MuscleMeat

Stefan's log (still ecto)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Waarom

Maandag: Borst + Biceps
Dinsdag: Benen
Woensdag: -
Donderdag: Rug + buik
Vrijdag: -
Zaterdag: Triceps + Schouders
Zondag: -

en niet


Maandag: Borst + Biceps
Dinsdag: Benen
Woensdag: -
Donderdag: Rug + Triceps
Vrijdag: -
Zaterdag: Schouders + Buik
Zondag: -

Omdat rug veel meer energie vreet dan schoudertjes



Ik doe dit eerst een weekje en kijk of het me bevalt, het liefst zou ik borst eigenlijk apart willen pakken omdat die achterloopt.

Wat zou het voordeel zijn van borst apart pakken? Is toch niet zo dat je borst minder goed doet omdat je daarna biceps pakt?
 
Omdat rug veel meer energie vreet dan schoudertjes





Wat zou het voordeel zijn van borst apart pakken? Is toch niet zo dat je borst minder goed doet omdat je daarna biceps pakt?

Extra tijd voor meer oefeningen voor borst, maar borst heeft ook al 3 oefeningen, dus maakt eigenlijk niet veel uit. Wanneer ik bij een sportschool zit kan ik trouwens ook meer oefeningen doen per uur, kan er nu ongeveer 5 doen, maar komt doordat het lang duurt om gewichten te verwisselen of iets anders op te bouwen.
 
Extra tijd voor meer oefeningen voor borst, maar borst heeft ook al 3 oefeningen, dus maakt eigenlijk niet veel uit. Wanneer ik bij een sportschool zit kan ik trouwens ook meer oefeningen doen per uur, kan er nu ongeveer 5 doen, maar komt doordat het lang duurt om gewichten te verwisselen of iets anders op te bouwen.

Met een uur trainen bedoelen we ook een uur trainen, niet half uur trainen en een half uur dingen verwisselen :p

Maar meer oefeningen = meer groei? Ik doe igg nooit meer oefeningen dan 4-5 per spiergroep.
Met armen kan je met 2 ook al klaar zijn.
 
Met een uur trainen bedoelen we ook een uur trainen, niet half uur trainen en een half uur dingen verwisselen :p

Maar meer oefeningen = meer groei? Ik doe igg nooit meer oefeningen dan 4-5 per spiergroep.
Met armen kan je met 2 ook al klaar zijn.

Haha heb voor de meeste spiergroepen ook 3 oefeningen, behalve biceps en triceps, daarzo 2. Rug soms 4(incl DL). Dus zoveel oefeningen heb ik niet.
 
Waarom

Maandag: Borst + Biceps
Dinsdag: Benen
Woensdag: -
Donderdag: Rug + buik
Vrijdag: -
Zaterdag: Triceps + Schouders
Zondag: -

en niet


Maandag: Borst + Biceps
Dinsdag: Benen
Woensdag: -
Donderdag: Rug + Triceps
Vrijdag: -
Zaterdag: Schouders + Buik
Zondag: -

Waarom zou je triceps bij rug doen? Is gewoon een prima schema.
Rug vind ik imo altijd de zwaarste training.
 
Waarom zou je triceps bij rug doen? Is gewoon een prima schema.
Rug vind ik imo altijd de zwaarste training.

Triceps en rug zou best kunnen, maar ik trek altijd veel tijd uit voor DL
 
Waarom zou je triceps bij rug doen? Is gewoon een prima schema.
Rug vind ik imo altijd de zwaarste training.

Je vermoeid in princiepe triceps ook al als je schouders trained met presses...
 
Je vermoeid in princiepe triceps ook al als je schouders trained met presses...

Ik doe alleen MP in het begin, daarna nog raises, dus zoveel presses heb ik niet:)
 
Ik doe alleen MP in het begin, daarna nog raises, dus zoveel presses heb ik niet:)

Zou persoonlijk MP afwisselen met seated dumbbell press. Elke training de andere.
 
Zou persoonlijk MP afwisselen met seated dumbbell press. Elke training de andere.

Mijn bankje kan niet hoog genoeg voor shoulder press xD Dus mijn seated MP is nu ook zonder rugleuning, dus wss kan ik veel meer pressen als ik staand MP kon of met rugleuning.
 
doe dan seated dymbbell press...?
 
Geen rugleuning, Bankje kan maximaal tot 30-40 graden ofzo, veel te weinig voor shoulder press

Wie zegt dat je een rugleuning nodig hebt voor seated press?

Heb je ook een muur waar je tegen staat voor MP dan? ???
 
Wie zegt dat je een rugleuning nodig hebt voor seated press?

Heb je ook een muur waar je tegen staat voor MP dan? ???

Kan het proberen, maar 2 dumbbells van 20+ zijn denk ik lastiger omhoog te brengen dan 40kg aan een halter.
 
Kan het proberen, maar 2 dumbbells van 20+ zijn denk ik lastiger omhoog te brengen dan 40kg aan een halter.

2 dumbbells in hand houden, stap naar voren terwijl je ze omhoog zwaait en dan stap naar achter. Gewoon omhoog cheaten (voordat je gaat zitten)
 
Zou persoonlijk MP afwisselen met seated dumbbell press. Elke training de andere.

En waarom zou je elke trainign van oefening wisselen? Kies gewoon je favo schouderoefening (zou persoonlijk een barbell oefening kiezen) en maak daar progressie mee.

Door iedere training van oefening te wisselen ben je imo je tijd een beetje aan het verspillen. Je zal nooit zo hard vooruit kunnen gaan op bijvoorbeeld je MP als je hem 1x per 2 weken doet ipv iedere week. Mocht je vastlopen ga je gewoon wat spelen met reps, 3x5, 3x3 of is een keer wat hoger zitten voor een tijdje.

Schema is niets mee hoor, ik heb ook een tijdje triceps na schouders gedaan en beviel me prima.
 
En waarom zou je elke trainign van oefening wisselen? Kies gewoon je favo schouderoefening (zou persoonlijk een barbell oefening kiezen) en maak daar progressie mee.

Door iedere training van oefening te wisselen ben je imo je tijd een beetje aan het verspillen. Je zal nooit zo hard vooruit kunnen gaan op bijvoorbeeld je MP als je hem 1x per 2 weken doet ipv iedere week. Mocht je vastlopen ga je gewoon wat spelen met reps, 3x5, 3x3 of is een keer wat hoger zitten voor een tijdje.

Schema is niets mee hoor, ik heb ook een tijdje triceps na schouders gedaan en beviel me prima.

Ja man, want je gained niet op MP als je alleen dumbbell press doet? ???
Zou altijd een beetje variatie houden en persoonlijk ook voorstander van barbell en dumbbell afwisseling (niet voor elke oefening) Maar je pakt je schouder net weer even anders. Prima dus!
 
Ja man, want je gained niet op MP als je alleen dumbbell press doet? ???
Zou altijd een beetje variatie houden en persoonlijk ook voorstander van barbell en dumbbell afwisseling (niet voor elke oefening) Maar je pakt je schouder net weer even anders. Prima dus!

Dumbbell shoulder press zal vast wel iets overdracht hebben naar een mp maar ik denk dat dat minimaal is. Gewoon om een hoofdoefening heenbouwen en die erin laten net zoals een squat en een front squat of een bench press en een dumbbell bench press. Variatie in reps is voldoende, oefeningen zou je misschien eens in de paar maanden wat kunnen tweaken om bijvoorbeeld zwakkere punten in je lift te verbeteren.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven