MuscleMeat

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

We hebben allemaal wel eens dagen dat je liever uzelf nog eens zou willen omdraaien in bed dan die gewichten tillen, maar nette workout Marvin.

Jammer van je mindere training Marvin.. Maar die horen er ook gewoon bij.

Als je altijd zo hard wilt blijven ogen is junken natuurlijk een no-go. Echter is dat niet reëel en vind ik dat je best genoegen kan nemen met een paar dagen wat vocht vast houden.

Wat betreft de posterior tilt van het bekken bij diepe squats. Volgens Bret Contreras is minimale bekken tilt toegestaan, maar als ke er last van krijgt ga je uiteraard te ver naar beneden...

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.643
en je bent net pas weer begonnen, wel k*t man :(

Vaak met benen trainen krijg ik ook altijd wat last van mijn rug, komt doordat ik met squatten en leg pres altijd ATG ga en op een één of andere manier kantelen mijn bekken altijd een beetje waardoor mijn onderrug op grotere spanning komt te staan.
Tja, het is niet anders! Die motivatie dip komen we wel weer door!

Weet niet of dat de oorzaak is van mijn rug gezeur..het lijkt meer bij mijn deads vandaan te komen..

Jammer dat het niet goed voelde, het ziet er op papier wel niet slecht uit eigenlijk
Op papier viel het ook goed mee inderdaad!:D

We hebben allemaal wel eens dagen dat je liever uzelf nog eens zou willen omdraaien in bed dan die gewichten tillen, maar nette workout Marvin.
Uhu...gister was die dag! Vandaag voel ik me buiten mijn rugpijn om prima!:thumbs:

Als je altijd zo hard wilt blijven ogen is junken natuurlijk een no-go. Echter is dat niet reëel en vind ik dat je best genoegen kan nemen met een paar dagen wat vocht vast houden.

Wat betreft de posterior tilt van het bekken bij diepe squats. Volgens Bret Contreras is minimale bekken tilt toegestaan, maar als ke er last van krijgt ga je uiteraard te ver naar beneden...
Klopt wat het junken betreft, maar er moet ook geleefd worden, dus heb het er voor over hoor ;) Betwijfel of mijn rugpijn door squatten komt en ben vaak te lui om dergelijke termen als posterior tilt te googlen..:o

oh thnx, zal eens wat minder diep squatten :)

• #11.646
Thanks man! Straks eens bekijken!:D

oh thnx, zal eens wat minder diep squatten :)
Hmm, ga zelf niet gelijk die conclusie trekken..

Wel laat ik vandaag de jokersets weg, of ik moet me echt super deluxe goed voelen na mijn repout:rolleyes:

Dag 2: Deadlift (Wendler) + LB (focus hamstrings):
Deadlift:
85kg: 5
102.5kg: 5
117.5kg: 3
132.5kg: 3
150kg: 3
167.5kg: 3+
132.5kg (first set last): 1-3x8
Speed boxsquat:6x2
Full squat:3x8-12
Standing leg curl:3x12-15
Barbell calfraise:4x8-12
Seated calfraise:3x8-12
Abduction:3x8-15
Side ab-work:

Voeding, woensdag 30-04-2014:
6:15 2 caps hydroxycut
9:00 1L groene thee
11:00 100g havermout + 30g whey + 25g rozijnen + grapefruit + multivit + vit D
12:30 200g rijst + 125g kipfilet + 75g spinazie + 2 visolie
15:00 200g rijst + 125g kipfilet + 75g spinazie
Pre-workout: 2 caps hydroxycut + 1 scoop assault
Post-workout: 20g dextro + 30g whey + banaan
18:00 275g aardappels + 250g spinazie + 130g kipfilet + ei + 20g casseine

~2670kcals, E/K/V = 200g (30%) / 315g (47%) / 70g (23%)

• Like
Waarderingen: FTIO
Jammer dat je training niet naar wens ging kerel, volgende weer met optimale motivatie weg knallen!

• #11.648
Jammer dat je training niet naar wens ging kerel, volgende weer met optimale motivatie weg knallen!
Helaas deze training ook niet naar wens! Op papier wel, maar alles voelt zo zwaar momenteel! Ach zolang ik mijn targets haal klaag ik niet!

Voor het trainen even naar de fysio/manueel therapeut geweest. Die heeft een blokkade in mijn bovenbil/onderrug weg gehaald en er wat naalden in gepropt (dry needling). De andere plek midden op mijn rug kon ze niet vinden, want alles stond strak zei ze..haha. Verder kreeg ik ook nog het compliment dat ik ideaal zou zijn voor anatomie lessen:rolleyes: Steek ik weer in mijn zak:D

Hier de training...

Dag 2: Deadlift (Wendler) + LB (focus hamstrings):
Deadlift:
85kg: 5
102.5kg: 5
117.5kg: 3
132.5kg: 3
150kg: 3 (nipt qua grip!)
167.5kg (3+): 8 (Straps om. Vielen zwaar!!)
132.5kg (first set last): 8, 8 (Prima!)

Abduction:
71kg: 17 (sqeez & hold), 16, 15 (easy)

Side machine crunch:
30kg: 22
50kg: 15, 15, 15

Speed boxsquat:
90kg: 4 (warmup)
120kg: 2, 2, 2, 2, 2, 2 (aardig op snelheid nog!)

Full squat:
90kg: 12 (pfoe!), 12 (SWEET JEZUS!:eek:), 12 (niet te klagen! Verzwaren naar 92.5kg!)

