwise, means that using the belt allows you to get stronger.
• The correct use of the belt involves learning how tight it needs to be to work. Too tight, and you're stretched up too far to make an effective isometric contraction. Too loose, and there's nothing to push against.
• Stop thinking of your squat belt as "The Belt" and start thinking of the deadlift as different movement that probably needs a different belt, a thick one but only 2-3 inches wide.
Ik vind gewoon dat als ik wat zwaarder squat dat het veiliger aan voelt! Ik probeer weleens in de laatste week de singles zolang mogelijk beltless te doen..maar geloof dat ik daarbij voor mijn gevoel al eens een keer bijna mijn rug heb dubbel gevouwen met 190kgLekker in de zon met je vriendin moet je inderdaad niet willen missen!
Wat is voor jou de reden geweest om een riem aan te schaffen? En wanneer gebruik jij hem?
Ik ben een beetje aan het onderzoeken en kijken of ik er zelf ook een ga aanschaffen misschien.

Ben benieuwd naar zijn reply!Thanks voor je reactie! Ziet er goed uit.
Ik zal Fortius nog even contacten over het 'waarom en waneer' bij het dragen van een riem.
Ik vond zelf dat mijn werkgewichten nog niet hoog genoeg waren om een riem te dragen..
No probz FTIO! Het is prima hier te discuseren over allerhande zakenBedankt voor jouw inzichten. Ik kan mij hier wel in vinden.
Marvin, sorry voor de topic hijack![]()
Haha, bij mij is het als het fout gaat ook echt een drama. De enige safety bars die er zijn zijn op > Full squat niveauSquats uit je tenen. Dat was voor mij een keer en nooit meer weer. Nog nooit zo blij geweest met squatrek met van die veiligheids pinnen.
Natuurlijk daarna wel eronder uit kruipen en doen alsof er niks aan de hand is.

Goed artikel, maar ga inderdaad niet meerdere riemen aanschaffenIk zag net dit artikel van Mark Rippetoe op fb voorbij komen; is wel interessant naar aanleiding van de comments hierboven:
http://www.t-nation.com/training/the-belt-and-the-deadlift

)
)
)