AndroidHealthClinic

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Hoe komt dat eigenlijk dat je bench zo zwak is dan?
Misschien is een optie om naar ondersteunende oefeningen kijken die de lift verbeteren?

"Mijn lijf lijkt wel 80 en staat op instorten"
How's that?

Is het begin van de uitvoering zwak of het laatste stukje naar boven toe?

aaah die brunch erg nice!!.. Goeie nieuwe vriendin trouwens marv.. ze is goedgekeurd

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.744
komt door al die cardio op dat festival :p
Dat zou zo maar kunnen...en die shitload caffeine was vast ook nergens goed voor..:rolleyes:
Omdat het kon..
Dat zeker! Smerige pomp ook met trainen..:eek:
Hoe komt dat eigenlijk dat je bench zo zwak is dan?
Misschien is een optie om naar ondersteunende oefeningen kijken die de lift verbeteren?

"Mijn lijf lijkt wel 80 en staat op instorten"
How's that?
Tja, als jij het me kan vertellen. Ik heb echt ook al een hoop geprobeerd..en dus ook met de assistance gespeeld. Tijdje WSB gedaan met speedbenches, boardpresses, floorpresses.

Nu met wendler doe ik maar paused benches erbij, heb ik het idee dat ik weer een punt in mijn bench probeer te versterken. Verder eet ik natuurlijk altijd om en nabij of zelfs onder onderhoud en weeg ik nog geen 80kg..dus vraag me ook weleens af wat ik nu precies nog kan verwachten..

Wat betreft het bejaarde gevoel is denk een combi van slecht eten in combinatie met een shitload caffeine, veel aktiviteit en slaap tekort ;)

Is het begin van de uitvoering zwak of het laatste stukje naar boven toe?
Heb niet echt een specifiek sticking point. Als het echt zwaar wordt fail ik helemaal onderin, maar daar doe ik nu paused benches voor..

aaah die brunch erg nice!!.. Goeie nieuwe vriendin trouwens marv.. ze is goedgekeurd
Die brunch was ****ing nice! Ben blij dat mijn vriendin de "Martijn seal of approval" heeft mogen ontvangen..

De training...zoals verwacht..slapper dan slap. Maar wel echt een idiote pomp! Dat dere carbs!

Dag 1: MP + UB:
MP:
37.5kg: 5
42.5kg: 5
50kg: 3
52.5kg: 5
57.5kg: 5 (moeizaam!)
62.5kgkg: 6+1PP (blegh!)
52.5kg (first set last): 2 (gestopt..pijn in mijn elleboog)

Floorpress:
60kg: 12, 12, 12, 12 (niet van harte!)

Reverse grip barbell row:
70kg: 14, 12, 12, 10 (pff..)

Lat-pulldown:
59kg: 12, 12
68kg: 9+3 (rest-pause)

(Standing cable) Fly’s:
32kg: 12, 12 (voldoende pomp zo)

EZ-bar tricep extention:
27.5kg: 12 (warmup)
34.5kg: 12, 12 (nipt), 8+3CGBP

Dumbel curl:
10kg: 12 (warmup)
14kg: 12, 10 (gruwelijke pomp:fire:)

Gauw weer vergeten dit! Moet ook niet te hoge doelen stellen voor mezelf betreft mijn Wendler repouts.

Volgens mij is die pomp halen belangrijker dan pr drukken....

Wat een voeding, holy sh*t :roflol:
Bevalt Wendler je wel met ub/lb indeling?
Heb helaas ook geen bench tips voor je man, volgens mij liggen onze bench en BW (na jou brunch :roflol:) vrij gelijk, MP ben je me wel voorbij :o

Dikke trainingen hier man, zoveel oefeningen altijd!

Zwakke bench of niet... je log blijft cool om te volgen man!

Die 130kg bench, of 10x100kg komt er heus wel, 100kg heb je al in de pocket, nu opwerken naar 110kg! Zet een datum en focus erop (16 weken bijv) Go for it marv! nogmaals ik lees je log al jaren met plezier :thumb:

Dan is toch je borst die faalt.. Met bodybuilding maakt het verder geen zak uit hoeveel je bencht. Neem aan dat je geen ambitie hebt met powerliften :P

Gewoon een goede focus is belangrijk en contractie bij je borst, als hij inverhouding is met je lichaam is het prima toch?

We worden helaas allemaal een dagje ouder en dan hakt zo'n festival er ff harder in, maar je hebt het zo te zien aardig naar je zin gehad en dat is het belangrijkste :)
Tja de bench.... sommige lifts liggen je soms nu eenmaal beter als andere, maar he jij kunt tenminste die 100 al drukken en dat kan de gemiddelde joe niet zeggen... toch ?

Ja man, je kan geen high reps rep outs blijven scoren als de gewichten steeds maar hoger gaan :)
Sowieso is de 5/5/5 week verrot bij Wendler :p

Tja, als jij het me kan vertellen. Ik heb echt ook al een hoop geprobeerd..en dus ook met de assistance gespeeld. Tijdje WSB gedaan met speedbenches, boardpresses, floorpresses.

Nu met wendler doe ik maar paused benches erbij, heb ik het idee dat ik weer een punt in mijn bench probeer te versterken. Verder eet ik natuurlijk altijd om en nabij of zelfs onder onderhoud en weeg ik nog geen 80kg..dus vraag me ook weleens af wat ik nu precies nog kan verwachten..

Wat betreft het bejaarde gevoel is denk een combi van slecht eten in combinatie met een shitload caffeine, veel aktiviteit en slaap tekort

Hmm tja, je vertikt het natuurlijk ook om even flink te gaan eten.:p
Misschien een idee om met bands te benchen of met kettingen. Maar dat zal onderin je bench niks veranderen.

Heb niet echt een specifiek sticking point. Als het echt zwaar wordt fail ik helemaal onderin, maar daar doe ik nu paused benches voor..
Waarom doe je dan ook nog floor presses?

Verder je targets toch gewoon gehaald ;).

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.754
Volgens mij is die pomp halen belangrijker dan pr drukken....
Vind ik ook! Ben per slot van rekening geen powerlifter..:o
Wat een voeding, holy sh*t :roflol:
Bevalt Wendler je wel met ub/lb indeling?
Heb helaas ook geen bench tips voor je man, volgens mij liggen onze bench en BW (na jou brunch :roflol:) vrij gelijk, MP ben je me wel voorbij :o
Wendler met UB/LB bevalt prima! In ieder geval beter als Wendler in split. En fullbody vind ik persoonlijk niet fijn trainen..

Bench blijft een beetje een zorgenkindje, maar lig er niet wakker van.

Bw is inderdaad iets gestegen na het weekend (79.9 --> 81.6kg). Samen met mijn taille (72.5cm --> 74cm.), maar dat is eind van de week wel weer weg..:o

Dikke trainingen hier man, zoveel oefeningen altijd!
Ik hou van volume! Van die 'not doing jack shit' schema's is niks voor mij
Zwakke bench of niet... je log blijft cool om te volgen man!

Die 130kg bench, of 10x100kg komt er heus wel, 100kg heb je al in de pocket, nu opwerken naar 110kg! Zet een datum en focus erop (16 weken bijv) Go for it marv! nogmaals ik lees je log al jaren met plezier :thumb:
Hmm, daar doe ik het voor Koek! Hoop dat mijn log een plek is waar zowel gelezen als gediscusseerd kan worden gecombineerd met wat nonsens. Om vooruit te gaan ben ik Wendler gaan doen..slow steady gains. En haal nog steeds mijn targets. Echter heb ik daar bovenop de jokersets gedaan en begin die soms te zien als targets waardoor ik soms niet tevreden ben met mijn trainingen..