Standing leg curl:
30kg: 15 (viel zwaar, maar goede MMC!), 15 (nipt!), 13

Woodchoppers:
23kg: 15
27kg: 14, 12

Barbell calfraise:
100kg: 15
120kg: 12, 9
100kg: 12

Seated calfraise:
60kg: 14 (sqeez & hold:fire:), 12, 12 (matige/slechte MMC)

Morgen weer een dagje low! Maar wel avondeten bij KFC:eating:...eens kijken wat er in de macro's past!:rolleyes:

Mooie training man! KFC zonder randje hé? :)

Best een aardige training alsnog Marvin..

Ik vind het verschil tussen je full squat en je reguliere squat wel erg groot trouwens.. ?

Na een dergelijke behandeling bij de manueel therapeut valt vaak een reactie van je lichaam te verwachten.. Verbaasde me eigenlijk dat hij/zij je niet geadviseerd heeft om niet te gaan trainen..

Weights zien er impressive uit nonetheless, nice! :D

Na een dergelijke behandeling bij de manueel therapeut valt vaak een reactie van je lichaam te verwachten.. Verbaasde me eigenlijk dat hij/zij je niet geadviseerd heeft om niet te gaan trainen..

Zo zo laat jij ook je koppie weer eens zien :D ?

voor het trainen dry needling gehad en dan daarna gelijk deadliften?

wtff

Ik vind het verschil tussen je full squat en je reguliere squat wel erg groot trouwens.. ?

omdat een full squat wel op of net onder par komt

waarom mensen nog onderscheid maken tussen een squat en een full squat snap ik niet. Als je niet onder par komt is het geen squat

waarom mensen nog onderscheid maken tussen een squat en een full squat snap ik niet. Als je niet onder par komt is het geen squat

Daarom. Als ik squat, is hij altijd "full" :o

Als ik verder zak krijg ik alleen maar meer lumbale flexie en daar zit ik niet op te wachten. Ik kom ongeveer even diep als op het plaatje uit mijn log, en dat is het diepst wat ik kom, tenzij ik een front squat doe.

• #11.657
Mooie training man! KFC zonder randje hé? :)
KFC in ieder geval zonder friet...ga ook zeker wel bewust kiezen.

Zo maar eens kijken op de KFC site ;)

Ik bouw het langzaam op! Zak met mijn ful squats nu tot de bar de safety bars raakt en merk dat dat laatste stukje erg pittig is. Verder heb ik al eens aangegeven dat ik weleens twijfel over de diepte van mijn squats, omdat er geen spiegel bij het rek hangt.

Nu wil ik zeker niet zeggen dat ik 1/4 squats maak, maar het zou weleens net boven parallel kunnen zijn in sommige gevallen. Nu probeer ik die full squats langzaam op te bouwen en merk dat het goed zit met de MMC en dat ik op mijn squat dag ook al dieper begin te zakken..

Hmm, dan snap ik het! Of althans..hoop ik dat het daardoor komt ;) Ik had wel aangegeven dat ik ging trainen, maar ze zij er eigenlijk weinig van..
Zo zo laat jij ook je koppie weer eens zien :D ?
Haha, precies op het juiste moment! :D
voor het trainen dry needling gehad en dan daarna gelijk deadliften?

wtff
Omdat het kan:o

En het op mijn schema stond ;)

IMO is een full squat wel degelijk wat anders als een (net onder) parallel squat.

Daarom. Als ik squat, is hij altijd "full" :o

Als ik verder zak krijg ik alleen maar meer lumbale flexie en daar zit ik niet op te wachten. Ik kom ongeveer even diep als op het plaatje uit mijn log, en dat is het diepst wat ik kom, tenzij ik een front squat doe.
Als iik de filmpjes goed begrijp moet je de diepte van je squat ook niet onnodig foreceren..
Had 't gevoel dat dit forum wat kennis tekort kwam.. :D:D
Sterke reply!:thumbs:

Vandaag wordt zwaar...zwaar in meerdere zinnen van het woord...

Overdag wordt zwaar, zwaar laag in kcals..zwaar aan de caffeine en ben ook nog op de fiets met beginnende spierpijn..IMO ook best zwaar!

Maar vanavond...vanavond wordt zwaar genieten! KFC it is!:eating:

Voeding, donderdag 01-05-2014:
6:15 2 caps hydroxycut + 250mg caffeine + 6g BCAA
9:00 1L groene thee
11:00 20g whey + 20g casseine + visolie + vit D
12:30 150g kipfilet + 75g spinazie + blik monster energy zero
15:00 150g kipfilet + 75g spinazie + blikje ‘Verve’ bold
16:00 2 caps hydroxycut + 4g BCAA
tot hier slechts 720kcals:eek!: (110g Eiwit / 20g Koolhydraat / 25g Vet)
17:15 5g BCAA
18:15 KFC (IIFYM): 1 Brazer, crispy strips & filet tower burger + cola light:o

~1835kcals, E/K/V = 185g (40%) / 125g (27%) / 65g (33%)

Laatst bewerkt:
weer lekker laag in Kcal :) wanneer ga je nu eens bulken? :P

8 x 167.5 kilo deads bro... das toch niet verkeerd

Haha dat fysio verhaal komt me bekend voor, meeste klanten zijn toch de wat mindere athletische figuren.
Wel apart dat ze meteen dry needling gebruikt voor triggerpoints, was het niet pijnlijk (heb filmpjes van dry needling gezien)
Nice train gisteren, ondanks dat het niet gemakkelijk ging.
En alvast eet smakelijk voor vanavond, wel handig trouwens dat ze tegenwoordig bij de fastfood ketens de macro's van de producten omschrijven :D

Terug
Naar boven