XXL Nutrition

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.821
Looks good, zowel shape als die pizza!

@koekie, waarom zou je RDL op een verhoging doen?
Thanks Frank! IMO doe je SLDL's/RDL's alleen vanaf een verhoging als je lange hamstrings hebt en dus zonder problemen de barbel op de grond kunt leggen. Door op een verhoging te gaan staan hou je hoe dan ook de spanning op je hamstrings.

Zelf zou ik eigenlijk op een kleine verhoging moeten gaan staan, gezien ik vrij lange hamstrings heb.

Thanks Frank! IMO doe je SLDL's/RDL's alleen vanaf een verhoging als je lange hamstrings hebt en dus zonder problemen de barbel op de grond kunt leggen. Door op een verhoging te gaan staan hou je hoe dan ook de spanning op je hamstrings.

Zelf zou ik eigenlijk op een kleine verhoging moeten gaan staan, gezien ik vrij lange hamstrings heb.

Aah oke. Bij de RDL tik ik nooit de grond aan met de barbell dus op een verhoging staan lijkt me dan al helemaal overbodig. Voel meestal al geneeg spanning wanneer ik hem tot onder mijn knieën laat zakken.

Nog steeds goed droog kerel ;).

idd goed droog !

Waarom reken jij rijst gekookt? verschilt bij mij na het koken.. soms word het 2x zwaarder en soms 3x. is dus echt een flink verschil.

• #11.826
Aah oke. Bij de RDL tik ik nooit de grond aan met de barbell dus op een verhoging staan lijkt me dan al helemaal overbodig. Voel meestal al geneeg spanning wanneer ik hem tot onder mijn knieën laat zakken.
Dan heb je waarschijnlijk geen heel lange hams..

Nog steeds goed droog kerel ;).
Kan droger, maar mag niet klagen..
Thx!
Waarom reken jij rijst gekookt? verschilt bij mij na het koken.. soms word het 2x zwaarder en soms 3x. is dus echt een flink verschil.
Al sinds ik mijn voeding bereken reken ik voor rijst met gekookt gewicht. Ik weet dus ook niet beter. Verder kook ik mijn rijst altijd op dezelfde manier en heb ik zelden teveel of tekort..

Pfoe, de training van daarnet! Niet bijster veel motivatie..en kracht was ook niet geweldig.

Rug werkt niet mee...toe aan vakantie! Nog 2.5 week :)

Dag 2: Deadlift (Wendler) + LB (focus hamstrings):
Deadlift:
90kg: 5
107.5kg: 5
122.5kg: 3
137.5kg: 3 (nipt qua grip)
155kg: 3 (straps om)
172.5kg (3+): 7 (met straps & riem..niet te klagen
180kg (jokerset +5%): 3 (nog redelijk vlot)
137.5kg (first set last): beter niet ivm onderrug

Speed boxsquat:
80kg: 4 (warmup)
110kg: 2, 2, 2, 2, 2, 2

Full squat:
97.5kg: 10 zeer moeizaam), 11 (wide stance), 10 (nipt)

Standing leg curl:
32.5kg: 15, 12
16kg: 26 (:fire:)

Barbell calfraise:
100kg: 13, 13
110kg: 12, 12

Seated calfraise:
70kg: 13 (1f.), 12 (2f.), 10

Side machine crunch:
3 sets per kant

Haha..ik zei ook kan ;). Ik wist dat ik die quote een keer terug zou gaan krijgen.

Nog steeds denk ik dat ik mijn bodyfat beter onder controle heb dan de meeste

Hoe bedoel je beter onder controle?
Bedoel je een lager bf dan de meeste of..?

---------- Toegevoegd om 18:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:10 ----------

Jokerset nu ook met 3 reps? Ik dacht dat die jokersets steeds gewoon singles waren?

• #11.828
Hoe bedoel je beter onder controle?
Bedoel je een lager bf dan de meeste of..?

---------- Toegevoegd om 18:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:10 ----------

Jokerset nu ook met 3 reps? Ik dacht dat die jokersets steeds gewoon singles waren?
Hmm, ik druk mezelf soms denk wat lelijk uit. Ik bedoel er ergens mee te zeggen dat als je op 15-20% rondloopt dat je meer kcals mag en kan eten en daarmee ook meer junk kunt permiteren.