Heb overigens ook al een keer 112.5kg gebencht...maar dat is alweer een tijdje geleden..:rolleyes:

Dan is toch je borst die faalt.. Met bodybuilding maakt het verder geen zak uit hoeveel je bencht. Neem aan dat je geen ambitie hebt met powerliften :P

Gewoon een goede focus is belangrijk en contractie bij je borst, als hij inverhouding is met je lichaam is het prima toch?
Hier heb je ook wel een punt hoor. Mijn borst is fysiek gezien ook geen zwak punt...en heb inderdaad geen PL ambities..goede focus en contractie staan bij mij meestal op 1.

Thanks for the cheer up!:D:D
We worden helaas allemaal een dagje ouder en dan hakt zo'n festival er ff harder in, maar je hebt het zo te zien aardig naar je zin gehad en dat is het belangrijkste :)
Tja de bench.... sommige lifts liggen je soms nu eenmaal beter als andere, maar he jij kunt tenminste die 100 al drukken en dat kan de gemiddelde joe niet zeggen... toch ?
Haha, laten we het daar op houden..ik wordt een dagje ouder. Ik zal denk nooit een sterke bencher worden en ben in ieder geval sterker als average joe ;) Dat het hier op een bb forum een beetje zielig is, kan ik ook niks aan doen ;) :o

Ja man, je kan geen high reps rep outs blijven scoren als de gewichten steeds maar hoger gaan :)
Sowieso is de 5/5/5 week verrot bij Wendler :p
Je hebt gelijk Rob! Die 5/5/5 week is inderdaad mijn minst favoriete week!
Hmm tja, je vertikt het natuurlijk ook om even flink te gaan eten.:p
Misschien een idee om met bands te benchen of met kettingen. Maar dat zal onderin je bench niks veranderen.

Waarom doe je dan ook nog floor presses?

Verder je targets toch gewoon gehaald ;).
We hebben geen bands en chains en die ga ik ook zeker niet aanschaffen.
De floorpresses doe ik omdat ik binnen mijn Wendler schema vond dat ik wat assistance moet toevoegen voor mijn main-lifts. Zo doe ik voor squats: speed box squats en full squats en voor de bench: paused benches en floor presses. Voor deads en MP's doe ik geen gerichte assistance...

Wel mooi om te zien dat je vooral vanuit squats zo'n dikke definitie ik je benen hebt. Ik doe lunches als een malle maar kom niet eens in de buurt..

Wel mooi om te zien dat je vooral vanuit squats zo'n dikke definitie ik je benen hebt. Ik doe lunches als een malle maar kom niet eens in de buurt..

Ben je nog steeds 7%?
Voeg dan is wat MCT olie toe aan je eetpatroon. Heb me door Rene Groenen laten vertellen dat dit voor wat extra definitie zorgt.

Hmm, daar doe ik het voor Koek! Hoop dat mijn log een plek is waar zowel gelezen als gediscusseerd kan worden gecombineerd met wat nonsens. Om vooruit te gaan ben ik Wendler gaan doen..slow steady gains. En haal nog steeds mijn targets. Echter heb ik daar bovenop de jokersets gedaan en begin die soms te zien als targets waardoor ik soms niet tevreden ben met mijn trainingen.

Ben het eens met koekiemonster al ga ik nog niet zo lang mee hier op dbb. Je zet toch dikke trainingen neer elke keer weer? Plus je hebt een van de meest levende en leukste logs van allemaal. Prima toch?

nee iets hoger, tussen de 8-10 nu.. maar serieus? zal er eens naar kijken.

Ja serieus, Rene is een voedings dermatoloog en weet waar die over praat.
Je zou het kunnen toepassen als je weer wat lager in je VP staat, zal natuurlijk geen schrikbarende verschillen vertonen.
Verder kun je het ook gebruiken voor wat extra energie in de cut, kan direct als energie gebruikt worden als je dit voor het trainen neemt.

ok thnx! zal het meenemen :)

Terug
Naar boven