AndroidHealthClinic

Up the iron(s) - freeweight log(cut)

BCAA is alleen L-leucine, L-isoleucine en L-valine

Beter gericht L- leucine nemen a 10 gram. dat is het belangrijkst

• Topic Starter Topic Starter
Iedereen bedankt voor het meedenken! Ik ga voor nu op LB dagen 50gr intra carbs nemen, kijken wat dat doet. Uiteraard worden de kcal's gecompenseerd.
Ben zelf meer van het 'goed vreten, hard trainen en niet zeiken' principe, maar merk dat hier en daar wat extra 'hulp' ondertussen wel nodig is.

Week 13
UB2

Bench 70kg 3x8
BoR 49kg 3x9
Standing db press 12,5kg 3x11
Pullups 5x, 6x, 6x
Btn press 29,5kg 2x8
Db skullcrusher 7,5kg 3x9
Db curl 7,5kg 3x9

Lekker hoor, alles ging prima met nog redelijk wat in de tank. Fysiek lijkt toch wat vooruit gegaan, maar zwembandjes en rugspek is nog te veel voor mijn smaak. Weegschaal zegt nu gemiddeld 71,3kg maar focus liever even op de spiegel. Binnenkort nog eens wat foto's maken als 'ijkpunt'.

Week 13
LB2

Deadlift 5x89, 5x99, 5x109kg
Frontsquat 40kg 6x, 6x, 6x, 7x paused
Nordic hamstring curl 6x, 7x
BB calf raise 75kg 3x10 1sec hold & squeeze
Overhead squat 32,5kg 3x3 3sec paused
Hanging leg raise 6x, 6x, 7x

Dit lijkt er meer op. Nog altijd zwaar, maar iets beter vol te houden. Intra carbs doen hun werk, dus thanks @BigGuy84 en @Sjimpiej1986. Omdat ik nog even geen maltodextrine heb, heb ik een rolletje dextro, verdeeld over de eerste 3/4e training, gegeten (tijdens warmup de eerste 4 tabletjes). Ik merkte het tegen het eind van de training het duidelijkst, dus volgende training kwartiertje eerder beginnen ermee. Verwacht dat met 50/50 dextro/malto het effect sneller merkbaar is.

Goed nieuws man 👌🏼 chill dat dat ff wat meer power over de hele training geeft 🔥💪🏽

Week 14

UB1

Bench 72kg 3x8
BoR 52kg 3x9
Low incline db press 13,5kg 3x11
Chins 3x7
DB skullcrusher 7kg 3x10
BB curl 21kg 3x8
High incline db curl 6kg 2x6 hold & squeeze

LB1

Highbar squat 78kg 3x6
RDL 51kg 3x9
BB hacksquat 57,5kg 3x8
Nordic hamstring curl 5x, 5x, 6x
BB calf raise 80kg 3x8 hold & squeeze
Hanging leg raise 7x, 7x, 9x

Prima trainingen, ub begint iets pittiger te worden maar nog genoeg over. Lb gaat al meer richting 1-2 rir. Hacksquat gaat echt lekker nu, heerlijke oefening om de quads goed te raken.

Als 'toetje' 1,5 uur gewandeld in Vijlen in de zengende hitte en daarna een asociale bak ijs gegeten (drie 'bollen' voor 5,5 piek, maar dan krijg je dus een liter ijs drool:). Heb er 1000kcal voor gerekend, vanavond dan maar geen aardappeltjes..

Week 14

UB2

Bench 71kg 3x6
BoR 49kg 3x10
Standing db press 12,5kg 3x10
Pullups 3x6
Btn press 30kg 2x8
Db skullcrusher 7,5kg 3x10
Db curl 7,5kg 3x10

LB2

Deadlift 5x90, 5x100, 5x110kg
Front squat 40kg 6x, 6x, 7x, 7x
Nordic hamstring curl 6x, 8x
Bb calf raise 75kg 3x11 hold & squeeze
Overhead squat 33kg 3x3 3sec paused
Hanging leg raise 6x, 7x, 7x

Ub2 prima, roeien voelde wel wat zwaarder dan verwacht. Hoewel deze training iets lichter is dan ub1, begint het toch wat pittiger te worden.
Lb2 ook goed, eerste twee oefeningen zijn wel zwaar.
Deadlift ging erg goed, moeiteloos zelfs. Tot de laatste twee reps, toen was de kracht duidelijk ver op. Quads echt moeten gebruiken om de bar van de grond te krijgen, laatste rep best wel moeten doorgrinden (wel met correcte vorm). Ik ben echt blij dat ik dit weer kan/durf op 'hoog' gewicht.

Laatst bewerkt:
Welke variant doe je precies?

Row?
Strikte uitvoering, staand in snatch grip. Volgens mij Klokov press genoemd. Doe de oefening voornamelijk om ub/schouder mobility te monitoren, alle eventuele gains zijn mooi meegenomen. Zou wel iets zwaarder kunnen gaan, maar doe liever rustige, gecontroleerde reps.

Rdl is idd een typo, moest BoR zijn. In my defense, het was al laat toen ik het schreef:pctired:

Week 15

UB1

Bench 73kg 3x6
BoR 52kg 3x10
Low incl db press 13,5kg 3x12
Chins 7x, 7x, 8x
Db skullcrusher 7kg 3x11
Bb curl 21kg 3x9
High incl db curl 6kg 2x7 hold & squeeze

LB1

Squat 79kg 3x6
RDL 51kg 3x10
BB hacksquat 57,5kg 3x9
Nordic hamstring curl 5x, 6x, 6x
BB calf raise 80kg 3x9 hold & squeeze
Hanging leg raise 7x, 8x, 9x

Goeie trainingen, voel me duidelijk wat krachtiger dan tijdje geleden. Activiteit overdag is toegenomen, eet nu dan ook iets meer. Ochtendgewicht afgelopen week gemiddeld laag in de 70kg, gaat de goede kant op. Spiegel bevalt me ook steeds beter, maar nog altijd te veel babyspek

Laatst bewerkt:
Week 15

UB2

Bench 71kg 3x7
BoR 50kg 3x8
Standing db press 12,5kg 3x11
Pullups 3x6
Snatch grip btn strict press 30kg 3x6
Db skullcrusher 7,5kg 11x, 10x, 10x
Db curl 7,5kg 11x, 10x, 10x

LB2

Deadlift 5x91, 5x101, 5x111kg
Frontsquat 40kg 6x, 7x
Nordic hamstring curl 6x, 9x
Bb calf raise 75kg 3x12 squeeze & hold
Overheadsquat 33,5kg 3x3 3sec hold
Hanging leg raise 3x7

Weer prima trainingen. Merk wel dat, nu deadlift op niveau komt, mijn heupen voor frontsquat te vermoeid zijn om goede vorm te houden. De frontsquat ga ik vervangen voor split squats of iig een unilaterale variant.

De spieren rondom. Als ik plaatjes bekijk gok ik op gluteus medius en tensor fascia latae, of iig dicht daarbij.
Herkenbaar.. zodra ik dingen ga doen als een single leg RDL na een Bulgarian is het echt hopeloos. Misschien doe ik iets verkeerd, maar na de deadlift voel ik de glute med helemaal niet.

Vrije gedachten.

Is het voor unilaterale varianten niet moeilijker als de spieren vermoeid zijn deze correct uit te voeren?

Is die vermoeidheid op te lossen met meer reps, minder gewicht en/of andere oefening tussendoor doen?

Banded Leg Extension?

Als je de glutes wil voelen moetje wellich meer aan RDL, Glute Bridge en Hipthrust denken?

Is het voor unilaterale varianten niet moeilijker als de spieren vermoeid zijn deze correct uit te voeren?
Absoluut

Is die vermoeidheid op te lossen met meer reps, minder gewicht en/of andere oefening tussendoor doen
Zeker
interessant.. daar ga ik eens verder naar kijken.
Als je de glutes wil voelen moetje wellich meer aan RDL, Glute Bridge en Hipthrust denken?
Persoonlijk voel ik de deadlift, mits goed uitgevoerd, ontzettend in m’n glutes. Alleen niet in de glute med..

Thnx voor het delen van je gedachten, erg leuk..

Terug
Naar boven