Verder durf ik ook wel te beweren dat ik na mijn cut van vorig jaar precies weet wat ik moet doen om te zakken in bf met behoudt van massa..(voor zover ik dat heb ;))

Ik doe de jokers altijd gelijk aan het aantal reps voor die week..dus in week 1 doe ik alleen de joker als ik zeker weet dat ik 5 reps kan halen, in week 2 drie reps en de laatste week ga ik soms op zoek naar een nieuwe 1RM of doe ik wat extra singles..

Nog goed droog maker!

Dat bingen wat je af en toe hebt komt gewoon omdat je op te weinig kcals zit/te laag bf, dan blijf je altijd honger houden. Zou eens een jaar lang heel langzaam kcal toe voegen (bv eens in de 2-4 weken 50 kcal), zodat je onderhoud hoger wordt. Kun je meer eten, geen binges meer, beter voor je hormonen. Waarbij je trouwens hetzelfde gewicht/vet houdt.

Shredded mother****er

Dat shape doe, lekker jaloers op.

gvd, door jou krijg ik zin om te cutten :P

• #11.834
Thanks maat! Jij had ook een mooi progressie geboekt zag ik:thumbs:
Dat bingen wat je af en toe hebt komt gewoon omdat je op te weinig kcals zit/te laag bf, dan blijf je altijd honger houden. Zou eens een jaar lang heel langzaam kcal toe voegen (bv eens in de 2-4 weken 50 kcal), zodat je onderhoud hoger wordt. Kun je meer eten, geen binges meer, beter voor je hormonen. Waarbij je trouwens hetzelfde gewicht/vet houdt.
Hmm, goed punt en zeker het proberen waard.

Ik zit nu ook wel op een tekort aan kcals. Een soort mini-cut achtig iets voordat ik op vakantie ga. Maar er zitten teveel ongeplande zaken zoals BBQ's e.d tussen en mijn binge aanvallen die ervoor zorgen dat ik nog niet ben waar ik wil zijn. Ik ga mijn uiterste best doen nog even alles op alles te zetten..

Denk dat ik na de zomer of misschien na de vakantie eens kijk wat er gebeurt als ik de kcals langzaam ga opvoeren.

Bedankt voor je advies! Wel vraag ik me wel eens af hoe fitness modellen dit doen. Die zijn ook zowat het hele jaar super droog.

In b4 tren/test/clen

Haha, niet overdrijven he ;)
Dat shape doe, lekker jaloers op.
Thanks Massive!
gvd, door jou krijg ik zin om te cutten :P
Wie houdt je tegen? ;)

---------- Toegevoegd om 08:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:06 ----------

Vanmorgen weer eerst vanaf mijn gf naar huis gereden om vervolgens de fiets te pakken naar het werk. Het is namelijk nationale fiets naar het werkdag...voeding voornamelijk low kcals, en overdag low carb.

Voeding, donderdag 22-05-2014:
6:30 6g BCAA + 250mg caffeine
9:00 1L groene thee
11:00 30g whey + 15g notenmix + 2 visolie & vit D
12:30 150g kipfilet + 75g spinazie + Blik monster energy zero
15:00 150g kipfilet + 75g spinazie + 100g rosbief
16:00 6g BCAA
17:00 30g casseine
18:00 Noodles met woksaus, groente & kipfilet (~800kcals)

~1775kcals, E/K/V = 195g (44%) / 110g (24%) / 65g (32%)

'wide stand' tijdens het squaten, hoe wijdt is dat?
Of is dat gewoon hoe PL staan maar dan wat voor hen normaal is.

• #11.836
'wide stand' tijdens het squaten, hoe wijdt is dat?
Of is dat gewoon hoe PL staan maar dan wat voor hen normaal is.
Dat denk ik. Normaal is bij mij ongeveer schouder breedte..smal doe ik zelden en breed zal dan waarschijnlijk PL achtig zijn:thumbs:

Nice rep-out op de DL man en idd je shape ziet er nog lekker droog uit incl. de platte buik (yes i'm jelly)
Zit ook al een tijdje te twijfelen om een bredere stance te hanteren voor squatten, omdat dit de spiergroepen nog meer zou activeren en je makkelijker op diepte komt (kortere bewegingsbaan) maar het nadeel zou zijn dat je minder kunt profiteren van de hipdrive.

harde deadlift man, daar kan je al mee over straat :)

Alsof wide stanc squats voor powerlifters zijn

Of je denkt nu bij powerlifters aan die gasten die multi-ply liften en bijna met hun benen buiten het rack staan om enigzins op diepte te komen.

Zelf squat ik iets buiten schouderbreedte

Terug
Naar boven